gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    haha dat is wel erg shania! Daar ga ik echt niet aan beginnen, ben net alles de deur uit aan het doen. Dat vind ik ook wel lekker om dingen weg te doen die je nu niet meer nodig hebt!
    Ben wel bang dat ik erg moeite ga krijgen om de grote dingen weg te gaan doen. Dan is het echt de tijd om te besluiten wel of niet. Ik denk toch dat ik steeds meer neig naar niet! Dus het bij 2 kids houden. Mijn vriend wil wel nog steeds heel graag een 3de.
    Mijn pendel zegt december zwanger zou wel erg snel zijn!

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja vreselijk dit is me nog nooit gebeurd dat ik al een pakje kocht VOOR een zwangerschap! Maar ja zit de laatste tijd ook veel in de babypakjes vanwege alle geboortes om me heen. Heb ook bij de prenetal een heel lief pakje van nijntje gezien die zou ik laatst eens mee nemen haha. Ik doe het niet maar ohhhh me vingers jeuken!!

Dank je! Ja het kriebeld dan alleen maar meer, zo lief klein wondertje die je dan ziet liggen in zijn bedje, of vast houd pff dan komen me gevoelens dubbel zo hard haha!

3. Alita

Alita Niet meer actief

oh ik doe nog niks weg hier....

Kan altijd nog he....vreemde is dat mijn vriend dat ook niet wil dus ja;)

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Shania: Ik ken het gevoel. Mijn schoonzus heeft drie weken geleden een dochtertje gekregen. Ondertussen zijn de kriebels hier echt zo veel erger geworden. Zo'n lief klein mensje... nog één keertje bij ons......
    Ook manlief smolt toen hij zijn kleine nichtje in de armen had. Ik hoop dat hij toch gaat besluiten dat hij wel een derde wil!

@ Lad en Cindy: Wij hebben ook nog niets weggedaan. Wij gaan de spullen en kleertjes pas weg doen als we ze echt niet meer gebruiken, dwz ná de derde of als manlief helaas toch zou besluiten dat hij echt niet meer wil...

5. Troelala21

Ik heb alles al weggedaan na de bevalling behalve het ledikantje, maxicosi, kinderwagen en wipstoel. Voor de rest is alles weg, wou geen 4e meer dus alles weggedaan haha. Maar goed dat krijgen we wel weer bijelkaar als het zover is. Eerst maar afvallen en afwachten......

Iloiza ja dat kriebel dan alleen maar meer he als je zo lief kleintje in je armen hebt, dan smelt je gewoon. En dan worden mijn gevoelens alleen maar meer bevestigd!

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik mag binnekort dus weer zo`n popje vasthouden aaah....dan is mijn jongste opeens zo groot he!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    ik zei ook al tegen mn zusje, ik wil een baby, dus je mag wel ff opschieten, haha. Kan ik mn tante-honger gaan stillen :D
    Het lijkt me zo geweldig als zij ook een kindje mag krijgen..

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier hetzelfde... ik vind babys geweldig, mijn man vind het een verschrikking. Die slapeloze nachten en gehuil vind hij maar niks. Voor hem wordt het pas leuk na een half jaar/jaar. Hij wil echt geen derde meer. Hij wilde zich zelfs al laten sterriliseren (heb ik gelukkig tegen kunnen houden).
    Ik zou zou graag nog 1 hummeltje willen hebben :(

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet hoe jullie het vinden maar ik kan er eigelijk best wel boos om worden dat de mannen die nee zeggen altijd hun zin krijgen. Het meeste werk komt toch altijd op de vrouwen neer en er zijn toch best wel veel vrouwen die er echt verdrietig om zijn.
    Je hebt toch beloofd elkaar gelukkig te maken? Waarom moet degene die nee zegt dan altijd zijn gelijk krijgen...

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Tja het gaat natuurlijk niet om een salontafel die de een niet mooi vind en de andere wel..
    En ik vind echt dat je beide achter de beslissing moet staan. 1 van beiden niet, dat komt het er niet.
    Of je maakt de keuze om met iemand anders verder te gaan die dat wel wilt.
    En ondanks het mij wel moeite zal gaan kosten om afscheid te nemen van een kindje dat niet komt, denk ik dat ik dat beter kan handelen dan een man die het kind niet gewenst heeft..

11. Troelala21

Aan ene kant je moet er samen achter staan natuurlijk, aan de andere kant ik zeg dat ook weleens tegen mijn man. Ik ben hier degene die opdraait voor de kinderen. Ik ben dag en nacht met de kinderen bezig, hij alleen savonds 2 uurtjes en in het weekend 2 dagen meer niet. Dus de zorg komt op mij aan. Als ik vind dat ik het aan kan nog een kindje erbij, dan vind ik niet dat hij zomaar kan verlangen dat ik nee accepteer. Tuurlijk moet je het uiteindelijk samen beslissen maar ik ben degene die voor het kind moet zorgen en niet hij....Dus ja het heeft 2 kanten!

12. Troelala21

Mijn man wil zich niet laten steriliseren, nou ik wil niet me hele leven aan de pil, en ik ga me ook niet laten helpen. Voor hem is het maar een kleinigheidje voor mij meer.....Bij hem kan het ongedaan worden bij mij niet. En daarbij ik heb 3x 9 maanden gelopen hij mag ook weleens iets doen haha.....Dus ja het is het een of het ander voor hem! Tenzij er een 4e zal komen en die kleine zal om wat voor reden ook met een keizersnede geboren moeten worden dan zou ik zeggen haal de boel er maar uit. Omdat ik weet dat er hier meer dan 4 echt nooit zullen komen. Maar anders nee hoor, hij helpt zich maar anders zullen er hier nog meer baby;s komen haha......

13. Alita

Alita Niet meer actief

jammer hoor dat je man zo reageert...
    Zeker is het aanpakken in het begin maar je krijgt zoveel terug ..

sterilseren zou ik nooit doen...wij zijn nog jong en je weet nooit wat de toekomst brengt

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ik moet zeggen dat mijn vriend er echt wel over nadnekt nu omdat ik het toch wel graag wil...

Maar het is natuurlijk dubbel...waarom moet jij hem ongelukkig maken alleen omdat jij nog een kindje wilt...

Stom he;)

15. Troelala21

Ik weet zeker dat me man niet ongelukkig word als er nog een bijkomt, ik weet zeker dat ie juist heel blij zal zijn. Hij straalt altijd als ie een baby ziet, vast heeft of een groot gezin ziet, hij vind dat helemaal geweldig en zegt dat ook geregeld. Diep in zijn hart wil ie ook wel heel graag maar hij ziet allemaal beren op de weg. En de kids zitten nu allemaal op een leeftijd dat ze ons uitproberen en elkaar, na ja elke leeftijd heeft wel weer wat. En hij is bang voor mij en de baby dat er wat met ons gebeurd. Maar ongelukkig zal ie echt niet zijn. Als ik zal voelen dat hij echt ongelukkig zal worden van een 4e kindje, dan komt het kindje er niet punt uit!

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ja nee bij ju niet....maar als de man van Debby echt geen derde kindje wilt zal hij niet gelukkgi zijn als ze zwanger is ...dat bedoelde ik..

Al moet ik zeggen dat mijn vriend ook echt niet ongelukkig zou zijn al was het niet gepland....

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Het verhaal heeft natuurlijk altijd twee kanten. Ik zou er ook boos om kunnen worden als mijn man mijn wens zomaar van tafel zou vegen omdat hij het niet wil. Gelukkig denkt mijn man na over een derde kindje, omdat hij weet hoe groot die wens bij mij is en hij wil mij niet teleurstellen. Ook ik weet zeker dat mijn man niet ongelukkig zal worden als er een derde kindje komt. Mijn man houdt van kinderen en zou zelf ook graag een derde willen, maar hij ziet ook allemaal beren op de weg. Als het hem echt ongelukkig zou maken, zou ik me er bij neer leggen dat er geen derde kindje komt. Ik ben liever gelukkig in een gezin dat helaas voor mij niet helemaal compleet voelt, dan dat ik moet aanzien dat mijn man ongelukkig is met drie kids terwijl hij dat eigenlijk echt niet wou. Dat zou denk ik alleen maar een heleboel spanning en stress in je relatie en in het gezin brengen...
    Maar natuurlijk begrijp ik helemaal wat je bedoelt, Debby. En ik vind ook dat je je man ook niet zomaar 'zijn zin' moet geven. Zoals jij naar zijn mening luistert, moet hij ook luisteren naar wat jij graag wilt. Jullie moeten er wel samen uit zien te komen.

Mijn man wil zich waarschijnlijk wel laten steriliseren na ons (hopelijk) derde kindje. Ik wil niet mijn leven lang aan de pil en ik wil me ook niet laten helpen. Mijn man wil zeker geen vierde, en omdat ik telkens heel snel zwanger raakte wil hij zich toch laten helpen, voor we hier straks onbedoeld een elftal hebben lopen.
    Mocht hij later toch nog bijdraaien en ineens een vierde willen, kan hij de sterilisatie nog ongedaan laten maken.

18. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    zo dames. ik moet een hoop bijlezen.

mamamandy ik denk dat de overstap 1 naar 2 of niks naar 1 groter is als 2 naar 3
    .
    hier een juli en okt kindje en tja heb nu 1x verjaardag gevierd in gelukkig net mooi weer weekend en vorig jaar mooi weer bevallen 30 graden en ik lig onder warmte deken haha
    en okt hebben we grote tent buiten met warmte lamp. weet niet wat fijner is.

cindy ik heb na een lange dag om ruggeprik gevraagd. eerst in bad geweest maar pff wat gedoe en na 2 weeen wilde ik er uit en toen bleek een ks nodig te zijn na dik 22 uur en met de jongste had ik heel veel pijn aan litteken en zei. ma gik al ruggepruk(net uur of 3 goeie weeen of 2 ) maa rja tuurlijk en daar duurde t zo lang voordat t werkte en heb denk 2 weeen niet gevoeld. lag er alleen en blijkbaar anderhalf uur en ineens zat ik van 4 op 10 cm. dus bij de derde wil ik wel die optie hebben.
    en idd daar in buitenland doen ze t wel overdreven want met mijn pïjn bij de jongste ging t wel en bij de oudste heb ik wel ff gehuild en zei haal hem eruit. maar er niet zo uit dus ow ow ow

welkom city girl en andere meiden die ik vergeten ben?
    spannend voor je zeg

hier ook gezin uit 3 en ook niet zo ervaren maar moet wel zeggen was snel wat volwassen. ben de oudste en mijn vader verloren op 13jarige leeftijd en broertje 12 en zusje 8 dus dan draait alles in 1 keer om.

iboiza spannend maar je bent toch niet gestopt of wel en gebruikte je nog iets?

shania naomi leuk leuk leuk erg he haha maar succes ermee he is voor goed doel

@ anticonecptie hier gaat manlief na de derde naar de dokter om zich te laten helpen. t is goed, ik doe altijd al pil slikken, vrieden van ons hebben t laten doen want zij mag nooit meer zwanger worden echt nooit meer dus ja en dan meot je ook nog paar weken wachten want kan nog zaad in zitten

19. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    nu ga ik ff de ander rest ff terug lezen en reageren. pff hele taak geweest joh

20. Alita

Alita Niet meer actief

@Joel misschien een kzsnede direct doen de volgend keer?

Deel Deze Pagina