@Joel, ik kan me goed voorstellen dat je minder wilt werken. Ik hoop dat je een passende oplossing zult vinden. Is het geen idee om voor jezelf te beginnen? Een kapsalon aan huis is wel leuk. Dan kun je ook zelf je tijden indelen.
Hi dames!! Hoe gaat het? Tsjonge, wat moest ik veel bijlezen... 12 pagina's (!!) Dus sorry als ik niet op alles/iedereen reageer. Ik ben een paar dagen niet veel online geweest. Druk weekend gehad en veel aan m'n hoofd. Maar............. mijn man heeft deze week gezegd dat hij meer neigt naar wél een derde, dan geen derde. Ik mocht hem er niet op vast pinnen (), maar ben toch wel heel erg blij met deze mededeling. We zijn die condooms echt nu al zat en ik hoop dat we er volgende maand ook echt voor zullen gaan. Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil laat nog op zich wachten - ik zit nu op dag 37. Die krampen van laatst betekenden dus niet dat mijn ongi eraan zat te komen. Ik hoop dat ik snel ongesteld word, want ik vind dit wachten maar niks. @ Mommylove: Wat goed dat de zolder al opgeruimd is. Ik moet er ook nodig aan beginnen. Zeker als we straks écht voor een derde gaan... Ik heb mijn winterjas van Mamalicious ook nog! Ik hoop hem deze winter al aan te mogen - al zal mijn buik dan nog helemaal niet zo groot zijn, mocht het deze herfst/winter al raak zijn. @ Citygirl: Je vroeg je (een paar bladzijden geleden) af hoeveel tijd er tussen de 2e en de 2e zit. Bij ons zal er op z'n minst 2 jaar en 3 maand tussen zitten - mocht het straks meteen raak zijn. We hopen niet dat het verschil te groot wordt, wij willen ze juist dicht op elkaar. @ Solana: Woon jij in Emmen?! Waar?? Dan wonen we nl. vlak bij elkaar, ik woon in Erica. Hihi, jij ook al zin om de nieuwe babykamer in te gaan richten?? Ik ook al. Wij gaan, als we er definitief voor gaan, de zolder verbouwen. Dat zal de nieuwe babykamer gaan worden, en ik heb al allerlei indelingen en decoratieve ideeën in m'n hoofd. Fijn dat je kids het zo leuk hebben gehad op hun nieuwe school! Kan me voorstellen dat het een opluchting is als je de hele dag op je werk eraan gedacht hebt... @ Cindy en Mmeke: Het kan soms best pijnlijk zijn he, zo'n definitieve 'nee' van de mannen. Ik heb mijn man ook gevraagd of hij er heel goed over na wil denken, omdat ik het ook echt heeeeeeeeeeel graag wil. Verder probeer ik het er niet al te veel over te hebben, zodat ik hem niet onbedoeld onder druk zet, hoewel het soms heel moeilijk is om het er niet over te hebben... Maar een paar dagen geleden zei mijn man dus echt dat hij toch meer naar 'ja' begint te neigen. Hij wil er nog even over nadenken voor hij er definitief voor wil gaan, maar ik was al heel blij met deze mededeling. @ Shania: Ik duim voor je dat het afvallen je goed zal vergaan. Ik snap, vooral in jouw situatie, dat je nu een zwangerschap nog niet aandurft. Maar het idee van een vierde kindje is natuurlijk een hele mooie extra motivatie. Succes meid!! Ik lees (een paar bladzijden later) dat je aan het twijfelen bent geslagen. Ik begrijp het inderdaad wel een beetje. Je wilt je kinderen niet tekort doen, en ik ben het wel met Cindy eens dat je je andere kinderen niet alles mag ontnemen omdat jij graag nog een kindje wilt. Pffff, moeilijk hoor... en nog moeilijker nu je man je zo in twijfel brengt... Succes met de keuze!! @ Nicky: Welkom en gefeliciteerd met je zoontje! Leuk dat je mee komt kletsen en leuk dat je misschien ook nog een derde wilt. Ik kan me in jouw situatie ook goed voorstellen dat je er liever niet meer te lang mee wacht. Misschien is twee ook goed, maar ik snap heel goed wat je bedoelt met het oergevoel dat gewoon niet zo makkelijk opzij te schuiven valt... En wat verschrikkelijk van je dochtertje. Een kind verliezen is gewoon het ergste wat je als ouders mee kunt maken... @ Chigirl: Ook welkom hier!! Wat vervelend he, die twijfels? Het is ook allemaal zo tegenstrijdig. Je wilt je kinderen niet tekort doen, er moet worden verbouwd, en toch dat gevoel dat het nog niet helemaal compleet is... T blijft lastig kiezen tussen gevoel en verstand. @ Tweelingen: Hier komen ook aan beide kanten van de familie tweelingen voor, mijn man is er zelfs eentje van een tweeling. Op zich zou ik het wel leuk vinden, ipv een derde kindje, een derde én een vierde!! (Maar daarna rent mijn man zsm naar het ziekenhuis om zich te laten steriliseren ). @ Joel: Hier een thuisblijfmama, maar wel eentje die graag zou willen werken. Tot nu toe heeft al dat solliciteren niets opgeleverd, en als we voor een derde gaan, dan laat ik het eerst maar voor wat het is. Ik ben wel mijn horizon gaan verbreden met thuisstudies. Zo kan ik straks lekker voor mezelf gaan beginnen en mijn eigen tijd indelen.
@Iloiza Je woont inderdaad wel heeeel dichtbij! Leuk hoor. Ik woon in Bargeres. En ja, ik kan niet wachten tot ik aan de babykamer kan inrichten. In mijn gedachten is hij al ingericht. En het bijzondere is dat ik me alleen maar een inrichting met roze kan voorstellen. Wie weet wordt het deze keer wel een meisje Gelukkig vinden de kinderen de nieuwe school nog steeds leuk. En ik heb er zelf ook een fijn gevoel bij. Dus dat gaat helemaal goedkomen!
@ILoiza super dat hij nu naar ja neigt!!! Hoop voor je dat hij dan helemaal naar de ja gaat maar vast wel hahaha
O sorry Iloiza, helemaal over heengelezen. Maar wat gaaf dat hij nu meer voor ja gaat. Dan gaat het ook vast goedkomen hoor. Zo ging het bij ons ook!
Hey allemaal, Via Iloiza ben ik hier terecht gekomen dankjewel Iloiza en natuurlijk iedereen, Ik had al een topic geopend maar eze niet gelezen. Hier komtZoals sommigen van jullie mischien wel weten heb ik al eens vaker een topic geopend om mijn wens te uiten. Nu doe ik het weer en ben ik heel benieuwd naar meerdere mama's die ook een derde kindje wensen. Maar ook twijfelen. Ik twijfel om een paar redenen: Diabetes,te hoge bloeddruk pre eclampsie,dat laatste heb ik van de eerste heel ernstig gehad en van de tweede ook maar in veel mindere mate door het tijdig ingrijpen. Volgens de gynaecoloog mag ik geen kinderen meer of althans de eerste 2 jaren niet. En ik moet afvallen dit laatste lukt aardig Mijn suiker is redelijk goed en mijn hoge bloeddruk is met medicatie zo goed als weg. Nu is het een jaar geleden dat dit alles is gebeurt. Mischien nog te kort om een knoop door te hakken. Maar waarom blijft deze wens ons (mijn man ook) zo bezig houden? Wij hebben twee meiden. We zouden best wel eens willen ervaren hoe een jongen zou zijn mischien dat dat het is? En het leek ons gewoon heel erg mooi een groot gezin te hebben. Maar natuurlijk niet koste wat kost. En al helemaal niet als jij en of je kindje het niet overleven en jij twee hele hele mooie meiden met man en familie achterlaat. (terwijl je mischien wist dat dit zou gebeuren) Ik heb dit echter met een andere gynaecoloog besproken zij zagen niet in waarom niet? Alles was goed onder controlle te houden dus ook dit. Kortom een en al twijfel voor een derde. Ik zoek echt naar meiden wie ook twijfelen of mischien ervaring hebben en wel voor een derde gegaan zijn. mijn verhaal
@Proudmom ik kan je nog ergens anders van? Maar ik begrijp jouw`n twijfel ook hoor....maar als de gyn zegt dat het gewoon kan met wat extra controle...nou meid ga ervoor! Als het andere allemaal goedzit en je nu dan extra in de gaten wordt gehouden dan is er toch eigenlijk niks meer wat je in de weg staat
Heee ja ik jou ook denk ik haha, wij hebben volgens mij allebei een kindje bijna gelijke oud. onze jongste is van sept. 2010 de 28e om precies te zijn. Zat jij toen ook in dat forum? Willen jullie ook gaan voor een derde? Weetje mijn eigen gyn is er op tegen de andere gyn in een ander ziekenhuis zo niet. Ziet niet in waarom niet... Ik denk dat wij er wel voor gaan hoor. Mischien zeker na deze lieve reakties
@Proudmom, Van harte welkom. Wat leuk dat jullie ook een 3e kindje willen. Als het gevoel zo sterk is, zou ik er zeker voor gaan. Ik neem aan dat de gyn niet zomaar zegt dat er geen probleem is. En ik ga er ook vanuit dat ze je gedurende de zwangerschap wel goed in de gaten gaan houden.
hahah ja ze is van september 2010 de 30ste! hahaha Ja kan maar ik ben daar niet gebleven na de bevalling Nou ik wil wel maar mijn vriend nog niet....ik dan hoop ik dat hij wel wilt ooit! Hij zegt dat hij het wel goed vindt zo maar heeft niet echt definitief gezegd nee snap je... Ja vreemd he zijn allebei gyneacologen toch?!
veel geschreven hier hier gaat zn gangetje ik wijfel nog altijd en mijn man nu ook dus ik wil gewoon nog eens mee maken vond zo mooi en de kraamweken waren de 2 gelukkigste werken van mijn leven maargoed waneer is het handig om te begnnen wil niet te veel leeftijdsverschil maar ook niet te weinig hahaah mijn jongste moet zeker 2 zijn en niet ouder als 4 en aangezien ik minder vruchtbaar ben(ik heb maar paar keer per jaar een eisprong niet elke maand deze voel ik wel dus ben dan wel erg vruchtbaar) dus nog maar effe verder twijffelen tot ik overal zeker van ben
@mamamandy Ik moet zeggen dat ik blij ben dat wij de knoop doorgehakt hebben. Heb ook met mezelf afgesproken dat ik niet meer aan de twijfels ga nadenken. Dat geeft ook wel veel rust hoor. Ik zie wel hoe het loopt en uiteindelijk zal alles wel goedkomen. Ik ga nu gewoon hopen dat we zo snel mogelijk zwanger zullen worden. Veel succes met je keuze!
voor iedereen die ervoor gaat hoop dat jullie snel een derde wondertje mogen krijgen dankje hopelijk gaan wij ook niet meer te lang twijfellen wat dat twijfelen is niks ik weet zeker dat ik het nog eens mee wil maken en dat we genoeg lievde hebben voor een 3de kindje alleen ben zo bang dat te druk word en dan vooral voor de oppas enzo ik werk best veel en finanieel speelt ook wel mee met verbouwen van de zolder enzo pfff
ja het is niet zomaar even een keuze he....wij hebben dat dus ook...er zal verbouwd moeten worden enz... Maar ik wil gewoon ik zie die dingen niet als iets wat het tegenhoudt...
Moeilijk he kan een keuze soms zijn. Ik twijfel echt heel erg mijn man is wat vastberaderner. Niet alleen vanwege gezondheid maar ook is het natuurlijk best wel drukkker wel weer heel gezellig een groot gezin lijkt ons erg mooi!
ja fijn dat je man niet twijfelt meid... ja het is maar goed dat hij zo nadenkt maar ja er is een grens he hahaha
@ Solana: Grappig dat je je de inrichting van de nieuwe babykamer alleen roze kunt voorstellen. Wie weet is het een voorteken... Wij konden het twee keer niet eens worden over een meisjesnaam, terwijl we de jongensnamen meteen hadden. We kregen dus ook twee keer een jongen, alsof het een voorteken was. Ik kan me de inrichting van de nieuwe babykamer zowel in roze als in blauw/groen voorstellen, maar ik zit steeds te denken over een blauw/paarse kamer - en dat had ik dan bedacht voor als het een tweeling zou worden, een jongen en een meisje... Ehm voorteken?? Laat mijn man het dan maar niet horen. Straks krabbelt hij nog terug. @ Cindy: Ja, ik hoop natuurlijk ook heel erg dat hij definitief ja gaat zeggen en dat we dan binnenkort echt voor een derde gaan. Zo langzamerhand is mijn man gaan wennen aan het idee en mijn zo sterke wens. Ik hoop voor jou - en alle andere meiden die graag hun man over de streep willen trekken - dat jullie mannen straks ook om gaan. @ ProudMom: Welkom hier! Geeft niet dat je over dit topic heen had gelezen, maar leuk dat je hier nu bent om mee te kletsen. We zitten toch allemaal een beetje in hetzelfde schuitje, we zijn allemaal twijfelkonten, of onze mannen zijn het. Ik kan jouw twijfel ook heel goed begrijpen, maar als de gyneacologen zeggen dat het met extra controles wel kan, dan zou ik er voor gaan denk ik!! Als jullie wens jullie zo bezig houdt, dat zegt wel iets natuurlijk... @ Mamamandy: Ik kan me voorstellen dat al dat getwijfel best verwarrend is. Ik denk ook dat het fijn is om knopen door te gaan hakken, maar je moet natuurlijk wel even stil staan bij de kosten van bijv een verbouwing. Dat is niet niks, maar het is wel eenmalig. Ik zie de verbouwing van onze zolder ook niet als iets dat ons tegenhoudt. Een derde kindje is natuurlijk voor de rest van je leven. Ik twijfel er niet aan dat jullie genoeg liefde hebben voor een derde, maar je moet er inderdaad goed bij stil staan hoe dat invloed heeft op jullie gezins- en financiele situatie. Pffffff, keuzes maken is een van de moeilijkere dingen in het leven. Ik hoop voor je dat jullie snel de knoop kunnen doorhakken. Ik begrijp dat het niet fijn is om nog zo lang door te twijfelen, en misschien ís er wel geen "juiste" keuze. Beide keuzes hebben natuurlijk hun voor- en nadelen, dat zal altijd zo blijven, waar je ook voor kiest...
@Iloiza O, een tweeling. Hahaha, dat zou ik idd maar niet aan je man vertellen hoor. Dan komt de derde er zeker niet meer Ach, ik weet niet zeker of het bij mij een voorteken is hoor, misschien wel een grote wens. Maar zou ook blij zijn met nog een jongetje hoor.
@ Solana: Haha nee, dan zou die derde er al niet eens komen... Maar het zou maar zo kunnen, een tweeling. Mijn man is zelf een van een tweeling,mijn oma is ook een van een tweeling en in de familie van mijn oma komen nog meer tweelingen voor. Ik zou het niet erg vinden, maar ben met alleen een derde ook superblij!! (En dan komt er geen vierde. ) Ik zou een dochter wel leuk vinden, maar ik zou ook net zo blij zijn met een zoontje erbij. Mijn man zei wel dat hij hoopt dat we nog een meisje krijgen, maar dat heb je natuurlijk nooit in de hand. Gelukkig zou hij ook wel net zo blij zijn met een zoon. (En onze zoontjes hopen op een broertje - zeggen ze, haha ).