Nee inderdaad kindjes zijn niet te plannen. Wij waren bewust in mei begonnen omdat we dan minder kans hadden op een december kindje. Maarja stel je voor dat ik volgend jaar maart pas zwanger raak, krijgen we alsnog een december baby...
@2littlemonkeys en @Zuri fijn dat jullie nu weten waar je aan toe bent! Als wij in november niet zwanger mogen zijn slaan wij december ook over, omdat de jongste dan jarig is. @Edge jammer dat de naam is gezegd, maar als dat voor jullie de naam is zou ik hem gewoon houden. @Jiseb luisteren naar je lichaam en rust pakken waar kan! En wel fijn dat je nu echt een beetje richting je verlof kunt werken!
@2littlemonkeys fijn dat het is doorgebroken. Hoelang heeft de cyclus geduurd na het nemen van de laatste pil? Hier drie dagen achter elkaar een knal positieve ovulatie test gehad. Wat moet je daar nu weer mee? we hebben maar 1 x sex gehad vanwege mijn nachtdiensten. Dus vrees dat het niets wordt deze ronde.
@Noralie87 Zeker weten dat je goed zit qua je ei etc doe je toch nooit 100%. Vrienden van ons hebben hun kinderen 5 dagen van elkaar af qua verjaardagen. Zusje van mijn vriend heeft de kinderen 10 dagen uit elkaar. Dat was ook zeker niet bewust gedaan En mocht het toch per ongeluk raak zijn dan is het welkom, maar ik koop voor deze ronde maar even condooms @Angelmom1 Weet je ook waarom hij twijfelt? Ik heb soms ook mijn momenten waarop ik denk: moeten we dit wel doen? Maar dat zijn vaak de momenten waarop alles in de soep loopt en die momenten zijn er met 1 kind of met 3, 4 of 5 kinderen net zo. @Vintage35 Ik weet niet of je al van een cyclus kunt spreken. 9 augustus de laatste pil gehad, toen dus geen bloeding en vandaag eerste dag echte menstruatie. Geen idee hoeveel dagen etc je dan kunt tellen, aangezien ik geen startpunt heb. Raar van die ovulatietesten. Ik heb er weinig verstand van, maar 3 knaldagen lijkt mij ook gek. Wie weet heb je toch een gelukstreffer deze ronde.
Bedankt voor de reacties, het is al wel wat gezakt ook al baal ik er flink van. Maar ja, precies zoals @Yesera zegt hadden wij het ook ingecalculeerd om m’n dochter eraan te laten wennen. Nou ja, komt vast goed . Over planning qua kids, die van mij zitten 3 weken uit elkaar .
@Vintage35: ik heb altijd 2 dagen positieve ovulatietesten en soms zelfs 3. Gewoon als het lukt vandaag nog een keer gezellig maken en anders hopen dat de zaadjes die klaar liggen succes hebben. Ze kunnen wel een aantal dagen overleven. Ik ben zowel van de oudste als van deze baby zwanger geworden van 1x sex die maand. Heel veel geluk, maar het is dus wel mogelijk. @2littlemonkeys: en als er een maand tussen zit, kan je alsnog vooruit gezet worden en kan de baby eerder komen. Ik was oorspronkelijk van de jongste uitgerekend op 6 mei. Met de termijnecho kwamen ze uit op 30 april. En uiteindelijk is hij met 37 weken geboren. Een maand eerder dan dat ik dus eerst uitgerekend dacht te zijn . Dus daar valt idd echt niks aan te plannen! Nu was ik 36 weken zwanger op de verjaardag van onze oudste. Ze delen in ieder geval geen verjaardag, maar moeten nog afwachten hoe lang er echt tussen gaat zitten.
@Yesera Klopt wat je zegt hoor. Uiteindelijk valt het niet echt echt te plannen. Ik ben beide keren ook eerder bevallen dan uitgerekend (1,5 en 2 weken eerder). We zien wel waar het schip strandt. Mijn vriend werkt in ploegen dus in die weken hebben er het sowieso niet vaak gezellig
Precies @Edge, het is even balen, maar het heeft ook echt voordelen. Het gaat echt meer leven voor de kinderen als de baby in je buik al een naam heeft. Ik merk het nu aan de oudste dat hij het lastiger vindt omdat we niet weten wat het wordt. Hij weet de namen wel, maar hij kan de naam nog niet concreet noemen. Mijn man heeft zich bij de oudste trouwens zelfs 2x versproken . Bij zijn beste vriend en mijn zwager. Mijn zwager vertelde het daarna direct door aan mijn zus Hier zal het waarschijnlijk ook 2 tot 4 weken verschil zijn met de oudste en deze baby. Elke dag extra is mooi meegenomen
Ik was van mijn oudste in januari uitgerekend. Ze wilde toch nog in het oude jaar in december geboren worden! Beide kids zijn voor de uitgerekende datum geboren. Mijn man is in juni jarig en zo ook de halve familie. Kan er vast nog wel eentje bij toch?? Het maakt me echt niks uit. Met alleen een positieve test ben ik eind deze maand al blij!!
Dank voor de reactie! Ik probeer zoveel mogelijk te slapen en dutjes tussendoor te doen, maar ‘s nachts lig ik continue wakker, zo vervelend! Mijn HB is onlangs geprikt en was laag (7.0), maar niet te laag volgens de gynaecoloog. Ik zal het de komende keer eens voorleggen. Qua naam zijn wij ook heel voorzichtig, onze oudste heeft echt olifantenoren en zou het zomaar snel kunnen oppikken. Maar toch willen we de naam wel al af en toe gebruiken, om het gevoel te krijgen dat hij er meer en meer bij hoort en er aan te wennen. Blijft spannend om ons niet te verspreken
Hier gaan we geen rondes overslaan ivm verjaardagen. Als mijn zwangerschap van april geen MA was geworden, hadden we hier in huis 4 verjaardagen binnen 3 weken gehad. Mocht het nu raak zijn dan hebben we in mei/juni 2 verjaardagen bij elkaar.
@Noralie87 hier hetzelfde, oudste in januari uitgerekend. Alleen bij ons bleef ze juist plakken en kwam ze in februari, net 1 dag op tijd anders had ze haar verjaardag gedeeld. Valt uiteindelijk niet te plannen haha
Het is inderdaad niet te plannen. Mijn oudste kwam 15 dagen te laat en mijn jongste 2 dagen eerder. Al moet ik zeggen dat wij het met straks 3 wel mooi verdeeld hebben; januari (als ze niet besluit al in december te komen), mei en september. Elke keer 4 maanden ertussen, beter verdeeld kan niet . Aan de andere kant; mijn zus en ik zijn een kleine 2 weken na elkaar jarig en toen we wat groter waren vierden we onze verjaardagen altijd samen. Vonden we beide prima. Manlief en ik zijn 3 dagen na elkaar jarig, dus als we het vieren is dat ook altijd samen. Voor mij helemaal prima!
@Apie1 Een beetje laat, maar sterkte. Hopelijk valt het mee. @Zuri Jammer, maar zo te zien sta je er positief in. Jouw hele insttelling is positief, daar kan ik nog wat van opsteken. @2littlemonkeys Duidelijker kan inderdaad niet. Het is allemaal inderdaad niet te plannen. Als ik nu zwanger ben, dan ben ik eind mei uitgerekend. Loop ik overtijd, dan is er een kans dat de baby verjaardag deelt met mijn jongste haha. Enige reden om bij ons een aantal maanden over te slaan is om niet in hartje zomer te bevallen . Maar dat wil ik inmiddels ook voor lief nemen. Inmiddels ben ik 8/9 DPO en ik zit nog steeds op mijn handen. Denk steeds van alles te voelen, maar wil mijn hoop er niet op vestigen. Anders is de klap van een witte test alleen maar groter.
Mijn partner is vooral bang door verlies van ons 2de kindje had geen levensverwachting daarom beëindigd met 25weken Hier vanacht buikkrampen en beroerd weet niet wat ik er van moet denken. Weet niet goed wat mijn cyclus is 20 maanden niet ongesteld geweest ivm zwangerschap en bv 19 augustus pas voor eerst weer voorheen cyclus van 25-32 dagen als ik uitga van 28dan 16 sep ongesteld Wacht dus nog wel even met test kopen
@Angelmom1: het is heel logisch dat hij daardoor terughoudend is. Die situatie moet zo ontzettend verdrietig geweest zijn, dat wil je zeker geen 2e keer meemaken. Is er een kans op herhaling (weet niet meer of je dat al verteld hebt)? Wij vonden deze zwangerschap ook best spannend. Bij de jongste vroegtijdig gebroken vliezen en ik had 20-25% kans op herhaling. Gelukkig morgen 37 weken, dus net als bij de oudste gaat het deze keer wel goed. Maar we hebben het van tevoren wel gehad over wat als. Dus heel goed om het nu idd wel bespreekbaar te maken en te kijken hoe realistisch die angsten zijn. Wel spannend dat je van alles voelt. Je weet natuurlijk alleen niet of je cylcus nu direct regelmatig is. Hopelijk wel en duimen dat het een goed teken is. Wanneer wil je op z'n vroegst gaan testen?