Hmmm... zal nog eens goed nadenken over de olieën als ik het zo hoor. Bij beide zwangerschappen had ik behoorlijk last van obstipatie... Aan de andere kant heb ik dat er ook wel voor over als het dan snel raak mag zijn @Jorietje bij mij komt het juist langzaam op gang deze keer, vergeleken met anders Veel plezier bij je echo @Jiseb
@Kikker85 tja als je zeker zou weten dat je heel snel zwanger zou zijn door het gebruik van tarwekiemolie dan zou je het voor lief kunnen nemen. Maar ik vond obstipatie echt 3x niks en als er dan wat kwam was dat echt plakpoep (lekker praatje).. ik had het er na 2 rondes al niet meer voor over.. nu is mijn cyclus (vooral de lf) iets korter, maar met 9 dagen zou het moeten kunnen
Mijn dochter van bijna 5 zat te videobellen met de juf...en verteld van de pup. ( juf weet ook van de baby opkomst) O wat leuk zegt ze dat is net een baby, kun je alvast oefenen. Mijn dochter: maar ik krijg een echte baby, maar die zit nog in mama's buik. Echt zo leuk...met haar zusje was ze 2 jaar en 9 maanden ( net zo oud als onze andere dochter is...als de baby komt) ze is zich nu een stuk bewuster.
Ik voel trouwens af en toe bewegingen rond mijn schaamstreek alsof er iets langs beweegt. Zo leuk en echt genieten. Benieuwd of het binnen een paar weken sterker word.
Mooie echo gehad. Het kindje lag er voorbeeldig bij voor de echo, goed meetbaar enzo (dat was bij de andere 2 wel anders). Alles was goed en nu definitief op 7 november gezet als datum. Nu was mijn bloeddruk juist weer vrij laag en sinds de verhoging van de medicatie ben ik ook vaak duizelig en wordt het zwart als ik bv opsta. Dus maandag weer naar het ziekenhuis voor een langer bloeddrukmeting. De gynaecoloog gaf in ieder geval aan dat ze daardoor zo weinig mogelijk telefonisch doen en ik regelmatig toch moet komen voor mijn bloeddruk. Dus dat is wel weer fijn. @Burb1988 Herkenbaar van de obstipatie en aambeien. Ik was vrijwel niet uitgescheurd, maar heb er lang na de bevalling nog last van gehad en nu begint het weer. Zo pijnlijk vooral.
Wat fijn van je goede echo...nu op naar de 16 en 20 weken echo Ja naar is dat he? Ik mocht movicolon gebruiken van de vk maar ik ben vandaag begonnen met minstens 2 liter water drinken en als ik zaterdag weer naar buiten mag kan ik zeker meer bewegen. Curanol ga ik van de week halen , het zalfje. Dinsdag mag ik weer...ga ik daarna gelijk kraamzorg aanvragen en kan ik gelijk mijn zorgverzekering aanvragen. Las dat het beste is voor de 12 weken.
Leuk joh ik ga Dinsdag eens kijken hoe bewegelijk de uk is...volgens mij een stuiterbal. Mijn 1ste was rustig , en is dat nog steeds. De 2de was een drukke buikbaby en nog steeds af en toe echt een wervelwind. Vandaag stond ze op een krukje en wou springen, gelukkig een zachte landing...maar die vind bewegen veel te leuk. Als de 3de net zo bewegelijk is in de buik...kan ik al voorspellen hoe het karakter word
@Jiseb fijn weer een goede echo! @Burb1988 heerlijk ook weer bijna gluren, ben benieuwd of dat inderdaad weer klopt. Als het gister om 18.00 uur doorbreekt en dan gelijk goed en heftig is het dan dag 1 of 2. Ik dacht als het goed doorzet is het dag 1? Maakt niet heel veel uit heb het genoteerd normaal ei op dag 18 dus kan dan misschien later zijn.
@Joyce2013 Ik zou dan vandaag als dag 1 doen, maar in wezen maakt het niet heel veel uit. Destijds in het ziekenhuis bij ons maakte het wel uit. Gaat er nu vooral om dat je je ei kan vinden..
Ik zou dan idd ook vandaag als dag 1 rekenen. Laat de komende 2 weken maar snel omvliegen, op naar een ei!
@Joyce2013 ik rekende altijd gewoon de dag waarop het begon als dag 1, maar het maakt inderdaad niet super veel uit. @Burb1988 ik heb de obstipatie nu niet benoemd, maar kan nog meer vezels eten, meer drinken en bij de vorige zwangerschap dronk ik Roosvicee laxo. Dat werkte ook erg goed. Ik heb gisterenavond nog een telefonische afspraak met de gynaecoloog gehad. Vanwege het sterk wisselen van mijn bloeddruk en dat het regelmatig zwart wordt mag ik maandag weer komen om langere tijd aan de meter te gaan en dan heb ik weer een gesprek met de arts. Ben benieuwd. ik begin ook al echt een buikje te krijgen....
NOD-lijst: ♡ Ajuuparaplu - 32 jaar - ronde 3 - NOD 10 apr ♡ Lizzy123 - 40 jaar - ronde 1 na ma - NOD 19 apr ♡ Daphne1002 - 34 jaar - ronde 2 - NOD 23 apr ♡ Mothertobe1 - 29 jaar - ronde 3 - NOD 30 apr ♡ MayD - 38 jaar - ronde 2 - NOD 6 mei ♡ Wensje2014 - 33 jaar - ronde 7 - NOD 8 mei ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 15 - NOD 10 mei ♡ Kikker85 - 34 jaar- ronde 5 - NOD 13 mei ♡ Joyce2013 - 33 jaar - ronde 3 - 16 mei ————————————————————————— ♡ Gerdia - 27 jaar - ronde 14 - NOD 2 feb ♡ L89 - 30 jaar - ronde 4 - NOD 18 feb ♡ 123abc - 29 jaar - ronde 2 - NOD 23 feb ♡ Wendy041085 - 34 jaar - ronde 1 - NOD 27 feb Zwanger: ♡ Esther519 - 32 jaar - uitgerekend 2 aug ♡ Roosie91 - 28 jaar - uitgerekend 19 aug ♡ Yesera - 37 jaar - uitgerekend 6 okt ♡ Lamia - 27 jaar- uitgerekend 25 okt ♡ Jiseb - 34 jaar- uitgerekend 6 nov ♡ Burb1988 - 32 jaar - uitgerekend 7 nov ♡ Edge - 35 jaar - uitgerekend 15 nov ♡ Mum2be2 - 36 jaar - uitgerekend 16 nov Afspraken: ♡ Jiseb - 20 april - extra controle bloeddruk en afspraak gynaecoloog ♡ Burb1988 - 21 april - termijn echo + bloedprikken ♡ Edge - 22 april - termijnecho ♡ Yesera - 24 april - controle + cervixlengtemeting ♡ Esther519 - 29 april - controle vk ♡ Mum2be2 - 29 april termijnecho bij de gyn
Nou, mijn menstruatie is vandaag goed doorgezet hoor; krampen, rugpijn en ik loop leeg alleen om dat 9 maanden niet te hoeven hebben zou je al zwanger willen zijn *einde hormonale menstruatie frustratie *
@Kikker85 Oh, balen zeg! Ik mis het ongesteld zijn ook echt heeeeelemaaaaal niet. Van mij mag het als de 3e geboren is ook wel helemaal klaar zijn. Ik denk dat ik het dan toch niet meer nodig heb.