@Kikker85 super leuk een meisje!! @Jorietje hopelijk een mooi ei! Klinkt idd mij ook wel als echt groei van een ei. Hier allebei de zwangerschappen ingeleid. En zou bij een derde ook weer ziekenhuis willen. Ben fan van pijnstilling
De oudsten zijn beiden in het ziekenhuis geboren. Bij m’n dochter met weeën in de auto (gelukkig maar minuut of 10 rijden ) en bij m’n zoon opgenomen en ingeleid. Ziekenhuis hier in het dorp heeft geen kraamafdeling meer, dus moet verder rijden en daar zie ik stiekem wel tegenop. Maar goed, kan altijd dan nog beslissen.
M’n dochter is trouwens doodsbang dat ze geen St Maarten kunnen lopen, dus zoonlief moet maar de 10e komen .
Hoe heb jij pijnstilling ervaren? Ik merk dat nu het dichterbij kom ik enigszins angstig aan het worden ben, helaas door m’n laatste ervaring met inleiden .
ik heb al in mijn bevalplan laten zetten dat als ik weer ingeleid moet worden met weeënopwekkers, dan gaat er eerst een ruggenprik in voordat de medicatie aangezet wordt! Laatste keer ingeleid en dat was echt niet prettig. Duurde lang voordat ik er weeen van kreeg en dat waren vervolgens weeën waar mijn lichaam geen ontsluiting van kreeg. Daarna kwam ik in een weeënstorm omdat mijn lichaam naast de kunstmatige weeën ook zelf weeën ging maken. Heb toen lachgas gekregen omdat ik zo snel ging dat niks anders kon. En daar werd ik me toch een partij beroerd van. Duizelig en benauwd. Mijn man vertelde dat ik de hele tijd helemaal paars aanliep van dat spul. Dus nee, voor mij ook geen inleiding meer zonder ruggenprik. Natuurlijke bevalling wil ik wel zonder pijnstilling.
Ja precies dat, ik weet niet hoeveel medicatie ze hebben gegeven maar naar mijn mening teveel waardoor ik in een weeënstorm terecht kwam. Zo heftig, dat wil ik inderdaad ook niet meer meemaken
Bij de oudste ben ik ook ingeleid en na 24 uur weeën en later een weeën storm met maar 1 cm ontsluiting uiteindelijk een ruggenprik gehad. Ik was er opdat moment heel blij mee, hij zat nog niet of ik viel al in slaap zo moe van alles! Ik vond alleen het persen niet prettig, ik voelde niks en daardoor is ze uiteindelijk met knip en vacuüm geboren. Maar dat is zeker niet bij iedereen zo, want een ander voelt wel heel goed wat ze moet doen. Tijdens de bevalling heb ik het als heel prettig ervaren, kon me eindelijk weer ontspannen waardoor de ontsluiting ook veel sneller ging!
Bij de eerste ingeleid vanwege prenatale depressie en zelfmoordplannen. 19 uur bezig geweest, buiten de gel geen verdere medicatie gehad. Bij de tweede met weeënstorm in de auto naar het ziekenhuis. Verder ook geen medicatie bij gehad. Hier nog steeds om de dag gezellig samen, eisprong laat deze ronde op zich wachten. Mocht ie springen, ligt er sowieso een lading zwemmers klaar haha.
Volgens mij is de kans om in een weeënstorm te komen groot bij inleiding met weeëopwekkers. Ik hoor het echt van heel veel mensen. Bij mij was de weeënstorm gelukkig wel snel weg toen ze de medicatie uit hadden gezet. Toen pakte mijn lichaam het goed op en schoot ik in 1,5 uur van 2 cm naar 10 . Maar ook persen tijdens de ingeleide bevalling vond ik echt een hel, terwijl ik dat bij de oudste langer moest doen maar echt als heel fijn heb ervaren. Ik ga dus voor een spontane bevalling
Eens! Bevallen van m’n oudste heb ik als prettig (voor zover mogelijk) ervaren. 5 uur in de ochtend weeën begonnen, vliezen gebroken toen we nog thuis waren, rustig in de auto kunnen stappen, weeën werden wat heftiger onderweg, geloof 2 uur na aankomst ziekenhuis bevallen. Rond half 2 in de middag. Nu jongste, pre-eclampsie aan het ontwikkelen, opgenomen op vrijdagavond. ‘We leiden niet in in het weekend tenzij echt nodig’. Zaterdagochtend, waardes omhoog, al in bevallingsmodus want paar cm ontsluiting. 2 uur later ongeveer opwekkers, 90 min later zoon geboren + nageboorte. Heftig
Hier was mijn man er ook niet happig op hoor, maar uiteindelijk vond hij het toch ook wel fijn dat we gewoon thuis konden blijven. En vond hij ook wel dat ik degene mocht zijn die moest beslissen. Veel ingeleide bevallingen zo te lezen, heftig die weeënstormen! Hier 3 keer spontaan bevallen. Alleen bij de eerste vacuümpomp en een knip, verder geen pijnstilling of andere ingrepen gehad. Stond daarom ook erg open voor een thuisbevalling, lekker in vertrouwde omgeving blijven. Maar snap ook goed dat mensen kiezen voor het ziekenhuis of dat er überhaupt niets te kiezen valt
Als zeeeer prettig! Bij de eerste ben ik ingeleid ivm hoog geboorte gewicht en met 7 cm heb ik pompje gekregen. Weeënopwekkers lieten de weeën heel mooi rustig komen alleen waren de weeën niet krachtig genoeg. En het prikken voor pompje tijdens de weeën heb ik als zeer vervelend ervaren, omdat ik ook lastig te prikken ben. Ze hebben het 6x geprobeerd en toen iemand van lab laten komen binnen 2 tellen zat infuus erin. Met pompje kun je het zelf mee regelen en jezelf elke keer een shot toedienen. Bij de tweede uit voorzorg ingeleid en met 4cm een pompje. Had met prikken voor de weeën opwekkers al gelijk gezegd prik me er maar gelijk 2 ook voor pompje. Door de opwekkers kwam ik even in een weeën storm terecht en met 6 cm al persweeën, maar het pompje haalde de ergste pijn weg! Dus ik ben voorstander !!! Maar ik heb ook totaal geen nare ervaring met inleiden is misschien ook anders.
Leuk/interessant om ieders bevallingsverhalen te lezen! Mijn oudste wilde niet, dus met 42 weken heeft de vk thuis mijn vliezen gebroken waardoor de weeën snel op gang kwamen. Ik wilde gaan voor een badbevalling thuis. Helaas vorderde de ontsluiting niet en moest ik uiteindelijk toch naar het zh. Daar na ongeveer 20 uur nog maar op 5 cm en toen kreeg de kleine het moeilijk en is er een spoedkeizersnede gedaan. Bij de jongste sowieso een zh-bevalling daardoor, maar uiteindelijk vanwege weer niet vorderende ontsluiting, 5 cm is blijkbaar het verst dat ik kom, weer een spoedkeizersnede. Daardoor deze keer sowieso weer een keizersnede, maar als de kleine netjes op zich laat wachten tot de geplande datum dit keer geen uren weeën vooraf...
Deze zwangerschap ven je al over de 35 weken. Dus wie weet. Ik gun je een ontspannen bevalling! Ik vind bevallen echt geweldig haha!! Zo'n mooie ervaring!
Leuk om al die verhalen te lezen! Hier een spannende maand. Vorige week dinsdag of woensdag had ik een positieve ovulatie test. Om wat meer te genieten gebruiken we vanaf 2,5 dag na positieve test geen ac meer. Nou had ik het niet in de agenda genoteerd en hebben we t er vrijdag maar op gewaagd. En nu.....heb ik opeens veel afscheiding, menstruatiekrampen, steekjes links bij m'n lies en een humeur om op te schieten. En moe!!!!! Ben benieuwd. Ben nu 8 of 9 dpo volgens mij... NOD is dan over 3 of 4 dagen. LF is normaal 12 dagen bij mij en eitje was deze maand iets vroeger. Onze dreumes gaat sinds een week bijna niet meer aan de borst, dus het kan ook daarmee te maken hebben. Of wil.hij de borst niet meer vanwege een beginnende zwangerschap? Zo spannend dit
Hier 2x ingeleid. Bij de eerste met 36 weken omdat meneertje veel te klein was voor de duur van de zwangerschap, hij groeide de laatste dagen ook niet meer en mijn bloeddruk werd veel te hoog. Bij de tweede dreigde de bloeddruk ook weer te hoog te worden, dus toen met 38+5 ingeleid. Bij allebei ging het heel snel, bij de eerste een klein beetje pijnstilling, daar werd ik vooral suf van, dus voor ik het wist lag hij op mijn buik (en was ook zo weer weg omdat hij nagekeken moest worden). Bij de tweede deden de weeën echt wel pijn en ik moest ze wegpuffen, maar ik kon niet meer, dus toen gekeken voor pijnstilling. Verloskundige kwam kijken en die zei niks geen pijnstilling, geen wonder dat je het niet weg kan puffen je hebt volledige ontsluiting.. Niemand had verwacht dat ik zo snel volledige ontsluiting had. Binnen een kwartier was hij er. Later zei ik tegen die meiden, ik zei toch dat ik het sneller ging doen dan bij de eerste (die was er binnen 4 uur, vanaf wee-opwekkers, dus sneller kon bijna niet) en deze was er net iets sneller.. En ik kreeg echt maar een heel klein beetje van die wee opwekkers, opvoeren was niet nodig, ik ben er blijkbaar gevoelig voor... Wat mij betreft mag een evt 3e ook weer ingeleid worden, vond het prima zo.
Spannend!! Zo ineens ga je dan van alles voelen he! Leuk om al die verschillende verhalen te lezen van ieder zn bevallingen.
Vanochtend suikertest gehad en die was helemaal goed. Nette waarde bij nuchter zijn. Na 1 uur zoals verwacht ietsjes gestegen, maar lang niet richting de diabetesgrens. En 2 uur na het drankje was mijn glucose alweer lager dan de nuchtere waarde. Geen zwangerschapsdiabetes dus. Baby heeft het waarschijnlijk gewoon erg goed bij me . Volgende week weer controle en hoor dan of ze nog aanvullend beleid gaan voeren zoals een extra echo of zo. Zouden zelf nog een echo over een week of 2 wel prettig vinden om te kijken of weer hetzelfde geschat wordt of niet. @Jorietje: wauw dan was je lichaam er wel klaar voor om te bevallen. Bij mij hebben ze wel 10x moeten ophogen voor het iets deed. Mijn lichaam was het er niet mee eens! En zelfs met die kunstmatige weeën kreeg ik geen ontsluiting. De baby hoorde er nog niet uit te komen.
Hallo dames Ik was even van de radar. Poosje niet langs geweest hier. Ik zat na de laatste ronde even niet lekker. Ik had een test met een valse streep. De stad ingevlogen voor een predictor en bij het doen van die test ongesteld geworden, dat was niet leuk. Ik ben er gewoon veel te veel mee bezig. En eigelijk wil ik dat niet. Ik merk dat ik de weken na de eisprong tot aan de menstruatie gespannen ben. En dat wil ik niet maar weer niet hoe ik eraf kom.