Gaan voor een 3e wondertje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jorietje, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ja ik werk 26 uur per week. Jongste gaat 3 dagen naar gastouder en over 1 maand 2 ochtenden peuterschool. Oudste gaat na de zomer naar groep 2. Helaas dus leerplichtig. Vandaag nog even vakantie omgeboekt. o_O

    Ik begin in maart aan een korte opleiding van 10 maanden. Voor functieverhoging.
    Collega heeft het ook gedaan tijdens zwangerschap:roflmao:. Ik ben dan november klaar. January beoordeling...en february diploma. Maar ga dan weer een schaal omhoog. En heb dan meer regelmatigheid ( zit in de zorg:D)

    Bij de 2de hadden we in December een megaverbouwing. Feb werd ze geboren:roflmao:...we waren nog met de vloer bezig en toen braken mijn vliezen..dus ik zat in mijn raamwerk met een vloer die niet af was:roflmao::roflmao:

    Net klaar met kunststof kozijnen...voorlopig klaar dus.o_O
     
    Joyce2013 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  2. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Raamweek= kraamweek
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @MayD dat is inderdaad een mooie oudedagsvoorziening. Mooie toekomst dromen.

    @Burb1988 wat goed dat je nog een korte opleiding gaat volgen.
    Ja onze is al leerplichtig dus al verbonden aan de dure zomermaanden.
    Haha heerlijk hoor hopelijk zat je lekker op een roze wolk zonder vloer :roflmao:!
    Onze verbouwing is kleinschalig hoor jongste gaat naar andere grotere slaapkamer en gaan we dit voorjaar doen moet voor een eventuele bevalling dan wel klaar zijn mag ik hopen hahah.
     
  4. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik weet trouwens niet meer hoe ik een banner moet maken:roflmao::roflmao:
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: wat goed dat hij niet meer zo bang is voor de zwemles! Dat levert al een hoop minder spanning en dwars gedrag.
    Onze oudste krijgt al veel plus-werk, want dat ie slim is ziet iedereen wel. Of hij ook hoogbegaafd is zal blijken, maar het gaat ons met name om het uitzoeken van zijn sterke en zwakkere kanten. Taal is hij heel sterk in, maar is dat bij rekenen bijvoorbeeld ook zo? Met meer inzicht daarin kan de school er beter op inspelen. Daarnaast willen we weten waar hij de meeste prikkels van ervaart, zodat ze daar op school ook rekening mee kunnen gaan houden. Dan krijgen we thuis misschien wat minder ontploffingen. 1 juf is daar al heel goed in, de andere niet. Dus op haar werkdagen komt hij vaak helemaal boos en verdrietig thuis. De opmerkingen die zij als motiverend bedoeld, vat hij als boos en kritiek op. Dus misschien kan de juf daar wat handvatten voor krijgen en misschien kan zoon iets van een training krijgen om het zelf te kunnen loslaten. Ben benieuwd naar de uitslagen.

    Verder is het hier rustig. Mijn buik voelt zwaar, maar is een stuk rustiger. Ook heb ik het niet zo koud meer. Wel nog steeds dezelfde afscheiding. Verder niks. Nog geen testdrang gelukkig, wat ik vorige maand wel heel erg had. Temp is ook nog mooi hoog, maar dat is normaal met 9 of 10dpo. We wachten het rustig af.

    Qua kamerindeling thuis denken wij nog even na. Jongste slaapt bij de oudste onderin het stapelbed. Alleen is de oudste de laatste tijd heel angstig, waardoor hij heel vroeg bang wakker wordt. Jongste wordt daar 9 van de 10 keer ook wakker van, dus dat is lastig. Twijfelen of hij niet terug moet naar zijn eigen kamer tot de oudste door deze fase heen is. Een nieuwe baby blijft sowieso een half jaar tot een jaar op onze kamer slapen, dus daar richten we alleen onze kamer op in. We hebben ook nog een goede zolderkamer waar t.z.t. de oudste of eventueel wij naar toe kunnen.

    We moeten alleen nog op zoek naar een nieuwe auto. We hebben nu een Smart forfour, dus dat wordt hem niet met 3 kinderen :roflmao:. Wat voor auto hebben jullie waar 3 kinderstoelen achterin passen?
     
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera snap dat het voor iedereen inderdaad fijn zal zijn als er wat meer handvatten zijn om de prikkels te ontwijken. Hoop dat er na deze test meer duidelijkheid over komt voor jullie en vooral jullie zoon.

    Lastig he waar doe je dan goed aan, misschien inderdaad voor de rust toch even terug naar zijn eigen kamer. Slaapt hij al in een groot bed jullie kleine man? Hier ben ik bang dat hij er dan constant uit stapt. Gaat met 2,5 jaar over naar peuterbed en dan krijgt de oudste dan 6 door naar een groot bed.

    Wel heel fijn nog geen testdrang, duimen draaien voor je!

    Wij hebben nu een Seat Althea XL ruime auto maar aangezien de oudste ook nog op zitverhoger met rugleuning moet past er denk niet nog een maxicosi naast. Misschien eens kijken naar een andere stoel voor de oudste zodat het toch gaat passen. Verder wel echt een top auto!
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wij zijn met onze zoon het hele testtraject al door en hebben het nu aardig op de rit, op de nieuwe indicatie voor de zorgboerderij na... De gemeente heeft achterstand en het potje is leeg.


    Wij hebben een mini. Wel met 3 zitplaatsen achterin. Voor de kleine zal het een maxi cosi axiss worden, alleen zo krijgen we iedereen in onze auto als het zover is.
     
  8. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.894
    3.375
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

    ik las al wat huisjes voorbij komen, wij wonen in de binnenstad, wel in een 1gezinswoning maar op een klein oppervlak van 65m2, heerlijk vind ik het.
    We hebben boven 3 slaapkamers en een badkamer en ook nog een vaste trap naar een zolder, ruimte zat. Beneden is ook een badkamer.

    Qua auto zullen we moeten switchen of een kleintje erbij. We hebben een peugeot 208. Onze jongens zitten niet meer in kinderstoelen (9 en 12) dat scheelt wel.

    Nou ik ga werken! Fijne dag allemaal!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  9. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Wij zijn pas verhuist dus iedereen z'n kamer is net af, dus er wordt voorlopig niet gewisseld van kamer! Beide jongens eindigen elke nacht nog in m'n bed dus een 3e krijgt nog geen eigen kamer, we zullen weer samenslapen. We hebben nog een zolder vrij, dus er is een kamer over. Alleen jammer dat we dan geen logeerkamer meer hebben...
    Auto hebben we een yaris. Passen geen 3 kinderstoelen in, maar anders gaat er een kind voorin en dan pers ik me wel tussen 2 stoelen. Zo vaak gebruiken we de auto niet en we hebben deze net een half jaar.
     
  10. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Jeetje wat kunnen jullie kletsen :D

    Enige wat ik nog onthouden heb is huis en auto

    Huis: wij wonen vrijstaand. Wij hebben 3 slaapkamers, dus de jongens hebben ieder een eigen kamer. Mocht er een 3e bijkomen dan gaan de jongens op 1 kamer op een stapelbed. De jongste slaapt nu nog in de "babykamer" commode staat er nog, wordt nu gebruikt als dressoir zeg maar en hij ligt op een oud logeerbed wat we al hadden staan toen we nog samen waren, maar we durven nog geen nieuw bed en kast voor hem te kopen, want stel dat ik zwanger wordt, dan is dat een beetje zonde van het geld. Dus daar wachten we nog maar even mee, hij zelf vindt het een mooie kamer zo, dus prima :D

    Auto: wij hebben een Opel Astra. Als er een 3e komt moeten we misschien kijken naar een andere, vooral om in de vakantie wat meer ruimte te hebben. Oudste zit al niet meer op een stoel o.i.d. dus op zich zou het nog wel moeten passen, maar wat meer ruimte is wel fijner.
    En we hebben nog een Aygo, maar dat is meer een heen-en-weer-naar-werk-autootje, die gebruiken we bijna nooit als we met zijn allen weggaan, dus die blijft er gewoon bij
     
  11. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou nu knalt hij helemaal! Lekker op tijd hup snel door naar de volgende ronde dan “mag” ik weer haha.

    Ja wij gaan ook maar eens naar andere stoeltjes etc kijken smaller ofzo. Zal vast wel bestaan...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: die knalt idd! Wat lief van je lichaam :D.
    De jongste heeft altijd geweigerd in het ledikant te slapen. Slaapt al vanaf een paar weken oud op zijn buik en werd bij het neerleggen in een ledikant altijd wakker. Sliep tot een jaar bij ons in bed en daarna een paar maanden in een peuterbed op zijn eigen kamer. Op vakantie afgelopen zomer moesten de jongens op 1 kamer slapen en dat vonden ze zo leuk, dat we dat bij terugkomst zo gehouden hebben. Oudste heeft een 3-stapelbed op zijn kamer staan. Bovenste bed gebruikt hij als speelhoek met zijn vriendjes, middelste slaapt hij in en in de onderste (direct op de grond) slaapt de jongste. Jongste blijft er wel netjes in liggen. Meestal als hij wakker wordt gaat hij rechtop zitten en roepen :D.

    @Jorietje: hoe lang is jouw oudste dan dat hij geen autostoel meer heeft? Onze oudste is van 2012, maar is maar 1.18m, dus zal nog een flinke tijd gebruik maken van een autostoel groep 2 (met rugleuning en hoofdsteun).
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  13. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Onze oudste is bijna 9 en gaat richting de 1.40m
    Het is een lange dunne knaap!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  14. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Met een beetje proppen gaat het in onze auto wel passen met 3 stoeltjes als het goed is. Mijn eigen swiftje kan de oudste voorin, want als we met zn allen weggaan gaan we toch met de andere auto.

    Hier net echt de testdrang moeten onderdrukken hoor! Voel echt van alles en nog wat. Gelukkig bijna weekend...
     
    Jorietje, Joyce2013 en Rosy90 vinden dit leuk.
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Testen testen testen:p
     
  16. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    :roflmao:
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  17. L89

    L89 Actief lid

    10 mrt 2012
    345
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ;);):$;):$;):$:(:mad:wat een geklets hier...
    Welkom welkom aan de nieuwe:D

    Hier staat ons huis sinds een kleine week in de verkoop, wij gaan verhuizen naar een vrijstaand huis een 5 KM verder op.
    Daar hebben we 3 royale slaapkamers en een ruime zolder waar we eventueel een slaapkamer van kunnen maken met een dakkapel. Als er een 3e komt voordat we verhuizen na de zomer dan leggen de de boys samen ze zijn 7 en 3 bijna dus dat zou wel moeten kunnen...
    Ik hoop stiekem dan ook zwanger te zijn dan weet ik ook of ik de commode en kast mee moet verhuizen... en ook voor de slaapkamer indeling;)

    In mij auto passen denk ik geen 3 kids achterin maar dan kan de oudste voorin zitten wanneer ze alleen met mij weg gaan. Onze andere auto ia bmw 3 serie daar zou het achterin moeten passen...:rolleyes: hoop ik na de verhuizing en verbouwing geen geld meer voor ook nog een nieuwe auto...
    Tot hoe oud moeten ze op een stoel verhoger zitten? De oudste is 122cm groot...

    komende zomer gaan we niet op vakantie, wel gaan we over een kleine 4 weken een weekje op vakantie na egypte, dan is de krokus vakantie... al geboekt voor dat we wisten dat we zouden gaan verhuizen... maar ook wel echt zin in...

    @Kikker85 spannend zeg, knap als je het volhoud niet te gaan testen...

    hier moet ik richting mijn vruchtbare dagen gaan rond het weekend of ma/din zou mijn piek moeten zijn... alleen nu al veel steekjes links onderin, best wel vervelend..
    Voelt ook niet als groeipijn van een eitje...
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  18. L89

    L89 Actief lid

    10 mrt 2012
    345
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha nou die emoties als eerste horen er niet bij te staam foutje:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::|
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat scheelt idd nogal! Met 9 jaar zie ik onze zoon ook nog geen 1.40m zijn. Zelfs 1.30m niet ;).

    @L89: onder de 1.25m en 22 kg moeten zin in een stoel met rugleuning en hoofdsteun. En daarna tot 1.35m op een zitverhoger.
    Ben je al begonnen met ovulatietesten? Misschien komt je eitje wel eerder.

    Haha @Kikker85, wat spannend! Ik voel het ene moment van alles en denk ja, het zou wel eens kunnen. Andere moment voel ik helemaal niks en denk ik nee, het is niet raak. Momenteel overheerst het gevoel dat het niet raak is... laat het maar snel weekend worden :D
     
    L89 vindt dit leuk.
  20. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    onze dame is net 8 en is de 1.45 al gepasseerd. Ze is niet dun, maar wel een spierbundel door het waterpolo spelen

    @Joyce2013 veel plezier ;)
     
    Jorietje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina