Hallo allemaal, ik heb vorige maand vast gesteld gekregen dat ik pcos heb. Ik heb geen overgewicht , maar moet ik dan wel wat aan mijn voeding doen ? Verder ben ik totaal onbekend in dit onderwerp en ben ik veel aan het zoeken naar informatie dus alle tips qua supplementen , eten , behandelingen zijn welkom!
Hallo! Ik ben 2 keer zwanger geworden met PCOS. ik heb geen overgewicht, ben ook niet heel slank. Ik heb geen dieet gevolgt oid. Krijg je Clomid? Ik heb wel eens gehoord dat koolhydraatarm eten zorgt voor een stabielere hormoonhuishouding wat positief kan bijdragen aan zwanger worden..!
Hier PCOS geconstateerd in maart. Absoluut geen overgewicht maar wel altijd een koolhydraten liefhebster. Dit verminderd en 2 maanden gestopt met snoepen in de zin can koekjes/chocolade. Daarna was ik de aangepaste levensstijl beu ... Weer terug naar mijn boterhammen en aardappels, een week later bleek ik zwanger. Of het geholpen heeft? Ik weet het niet. Voelde mijzelf er wel beter door en had 1 prima menstruatie tussendoor. Gekke diëten zou ik nooit aan beginnen, maar een beetje aanpassen van de voeding is het proberen waard toch? PCOS is zeker niet het einde. Volgens mijn verloskundige delen ze de diagnose op het moment uit als nooit tevoren.
Oohja, ik heb helemaal geen cyclus normaliter, dus in dat opzicht geen idee of iets aan leefstijl aanpassen zou helpen... Maar dus volop ervaring met se hele malle molen als je eenmaal hulp gaat krijgen!
Hier ook PCOS, zonder overgewicht. Had in het jaar voor mijn zwangerschap maar 2 keer een menstruatie. Heb niks veranderd aan mijn eetgewoontes, maar ben aan de clomid gegaan toen ik zwanger wilde worden. Tweede maand was het raak en heb inmiddels een schitterende dochter van drie maanden
Hier ook PCOS, wel overgewicht (niet extreem), maar toch ook al 3x spontaan zwanger geworden. Heb geen medicijnen ervoor gebruikt. Nooit mn eetgewoontes aangepast. Ga nu wel naar een diëtist, maar puur voor mezelf omdat ik af wil vallen en het me zelf niet lukt.
Hoi meiden Ik zelf vind het best heftig allemaal , omdat ik dit nooit had zien aankomen .. heb lang aan de pil gezeten en werd dus elke maand ongesteld.. tot ik stopte toen kwam mijn menstruatie inneens pas naar vijf maanden ! In het begin dacht iK dat ik zwanger was maar toen de testen negatief bleven ging er toch wel een belletje rinkelen. Zelf had ik dit nooit voor ogen gezien en jullie verhalen vrolijken me wel een beetje op , want ik wil er eigenlijk alles aan doen om natuurlijk zwanger te worden. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd ?
Bij mij is het allemaal eigenlijk best snel gegaan: 1e keer: 3e ronde (helaas MA) 2e keer: 2e ronde (dochtertje A. geboren) 3e keer: 2e ronde (helaas bbz) 4e keer: 5e ronde (vanmorgen positief getest) Bij mij was aangegeven dat wanneer het niet binnen een half jaar was gelukt, dat wij dan al naar het ziekenhuis mochten. Hopelijk ook jij snel een positieve test
Heb waarschijnlijk pcos, is niet vastgesteld. Maar ong 4x per jaar ingesteld. En altijd overal puisten. Zou doorgestuurd worden naar gynocoloog, maar bleek zwanger. Dus spontaan zwanger geworden zonder medicatie. Pcos is echt niet het einde! Verdiep je rustig in de mogelijkheden. En bespreek alles met je gynocoloog!