gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    hoi citygirl, wat leuk, jij hebt al groen licht, spannend!:D
    En je andere kindjes, hoe oud, jongens/meisjes?
    Spannend hoor, hopelijk mag het snel raak zjn!

2. Alita

Alita Niet meer actief

leuk citygirl!!!

Ja ik moet maar eens wat tactieken geen bedenken hahahaha..

Ik hou van al mijn kids en zeker zijn ze wel eens niet zo leuk....maar we hebben er voor gekozen en anders hadden we dan maar geen kinderen moeten krijgen toch?

Een leven zonder die druktemakertjes kan ik me dus niet voorstellen...ze brengen zoveel plezier en liefde...en maakt mij als mens completer en ik leer van ze!
    Nee ik wil ze voor geen goud missen!

Ooh idd nog een keer dat getrap in mijn buik...zo`n mooie dikke buik en bevallen...ik hoop het!

3. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @citygirl Welkom en veel succes met het zwanger worden!
    @cindy24 Ja, dat getrappel in je buik, heerlijk gevoel!!!! Heb er al helemaal zin in hihihi

4. Alita

Alita Niet meer actief

haha........aaaaahhh maar ik wil me nu niet te gek maken hoor...ik zal nog een tijd moeten wachten

5. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    ook ik verlang er zo naar
    ook de bevalling en vooral de kraamtijd zo mooi
    miss is wel verstandig om nog effe te wachten dat we zn 3 jaar ertussen hebben hebben we nog effe voor te sparen voor dakkapel en andere auto

denk dat er een 3de komt want kan me gevoel niet uitzetten dus ga manlief maar eens ompraten

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Citygirl: Welkom hier! Wat leuk en spannend dat jullie er volgende maand al voor gaan!! Hopelijk is het snel raak.

@ Cindy, Mamamandy en alle andere dames die hun man nog moeten overhalen: Misschien moeten we hier samen even brainstormen over Hoe-haal-ik-mijn-man-over-voor-een-derde-kindje-tactieken. ;)

@ Getrappel in de buik: Ohw heerlijk!! Ik zou dat ook zo graag nog één keertje voelen...
    Dat was één van de weinige dingen die ik wél leuk vond aan de zwangerschappen. Dat getrappel, die dikke buik en de echo's. Voor de rest helaas nooit echt kunnen genieten - twee keer negen maanden misselijk hakt er wel in, en tóch wil ik heel graag nog een derde. :)

7. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    waar ik toch ook nog een beetje mee zit
    3 is zn oneven aantal
    als je leuke dingen gaat doen een bij papa een bij mama en een ??
    zo heb ik dit zelf ook ervaren in een gezin met 3 kinderen.
    dus eigenlijk zou er dan nog een 4de bij moettten maar dat word wel heel veel en heel duur

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    @mamamandy, ik kom ook uit een gezin van 3 en heb dit nooit zo ervaren.
    Maar ik moet ook zeggen dat ik een hele fijne, stabiele jeugd heb gehad.
    Mijn ouders wisselden gewoon af, ik heb mij nooit achtergesteld of 'teveel' gevoeld. En mijn broertje en zusje naar mijn weten ook niet. Wij waren gewoon een 5-eenheid ipv 4-eenheid. :)
    Bij leuke dingen was het of 2 bij papa of 2 bij mama.
    Mijn moeder is op een gegeven moment met mn zusje alleen (nou ja, met familie van haar) op vakantie gegaan (die was toen 4, ik 8 en broertje 7). Nou was voor allemaal feest. Mn zusje had de hele week met mama, en mijn broertje en ik een hele week met papa, die we natuurlijk normaal doordeweeks weinig zagen.
    En als je ruzie had met de een, speelde je gewoon met de ander.

Dus voor mij geen reden voor een oneven aantal niet te willen, juist niet.

9. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0

10. Alita

Alita Niet meer actief

@Iloiza hahaha ja idd...maar eerlijk gezegd wil ik hem niet eens overhalen hoor .. hij moet het zelf willen he...hij weet hoe ik erover denk..

@Oneven aantal... ik kom ook uit een gezin van drie en heb dit ook nooit als vreemd ervaren...maar we deden nooit iets samen eigenlijk...veel problemen...ach ja..

Wel is het idd zo dat je een oneven aantal houdt met bv atractieparken hahaha...maar er moet toch altijd eentje bij de tassen blijven toch hahaha..

Ik maak me meer druk om de auto?

11. Alita

Alita Niet meer actief

12. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    ja idd die auto! De is wel even een probleempje.maar ja de oudste kan dan al wel in de zitverkleiner en dan zou het (denk Ik, hoop ik) wel passen.
    Maar ja dat is zorg vor later.

EN ik zat ook al "zorgen" te maken over de pretparken. Maar ja hoe vaak komt dat voor? Misschien twee keer peer jaar?? Nou dan wil mijn zus man en kids vast wel mee dan, en dan willen de kids toch met hun ergens in.

ik denk meer over hoe het gaat las straks de kleine er mag komen en ik de kids naar schol breng en de beeb die dan nog slaapt ofzo. Of als er eentje ziek is enhoe dat dan allemaal moet gaan. Mijn familie woont niet in de buurt dus daar kan ik niet op terug vallen. De buren op zich wel, maar ja das toch anders.
    Maar ook dat zijn eigenlijk geen punten om nu over na te denken, we zien wel hoe het allemaal gaat! Zal allemaal wel loslopen. Meeste moeders met meerdere kinderen hebben dit "probleem".

En die trappelende voetjes lijken me weer heerlijk!ohhh en als ik die dikke buiken hier op het forum bekijk dan ben ik helemaal verkocht!

13. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik ben niet zo dol op ziekenhuisbevalling, maar goed ben dan wel op de juiste plek mocht er wat mis gaan. Bij de eerste ben ik bijna thuis bevallen maar meneer wou er niet uit, dus halsoverkop na het ziekenhuis met persdrang. Ik voelde hem komen en de HA maar nee je moet hem dichthouden, ik zeg ja als je mij even vertelt hoe haha.....In het ziekenhuis was het op die dag spitsuur kwa bevallingen, de een ging de kamer in, de ander kwam eruit met een baby. Heb ook de hele dag/avond tegenover de verloskamer gelegen hoeveel babys ik wel niet voorbij heb zien gaan toen!! Maar goed door de drukte hebben ze toen 6 hechtingen gezet zonder verdoving en ook nog eens te strak waar ik gewoon een week enorm last van heb gehad! Bij de 2e werd ik ingeleid binnen 1,5uur bevallen maar hoeveel verschillende gyneacologen en zusters ik wel niet heb gezien ongeloofelijk. Dat wil ik dus echt niet weer! En ik mocht niet lopen niks moest steeds maar aan de ctg en alles bleghh....ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Wel was het die dag rustiger dan bij de eerste en hebben we wel een uur op de verloskamer gelegen met onze kleine man te genieten voor ik ging douchen en na een andere kamer werd gebracht. Dat was wel fijn, en 3 oude hechtingen die gescheurd waren zijn gehecht en niks van gevoeld!

de 3e heerlijk thuis bevallen. En dat vond ik ook echt heerlijk. lekker in me eigen omgeving, kon doen wat ik wou. Even wasje draaien, mensen op het forum bijhouden hoever ik was haha, en lekker lopen enz....het ging heel rustig en relaxed en in 3 uurtjes bevallen.....Maar ik durf nu niet meer thuis dus ik zal toch voor het ziekenhuis kiezen denk ik. Of ik moet op het laatsts beslissen om toch thuis te blijven hahaha.........

Wij zijn ook oneven, maar toen we dit jaar na hellendoorn gingen ging de oudste alleen en wij met de 2jongste in actracties..... Kijk onze zoon is al ouder dan jullie kindjes natuurlijk dus wij hebben het probleem nooit zo gehad.....Daarvoor is alleen de oudste met ons mee geweest naar pretparken want die andere hadden er toch niks te zoeken. Dus je kan je jongste die er eigenlijk nog niks aan hebben ook bij familie of oppas brengen als je er heen gaat......Het is bij ons ook een auto probleem haha. We hebben net dit jaar een andere auto gekocht voor 3 personen achterin, ik zei toen al we moeten een hebben voor 7 personenen, maar manlief wou niet, en het geld hadden we er eigenlijk ook niet echt voor. maar goed als we nu een nieuwe auto moeten dan moeten we er nu alweer voor sparen en hopen dat we volgend jaar weer een andere kunnen kopen. Dan word het denk ik alleen geen vakantie helaas.....Ach na ja we zien wel, vakantie kunnen we altijd nog vieren haha....een kind ook wel ben nog jong maar ik wil niet teveel leeftijd meer. Aan de andere kant lijkt het me ook wel wat als de jongste 6 is.......alleen dan heb ik kans dat ik weer aan het werk ben, en ik wil eigenlijk de baby het eerste jaar zelf alleen opvoeden......pfffffff denken denken denken, word er zo moe van haha........als ik me gevoel volg dan liever gister dan vandaag al haha.....

15. Troelala21

16. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de 2e het hoofdje ook voelen staan. Inderdaad een branderig gevoel en niet prettig. Maar voor mij nog geen reden om te schreeuwen/gillen :)

@Shania Bij mijn 2e bevalling was ik eerst gewoon thuis en toen de verloskundige het tijd vond, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Eenmaal daar kreeg ik ook bijna gelijk persweeen. Dus dat ging erg snel allemaal. Na de bevalling ging ik douchen en daarna weer naar huis. Heel relaxed hoor. Voor we naar het ziekenhuis gingen heb ik gezellig met mijn ouders en man aan tafel gezeten, gekletst en thee gedronken.

Voor ons is de auto geen probleem. Mijn beide zoontjes kunnen in een verhoger. En daar past makkelijk een maxi cosi naast. Verder ben ik degene die het meest in de auto rijdt, dus als mijn man er niet bij is, kan de baby ook voorin zitten in de maxi cosi.

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Oneven aantal: Ik zou het niet erg vinden om met een oneven aantal te zijn. De auto leek ons eerst ook wel een issue, maar we hebben al echt een grote auto (Renault Megane station). Als we een nóg grotere zouden willen, hebben we zo eentje met twee achterbanken nodig. Dat lijkt me een beetje overbodig. Onze auto heeft ook in het midden op de achterbank een driepuntsgordel, en de oudste kan denk ik wel op een stoelverhoger in het midden. Misschien nu nog niet - hij is ruim 2,5 jaar, maar klein voor zijn leeftijd - maar het duurt ook nog minstens negen maanden voor de baby er is. Als ik al snel zwanger mag raken, zal de oudste 3,5 jaar zijn. Lijkt me dat het dan wel kan, toch??
    Met attractieparken hebben wij dat probleem waarschijnlijk niet. Dyon en Niek kunnen samen als ze wat ouder zijn en dan ga ik met de jongste - papa houdt niet zo van attracties. ;)
    En daarbij... elk kind is verschillend en zal ook andere interesses hebben dan de andere kinderen. Ik vind het niet per sé noodzakelijk om altijd iets met het hele gezin te gaan doen, maar ook eens iets speciaal met één van je kinderen te doen. Ik had dit vroeger thuis ook, alleen dan om andere redenen. Mijn broertje is autistisch en daardoor waren wij als gezin altijd heel beperkt in het maken van leuke uitjes en bijzondere vakanties. Ik heb best veel op moeten geven als kind, maar soms maakten mijn ouders dan ook echt even tijd voor mij. Mijn broertje ging dan een dag naar mijn opa en oma, en ik ging met mijn ouders naar een attractiepark of zwembad.
    Als niet al je kinderen zwemmen leuk vinden, ga dan eens een dagje zwemmen met het kind dat juist wel erg van zwemmen houdt. De anderen kunnen die dag misschien bij opa en oma zijn, of bij een vriendje spelen. En houdt een van je andere kinderen heel erg van knutselen en schilderen, maar vinden de andere twee dat niet leuk? Ga eens lekker schilderen met je kindje die daar erg van houdt! :)
    Je hoeft niet per sé alles als gezin te doen. Je kinderen zijn allemaal een individu.

@ Lad: Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt ervaren bij je tweede bevalling. Ik vond zelf juist het persen minder erg dan de ontsluitingsweeën, maar dat komt misschien omdat er geen vaart zat in de ontsluiting. Op een gegeven moment zakte zelfs de vk de moed al in de schoenen - en dat zei ze ook echt. Ik had echt het gevoel dat ik die pijn voor niets had. Toen ik dan eindelijk mocht persen leek ik weer alle kracht te hebben en geen pijn meer te voelen. Eindelijk had ik weer het gevoel dat ik het allemaal ergens voor deed...

@ Cindy: Ja, je hebt ook wel gelijk. Hij moet zeker zelf willen. Maar elke dag dat hij twijfelt, vind ik een dag te lang. ;)
    Hij moet er zelf altijd om lachen. Hij weet dat ik er heel graag over wil beginnen, maar dat ik hem ook niet wil pushen - dus dat ik me inhoud. Hij zei laatst lachend "Ik zie gewoon dat je het erover wilt hebben, maar dan begin je ergens anders over".
    Ach ja, zolang hij er zo positief op reageert en niet zegt "Ik wil het niet" is het goed, toch? ;)

@ Hoofdje voelen staan: Ehm... niets van gemerkt, geloof ik. Ik was al zo lang bezig dat ik alleen nog maar kon denken 'kom eruit, kom eruit, kom eruit'.

18. Troelala21

Wij zullen toch echt wel een andere auto moeten hahah. 4 passen er echt niet op de achterband dus wij zullen echt een opel safira ofzo moeten hebben met 7 personen. Er zijn ook wel andere maar die wil me man zowiezo niet ook al zijn ze goedkoper. Hij wil nog wel een beetje een sportieve auto haha.....Mij maakt het niet zoveel uit als er maar 4 kindjes in passen haha......Onze oudste houd van zwemmen dus wij gaan geregeld met hem zwemmen, die andere houden er echt niet van dus die hoeven we ook niet altijd mee te nemen daar doen we weer andere dingen mee. Tijd voor 1 kind alleen vinden ze ook heel fijn, even niet delen maar even alleen met mama of papa.......pff nou ik er zo over blijf nadenken wil ik heeeeeel graag maar ja eerst afvallen en dan hopen dat me man niet van gedachten is veranderd of ik hahaha...........

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja is ook zo ilioza! Beetje hints geven doe ik wel hoor hahaha

20. Troelala21

pfff lees net weer een verhaal van iemand die heel graag een 2e kindje wil maar het eigenlijk gewoon echt niet kan door gezondheid......En dan loop ik maar na te denken over een 4e...Op zulke momenten word je wel even met je neus op de feiten gedrukt dat vele een moord zouden doen voor (nog) een kindje en wij die zwanger kunnen raken lopen maar te piekeren en te zeuren of het wel kan.....

Deel Deze Pagina