Typisch man volgens mij; als jij de knoop hebt doorgehakt, moeten zij weer een nieuwe maken. Wat zegt je gevoel? Misschien een lijstje maken met plusjes en minnetjes? (moet ik ook nog een keer doen) Heb gister een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje in oktober, hoop dat manlief zich nog bedenkt voor die tijd..
Me gevoel staat echt in tweestrijd. De ene kant van me gevoel zegt dat het goed zo is. De andere kant verlangt toch nog na een 4e wondertje. Waarom weet ik niet. Ja het lijkt me heerlijk om nog 1x zwanger te zijn, nog 1x echo's zien, nog 1x dat getrappel in me buik, nog 1x bevallen (na ja daar verlang ik niet zo naar hahaha) nog 1x een baby van ons samen groot brengen. Aan de andere kant ben ik ook wel weer bang voor dat er iets met mij gebeurd of bang dat er iets mis gaat met de kleine. Maar ook zo bang dat ik er spijt van ga krijgen over een jaar of 2 en dat ik dan denk, verdorie had ik het toen maar wel gedaan. Ik voel me nog niet echt compleet, durf de grote babyspullen niet uit huis te doen. ik weet zeker dat als er een 4e wondertje is ik dan alle babyspullen weg zal doen en er ook niet meer na zal omkijken. Maar nu ik durf gewoon niet weg te doen en het af te sluiten, maar ik durf er ook niet voor te gaan. Er spookt zoveel door me hoofd......Ik word er gewoon kriegel van soms krijg ik gewoon last van hyperventilatie omdat ik er zo mee bezig ben. Ik wil gewoon NU de keuze maken samen. Of er straks echt voor gaan of het boek sluiten en verder gaan in de peuter/kleuter tijd en kijken na de toekomst! En niet steeds maar blijven dubben enz, over 1 jaar en 3 maanden is ons meisje alweer 4 jaar. Ik wil dus graag als het ons gegeven word dan voor 1 januari 2013 bevallen zijn. Meer dan die 4 jaar wil ik er echt niet tussen hebben, hoe raar het misschien ook klinkt. Ik heb gister aan me man gevraagd dat als we er voor kiezen om echt niet meer voor een 4e te gaan dat hij zich dan laat helpen. En hij heeft toegestemd, dus we moeten nu echt een keuze maken want als die sterilisatie eenmaal gedaan is is het echt definitief. Ook al kan het ongedaan gemaakt worden maar dat doen we dan niet meer...... ik word gek pffffffffffffff!!!!!!
shania haha nu wil hij graag dus voor hem hoef je niet af te vallen maar las laast dat t moest vanwege gezondheid., nou snel een andere auto en verder succes hahahaha wij zijn voor boeken weg geweest voor vakantie maa valt nog vies tegen in begin april, t word turkije en dan lara of side maar ik denk van oh kunnen we niet beter week center parcs pakken in duitsland of zo , dan houden we weer geld over maar ja turkije vind ik toch wel een x echt vakantie. hier gaan we t niet halen denk om pas in juli er voor te gaan. goh ff heel iets anders, de pepernoten liggen al weer in winkel, kids die t snappen moeten dan toch lang zoet gehouden worden, vandaag rustig hier of niet, werken de meeste mama s of zijn jullie thuisblijfmama s. ik werk 23 uur in kapsalon maar hoop x op minder maar ja geld is meegenomen,.
Ik ben een werkende mama met zwangerschapsverlof. Is thuis voor jezelf knippen geen idee om misschien wat extra geld te verdienen?
ja echt erg man en zo oneerlijk... Gelukkig heb je een manier gevonden om verder te kunnen met je leven dat had ook anders kunnen zijn
ja en dat is waar mijn man erg over nadenkt! Ook goed van hem natuurlijk Maar dan moet je idd weer realistisch blijven...als het echt niet kan....dan moet je zo volwassen zijn om te weten nee het gaat gewoon niet...maar hier zou een derde wel kunnen
Ik ken ook wel verhalen van dichtbij, heel triest de manier waarop de moeder dat verwerkt. Bijvoorbeeld het bebloedde rompertje van bij de geboorte achter glas inlijsten en dat in de huiskamer hangen boven de baby's commode. Heel creepy. Maar ieder zijn manier toch?
pfff idd creepy en niet gezond denk ik..maar idd ieder gaat er op zijn eigen manier mee om... Moet er niet aan denken om mijn kindje te verliezen hihi ja ben je zo`n muts hahahaha...grapje!!
@Joel, ik werk in principe op maandag, dinsdag en donderdag onder schooltijd. In rustige weken ben ik op dinsdag vrij. Vandaag was het ook niet zo druk, dus kon ik gelukkig eerder naar huis. Ben namelijk ongesteld geworden en heb nu enorme hoofdpijn. Volgende week maar proberen om weer iets meer te werken. Ik heb het geluk ook dat ik mijn eigen uren mag indelen. Erg handig! @Shania Succes met het kiezen. Wij kunnen het niet voor je doen helaas. Maar als je denkt dat je er spijt van krijgt als je het niet doet, zou ik zeggen: gewoon er voor gaan! @Nicky Dat is wel luguber idd. Maar ja, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. En ik kan daar niet over oordelen. Gelukkig heb ik zelf nooit zoiets meegemaakt, en ik hoop ook niet dat dat gaat gebeuren.
Omdat mijn meisje over 1 jaar en 3 maanden al 4 is. Dus zo lang hebben we niet meer. Als zij 4 is wil ik gewoon echt niet meer...plus ik ben nu nog thuis, kan nu hele dagen met me zwangerschap en de kleine na de geboorte bezig zijn. Als de kleine dan een jaar is wil ik toch wel op zoek naar werk weer. Ik wil gewoon of nu er nog voor gaan en na de 4e alles afsluiten. Of nu alles afsluiten en er ook echt niet meer na omkijken! Ik wil er niet meer continu mee bezig zijn. Ik ben al 2 jaar aan het dubben wel niet, wel niet, wel niet. Steeds schuif ik het aan de kant maar binnen een paar weken is de wens toch weer aanwezig. Snap je? ik wil gewoon nu een keuze maken dat ik me kan richten op het afvallen en eind van het jaar ervoor, of alle babyspullen er nu uit en ons helemaal richten op de toekomst zonder bij een 4e na te denken.....
Ik moet afvallen voor me gezondheid idd. Me man denkt daar wat makkelijker over dan ik maar goed hij weet me hele familieachtergrond ook niet dus dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Ik moet gewoon echt afvallen. Een andere auto wil ie nog niet dus dat is ook nog steeds ter sprake. Of ie het leuk vind of niet maar we zullen er vanavond serieus over moeten gaan praten hoe of wat. Want ik kan hier niet te lang meer mee lopen, dan word ik gek haha......
@Shania tja meid wat houd je dan tegen om die keuze te maken...weet je als je zo twijfelt dan is dat niet voor niks....
@shania, lastig. Ik zou denk ik sowieso voor het afvallen gaan en dan in nov/dec definitief (voor zover mogelijk) kiezen denk ik. Ik kan me voorstellen dat er een moment is waarop je zegt: ok nu niet meer. @ tweelingen. Ik vind ze leuk, maar vooral bij een ander . Kijk als de volgende er ineens 2 zijn, dan val ik van mn stoel af, natuurlijk zijn ze dan allebei net zo welkom. Maar ik zou het best pittig krijgen. In de zwangerschap en daarna. (Gelukkig komen tweelingen in de fam niet voor) Daar zou ik dan wel tegenop zien. Maar het blijft natuurlijk een wonder he. @joel. Ik werk ene week 16 uur, andere week 20. Kids gaan 2 dagen naar het kdv en 1 middag past oma op. Dat is hier een goede balans, denk niet dat ik de meest geschikte persoon ben voor tbm en ook niet om fulltime te werken. En zo kunnen we ook nog eens op vakantie
nicky da doe ik al wel wat maar niet veel ,manlief gaat dalijk ook meer doen in avond en ik heb dat nooit zo gehad van jaaa beunen. maar zou kunnen alleen moet je ook weer oppassen da lijkt me ook wel iets op zich thuismama maar ben ooit blij als ik mag gaan werken, financieel kunnen wij dat ook nooit,. solanan das ook vrij., ik wil dus dalijk ook iets onder schooltijd maar ja wat, shania succes vanavond, je komt er wel uit mmeke das ook lekker ja. en ik heb een vraagje mijn zoontje word bijna 3. maar kan nergens teksten vinden, weten jullie iets leuks, ben altijd zo creatief geweest. en ik doe t met een stoere foto die ik wat bijwerk of zo., en hoop dat hij beetje meewerkt anders word t iets anders.,
@Joel. deze tekst had ik toen mijn oudste 3 werd: Kleine jongens worden groot ik ben al echt heel stoer ik kan al rennen en klimmen en ben zelfs grote broer Hoe groot ik nu al ben wil ik jullie laten weten dus kom je op 7 juli om 14 uur een stukje taart bij me eten?