Balen @MayD hopelijk de volgende ronde! Gelukkig dat alles goed was @Edge. Die stomme hormonen ook! Hier nu ongeveer een week na ovulatie, dus ben ook benieuwd naar komende week. Bij mijn andere 2 had ik de week voor NOD ook al allerlei 'voortekenen' dus ga er ergens van uit dat dat nu weer zo zal zijn als het raak mag zijn.
Mooi echo @Edge! Fijn dat toch alles goed was. Bloedverlies tijdens zwangerschap is niet leuk. Heb het bij de oudste ook gehad rond 10 weken. Zaten helemaal in de stress, gelukkig bleek toen ook alles goed te zijn. Vervelend dat je je zo voelt. Het is ook veel en raar allemaal wat er de laatste weken gebeurd. Zijn veel verschillende rollen die je moet aannemen en dat is zeker niet makkelijk.
@Edge mooie echo hoor!!! Hier ook veel stress hoor. Eerste prio is dat de kids alles op orde hebben. Dit ook zo aan mijn werkgever meegedeeld. Daar zal hij het mee moeten doen. Ik doe mijn werk naar eer en geweten. Meer kan ik niet doen. Zal wel blij zijn als de coronadruk binnenkort hopelijk wat bij de moeders wordt weggehaald en we weer een beetje kunnen ademhalen.
@MayD mee eens hoor! Als dit te lang duurt zullen moeders en vooral ook kinderen er last van krijgen. Zie hoe me mannetje stoeit met zijn emoties.. Wij mama’s zijn super stoer, mama, juf, opvang en werknemer. Ik zeg schouderklop voor alle mama’s hoor! En natuurlijk de helpende papa! Mijn man neemt 1 dag in de week vrij om mij te ontlasten, zo fijn! Samen moet je het doen!!
Bedankt voor de lieve woorden allemaal, doet me goed . Ik heb gelukkig wel de mazzel dat m’n man onregelmatig werkt, dat helpt gelukkig, zo hebben we het een beetje 50/50 verdeeld. Anders zou ik denk ik helemaal gek worden. Hoe is het met jullie allemaal?
Appelsap? Dat gaat me wel lukken Je hebt gelijk. Inderdaad mooi om te zien wat een verschil van anderhalve week dus al maakt hè ?!! Armpjes en beentjes inderdaad waargenomen .
Mijn man en zoon zijn autist, dus dat zorgt voor nog meer zorg op mijn schouders helaas. Mijn man doet zijn best, maar moet ook gewoon zijn fulltime werktijd vullen. Ik werk parttime, dus is de keus snel gemaakt dat ik de kids doe. Houdt wel in dat ik mijn parttime uren over 5 dagen moet spreiden en dus geen echte vrije dagen meer overhoud. Dat breekt me langzaam een beetje op.
Ik werk 32 uur verspreid over 5 dagen. Dat deed ik al zo. En ook ik probeer me niet te druk te maken, maar toch wil ik het allemaal graag goed doen. Lastige combinatie. Veel sterkte allemaal dames. Vergeet niet dat het een uiterst ongewone situatie is en je je terecht rot mag voelen hier over.
Oh jeetje @MayD , dat maakt het denk ik extra complex, succes... inderdaad geen vrije dag meer doordeweeks klinkt mij ook bekend in de oren. Inderdaad @Daphne1002 , alles moet gewoon blijven draaien, dat maakt het soms wel heel lastig om alles perfect te blijven doen, jij ook succes .
Ik 31 uur normaal over 4 dagen en doe dat nu ook over 5 inderdaad. Als de kleinste slaapt kan ik echt even lekker werken. Verder verschrikkelijke last van he hooikoorts en daardoor ook slecht geslapen. Maar vandaag 2e paasdag en we maken er weer wat van met het gezin! Gister was al top vandaag minder mooi weer, maar we boffen al zo de laatste tijd. Iedereen een fijne dag!
Ik werk normaal 34 uur. Nu is het wel wat minder, maar ik merk dat ik het best pittig vind om altijd ‘aan’ te moeten staan. Ik werk in het basisonderwijs als intern begeleider, dus op sommige vlakken is er nu minder en andere meer werk. Maar er komen tussendoor, ook in de weekend nu veel vragen die toch snel beantwoord moeten worden, ivm onveiligheid in thuissituaties bij kinderen. Mijn man zit werkeloos thuis en solliciteren nu is ook niet te doen (hij werkte binnen de culturele sector). Dat is enerzijds echt fijn, omdat hij alles over kan nemen. Anderzijds benauwt het me ook wel dat er nu nooit een moment rust en voor mezelf is, aangezien mijn oudste de laatste tijd tot wat later ‘s avonds spookt en ik dan 10 minuten na haar in slaap val. Ik merk dat mijn hoofd overuren aan het draaien is en ik een steeds korter lontje begin te krijgen.
NOD-lijst: ♡ Ajuuparaplu - 32 jaar - ronde 3 - NOD 10 apr ♡ Kikker85 - 34 jaar- ronde 4 - NOD 20 apr ♡ Daphne1002 - 34 jaar - ronde 2 - NOD 23 apr ♡ Mothertobe1 - 29 jaar - ronde 3 - NOD 30 apr ♡ MayD - 38 jaar - ronde 2 - NOD 6 mei ♡ Wensje2014 - 33 jaar - ronde 7 - NOD 8 mei ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 15 - NOD 10 mei ♡ Joyce2013 - 33 jaar - ronde 3 - pauze ♡ Lizzy123 - 40 jaar - ronde 1 (2020) - OD 19 mrt ————————————————————————— ♡ Gerdia - 27 jaar - ronde 14 - NOD 2 feb ♡ L89 - 30 jaar - ronde 4 - NOD 18 feb ♡ 123abc - 29 jaar - ronde 2 - NOD 23 feb ♡ Wendy041085 - 34 jaar - ronde 1 - NOD 27 feb Zwanger: ♡ Esther519 - 32 jaar - uitgerekend 2 aug ♡ Roosie91 - 28 jaar - uitgerekend 19 aug ♡ Yesera - 37 jaar - uitgerekend 6 okt ♡ Lamia - 27 jaar- uitgerekend 25 okt ♡ Jiseb - 34 jaar- uitgerekend 6 nov ♡ Burb1988 - 32 jaar - uitgerekend 7 nov ♡ Edge - 35 jaar - uitgerekend 15 nov ♡ Mum2be2 - 36 jaar - uitgerekend 16 nov Afspraken: ♡ Jiseb - 16 april - termijnecho ♡ Burb1988 - 21 april - termijn echo + bloedprikken ♡ Edge - 22 april - termijnecho ♡ Yesera - 24 april - controle + cervixlengtemeting ♡ Esther519 - 29 april - controle vk ♡ Mum2be2 - 29 april termijnecho bij de gyn
Het broekloeren was van zeer korte duur en ook niet heel hard nodig.. Gisteravond laat vanuit het niets ongesteld geworden. Geen buikpijn of hoofdpijn vooraf, dus ik zag het niet aankomen. Maar ach wederom op naar de volgende ronde. Ik baal er deze ronde gelukkig niet zo heel erg van.
@Jorietje wat balen!! Hier kabbelen de dagen voorbij.. Einde vd week wordt het weer mooi weer dus daar ben ik wel heel blij mee.
Toch jammer @Jorietje! Ik werk 18 uur per week, maar ben voor de andere helft arbeidsongeschikt. Mijn man is volledig arbeidsongeschikt. Zijn dus veel samen thuis, maar ook beperkt in energie. Ik vind het schoonmaken toch wel het zwaarste. Doordat er telkens wel iemand ziek is (met name die kleine), is de huishoudelijk hulp ook al weken niet geweest. Dus moet er zelf mee aan de slag. Vorig weekend het toilet beneden grondig schoongemaakt en vervolgens 1,5 dag plat gelegen... oeps . Toen wist ik weer waarom we die hulp ook alweer krijgen . De jongste heeft nog elke dag verhoging. Zijn ademhaling is wel veel beter. Heb zijn medicatie nu verdubbeld en zou het eventueel nog een keer mogen verdubbelen.
Echt zo leuk! Zonet stonden onze beste vrienden nog even als verrassing met een cadeau voor de jongste in onze achtertuin.