Weet je wat het is?! Ik denk dat in dit geval mijn gevoel het wint van m'n verstand, ik denk dat het verlangen naar een kindje, dat oergevoel, te sterk is om verstandelijk te negeren. Maar dat is mijn mening hoor! Ik weet dat dit is wat ik wil, tuurlijk, it takes two to tango, maar ergens diep van binnen voel ik dat manlief uiteindelijk wel overstag zal gaan. Voor nu gun ik hem de tijd om aan het idee te wennen en als straks hier in huis de rust iets meer is wedergekeerd en de eerste hectiek er weer af is, denk ik dat hij er al een stuk positiever in staat dan nu. Vanmiddag weer een subtiel hintje gegeven. In de vakantie wil ik graag de zolder helemaal uitzoeken en opknappen. 'Waarom?!' vraagt manlief..... Nou euhhh.....gewoon, omdat dat een stuk netter staat! Zijn antwoord?! 'Ja vast lief, ik heb je wel door hoor'. En terwijl hij dat zei moest hij lachen. Voor mij dus alweer een postief teken. @Cindy: Ik snap je volkomen, dat dat net voelde alsof er iemand dood was. Jouw wens voor een derde is nog zo levend! Ik hoop echt voor je (en voor ons allemaal hier) dat manlief alsnog overstag zal gaan. @Joel: Ik heb een zoon en een dochter en hoe vaak er nu al niet tegen me is gezegd: 'Goh, je hebt allebei, meer keus is er niet, je bent wel klaar zeker nu?!'. Ik erger me rot aan die opmerkingen! Kom op hé, alsof het geslacht van je kindjes bepalend zijn of je gezin compleet voelt of niet. @Wonder: Fijn dat je man ook voor een derde wil gaan nu, idd denk ik dat tijd geven het beste is wat we kunnen doen. Leuk topic dit trouwens! De herkenning voelt fijn.....
wat fijn dat hij zo reageerde meid! Ik hoop het ook dat hij alsnog overstag gaat want ik wil het idd erg graag
Wat herkenbaar allemaal zeg. Ik wil ook dolgraag een 3de als ik er aan denk dat ik nooit meer een kindje mag krijgen word ik echt verdrietig. Mijn man blijft tot nu toe nog nee zeggen maar toch voel/denk ik dat hij nog wil(hij heeft zich zelf weleens versproken en dan werd ik blij en toen was het gelijk neeee dat bedoel ik niet..hij wil ook niks verkopen) Mijn man's grootste punt is of het financieel wel kan en daarom zou hij niet willen hij wil zijn kinderen alles kunnen geven. Ik denk daar bijv niet echt over na dat komt echt wel goed. @Iloiza herkenbaar die vraag heb ik ook gehad..ik heb ook 2 jongens Toen ik die vraag kreeg zei ik ook tegen diegene vraag nooit meer aan iemand zo'n domme vraag. @mommylove je zegt precies wat ik ook denk en voel het is een oergevoel. Mijn vriendin vroeg waarom wil je zo graag een 3de en ik kan het niet uitleggen het is echt een gevoel ik/wij zijn nog niet compleet.
Hier is het ook een gevoel, het overheerst gewoon, ik denk er heel veel aan. Gisteren is bij ons iemand langs geweest die een vaste trap naar de zolder gaat plaatsen, mijn man had hem gevraagd, zo kunnen we een extra slaapkamer maken zodat als we nog een 3e mogen krijgen die ook een eigen slaapkamertje krijgt. Jippie! Oh, enne wat betreft die mannen, die hebben die rammelende eierstokken niet en vaak wat meer tijd nodig om aan het idee te wennen, hier wel althans. En o ja, hier ook een jongetje en een meisje, dus zijn we klaar denkt iedereen altijd. Als je 2 jongetjes hebt of 2 meisjes dan mag het wel en anders vinden ze het vaak mooi geweest, het slaat nergens op.
ja stom hoor suus ... alsof iemand anders daar iets over te zeggen heeft he.. Ik ben thuismama (overigens doordat ik in de wia zit) en toen wij aankondigde weer zwanger te zijn van de tweede kreeg ik te horen dat het was omdat ik thuis was en het voor mij zooooo makkelijk was dan...terwijl ik elke dag erg veel rugpijn heb en dat weten ze ook.. Het is vaak een vorm van jaloezie hoor... Maar wat super dat je man die trap laat plaatsen. Wij hebben nu 3 slaapkamers en de zolder wordt hier ook verbouwd binnenkort..dus of het hier dan ook zo gaat als bij jou..... ik hoop het!
Heerlijk, dit topic!! Het is allemaal zo herkenbaar!! Hartjes, mijn man denkt ook vooral na over het financiële plaatje. Hij wil het beste voor zijn kinderen en is bang dat het met een derde wel erg duur wordt allemaal. En dan heeft hij het niet over de kosten die bij een baby komen, maar over dat we straks drie rijlessen/rijbewijzen moeten betalen en drie studies, ipv twee. En dan denk ik, jonge... dat is nog zoooooooo ver weg. Dat zien we dán wel weer, en als we gewoon elke maand een bedrag opzij zetten speciaal voor de toekomst van de kids (doen we nu ook al trouwens, dus ik snap het probleem niet ) dan moet het toch kunnen, denk ik? Zeker als de derde weer een jongetje zou worden, hebben we het in het begin makkelijk met kleertjes, speelgoed en spullen. Maar als we een meisje erbij krijgen, ja dan moeten er wel nieuwe kleertjes enzo bij. Maar als ons gezin compleet voelt, kunnen we de overbodige spullen gaan verkopen. Komt er ook weer een beetje geld binnen en maken we een ander blij. De enige grote kostenpost voor nu is ook hier de verbouwing van de zolder en misschien een grotere auto, maar ik denk dat het zo ook wel moet lukken. Vraagje: Wij hebben een grote auto (Renault Mégane station). Nu staan er twee kinderstoelen op de achterbank, maar als we een derde willen... hoe doen we dat dan met deze auto? Passen er eigenlijk drie kinderstoelen op 1 achterbank?? Of moet de oudste tussenin zitten op een stoelverhoger?? Of zouden we een nóg grotere auto moeten kopen - zo eentje met twee achterbanken?? De oudste is minimaal 3,5 als de derde baby wordt geboren (mochten we snel zwanger raken).
Dus jullie gaan er nu al voor? Ach en weet je zeker moet je het kunnen betalen maar die mannen zijn daar zo erg in he! Niet alle kindjes willen later advocaat worden hahahaha...al moet je daar wel rekening mee houden natuurlijk...
sorry zal er meer op letten. maar is toch stom of niet als ze dat vragen en zeggen, je weet dat de kans 50 procent is.
iloiza ik geef er ook niks om, ze bekijken t maar, mommylove idd of t daar aan ligt, als wij een jongen en meid hadden wilde ik nog een 3e en da gedoe met die vriendin van mij, bah nu is ze in 1 x klaar terwijl ze er misschien 4 wilde. kan natuurlijk maar hoe ze die dingen zegt cindy ook stom van ze om dat te zeggen en je had toch al een kindje, wat dan, had je geen 2e mogen krijgen omdat je thuis zit, wat zijn dat toch voor mensen op de wereld
wij hebben astra station en daar kan t volgens mij als de oudste in t midden op verhoger gaat. maar zag laatst een kleine kia met 3 grote auto stoelen dus moet kunnen. das hier ook grote koste plaatje en tja ik haat geld uit te geven aan auto s. Hebben elke x zon pech ermee. maar ja zolang deze rijd is t goed en studie tja.... wij zijn geen studie bollen maar tot de mbo is de kosten hier al vrij laag dus da scheelt al wel. Als wij ons niet compleet voelen, en wij staan er achter, dan is t toch goed. ik zie zo veel mensen die t met minder moeten doen.
Qua financiën maken we ons niet zo'n zorgen. Ten 1e is het nog ver weg en ten tweede hebben we nu niet te klagen, mijn man verdient best een redelijk salaris. We zijn zeker niet rijk, maar we kunnen ons wel redden, ik ga er vanuit dat het zo blijft en zo niet, nou ja, dat zien we dan wel weer. Mijn man heeft zijn studie zelf moeten betalen en geleend daarvoor, wel jammer, maar ook geen wereldramp. Wij hebben een ford focus station en de oudste is nu bijna 4, sowieso dus bijna 5 mochten we nog een kindje krijgen, dan is hij dus oud genoeg om alleen in een stoelverhoger te kunnen, gelukkig hebben we wel 3 3-puntsgordels achterin. Heeft mijn man wel pech, want hij wil een audi a4, maar daar passen nooit 3 autostoelen achterin haha. Ik wil op langere termijn een mazda 5, maar auto's zijn duur, vind het zo zonde van het geld dat je eraan uitgeeft. Zodra je er eentje koopt is hij al minder waard.
dit is veel fijner lezen nu Ja stom he maar is echt jaloezie denk ik.....ik ben eens benieuwd wat ze zouden zeggen als we ooit misschien zwanger worden van een derde hahaha
Tja financieën...ik vindt dat als mijn kids te eten krijgen af en toe een kado en we gaan er wel eens lekker op uit met zijn allen...dan is het toch prima?! Ik ben niet van de belachelijk veel en dure kado`s en kleding.... Daarbij herrineren kids zich later beter of het thuis gezellig en liefdevol was dan welk merk kleding ze aanhadden en hoeveel speelgoed ze hadden...
Hier is de twijfel juist andersom! Van het weekend dacht ik nog misschien is het wel goed zo met 2 kids. Het begint nu al wat rustiger te worden de 2de is 9 maanden en hoort er helemaal bij. En als er dan weer een derde bij komt dan word het weer allemaal wennen, en is het weer zo druk. Maar aan de andere kant lijkt het me zo heerlijk om weer zwanger te zijn en die kraamtijd periode en weer alle stapjes inde groei mee te maken...
aaah lad ik wou dat ik met je kon ruilen hahaha.. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik nog een keer wil...nu nog mijn vriend! Net nog zei een vriendin dat het natuurlijk wel steeds moeilijker wordt kwa oppas aangezien de oma en opa al op leeftijd zijn.. Een weekendje weg zit er niet meer in alleen... Maar dan denk ik...doe je dat dan ook zonder kids? Het lijkt wel alsof sommige van willen als ze kids hebben, opeens willen ze van alles wat ze voor de kids ook niet deden...dus ja wat mis je dan he?
Ik vind het wel heerlijk om af en toe eens weg te gaan met zijn tweetjes en dan is het inderdaad moeilijker voor een oppas te vinden. Maar ik ben dan ook erg kieskeurig en als mijn ouders en 2 vriendinnen niet kunnen houdt het voor mij al op. Maar ik heb daar dan ook vrede mee hoor! Soms ga ik lekker met een vriendin weg, en geniet dan extra omdat het maar zo sporadisch is. Nu hebben we een weekendje met de kerst geboekt met het hele gezin, naar antwerpen kids gratis!!
Cindy, nee we gaan nog niet officieel voor een derde. Mijn man moet nog over de allerlaatste drempel heen, die kosten. Hij wil wel heel graag een derde, maar hij wil eerst even kijken wat dat nu voor kosten op gaat leveren. We gaan deze week even uitzoeken wat een dakkapel kost en wat er evt nog meer moet gebeuren. Als we gaan beginnen, dan beginnen we in oktober. Ik ben het ook helemaal met je eens dat kinderen de gezelligheid en liefde van thuis beter herinneren dan het merk kleding dat ze droegen!! Dan maar geen ultra dure kleding. Ja, als je kids hebt is het wel moeilijker om een keer alleen weg te gaan een weekendje. Maar ik neem ze ook liever gewoon mee!! Ik vind dat meestal veel leuker als gezin dan met z'n tweetjes. Wij zijn vorig jaar 1 oktober getrouwd en daarna met z'n tweeën op huwelijksreis geweest. Het was echt heerlijk, maar we hebben de kids ontzettend gemist. Het was fijn om te weten dat ze thuis in goede handen waren én dat we er allemaal niets aan hadden gehad als ze wél mee waren. Onze kids waren toen 20 mnd en 6 mnd; die hadden we écht niet blij gemaakt met deze vermoeiende vliegreis van 6 uur naar Dubai, daar 3 uur wachten en dan weer ruim 6 uur naar Mauritius. En op de bestemming was er voor hen alleen het zwembad, voor de rest niets. Ik denk niet dat ook maar één van ons er dan iets aan zou hebben gehad. Joel, ik zie dat jouw oudste drie maanden ouder is dat mijn oudste. Zou jij jouw oudste in het midden op een verhoger in de auto zetten? Ik denk dat het wel kan, maar als er bij ons drie stoelen naast elkaar passen dan denk ik toch dat ik daar voor kies. Lijkt me iets veiliger op die leeftijd...
cindy daar ben ik t met je eens. ik koop nu ook wel eens merk maar idd als ik ze kan geven wat moet en af en toe wat extra s enz ben ik ook tevreden . auto s tja we hebben er geen van 2 jaar oud , wel een iets oudere maar hij rijd en is goed. lad zo zit ik ook af en toe. de 2e is niet makkelijk geweest en komt eindelijk nu op normale ritme enz dus dan denk ik oh wat heerlijk en dan moeten we weer over nieuw maar heb t er toch wel voor over. haha en das wel leuk gratis weg. iboiza hij zit nu al op verhoger mar wel met rugleuning en ik zou die gewoon in midden zetten. nu moet ik zeggen dat ik wel een grote jongen heb haha hij was met 2.5 al 98 cm en 15.3 kilo. maar als t kan dan zou ik t gewoon doen maar als hij op verhoger zit zou ik dat doen maar moet je wel 3 3puntgordel hebben. wij gaan hier regelmatig naar center parcs en als we weekend weg willen zou t kunnen maar ja om ze 2 nachten ergens te laten . . . doe ik niet zo gauw, hier gaan we x 1 nachtje en da vind ik dan wel goed. mijn moeder is alleen(heb geen vader meer) en ze is 51 dus lekker jong. en nog zusje thuis wonen dus da komt wel goed en bij andere opa ook
oja als wij er voor gaan word t pas juni volgend jaar denk ik. enkele vriendinnen zeggen eerder maar willen eerst in april naar buitenlangd en daarna ff beetje verbouwen dus . . en ik had een vraagje. had ook een topic aar is slik micr30 en ben hem beu. ik wil liever geen pil want oh die week als ik moet stoppen word ik chaggi en al. nu dacht ik aan spiraal maar hoor weer als je binnen jaar kinderen wil dat dat ook niks is. wat zouden jullie gebruiken voor anti conceptie waarmee je als je stopt ook normale cyclus terug krijgt,. of toch gewoon de pil maar andere.