Gaan voor een 3e wondertje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jorietje, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nee heb me voor vandaag in ieder geval ziek gemeld. Morgen is mijn parttimedag, dus ik zie woensdag wel weer hoe het gaat. Ze begrepen het volkomen en gaven zelf ook aan dat ik nu mijn rust moet pakken. Ik merk vandaag weer verbetering en red het nu om de medicatie om de 8 uur te nemen. Terwijl ik het vrijdag en zaterdag op alleen paracetamol maar 1 tot 2 uur redde en gisteren na 5 uur echt weer paracetamol en codeïne nodig had. Vanochtend waren de jongens bij mijn ouders, dus heb ook nog even lekker een dutje gedaan.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  2. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    2 weken kunnen nog best lang duren met pijn.
    + Vergeet niet dat je nog 2 kindjes hebt rondlopen + derde trimester.

    Ik heb mezelf afgelopen vrijdag ook helemaal ziekgemeld. Ik hoefde maar 3 dagen 2 uurtjes.
    Maar ook dat werd / is te zwaar momenteel.
    Wanneer mijn lichaam het toelaat kom ik af en toe koffie drinken.

    Heb ook al best wat doorstaan afgelopen tijd.
    De Corona heeft me gewoon lichamelijk en emotioneel flink geraakt en daarna best snel weer alle diensten gedraaid. En nu de spanning of alles goed gaat met mijn kleintje betreft groei.
    Ik heb nu zoiets van: mijn werk komt later weer hoor. Gezondheid gaat altijd voor;)
     
    Noralie87 en Zuri vinden dit leuk.
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Jaa echt super spannend! Zo gek dat het alweer bijna voorbij is het zwanger zijn. Maar je krijgt er iets heel moois voor terug:)
    P90:eek: dus gewoon echt groot hahah
    Maar jij hebt ook niet hele zware jongens gekregen zo te lezen. Hier was de oudste 3030 met 38 weken en jongste met 39.1 3475 dus deze is echt van een ander sigment:roflmao::eek:
    Hopelijk past ze nog even de mooie kleertjes in maat 50:rolleyes:
    Oei een schouder blessure dat klinkt niet fijn:( gaat dat allemaal wel een beetje met de zwangerschap en zorgen voor de andere kinderen?
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja corona is een aanslag op je lijf en je emotie. Heb je zelf het gevoel dat er iets mis is met de groei? Zo niet, probeer daarop te vertrouwen. Nu te veel stressen tot de echo is ook niet goed voor je.
    Ik heb gelukkig vandaag echt alweer een betere dag dan de afgelopen dagen. Kan meer bewegen en langer zonder pijnstilling.

    @Roosie91: oeh p90 is flink idd. Hopelijk valt het straks mee. Mijn beide kindjes zaten precies aan de andere kant van de curve :roflmao: op p10 bij geboorte. Jongste zit nu bijna op gemiddeld. Oudste zat ook een tijd op gemiddeld, maar heeft een groeiachterstand opgelopen doordat hij van zijn 4e tot 6e de maximale dosis ontstekingsremmers nodig had vanwege astma en allergieën. Nu sinds een jaar de medicatie volledig afgebouwd en hij is een inhaalslag aan het maken, maar hij blijft een kleintje. Laatst werd ie uitgelachen door meisjes uit zijn klas omdat hij nog in een autostoel met rugleuning zit, terwijl zij al allemaal op een zitverhoger zitten :rolleyes:.
    Afgelopen dagen was ik erg blij dat ik geen alleenstaande moeder ben! Kon echt niet voor de kinderen zorgen, dus mijn man heeft alles overgenomen. Nu de pijn weer iets begint te kan ik ook weer wat meer, maar het blijft nog beperkt.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Nee hoor , iig mijn baarmoeder ligt iets boven het gemiddelde...zegt niks over het kindje , maar ik heb met 25 weken nog nooit zo'n flinke buik gehad, als nu. Met 24 weken 2 vingers boven de navel. Trouwens mijn dochters lagen beide onder het gemiddelde bij de groeiecho. En waren met 38 en 39 weken 3196 en 3135 gram en 50 cm. Dus wat dat betreft best netjes.
    Tis alleen een advies van het RIVM bij moeders die corona hebben gehad.

    Mijn neef heeft ook astma en was een kleine tengere baby...het is nu een breedgeschouderde piloot. Kerngezond. Dus dat haalt je kind wel weer in.
     
  6. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Mijn dochter woog 2715 gram en 48cm bij 38+4 wk. Mijn zoon 3385 gram en 52cm bij 39+1. Mijn dochter is nu flinker dan mijn zoon. Dus het zegt helemaal niets....
     
  7. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Wachten is voor jou aangebroken, spannend
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat de eerste kindjes hier al worden geboren!
    @Esther519 gefeliciteerd! Nu lekker genieten van elkaar :)
    @Roosie91 succes met de laatste loodjes!
    @Yesera vervelend dat je zo een last heb van je schouder. Pak wel je rust hoor! Heb ik toen niet gedaan en ik loop er ju al 1.5 jaar mee.. Ging de laatste tijd wat beter, maar 1 dagje de oven schrobben en het is weer brol.

    Hier was de oudste 3540 en de jongste 4100. Zie je nu niets meer van. Van de jongste wel een blijven diastase overgehouden, ik ben zelf niet zo groot haha

    Overigens heb ik teunisbloemolie geslikt, maar die is nu op. Maar m'n eisprong is er nog niet... Weet iemand of ik vast kan beginnen met tarwekiemolie?
     
    Esther519 vindt dit leuk.
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Jullie hebben bijna het maximale aantal van 5000 berichten bereikt. We zullen dit topic binnenkort sluiten. Maken jullie alvast een nieuw deel aan? Nu kunnen de lijsten makkelijk gekopieerd worden.

    Kan iemand ons (beheer) taggen wanneer deze dicht kan?
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Ajuuparaplu: voor eisprong tarwekiemolie slikken kan ervoor zorgen dat je eisprong later komt, daarom adviseren ze om pas na eisprong te beginnen.
    Mijn rechterschouder is idd ook mijn zwakkere schouder. Had er al wat bewegingsbeperking in door hypermobiliteit (klinkt tegenstrijdig maar mijn schouder was op die plek zo hypermobiel dat hij blokkeerde) en juist op die plek is hij er nu uit geschoten. Hou er dus wel rekening mee dat het nooit meer helemaal hersteld. Hopelijk in ieder geval wel weer voldoende voor normaal functioneren. Vooral mijn arm omhoog doen is nu nog het probleem.

    @Burb1988: hopelijk komt er dan ook niks uit de groeiecho's. En qua groei van de oudste maak ik me idd ook geen zorgen. Kinderarts neemt altijd de lengte van mijn man en mij mee in zijn curve en daarmee voldoet hij nu weer helemaal aan zijn verwachte groeipatroon. We hopen dat hij nu over zijn astma en allergieën heen gegroeid is, omdat hij dus al een jaar helemaal geen last meer heeft gehad. Kan ook nog liggen aan het feit dat hij geen melk meer gebruikt, omdat we sinds een jaar definitief bevestiging hebben dat hij lactose intolerant is.
     
  11. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dames jullie hebben teveel gekletst de afgelopen 9+ maanden, nu zit het topic vol :p

    Ik dacht laatste ineens dat is diastase had. Maar het bleken mijn buikspieren te zijn die het vet en losse huid omhoog duwde. Ziet er vet raar uit. Ben je aan het trainen voor je strakke bikini lichaam heb je dat weer. nope. Die buik wordt gewoon nooit meer hoe die was, ik geef het op. Dan maar weer een nieuwe baby erin :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

    Hier ook twee grote kindjes van 4,1kg en 4,5kg. Prima bevallingen, zeer snel eruit geperst (2 min) en niks aan overgehouden. Achja, het leven is altijd vol met risico's, maar de kans dat het gewoon goed gaat is gelukkige veeeeeeelen malen groter. :cool:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Beheer en Yesera vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina