@Burb1988 oei dat lijkt me heftig. Tot zover bekend heeft het geen effect op je ongeboren kindje. Maar toch.. Hopen dat het niet erger wordt. Hier alles rustig zit vlak voor mijn vruchtbare dagen maar ben er wel iets minder mee bezig. De focus ligt vooral op het thuis werken en de Kids die hier hele dagen zijn en ik me zo nu en dan af vraag hoe we de dag nu weer door moeten komen zonder al te veel schermen ik ben heel blij als de scholen weer open gaan en we het normale ritme weer terug krijgen. Hoe is het verder hier met de dames? Als je in deze tijd zwanger bent dan lijkt me dat ook heel bijzonder. En het feit dat je gewoon geen controle krijgt lijkt mij best spannend.
Hopelijk kun je een test krijgen! En hopelijk is de uitslag negatief. Sterkte. Hopelijk knap je ook snel op. Onze jongste is ook weer ziek. Nadat hij een paar dagen volledig was opgeknapt, begon hij vorige week te hoesten. Gelukkig ging dat vrij snel weg nadat ik zijn ontstekingsremmers weer verhoogd had. Maar hij bleef verhoging houden en vandaag tikte hij ook weer koorts aan.... Huisarts twijfelt tussen bacteriële infectie als complicatie na het ziek zijn 2 weken geleden, of toch (milde) corona. Net antibiotica bezorgd gekregen om te kijken of dat effect heeft en morgen weer contact met de huisarts. Gelukkig is hij nog erg actief en vrolijk. Drinkt en eet goed, alleen is wel heel bleek en snel moe. Afwachten maar weer hoe dit zich ontwikkelt.
Nou was echt een heel gedoe....huisarts wou me ook laten testen , dus ik zou teruggebeld worden...om 14:00 Nog niks gehoord , zelf maar gebeld. Waren ze het schijnbaar vergeten me terug te bellen. Nou ik moest zelf de ggd bellen. Daar vertelde ze me doodleuk dat ik via mijn baas contact op moet nemen met de arbo en die moest de ggd bellen. Dokter weer gebeld ( moest ik doen als de ggd moeilijk deed) en toen kreeg ik assistent 2 aan de telefoon...die vertelde dat ze ook weinig konden doen ( omdat ik in de zorg zit moet dit vanaf maandag via je werk) en ze konden me alleen met spoed testen als mijn klachten verergeren maar dat betekend ook ziekenhuisopname. Dus ik zeg nou dat gaat echt niet gebeuren...ik ga echt niet naar de ic...ik laat mijn kids en man niet achter...dat snapte ze gelukkig. Wel een preventieve kuur tegen longontsteking gehad zonder schadelijke effecten voor mijn uk uiteraard. Maar ik heb mijn baas gemaild en die heeft de ggd zelf gebeld. Gevolg ik word morgen in het ziekenhuis verwacht voor de kweek...binnen 2 werkdagen de uitslag. Hopelijk negatief.
@Burb1988: nou dat kostte wat moeite, maar gelukkig morgen een afspraak. En daarna duimen op een goede afloop. Enne, als je wel opgenomen zou moeten worden kom je echt niet direct op ic hoor! Maar laten we hopen dat je er ver weg kunt blijven.
Wat een gedoe .. snap dat je inderdaad niet naar ziekenhuis wilt nu!! Maar morgen naar het ziekenhuis dus, moet je 2 dagen blijven of dat dan weer niet ? Sterkte daar ook @Yesera , vervelend dat het zo bij hem blijft hangen! Hier kan en wil ik het liefst de hele dag wel vreten, niet normaal. Alsof ik al 4 weken ongesteld ben
@Burb1988, jeetje wat een gedoe zeg! Maar gelukkig gelukt! Nou hopen op een goede uitslag. @Edge, herkenbaar, soms mega honger maar dat is eigenlijk omgeslagen in mega misselijkheid waardoor ik eten slecht verdraag.... pfff... nooit gehad dit...
Nee hoor 30 min ofzo, alleen een kweek gelukkig... Normaal eet ik ook alles wat los en vastzit, maar doordat mijn reuk weg is, proef ik ook niks
@Burb1988 Jeetje wat een gedoe en geregel! Welkom in bureaucratisch Nederland . En op naar een geatieve test! @Yesera Och, wat zielig voor je zoontje. Hopelijk slaat de antibiotica aan. Hier nog steeds geen bekenden met corona, maar ik houd de voorzorgsmaatregelen maar in acht. Qua zwangerschap gaat het goed, mijn normale broeken zitten al niet meer fijn. Ik ben alleen bijna alle dagen de hele dag misselijk. Niet heel erg en hoef bijna niet over te geven, maar de hele dag is wel vermoeiend. Maandag weer een controle en ben heel benieuwd wanneer ik dan weer mag. Ze vroegen vorige keer nog of ik terug wilde naar de verloskundige (uiteindelijk kon dat niet ivm hoge bloeddruk), maar ben ook heel blij dat ik dat niet gedaan heb! Ik zou echt stress krijgen van zo weinig controles.
Hoe ging je test? Hier is niks veranderd. Behalve dat zoontje de halve nacht niet heeft geslapen omdat hij last had van zijn buik (waarschijnlijk door de antibiotica). Koorts had hij alleen even gisterochtend, rest van de dag verhoging. Vandaag ook weer verhoging, verder vrolijk, actief en eet en drinkt goed. Hij ademt wel wat zwaar en is snel moe.
NOD-lijst: ♡ Wensje2014 - 33 jaar - ronde 6 - NOD 5 apr ♡ MayD - 38 jaar - ronde 1 - NOD 10 apr ♡ Ajuuparaplu - 32 jaar - ronde 3 - NOD 10 apr ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 14 - NOD 15 apr ♡ Kikker85 - 34 jaar- ronde 4 - NOD 20 apr ♡ Daphne1002 - 34 jaar - ronde 2 - NOD 23 apr ♡ Mothertobe1 - 29 jaar - ronde 3 - NOD 30 april ♡ Lizzy123 - 40 jaar - ronde 1 (2020) - OD 19 maart ♡ Joyce2013 - 33 jaar - ronde 3 - pauze ————————————————————————— ♡ Gerdia - 27 jaar - ronde 14 - NOD 2 feb ♡ L89 - 30 jaar - ronde 4 - NOD 18 feb ♡ 123abc - 29 jaar - ronde 2 - NOD 23 feb ♡ Wendy041085 - 34 jaar - ronde 1 - NOD 27 feb Zwanger: ♡ Esther519 - 32 jaar - uitgerekend 2 aug ♡ Roosie91 - 28 jaar - uitgerekend 19 aug ♡ Yesera - 37 jaar - uitgerekend 6 okt ♡ Lamia - 27 jaar- uitgerekend 25 okt ♡ Jiseb - 34 jaar- uitgerekend 7 nov ♡ Burb1988 - 32 jaar - uitgerekend 7 nov ♡ Edge - 35 jaar - uitgerekend 13 nov? ♡ Mum2be2 - 36 jaar - uitgerekend 16 nov Afspraken: ♡ Jiseb - 6 april - controle en echo gyn ♡ Mum2be2 - 8 april - controle gyn + echo ♡ Burb1988 - 21 april - termijn echo + bloedprikken ♡ Yesera - 24 april - controle + cervixlengtemeting ♡ Esther519 - 29 april - controle vk
@Yesera wat vervelend van je zoontje, hopelijk knapt hij snel op, beterschap! @Burb1988 hoe gaat het met jou en hoe ging de test vandaag? Hier vanmorgen de kinkhoest vaccinatie gehad, en vanmiddag de controle telefonisch gehad, best raar, maar is niet anders helaas. Nu over 4 weken weer een 'normale' controle.
@Burb1988 Tjonge zeg wat een gedoe! Hoe ging het vandaag? Iedereen die ziek is of met ziekte (al dan niet gerelateerd aan Corona) sterkte hoor! Ik werd gister door mijn baas naar huis gestuurd, ik heb een (kriebel)hoest en hoest dus vrij regelmatig, maar ik moest naar huis. Maandag weer contact over de rest van de week. Zolang ik hoest mag ik niet komen.. Verder verwacht ik mijn ei. Ik zit op dag 16 en sinds gister veel helder slijm. Dus we gaan dit weekend maar gezellig inluiden
Was akelig...ze duwen een reuze wattestaaf in je keel...dus moest kokhalzen..toen duwde ze hem nog verder...meer kokhalzen en toen nog een stukje dieper...en daarna een wattestaaf in je neus ook heel diep Nu hopelijk zondag de uitslag. Helaas nog steeds koorts...heb een kuur voor longontsteking gehad van mijn huisarts. Maar als het van het virus komt , zal het niet aanslaan...dus ik ben benieuwd. Is nog een collega ziek en inmiddels nog een client van mijn afdeling positief getest Hopelijk gaat de kuur ook bij jou zoon aanslaan