Pff, inmiddels ben ik echt al ruim anderhalf jaar weer in normale cyclus, gebruiken altijd netjes condoom en hoewel cyclus schommelt tussen 27/32 dagen, ben ik altijd 14d na eisprong ongesteld. En die voel ik echt goed. Nu dus niet ongi en ik ben al 4 dagen echt misselijk, onwijs moe, opgeblazen, steeds plassen, heel onrustig slapen... dus jullie begrijpen dat ik vandaag een test heb gedaan. Die was negatief. Maar voel me nog steeds niet alsof ik ongi moet worden. Nu weer misselijk op de bank...Probeer mezelf wijs te maken dat ik een heftige pms heb maar eerlijk gezegd heb ik me in al die maanden nog niet eerder zo gevoeld. Blijf het vreemd vinden. We hebben wel rond ei seks gehad, maar absoluut veilig... weet het niet meer zo goed nu!!!!!
@Zuri een vrouwenlichaam is helaas geen machine. Het kan best dat er wel eens een andere cyclus tussen zit. Eisprong zelf voel je niet (zegt men op dit forum) maar wel de laatste groeispurt. Wat als je eitje toch niet gesprongen is? Dat zou kunnen... Enige wat je kunt doen is afwachten.
Ik heb altijd steken links of rechts en dan altijd exact 14d later ongi. Dus oke laten we ervan uitgaan dat die steken de groeispurt zijn, maar dat deze maand het eitje niet gesprongen is. Dat zou een goeie verklaring zijn blijft irritant.
Ik heb vanmiddag de termijnecho, vind het weer erg spannend, 3 weken geleden de laatste echo gehad. Ook eerst controle bij de verloskundige en voor het eerst het hartje luisteren. Hopelijk kan ze het hartje gelijk vinden
@Mammavantwee spannend indd, succes vanmiddag hopelijk alles helemaal mooi in orde vanmiddag! Nee hier nog niet ongi. Gisteravond met rennie op naar bed en vanmorgen weer vreselijk misselijk. Tis dat ik een negatieve test had inmiddels 16dagen na voelen van steken (durf het geen eisprong meer te noemen nu)
Fijn dat alles goed is met baby!!! Ja in hoop echt morgenochtend feestje. Vanmiddag weer zwaar misselijk... moest echt ff eten toen zakte het. ik word niet vrolijk als ik dakzij condoom gebruik zwanger raak. Dan heb ik daar ook gelijk nooit meer vertrouwen in...
@Zuri: je kunt idd ook wat (laatste) groeipijn hebben, maar eisprong kan daarna best nog even op zich laten wachten.
Gisteren had ik best wat eislijm en vandaag oud bloed en veel ook. Het was ook niet rekbaar meer. Zou ik dan een hele vroege eisprong hebben deze maand? We doen het om de dag dus daar maak ik me niet druk om. Morgen toch maar ovulatietesten halen. Wil wel weten óf hij al geweest is!
@Yesera dat van DD en Dd snap ik niet geheel. Ik ben negatief. Man weet ik niet. Hij zegt positief te zijn. Mijn beide zoontjes zijn negatief. Ik ben benieuwd wat dit kindje zal zijn. @Zuri wat verwarrend dat deze cyclus afwijkt van wat je gewend bent. Hopelijk snel duidelijkheid. @Mammavantwee fijn dat alles goed is. Ik kijk zelf ook erg uit naar het moment dat ze het hartje luisteren.
Ik snap het niet helemaal eigenlijk? Ik heb wel eens oud bloed 1 a 2 dagen na ongi periode dus dag 6/7 zeg maar Bedoel je zoiets?
@Wensje2014: bij de Rhesus D factor heb je 2 genen: D en d. Je krijgt van iedere ouder 1 gen. Samen maakt dit of je een positieve of negatieve bloedgroep hebt. D maakt altijd dat bloedgroep positief is (dus DD of Dd is beide positief). Alleen bij dd is je bloedgroep negatief. Jij geeft sowieso een d door omdat jij negatief bent. Als jouw man ook negatief is, dus ook dd, dan is er dus 100% kans dat jullie kinderen negatief zijn. Jouw man kan geen DD hebben, anders kregen jullie kinderen automatisch een D van hem en daarmee een positieve bloedgroep. Het kan ook nog zijn dat je man positief is, maar dan met Dd en dan heeft hij beide keren de d doorgegeven aan jullie kinderen. Kans daarop is 50% * 50% = 25%. In mijn geval is het andersom en ben ik negatief en heb nu 3 positieve kinderen. Kans dat mijn man Dd heeft acht ik daarmee klein, omdat hij dus 3x achter elkaar dan toevallig de d door heeft gegeven. Kans daarop is 50% * 50% * 50% = 12,5%. Dat is niet onmogelijk, maar schat de kans groter in dat hij DD heeft en dat daarmee we dus 100% kans hebben op positieve kinderen met een D van mijn man en een d van mij. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk . Als jullie 3e ook weer negatief is, dan schat ik de kans dus groot in dat je man ook negatief is. Als je een positief kind krijgt deze keer, dan weet je sowieso dat je man positief is met Dd.
Fiew, ongi! 18 dagen na de steken, normaal altijd 14 dagen maar zo zie je dus inderdaad maar weer. Lichaam is nooit helemaal te vertrouwen.
Ik zit op CD17 momenteel en ineens oud bloed gisteren. Dacht misschien van een eisprong? Snap het zelf ook niet zo goed. Wilde geen ovutesten gebruiken deze maand. Maar ga straks toch maar even langs de action.