@Iloiza: De berekening van mijn man kwam uit op 3000 euro, maar dan is het niet over de gehele breedte van de zolder hoor, de voorzolder is m'n washok dus daar hoeft van mij geen dakkapel op. Er zit bij ons trouwens al een dakkapel, maar hij moet vervangen worden. @Juut: Wat ontzettend leuk voor je joh! Heerlijk moet dat zijn als je 'groen licht' krijgt van manlief. Kan me voorstellen dat het nu ff voelt alsof je al zwanger bent. En wie weet heeft de pendel wel gelijk wat maart volgend jaar betreft. @Shania: Gevonden, ik had gelukkig al een abbo op dit topic lopen, anders was ik 'm ook mooi kwijt geweest volgens mij. Dus jouw kids slapen samen? Moet prima kunnen lijkt me. Ik heb ook heel lang met m'n zus samen geslapen en dat ging altijd goed. Oh! Ik hoor dochterlief door de babyfoon, gauw naar boven!
@ mommy love en Shania : als jullie een topic kwijt zijn waar je op hebt gereageerd moet je gewoon effe op je naam klikken en dan bij statistieken, daar staan alle topics waarop je hebt gereageerd! Zo zoek ik ze altijd terug
Onze beide jongens slapen op 1 kamer. En ons meisje heeft een eigen kamer, verschil moet er zijn he hahaha......mocht er dus nog een bij komen dan zal ie na een tijdje bij 1 op de kamer komen. Voor die tijd hebben we toch geen ander huis of uitgebouwd dus..... Ik heb ook een poosje met me zusje geslapen, was niet nodig maar dat vonden wij alleen maar leuk! De jongens vinden het ook erg leuk, dus ze klagen niet haha......ooit krijgen ze hun eigen kamer wel!
@ Juut: Had je laten pendelen op positieve test of op bevruchting? Want het kan natuurlijk ook zijn dat je in september zwanger raakt, maar pas in oktober je NOD hebt en dan dus een positieve test krijgt. En ook al gaan jullie pas over een paar maanden écht beginnen, het kán altijd hoor. Hihi, ik kreeg bij de tweede namelijk een pendel dat ik in juli '09 zwanger zou raken van een jongen. Ik dacht dat deze niet uit zou komen, want mijn man en ik waren pas van plan om in oktober '09 te beginnen voor een tweede. Maar mooi dat ik dus in juli '09 al zwanger bleek te zijn geraakt, van een jongen!! Precies als voorspeld.. @ Dakkapel: Wij gaan er vanavond even goed voor zitten, maar ik hoop toch wel dat de kosten mee zullen vallen. Wij dachten zelf 5000 à 6000 euro, maar de dakkapel moet ook best breed worden. Niet de hele breedte van onze zolder, want ik wil onze voorzolder graag blijven gebruiken voor mijn zonnebank. Ik denk dat de dakkapel zo'n 3 à 4 meter breed moet worden, maar dat zouden we eerst op moeten meten. Ik vind het altijd zo moeilijk schatten... Mijn washok heb ik gelukkig beneden, anders zou het wel een heel kleine kamer worden op zolder.
Hee, heb dit topic ook terug gevonden. Hier is de eerste ronde voor de 3e op niets uitgelopen, ben vanochtend ongesteld geworden. Ach ja, het kan ook niet allemaal zo snel gaan natuurlijk. Wel een heel korte cyclus gehad, misschien door de bv? Anders ga ik wel even tempen.
was je nu net gestopt suus? Ik had toen eerste keer een korte ongi daarna een goed ongi en toen zwanger!
De eerste keer dat dat ik ongi moest worden altijd na de pil duurde wel een eeuwigheid. Soms zelfs wel 54 dagen, daarna was het altijd netjes 21 dagen hahah.......
Hoi allemaal, Ik zou graag met jullie meekletsen. Wij gaan voor een derde! Afgelopen weekend hebben we eindelijk de knoop doorgehakt. Hier waren ook volop twijfels. Als ik alleen naar mijn hart luisterde, was het gelijk: ja, we gaan ervoor! Maar dan ga je er echt over nadenken en maak je je hetzelf weer moeilijk Mijn man wilde eerst overigens helemaal niet, maar nu gelukkig wel. We staan er nu allebei achter en dat moet ook natuurlijk. Wij hebben 2 zoontjes. De oudste is 7 en de jongste is bijna 5. Ik ben zelf 34, vandaar dat ik ook niet langer meer wilde wachten. Het leeftijdverschil zal groot zijn bij de kids, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel prettig. Mijn knulletjes zijn al zo zelfstandig, dat geeft ook weer rust. Wij hoeven niet te verbouwen, we hebben al 4 slaapkamers op de 1e verdieping en nog een slaapkamer op de zolder. In de auto passen 3 kindjes achterin, dus dat scheelt ook. We moeten wel alles (maar dan ook echt alles) opnieuw kopen. Na de geboorte van ons 2e zoontje heb ik alles verkocht. Maar ja, heb bij de Ikea al leuke meubeltjes gezien, dus dat komt ook goed. O ja, volgende week vrijdag moet mijn nuvaring eruit en dan gaan we er echt voor!
hey solano wat leuk dat je mekletst en heerlijk dat je de beslissing heb genomen heel veel suc6 hopelijk snel een kleintje erbij ps denk dat aan elke leeftijdsverschil wel voor en nadele zitten hier twijfel ik steeds meer ipv minder pfff ja me gevoel zeg ja maar denk ook vaak ik heb het zo goed nu 2 mooie kindjes en ben zo bang dat erg druk wordt ik werk namelijk best veel mijn schoonmoeder past op en die is al alle sppullen weg aan doen ze gaat ewr ook niet meer van uit dat nog een komt om op te passen weet ook niet of ze het nog wel wilt dus ja ook finanieel speelt nog mee vooral dan ivm verbouwen maar vooral wordt het niet te druk ons gezinnetje loop nu zo lekker ...............pffff je gevoel tegen je verstand
@mamamandy ik denk ook dat er wel voor en nadelen zitten aan elk leeftijdsverschil. Zoals bij mijn jongens, is het voordeel dat ze zo zelfstandig zijn, maar dit is natuurlijk ook weer een nadeel. We beginnen nu weer van voor af aan. Het is zo makkelijk met de jongens om weg te gaan enzo. Straks wordt dat weer lastiger, en zit je weer met luier verschonen, flesjes geven en slaapjes en in het begin de gebroken nachten. Maar ja, ik heb het er voor over. Het is toch allemaal tijdelijk. Wat betreft oppas, weet ik ook nog niet hoe ik dat ga doen. Op dit moment werk ik 3 dagen per week onder schooltijd. Dus breng en haal de jongens zelf. In de vakanties werk ik 2 hele dagen en breng ik ze naar mijn ouders. Als ik zwanger ben, zal ik met mijn moeder overleggen of ze wil oppassen. Zo niet, dan gaat het kindje naar een gastouder. Ook heeft een vriendin van mij aangeboden om 2 ochtenden op te passen. Dus dat is in ieder geval al handig om te weten Maar ja, eerst maar eens kijken of we het geluk nog een keer mogen meemaken. Ik hoop het echt!
Wat ik me nog afvroeg, onze kindjes zijn in februari en november geboren. Als we ooit nog voor een 3e kindje gaan, dan zou ik het wel heel leuk vinden als dit echt een lente/zomer kindje (mei t/m september) zou worden en ik wil het dan ook wel gericht proberen. Hebben jullie dat ook of gaan jullie er gewoon voor en zien wel hoe het loopt?
@ Suus, jammer dat de eerste ronde op niets is uitgelopen. Maar dat zou ook wel erg snel zijn he. Het kan natuurlijk, maar is meer uitzondering dan regel. Hopelijk beter nieuws de volgende ronde. @ Solana, welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen! En wat leuk dat jullie de knoop doorgehakt hebben. Ja, het grote leeftijdsverschil zal zowel voor- als nadelen hebben, maar dat zullen wij ook hebben met een kleiner leeftijdsverschil. Het scheelt wel dat jullie niet hoeven te verbouwen enzo, want dat is hier de grootste issue. @ Kim, ja dat herken ik wel een beetje. Mijn zoontjes zijn geboren in januari en in april. Vanaf oktober willen we waarschijnlijk voor een derde gaan, en als het meteen zou lukken zou de baby in juli geboren worden. Dat zou leuk zijn, dan hebben we niet alle verjaardagen zo dicht op elkaar. Natuurlijk hoop ik dat het snel raak is, maar qua verjaardagen van de kids hoop ik stiekem wel een klein beetje op een juli t/m november-kindje.
@ Dakkapel: Mijn man en ik zijn vanavond op zolder gaan meten. Haha, ik was wel weer lekker ruim aan het denken met mijn 3 à 4 meter. De kapel die we nodig hebben komt op zo'n 2,5 meter. Dat scheelt ook weer in kosten tav wat ik eerst in gedachten had. Maar eigenlijk hopen we dat onze buren (we wonen 2-onder-1-kap) ook mee willen doen met een dakkapel, zodat we hem door kunnen trekken van t ene naar t andere huis. @ Man overhalen: Mijn man heeft zijn definitieve beslissing nog niet gemaakt, maar toen we vanavond op zolder aan het meten waren zei hij wel dingen als "Deze kast vind ik te groot voor een babykamer, dan moet deze weg" en "Dit lijkt me een handige plek voor de commode". Ik weet het, het zijn nog geen toezeggingen. Maar ook zeker geen afwijzingen!! @ Pendel: Hier vandaag weer een pendel gekregen voor oktober zwanger. Dat zijn nu vijf pendels die zeggen oktober zwanger en/of november positieve test. Ik begin goede hoop te krijgen voor die ronde.
Ik heb dat ook wel een beetje hoor! Alleen niet voor de verjaardagen maar die donkere dagen daar kan ik zoooo slecht tegen! En als ik dan weer aan die gebroken nachten denk! pffff.Maar tuurlijk heb ik het er graag voor over, maar daar zou ik wel heel erg aan moeten wennen! Mijn pendel gaf maart aan dus mocht het zo zijn (wat ik natuurlijk heel erg hoop!) wordt het bij ons geen lente/zomer kindje. Gisteren ook al even gekeken op marktplaats,omdat wij de wandelwagen e.d. al verkocht hebben. Maar dan begint het echt te kriebelen! Vanmiddag naar mijn vriendin die 39 weken zwanger is. pfff klapperende eierstokken hier hoor! @iloiza mijn man was ook zo aan het praten, niet afwijzend maar ook niet echt er voor gaan! Maar geduld misschien draait die van jou ook helemaal bij!! @suus1983 het zou wel mooi zijn geweest als het gelijk de eerste keer raak was! maar het klussen en de spanning of het gelukt is en wachten op de NOD vind ik ookwel wat hebben hoor! (natuurlijk te lang). @solana Wat heerlijk dat jullie er voor gaan! Succes!! Nou ik ga maar even wat aan het huishouden doen! Wordt eenbeetje verslaafd aan deze site .
balen he! Maar vooral als je bv hebt gegeven kan het even in de war zijn...tenminste ik wordt nu helemaal niet ongi
@Solana welkom hier en wat leuk voor je dat jullie er nu voor gaan! Hoelang had je man nodig om van mening te veranderen dan..
@mamamandy ja het is ook moeilijk...terwijl je van 1 kind naar 2 kinderen niet zo moeilijk denkt he... @KIm84 hier heb ik al 2 zomer/herfst kindjes en als we ervoor zouden gaan wil ik nu ook proberen in het voorjaar ofzo...ik ben dus al 2 x in de zomer zwanger geweest en dat is niet altijd leuk. @Iloiza nou als hij het al over kasten voor de baby heeft zit dat toch wel goed denk ik zo @Juut ja vooral als er dan iemand ook nog zwanger is he aaahhh...hier gaat mijn schoonzus bijna bevallen .. oh en als je dan weer zo`n klein mupke in je armen hebt! Ook lijkt me nu een zoontje wel leuk! Niet dat ik wat te kiezen heb hahaha
@Kim84 Ik heb daar helemaal niet over nagedacht. Onze zoontjes zijn van juli en september. En we zien wel wanneer de volgende komt. Het maakt mij eigenlijk niet uit. Maar dat komt misschien ook omdat ik al 2 zomerkindjes heb. Is wel leuk overigens hoor. We hebben elke verjaardag nog buiten kunnen vieren @Iloiza Bedankt voor je warm welkom. Het scheelt inderdaad dat wij niet hoeven te verbouwen. We hebben best een groot huis (wel gewoon een eengezinswoning hoor). Wat fijn dat het meevalt met de grootte van de dakkapel. Scheelt toch weer. En dat je man zulke dingen zegt, is ook een goed teken hoor! @juut1980 Ik kijk soms ook op marktplaats en de verleiding is toch ook wel groot om al dingen te kopen. Maar doe dat maar niet, eerst maar eens zwanger worden Veel plezier bij je vriendin! @cindy24 Jij ook bedankt voor het warm welkom! Mijn man vond eigenlijk 2 kindjes altijd wel genoeg. Hij wist wel dat ik er altijd graag 3 wilde. Maar we hebben het er niet vaak over gehad. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik wel wat vaker laten vallen dat ik toch echt wel nog een kindje zou willen. En sinds eind juli ben ik daar echt meer over gaan praten met hem. Dus uiteindelijk viel het wel mee met het overhalen. En nu ziet hij het echt helemaal zitten en heeft er veel over. Dus erg leuk allemaal, al vind ik het ook nog erg spannend hoor. En hier lijkt het me natuurlijk erg leuk om een dochtertje te krijgen. Alhoewel, 3 zoontjes zijn ook wel heel stoer natuurlijk!