gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    @Iloiza: bedankt voor je lieve berichtje! Ik hoop dat manlief ook snel over de streep komt, heb al een afspraak volgende maand staan voor het plaatsen voor een spiraaltje, hoop dat het niet nodig is, maar ja, condooms vind ik ook niks.

2. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iloiza, dus je hebt wel veel kans op een tweeling. Spannend hoor.
    Ik zou een meisje ook heel erg leuk vinden hoor. Vind het idee van 2 stoere broers met een lief zusje helemaal geweldig. Maar 3 stoere jongens ook. Ach, eerst maar eens zwanger worden en of het een jongen of een meisje is, beide zal ons gelukkig maken.
    Mijn oudste wil graag een zusje, de jongste wil helemaal geen baby! De oudste zei toen: ja, het is 3 tegen 1, dus je hebt pech hahaha. Ik denk dat de jongste nog wel bijdraait. Het idee dat hij zijn mama moet delen is nog even moeilijk voor hem denk ik. Hij hangt enorm aan me, maar gelukkig wordt dat langzaam aan ook wel minder.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Nicky: Geen dank hoor. :) Ik hoop ook voor je dat het plaatsen van een spiraal niet nodig is. Hopen dus dat je man ook over de streep komt, want condooms... nee, das echt helemaal niks. Wij worden er nu ook al gestoord van. ;)

@ Solana: Jouw jongens zijn al wat ouder dan mijn jongens. Mijn jongens hebben dan volgens mij ook niet echt bewust gezegd dat ze graag een broertje willen - zeker m'n jongste niet. Die riep gewoon na wat zijn broer zei. ;)
    Ik kan me voorstellen dat het voor je jongste moeilijk is als hij zijn mama ineens moet delen met een kleine baby, maar waarschijnlijk gaat hij het heel leuk vinden als er daadwerkelijk een baby is. Zolang je nog steeds leuke dingen met hem blijft doen en hem de aandacht geeft die hij nodig is, zal hij snel genoeg merken dat hij niet minder liefde krijgt dan de nieuwe baby. :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

Oohhhh ik heb gister mijn pas geboren neefje in de armen gehad!!
    Ach wat is dat toch altijd bijzonder he zo`n pas geboren nieuw mensje!..

Heerlijk!!!

@Tweelingen....ligt er wel aan wat voor een tweelingen he...eeneiïg is niet erfelijk tweeëiïge wel toch?

Ja ik hoop dat mijn vriend nu nog wel eens goed nadenkt nadat hij gister dat kleine mannetje in zijn armen heeft gehad....een zoontje zou toch super zijn nog!

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy Van harte met je neefje! Ik hoop dat je man nu ook inziet hoe leuk het is om nog een kindje erbij te hebben.
    En een zoontje is idd heerlijk. Ik heb natuurlijk geen dochter, dus kan niet vergelijken. Maar mijn zoontjes zijn dol op mij en overladen mij met knuffels en kusjes. Heerlijk!

6. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja jongens schijnen mamakindjes te zijn he;)

Ik hoop het ook! en thanks!:D

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ja, zijn echt k...dingen! Heb je geen andere optie dan?

8. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Cindy: Gefeliciteerd met je neefje!! Oh, het is inderdaad bijzonder om zo'n klein mensje vast te houden, en de kriebels worden op zo'n moment alleen nog maar erger... (Hopelijk begint het bij je man ook te kriebelen ;)).
    Een zoontje zou inderdaad heel leuk zijn (ik heb zelf natuurlijk ook geen dochter, en kan dus ook niet vergelijken), maar mijn zoontjes zijn inderdaad mamakindjes. Ik word ook overladen met kusjes en knuffels. Heerlijk!!

@ Tweelingen: Klopt Cindy, eeneiige tweelingen zijn niet erfelijk - dat is een "foutje" van de natuur, een cel die zich een keer te veel deelt. Twee-eiige tweelingen zijn erfelijk - want dat betekent dat er twee eitjes vrijkomen tijdens dezelfe eisprong, iets dat over kan gaan van moeder op dochter.
    Mijn man is een eeneiige tweeling, niet erfelijk dus. Mijn oma weet ik niet. De andere 'helft' is overleden in de baarmoeder, dus mijn oma was officieel eentje van een tweeling, maar heeft nooit haar broer of zus (geen idee wat het geslacht was) gekend. Ik weet ook niet of zij een een- of twee-eiige tweeling was. Maar de andere tweelingen in mijn oma's familie zijn allemaal twee-eiig, dus ja, de kans ís er wel bij ons...

@ Nicky: Nee, wij hebben even geen andere opties dan condooms. Ik ben begin augustus gestopt met de pil a) vanwege klachten en bijwerkingen, en b) omdat we sterk zitten te denken aan een derde kindje.
    Ondanks dat mijn man er nog niet helemaal 100% uit is of hij écht een derde wil, vond hij het prima dat ik alvast stopte met de pil. Zo krijgt mijn lichaam de tijd mijn cyclus zelf over te nemen, en kunnen we meteen beginnen als hij er wél klaar voor is om voor een derde te gaan.
    Mijn man neigt steeds meer naar wél een derde, en wil - als we ervoor gaan - in oktober beginnen. Dus ja, voorlopig even condooms. En vanaf volgende maand waarschijnlijk echt klussen. ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja idd dat bedoelde ik over die tweelingen hahaha..

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

ha meiden,

de ongesteldheid is over dus we kunnen ervoor gaan .. spannend hoor, ben wel op zolder even gaan neuzen tussen de kleertjes maat 50 zwijmel ....

hier is de wens voor een meis ook heel erg groot we hebben 2 boys en vind het erg ruig een mannen huis we hebben zelfs al een jongensnaam, maar idd wat iemand al zei 2 grote broers en een klein lief zusje is wel erg schattig :D ...

12. Alita

Alita Niet meer actief

succes citygirl!!!

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    solana. leuke tekst. bedankt,zal eens kijken
    en aan huis beginnen schiet niet op bi jons en moet je best wel wat voor doen, en heb er al paar keer over nagedacht maar dan pas al ik klaar ben met kids en rond rijden.

iboiza. fijn dat je thuis kan zijn maar snap ook dat je wil werken. mosschien brutale vraag maar hebben jullie mannen dan zon goede betaalde baan, hier kanik nooit thuis blijven.

proudmom28 welkom hier. hoop voor je op goede uitslag maar is ook wat dan voor je lichaam.

hier ook een wens voor dochter mar heb altijd gezegd dat ik jongens krijg en tot nu toe gelijk maar zou t wel helemaal af maken maar ookjongen is welkom want ik ga voor een kind en niet voor geslacht zoals velen dat dan denken
    en hier de oudste die uit zijn eigen zusje zei dat hij die wilde hebben. hadden net babythema op school gehad maar vond t toch wel apart.

cindy gefeliciteers met je neefje leuk he

citygirl succes

gister feest gehad van schoonbroer en schoonzus omdat ze 12,5 jaar bijelkaar zijn en niet gan trouwen. was er weer iemand zwanger en dan kriebelt t weer zeg. en ook met meisje over een 3e gehad die ook 2 jongens had maar die hielde t toch bij 2. maar ik ga nu ook de pil niet meer slikken maar moet de 19e nar ha voor andere optie maar denk dat t condooms word maar ja jaar lang met condooms. nu kwam manlief aan dat hij mis over 2 jaar pas wilde, ja daag dan verkoop ik alles want dan wil ik niet meer. komt wel goed, hijis ook wispelturig maar ja begin volgend jaar knoop doorhakken wanneer of niet maar de pendels gaven jan en maart aan dus wie weet natuur.

14. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    ik snap best als jullie thuisblijf moeder zijn dat jullie een derder kindje willen als ik alle tijd voor ze had ook gelijk
    maar heb ene baan van 32 uur en nee kan verlopig ook niet minder ha zou wel wat minder kunnen maar we leven nu lekker kan nu alles doen wat ik graag wil
    en door die veel uren twijfel ik dus over een derde want word het niet te druk voor mij maar ook 3 kinderen naar een oppas brengen is ook best veel voor de oppas he

pffffff ik twijfel nog maar eens door
    daarbij zegt mijn man van mij is het goed zo 2 gezonde kinderen ook nog een jongen en een meid wat willen we nog meer beter kan het niet.
    maar als ik persee wil dan kan dat wel en dan denk ik wat is dat voor een andwoord ik wil dat hij er dan ook voor 100%voor gaat

15. Alita

Alita Niet meer actief

pffff sorry mamavanmandy je bedoelt het vast niet zo...maar ik wordt altijd een beetje moe van de zin..

ik snap best als jullie thuisblijf moeder zijn dat jullie een derde kindje willen als ik alle tijd voor ze had ook gelijk

Het zou hier ook gewoon een wens zijn als ik zou werken. Als jij zo twijfelt dan is de wens nog niet helemaal echt 100%.

Hier voel ik me gewoon nog niet compleet...werken of niet...

16. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk gewoon hoor, en toch een wens voor een 3e. Opvang is hier dan niet zo'n probleem. Ik werk onder schooltijd en kan de kinderen dus zelf halen en brengen. En ons 3e kindje zou dan straks naar de kinderopvang gaan op de dagen dat ik werk. En misschien ook wel een dagje naar opa en oma.

17. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    sorry zo bedoel ik het idd niet
    maar bedoel wel ik ben gewoon bang dat het heel druk word daar gaat het om
    (en ben stiekem ee beetje jaloers op de moeders die echt alle tijd voor hun kids hebben denk ik alowel helemaal niet werken me idd ook niks lijkt)

ik heb ook gevoel dat we nog niet compleet zijn maar zijn zoveel voordelen en ook nadelen
    ben bang dat ik spijt krijg als we niet voor een 3de gaan
    maar denk ook zo is toch ook leuk en nu kunnen we alles
    snapje

18. Alita

Alita Niet meer actief

nee dat weet ik ook ...

ja ik begrijp je wel maar idd het is niet altijd zo geweldig hoor thuismama..maar ik heb hier ook niet voor gekozen is ook weer anders natuurlijk...ik zit thuis na een ongeval...wia...

Maar het is altijd moeilijk he...want een derde is gewoon een hele verandering...andere auto .. meestal geen slaapkamer...enz...

Het is iets om goed over na te denken natuurlijk...maar als je echt graag wilt dan overheerst dat denk ik...kun jij zeggen .. nee het hoeft niet...dan wil je ook niet echt....niet?

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

hoi meiden

weer even wat bijgelezen haha....ik ben nu pilloos. We weten alleen nog niet wat we gaan doen. Iniedergeval slik ik de pil niet tot eind dit jaar. En hoop ik voor eind dit jaar een flink aantal kilo's kwijt te zijn. En dan besluiten we definitief wat we gaan doen. Of we gaan voor een 4e wondertje. Of me man laat me defenitief helpen. Dus ik ga me de komende tijd eerst lekker op afvallen storten, hoop vele kilo's kwijt te mogen raken. En dan besluiten we eind dit jaar of we er voor gaan of niet.

20. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi meiden.

thuisblijf mama ? ... wou dat ik een thuismama was ... maar ik werk 24 uur per week en soms wel 32 uur per week
    ik werk ma do vrij en soms de zondag
    en mijn man werkt 5 dagen per week en soms de zaterdag
    en de wens voor een derde is er ook hoor.

afgelopen zaterdag was de 1e dag sinds 4 weken dat we een dag met zijn 4tjes hadden .. is echt niet grappig!
    nu aankomend weekend hebben we eindelijk ook een zondag samen vrij .
    het is nu heel even niet anders ivm personeels te kort. maar vanaf november breken er rustigere tijden aan :D ..

Deel Deze Pagina