gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Hallo

Ik kom hier even binnen vallen.
    Maar moet het even kwijt.
    Sedert gisteren zit ik ook met de vraag of we gaan voor een derde.
    Mijn kindjes zijn 3 en 1 jaar oud, 2 meisjes.
    Gisteren was ik 3 dagen overtijd en had het gevoeld dat ik zwanger was. En ik teste positief.
    Het was zeker niet gepland, even geschrokken, maar ik was al snel bij met de zwangerschap. Ook was mijn vriend al bezig over de toekomst met onze 3 kindjes.
    Nu vanmorgen had ik al licht bloedverlies, niet veel en ook anders dan mijn menstruatie.
    Vanavond ook een klein beetje, maar echt rood.
    Mijn vriend reageert er precies niet op, we zien wel zegt hij.
    Komt er een kindje bij goed, komt er geen bij ook goed, maar dan laat hij zich wel sterliseren.
    Ik was al zo gewend aan het idee van 3 kindjes, maar hij precies niet. Ik weet zeker als er een kindje bij komt, dat hij blij zal zijn en het kindje even graag zal zien als zijn andere 2 meiden.
    Maar echt de keuze maken voor een derde, dat zal hij waarschijnelijk niet maken.
    Dus als ik dit kindje verlies of al verloren heb, moet ik mij er dan zomaar bij neer leggen?
    Ik voel mij al heel de dag zo slecht, maar het kan hem precies niet veel schelen, hij praat er niet over, hij heeft me niet eens even vast gepakt, ook al ziet hij dat het me zoveel pijn doet.
    De gedachte om mijn laatste "kindje" ooit te verliezen, doet pijn. (heb in het verleden 2 miskramen gehad).
    Hoe raar dat een leven, een gedachte zo snel kan veranderen door een gewone test!

Bedankt, ik moest het even kwijt.
    xxx

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Jeetje meis ja wat moet je daar opzeggen. Ik denk omdat je man er niks om geeft dat hij dus echt geen 3e kindje wil. Hij wil afstand houden misschien omdat hij bang is dat jij je er teveel aan gaat hechten en wel nog een 3e wil. Heeft hij redenen gegeven waarom hij niet meer wil? Ik weet niet ik zeg maar wat hoor maar zo gevoel krijg ik even bij jou verhaal. Ik zou me er niet meteen bij neerleggen, heb ik nu ook niet gedaan haha, en hij laat het nu aan mij over. Maar goed jullie moeten er uiteraard samen achterstaan en samen voor gaan. Moeilijk meis, ik hoop dat dit kleintje lekker blijft zitten en dat jullie er samen uitkomen! Probeer te blijven praten, want praten is erg belangrijk!

Succes!

3. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Hij heeft het van de week wat moeilijk, is net volledig gestopt met roken van w... Ik had dit al een paar keer gevraagd omdat ik daar niet zo voor ben en ook voor de het financiele. Het kost enorm veel geld. Dus is hij van de week zelf gestopt, dus heeft hij het al wat moeilijk en nu komt dat erbij. Ik moet er zeker nu niet over beginnen, want zal zeker verkeerd uitdraaien.

Ik heb heel moeilijk kunnen slapen, geen menustratiepijn, maar rugpijn en pijn aan mijn buik rechtsonder. Links had ik nergens pijn.
    Als ik op mijn rug lag, verdween de rugpijn. Maar kwam er rechtsonder op een buik een builtje dat was redelijk hard. Ik had wel even schrik, was zo een raar gevoel.
    Vanmorgen heb ik al wat meer bloedverlies en ziet er al wat meer uit als mijn menstruatie.
    Dus ga ik niet teveel meer hopen.

Zou ik nu nog een test kunnen doen? als het streepje duidelijker is geworden, is het misschien nog goed. Is er het streepje minder gewonden, dan weet ik tenminste dat het voorbij is.
    Zou ik daarna nog naar de dokter moeten?
    Of is dit niet nodig.

Sorry voor al mijn vragen, maar kan er met niemand over praten.
    Alvast bedankt!!
    xxx

4. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik wordt bijna 28 dus verschillen we niet zoveel meer hahaha...nee maakt ook niks uit als er wat meer verschil inzit idd....

Plannen is dan toch moeilijk, je moet ervoor gaan als de tijd rijp is natuurlijk;)

5. Alita

Alita Niet meer actief

hahahah erg eigenlijk he hahaha

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja niet gaan forceren he dan werkt het tegen je;)

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Mandje jeetje meid wat een ellende.....jammer dat je man zo reageert maar misschien kan hij er niet zo goed mee omgaan? Hoe was hij bij de 2 mk dan?

IK denk dat als het nu echt als een ongi gaat worden het helaas niet goed zit meid...zou je lieve iets anders willen zeggen... testen zou ik even niet meer doen want je hebt natuurlijk gewoon hcg in je lijf en straks wordt je teleurgesteld als het echt een mk is...

Ik hoop dat het niet zo is...ik zou nu even afwachten ... en dat je nu graag een derde wilt snap ik heel erg goed.
    Ik dacht ook een tijdje geleden zwanger te zijn en toen ik het niet was, was ik toch teleurgesteld....je bent er al zo op ingesteld.

Maar spreek je man aan over zijn gedrag want het is wel erg moeilijk voor jou dit!

8. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Nou zeg wat een hoop bij te lezen.....
    Mandje ik wens jou heel veel succes. Hopelijk weet je gauw meer en ik hoop voor jou dat dit kindje blijft zitten en dat jij en je man eruit komen. Klinkt misschien raar, maar volgens mij hebben mannen nog niet zoveel met zwangerschappen als wij vrouwen. Als het de eerste weken misgaat vinden zij het misschien minder erg dan de vrouw. Ik denk dat mijn man het heel erg zou vinden, mij wel zou troosten, maar ook niet zo zou reageren als ik. Uiteraard zijn er ook andere mannen he !
    Shania Naomi wat goed van jou dat je zoveel bent afgevallen. Je hebt een heel goed doel, dus het zal je zeker lukken.

Vanaf woensdag heb ik de pil niet meer genomen. Ik was zaterdag begonnen dus heb 'm maar 4 dagen geslikt. Normaal gesproken wordt ik na 3 dagen ongesteld, dus zou ik gister ongesteld moeten zijn geworden, dit is niet gebeurd. Komt misschien omdat ik maar 4 dagen geslikt hebt. Mijn cyclus zal wel door de war zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Ik ben trouwens 29, dus ik hoor ook al bij de fossielen haha.

9. Alita

Alita Niet meer actief

@Maudje ja je lichaam is nu natuurlijk in de war...dus even je ongi afwachten....

Toen wij de eerste echo van de jongste kregen zou het een zogenaamde mk zijn, nou mijn vriend was er net zo kapot van hoor..Uiteindelijk klopte er wel een hartje gelukkig...na een echo waar ik om geëist had...moet er niet aan denken dat we waren doorgegaan met de curetage..

10. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Nog even laten weten
    Ik heb daarstraks een test gedaan, was negatief.
    Heb het ook aan mijn vriend verteld, hopend op een gesprek erover.
    Maar het enigste dat hij kon zeggen was: laat ik mijn sterliseren of jij?
    Ik kon geen woord meer uitbrengen, ik vond het zo grof.
    En nu doet hij of er niets is gebeurd.
    Hij is altijd al geen prater geweest en zeker nu niet, kdenk dat hij beetje in zijn "afkick" periode zit, ook al wil hij dat niet toegeven.
    Misschien als alles wat gepasseerd is dat hij dan wel wil praten.

Toch bedankt voor steun en advies!
    xxx

11. Alita

Alita Niet meer actief

jee meid .... weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. ik had hem een klap verkocht geloof ik...respectloos bah! Maar goed wil jou niet nog erger laten voelen natuurlijk...

Sterkte ermee hoor

12. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    @Mandje : allereerst vind ik het natuurlijk heel erg voor je. En jammer dat jouw vriend zo reageert. Hopelijk komt het inderdaad door het stoppen met roken, en zal hij zsm wel een steun voor jou zijn. Want ik kan mij voorstellen dat jij wel steun kunt gebruiken nou. Heel veel sterkte !

Jeetje cindy 24 daar moet je inderdaad niet aan denken zeg !

13. Alita

Alita Niet meer actief

nee was echt heel erg...een hele week denken dat je een mk moet krijgen en een week later klopte er een hartje en er werd zo nonchalant over gedaan...echt erg

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, jullie kletsen er heerlijk op los! Omdat jullie inmiddels een heuse club zijn, heb ik jullie topic verplaatst naar de Zwanger Worden Clubs.

Veel kletsplezier! :D

Groetjes,
    Josien (moderator)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Bedankt Josien!

@ Mandje Wat ontzettend jammer dat het mis is gegaan. Sterkte!
    En je man, tja ik ken hem natuurlijk niet, maar mijn vent zou ook zo kunnen reageren als ie in een stop-periode (van sigaretten dan) zit.
    Hoewel het natuurlijk gewoon niet door de beugel kan, hoe hij gereageerd heeft. Hopelijk kunnen jullie er op een ander moment nog eens over praten.

Ik vroeg gister aan mijn vriend: heb je er eigenlijk al weleens over nagedacht, over nog een kindje erbij? En toen zei hij: nou toevallig van de week :). Dat was wel fijn om te horen. Dus de deur lijkt toch niet definitief gesloten hier.
    Misschien toch over een paar jaar..Hier gaat er dan wel wat langer tussen zitten, zeker omdat we dan moeten verhuizen aangezien we geen extra kamer hebben (maar dat is nog niet eens zo heel erg) en geen zolder. We komen nu al opbergruimte tekort.
    Maar goed, het lijkt me ook wel fijn om als de kindjes op school zitten, tijd te hebben voor de baby. Mocht het uiteraard dan allemaal nog lukken.
    Ik word volgende maand 29, niet piepjong, maar ook nog geen tikkende klok, dus ik heb gelukkig nog even om er over na te denken.

(ja eigenlijk wil ik natuurlijk nu meteen maar ik heb mn verstand dit op laten schrijven haha)

16. Alita

Alita Niet meer actief

@mmke ja is fijn als je nog jong bent he, hier wordt ik bijna 28 dus ook nog tijd genoeg! Wel leuke dat je man er ook over had nagedacht! Straks blijf ik als enige over hier waarvan de vriend/man nog niet wilt..

17. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Ik ben nu 27, dus ook nog tijd genoeg!
    Voorlopig laat ik het onderwerp hier even rusten. Heel af en toe gooi ik het er nog eens tussen door maar verder dan "ja misschien en aankijken hoe het gaat lopen" komen we niet. Ik richt me nu zoveel mogelijk op het organiseren van onze trouwdag, volgend jaar juli, maar op de achtergrond blijft het zeker spelen.
    Mochten we nog gaan voor een 3e kindje dan is het waarschijnlijk ook als de jongste ong. 2/2.5 jaar is. Iets meer tijd voor de baby (en mezelf) vind ik ook wel fijn.
    De tijd zal het leren!

@Mandje; vervelend dat het is misgegaan! En een beetje jammer dat je vriend zo reageert! Hopelijk komt hij tot inkeer en kunnen jullie er nog wel over praten.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ah nou als je gaat trouwen heb je voorlopig wel wat te doen he hahahaha

19. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Daarom! Volgend jaar zomer wil ik er serieuzer naar kijken, of verstand en gevoel hetzelfde zeggen of nog steeds verschillende dingen en of er bepaalde dingen zijn veranderd (wil bijv. nog een andere baan, ben druk met zoeken en solliciteren..) en wat we met de ruimtes in huis doen.

Eerst maar eens trouwen, maar blijf jullie wel volgen! Ben benieuwd naar de ervaringen.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    @cindy nou die van mij wil ook nog niet hoor, maar ik heb m (denk ik) al van 'ik wil niet' naar 'ik wil NOG niet' :D
    Maar voorlopig verandert er niks aan de anticonceptie zullen we maar zeggen. Maar vind het wel leuk om hier mee te blijven kletsen.
    Wie weet draait je man snel bij. Zo af en toe een hint geven, niet te vaak, maar wel af en toe zodat ie er over na moet denken.

@Kim wat leuk dat je gaat trouwen, dat is iets leuks om naar uit te kijken en mee bezig te zijn lijkt me. (Ja, ik wil dat ook nog :D, ooit ;)) Veel plezier met de voorbereidingen! Tis ook wel lekker denk ik om een beetje afleiding te hebben.

Deel Deze Pagina