Gaan voor een 3e wondertje! - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh echt? Ik dacht dat een LF van 10 dagen echt het minste was dat je zwanger kon raken. Dit stelt me dan weer enigszins gerust.
    Deze cyclus is trouwens sowieso heel raar. Lange menstruatie, ei pas op dag 22, spotting voor mijn ei. Dus dit past wel in het rijtje. En geen rood bloed is nog steeds goed dus een zwangerschap zou zeker nog kunnen!!
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Een LF van minimaal 9 dagen wordt gezien als een LF waarmee je genoeg kansen hebt. 8 dagen is een randgeval...

    Wel vervelend dat het deze ronde anders is, maar je lichaam is ook geen machine he.

    Daarom bedoel ik ook dat je nog geen conclusies moet trekken als het nog niet is gebeurd...
     
  3. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Haha, heerlijk. Mijn oudste vond Wiewawee wel een mooie naam, maar haar pop heet ook Ramseslums, dus creativiteit genoeg laten we maar zeggen.
     
    Edge en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  4. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik hoop voor jou toch dat je niet door hoeft tot dik 42 weken.... :o:
     
  5. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hier ook een lf van 9 a 10 dagen en dat ging prima! :thumup: Maar inderdaad, als net als je zwanger wilt raken, denk je lichaam, laat ik eens gek gaan doen. Het komt vanzelf weer goed!
     
    Noralie87 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  6. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Gelukkig doen ze dat vaak niet hoor...tot 42 weken. De werking van de placenta word dan minder.

    Maar mijn man werd wel pas gehaald met 43 weken. Anders was mr nog wel langer blijven zitten. Was hartje zomer en heel warm weer.
    Maar dat is nu 35 jaar geleden:roflmao::roflmao:
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Uit een recente studie kwam naar voren dat het erg risicovol is om vrouwen de 42 weken te laten passeren. Bij dit onderzoek zijn wat baby's geweest die het niet hebben overleefd, waardoor het onderzoek ook meteen is stilgelegd. Door dit onderzoek zijn er veel gynaecologen en verloskundigen die niet over de 42 weken willen gaan. Dit is echter (nog) geen vastgelegde richtlijn.

    https://www.ad.nl/wetenschap/onderzoek-naar-langdurige-zwangerschappen-stopgezet-na-zes-dode-baby-s~afa28466/?referrer=https://www.google.com/
     
    Jiseb vindt dit leuk.
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je zegt 2x "natuurlijk" maar deze termen zeggen me niks eigenlijk o_O Maar goed ik begrijp eruit dat je het gebruikt om de kans op vruchtbare periode icm innesteling te optimaliseren? Ik ken het beide jiet eigenlijk dus werd nieuwsgierig
     
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja wilde met zeggen, als het echt zielig is voor die 3e weet je wat je na 8m te doen staat he :p maar je mag zegt het al whaha
     
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    In Nederland ligt de grens ook op 42w. Dat ze je zelden tot 42w laten doorlopen is echt regiogebonden. Ik woon in de randstad en daar was het beide keren doodsimpel: er is geen plek voor vroegtijdig inleiden, tenzij je een medische indicatie hebt. En die krijg je pas met 42w als verder alles goed gaat. Ik hoor van niemand die ik spreek uit deze regio een ander verhaal dan dit.

    Dus mijn ervaring is heel anders, al heb ik toentertijd ook erg veel verhalen gelezen over eerder inleiden zonder medische indicatie. Ik denk als de ziekenhuizen minder vol zitten en er plek is, ze er minder moeilijk over doen. Neemt niet weg dat aan inleiden óók veel gezondheidsrisico's zitten verbonden. Dus je kunt je dan afvragen wat beter is, vroeg inleiden of hopen dat je op de natuurlijke wijze bevalt voor de 42w. Dat zeiden ze toen tegen mij althans.
     
  11. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hoi dames, zoveel gekletst dat we zelfs een nieuw topic nodig hebben, wauw!

    Welkom nieuwe dames en succes!

    Heb net even een paar dagen teruggekeken maar weet het niet helemaal meer dus excuus als ik ergens op vergeet te reageren.

    Spannend @Noralie87 ik duim voor je!

    Mijn jongens waren allebei exact 3200 gram. De een met 42+1 En de ander met 39+5. Ik mocht bij de oudste met 41 weken zelf kiezen of ik al ingeleid wilde worden of niet. Alles ging nog prima en werkte nog naar behoren (Wel met 41 weken echo en daarna om de dag controle van het hartje) maar daarom besloten af te wachten. Uiteindelijk wilde hij er nog niet uit maar had geen keus meer met 42 weken...
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    De luteale fase is de periode na je eisprong. Die heb je liever langer dan 10 dagen, omdat de innesteling meestal tussen 7 en 12 DPO plaatsvindt... En daarvan het grootste deel tussen 7 en 10 DPO (dagen na ovulatie).

    De menstruele fase is je ongi. De folliculaire fase is de fase tussen ongi en eisprong waarin je eitje aan het rijpen is. De laatste paar dagen van de folliculaire fase is je meest vruchtbare periode en eindigt met je LH-piek (een positieve ovulatietest dus).

    De menstruele fase kun je korten maken door zolang je bloedt (spotting telt niet) frambozenblad(thee) te nemen. Dit reinigt je baarmoeder optimaal. Dit werkt in principe bij elke vrouw en is ook ideaal in de laatste paar weken van de zwangerschap ter voorbereiding op de bevalling.

    De folliculaire fase kun je reguleren met teunisbloemolie om die wat geregelder te krijgen. En je eisprong niet zo laat te krijgen. Werkt echter niet bij alle vrouwen.

    De luteale fase kun je verlengen door tarwekiemolie (al is vitamine E wel wat beter door je lichaam te verwerken, en dat is immers de vitamine die daarvoor zorgt). Het bevordert ook de innesteling. Maar, ook dit werkt niet bij iedere vrouw. En om aangeboren afwijkingen te voorkomen kun je het beter niet na 5 weken zwangerschap doorslikken.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O goeie uitleg! In een korte post heel erg veel geleerd!!! Kan me voorstellen dat die dingen allemaal zeer handig zijn indd. Ik ben me er telkens maar meer en meer bewust van hoeveel geluk we al 2x hebben mogen hebben, dat ik dit soort dingen niet eens weet... frambozenbladthee dronk ik trouwens met beide wel en ook nog even na de bevalling en eerste ongi.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Trouwens heel wat anders... zijn er meer die koppijn krijgen van foliumzuur? Nu 3 weken bezig en 3 weken af en aan koppijn. Valt me ineens op als ik 's ochtends slik ik daarna koppijn krijg. Vergeet ik er 1 dan geen last ervan. Nu ga ik het s avonds slikken, kijken of dat werkt... ik heb davitamon. Misschien andere kopen? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  15. Wensje2014

    Wensje2014 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Welkom nieuwe dames.

    Spannend @Noralie87.

    Hier bij de jongste stond de controle afspraak al bij gynaecoloog omdat ik over de 41 weken ging. Maar hij besloot netjes zelf te komen met 41+2.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  16. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Geen last van gebruik huismerk van de Kruidvat
     
  17. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Zuri met KV en natalis pré geen last. Dagravit en Davitamon wel last gehad vroeger.
     
  18. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Oh wel handig van de frambozenbadthee , die ga ik onthouden:thumup:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Klopt, er wordt momenteel nog gewerkt aan het aanpassen van de richtlijn. Duurt altijd even voordat dat helemaal rond is. Verwacht ook niet dat ik de 42 weken zal halen hoor. Was gewoon een opdracht van mijn man om lekker lang te blijven zitten :D. Heb echt liever 41 weken dan weer gebroken vliezen met 35 weken.
     
    Wensje2014, Noralie87 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  20. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    He dames!!

    Wou vragen of ik met jullie mag mee kletsen! Wij hebben deze maand besloten voor een derde kindje te gaan! Gaan dit jaar het huis verbouwen waardoor en weer een slaapkamer vrij komt.

    Vind het heel spannend. Heb een zoon van 4 en dochter van bijna 3 en heb dit als heel pittig ervaren met een depressie. Hopelijk verloopt alles prima!

    Ik ga morgen even alles van iedereen doorlezen!
     
    Wensje2014, Kikker85, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina