gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Citygirl: Spannend zeg!! Hopelijk is het snel raak. Succes!!

@ Joel: Mijn man heeft een goede baan en ook ik heb wel een inkomen. Ik ben wel thuismama, maar ik help ook iemand met een PGB, waar ik dus voor betaald krijg. Ik zie het niet als 'werk' omdat het mijn broertje betreft.
    Van onze beide inkomens kunnen we prima leven, maar ons spaargeld stijgt niet altijd even snel. We sparen sowieso elke maand een vast bedrag voor de kinderen (voor school/studie, rijles, ...) en deponeren regelmatig iets in hun spaarpot. Alles wat we over hebben elke maand, blijft op de rekening staan voor volgende maand of boeken we over naar onze spaarrekening, waar we sparen voor vakanties, nieuwe keuken, nieuwe vloer, dakkapel/zolderverbouwing (;)). Het is voor onze financiële situatie op dit moment niet noodzakelijk dat ik ga werken, maar een beetje extra om wat harder te sparen voor leuke dingen en verbouwingen zou wel fijn zijn. Daarnaast vind ik het ook gewoon fijn om het thuis zijn te kunnen afwisselen met een baan.
    Ik ben daarom ook aan het solliciteren, het liefst op banen van 20 à 24 uur per week. Maar ook volg ik op dit moment twee studies (tegelijk ja ;)), om straks voor mezelf te kunnen beginnen en/of meer kans te maken om ergens aangenomen te worden. :)

@ Mamamandy en Cindy: Ik weet wel dat mamamandy het niet zo bedoelde, maar ook ik heb er niet voor gekozen om thuis te zitten. Mijn vertrouwen in werkgevers is behoorlijk gedaald nadat ik bij mijn eerste baan geen contractverlenging kreeg omdat ik zwanger was (wat natuurlijk nooit als reden is gegeven, want dat had er *zogenaamd* niets mee te maken - ik weet wel beter) en bij mijn tweede baan (na Dyons geboorte) er op de allerlaatste dag van mijn proefperiode zonder reden uit werd geschopt (ze hadden nog nooit op- of aanmerkingen gemaakt over hoe ik mijn werk deed, alleen hadden ze het kolven ivm borstvoeding een beetje onderschat "Ach, dat kan wel even tussendoor" - dus ik heb altijd heel sterk het gevoel gehad dat dat erachter zat). Met twee kleine kids ben ik lang niet zo flexibel meer, en is er tot nu toe nooit iets concreets gekomen uit al mijn sollicitaties (en dat zijn er véél).
    Mamamandy, helemaal niet werken is inderdaad ook niks. Ik vind het heerlijk om veel bij m'n jongens te zijn en de opvoeding helemaal zelf kan doen, maar mijn wereldje is wel klein geworden. Ik zou het zo fijn vinden om even niet alleen mama te zijn, maar ook werknemer, collega, vriendin. Even een andere omgeving om je heen, even je hoofd bij iets anders, dat zou ik toch wel fijn vinden...
    Cindy, wat k*t dat je thuis zit na een ongeval!! Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en wat je voor werk deed, maar zit je definitief thuis? Of kun je in de toekomst nog wel weer werken?

@ Shania: Fijn dat je nu de pil niet meer slikt! Zit je straks veel beter in je vel en kun je je concentreren op het afvallen. Hopelijk eind dit jaar de knoop doorhakken.
    Ik wens je heel veel succes met afvallen de komende periode!! :)

@ Nicky: Hihi ja, ik vind het ook wel heel spannend eigenlijk. Ik hoop zo erg dat hij er volgende maand écht aan toe is om te beginnen. :D

3. Alita

Alita Niet meer actief

@Iloiza nee ik ben volledig afgekeurd....en idd je wereld is erg klein nu...maar ik moet straks ook echt iest gaan zoeken om te gaan doen hoor!

Hier heb ik vandaag het recept voor de diane pil gekregen...ik ge deze nu slikken en misschien volgend jaar stoppen?! ik hoop het...ik zei al tegen mijn vriend...nu hoef je dalijk niet bang te zijn dat ik zwanger raak! Hij zei niet veel hierop...dus...

Ik ga een beetje afstand nemen van dit forum want ik ben er te veel mee bezig nu...en ik wordt alleen maar verdrietig van sommige verhalen...dus ik moet even mezelf in het gezicht klappen en terug in de normale wereld komen hahaha..

4. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iloiza, dat met dat sparen is hier net zo. Eigenlijk werk ik zodat we leuke dingen kunnen doen en ook wat kunnen sparen. Voor de extra's dus. Maar ja, ik heb enorm veel geluk met mijn baan en ga daar echt nooit meer weg. Mijn bazen (heb er 2) vinden dat het gezin voor gaat. Dus als er iets is met de kinderen mag ik altijd vrij. Daarnaast mag ik mijn tijden zelf indelen, dus echt ideaal!

Inderdaad echt spannend. Ik hoop voor je dat jouw man volgende maand wil beginnen.

Ik heb voor de gein toch maar een aantal pendels laten doen (geloof er echt niet in). Maar er zijn er 3 die zeggen dat ik in oktober zwanger raak van een jongetje. Dat is wel heel toevallig natuurlijk. Ben benieuwd of ze gelijk krijgen.

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cindy, wat balen dat je volledig afgekeurd bent zeg. Dat lijkt me heel moeilijk als je dat al overkomt op een jonge leeftijd.
    O, ga je ons verlaten:( Wat jammer. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Het is moeilijk voor je op deze manier. Toch hoop ik dat jouw man gauw bijdraait en inziet hoe leuk het is om een gezin met 3 kinderen te hebben. Veel succes!

6. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Jammer dat je afstand neemt maar wel heel begrijpelijk meis. Ik heb ook al een beetje afstand gedaan van de zwangere topics enz.....Ik was er ook heel erg mee bezig dat ik gewoon slecht sliep en alles. Nu we er voor hebben gekozen om eerst af te vallen en eind van het jaar definitief een besluit te nemen heb ik weer wat meer rust in me hoofd. En heb ik mezelf voorgenomen niet meer teveel in de zwangere topics enz te zitten want dan heb ik alleen maar mezelf te pakken.

over werken. Ik wil ook wel graag werken hoor, maar ik ben al jaren aan het solliciteren en zodra ze erachter komen dat ik kinderen heb dan zijn ze ineens minder enthousiast en kiezen ze anderen boven mij. Tijdens de zwangerschap van de eerste hebben ze mij er ook uitgegooid met de smoes dat ik te duur werd voor ze. Terwijl ik er later achterkwam dat ze iemand van in de 40 voor dezelfde uren als mij hadden aangenomen terwijl die nog duurder is dan mij. Dus belachelijk het was gewoon mijn zwangerschap. Tegenwoordig denken ze dat je met kinderen niet flexibel kan zijn nou dat kan heust wel, dus bij elke afwijzing baal ik weer flink. Maar goed we zoeken wel door er komt hopelijk vanzelf wel wat op me pad voor 24uur.....

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Sparen lukt hier haast niet. Me man werkt alleen daarbij hebben we vrij veel vaste lasten, dan het zwemmen en voetbal van de jongens. Maar 1x in het jaar krijgen we van de belasting een leuk potje en daar kunnen we dan van op vakantie, andere auto of wat in huis doen ofzo. Maar ik zou wel wat meer om handen willen hoor haha, dus als ik eens een baan krijg dan vind ik dat ook niet erg....

@ pendels. Wat grappig dat ze van oktober zijn! Ik heb er 2 van november een meisje, en 1 van december. Ook wel toevallig die 2 van november hihi en een meisje. Maar ja denk niet dat dat erin zit aangezien we eind van het jaar pas beslissen maar goed je weet nooit wat de natuur in petto heeft!

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Cindy: Balen dat je volledig bent afgekeurd!! Lijkt me ook echt verschrikkelijk, zeker op zo'n jonge leeftijd. Ik hoop dat je snel iets leuks vind wat je kan gaan doen.
    Wat jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik kan het me ook wel voorstellen. Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor je. Hopelijk draait je vriend nog bij en kunnen we je over een tijdje terug-verwelkomen! Veel succes!

@ Solana: Wat heerlijk zeg, zo'n fijne werksituatie! Zo kan het dus ook (ik heb gewoon twee keer flink pech gehad met mijn werkgevers). Ik hoop straks toch een leuke parttime baan te vinden, maar ga in ieder geval straks voor mezelf beginnen. Alles wat er dan binnen komt, is ook voor de extra's. :)
    Wel grappig dat er drie pendels zijn die hetzelfde zeggen. Ik heb toevallig ook heel wat pendels verzameld die zeggen oktober zwanger en/of november positief testen. :) (Kunnen we mooi samen naar zwangerschapsgym, we wonen toch dichtbij elkaar - haha ;)).

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik ga het mezelf niet express moeilijk maken he meiden....

Het is niet zo dat ik hier een potje depressief ben maar het is niet nodig voor mij snap je ...

En het is idd niet makkelijk maar we moeten er het beste van maken...leven is te kort voor een hoop gezeik meiden! Vandaar dat ik ook denk ach waarom geen derde...leef!

Maar mijn vriend is anders.,..ach die derde komt er denk ik wel....alleen nu nog niet...en komt die derde er niet....tja blij zijn met wat we hebben he!

Het gaat jullie goed en misschien kom ik jullie nog wel tegen ergens meiden....!!

11. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iloiza, ik had voor deze baan ook een minder leuke werkgever hoor. Ben blij dat ik uiteindelijk hier terecht bent gekomen.
    Enne, wie weet kunnen we samen naar zwangerschapsgym hahaha. Is wel gezellig :)
    @cindy, heel veel succes. Ik hoop dat je gauw weer bij ons terug komt!

12. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hey cindy ik
    snap je wel ik twijfel ook nog veel
    en als ik hier lees wil ik het zo graag

gaat je goed en hopelijk ook nog een 3de wonderdje in de toekomst voor jou

13. Alita

Alita Niet meer actief

dank je meiden heel lief!!!!

14. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Vanaf mn vakantie lees ik een beetje mee via mn smartphone;) .Internet is alleen zo traag als wat dus reageer ik niet echt. Wel wil ik ff tegen Cindy zeggen dat ik haar keuze om afstand te nemen wel goed begrijp. Ik merk dat de kriebels ook alleen maar sterker worden als ik hier meelees;). Hopelijk gaan onze mannen nog overstag Cindy, zie je vast nog wel in een ander topic voorbij lomen en alvast veel plezier op je dochter haar eerste verjaardag! Over ruim week ben ik weer thuis en reageer ik weer uitgebreider. Tot dan meiden!

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

hey cindy,

ik begrijp j keuze erg goed. heb ik voor een half jaar terug ook gedaan! want anders blijft het maar door je hoofd malen :( ! en das niet leuk!!!

dikke knuf en wie weet tot weer eens

16. Alita

Alita Niet meer actief

dank je meiden......

ja we moeten het onszelf niet moeilijker maken he hahaha...tot kijk meiden en veel succes!!!

17. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik had zelf een topic geopend maar werd op dit gewezen.
    Zal mezelf even voorstellen. Ik ben bijna 36 jaar en heb een zoontje (4) en dochtertje (1). Meteen na de tweede had ik zoiets van, ik wil er nog één. Eerst uitgezwangerd (wie weet waren het hormonen) maar het blijft terugkomen. Ik kan tig redenen bedenken waarom ik het niet zou willen maar het gevoel blijft maar terugkomen. Mijn man was heel stellig, níet nog een kindje en dat had ik geaccepteerd. Dacht ik..... maar nu begint het toch weer. Gevoel vs verstand?

18. Alita

Alita Niet meer actief

Hey Sannya...

Ik was eigenlijk niet meer van plan hier mee te schrijven maar op jou moet ik even reageren..

Ik heb dat dus ook .. mijn vriend wilt eigenlijk niet meer maar ik wel...en nu he? Het is echt niet leuk...maar ik wil echt gewoon!!

19. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, sorry dat ik niet zo aanwezig ben momenteel. Maar mijn kleinste mannetje is morgen jarig!!!!!!! 5 jaar wordt hij. Dus ben druk bezig met tractaties, kado inpakken en het huis versieren. Morgen zal ik er dus ook niet veel zijn.
    Ach, en het is zo schattig hoe zenuwachtig hij is. Ik hoop wel dat hij straks een beetje kan slapen.

20. Porsche

Porsche Niet meer actief

@Solana, wauw wat gaaf 5 jaar :D voor als ik het morgen vergeet
    van harte gefeliciteerd met de 5e verjaardag van jullie zoontje :D wat zal hij genieten ....

Deel Deze Pagina