hier echt weer een mega gezellige dag gehad ze hebben echt een paar weken ontzettend slecht doen luisteren ?! maar nu sinds een week of 3 hebben ze de oren terug en zijn ze zooooooooooooo lief (L) !!!! en normaal als ik was werken en mijn man dan vrij had, had hij ook echt geen leuke dag ... maar hij geniet er nu heerlijk van .. klinkt heel raar maar jullie zullen het vast herkennen
Hoi, Cindy, jij weet voor jezelf dus dat je het echt wilt? Ik twijfel nog steeds. Maar ik ben gewoon bang dat ik spijt krijg als ik het niet in ieder geval geprobeerd heb, nog een kindje (want of je zwanger raakt is natuurlijk nooit zeker). Het ene moment vind ik het goed zo, het andere wil ik gewoon nog een kindje! En dan kan ik ook echt verdrietig zijn (huilen) als mijn man zegt het niet te willen. Ik begrijp mezelf soms gewoon niet. Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik gezegd dat dit de laatste was, of het nou goed zou gaan of fout. En nu..... dit! Arrggh. Waarom wil je vriend niet?
O er zijn alweer berichten tussen gekomen! Solana, gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! Solana en citygirl, jullie zijn er dus uit, gezien jullie ticker? Wat gaf de doorslag?
Dank je wel Citygirl en Sannya! Wat hier de doorslag gaf, was dat de wens zo sterk aanwezig bleef. De jongste is nu dus al bijna 5 en ik liep echt al lang met de wens. Maar ja, die twijfels steeds pffff. Maar omdat we nu al zoveel jaren verder zijn en de wens er nog steeds is, is het voor mij duidelijk. Het is geen bevlieging, het is iets wat ik heel graag wil. Mijn man wilde eerst ook niet hoor. Maar gelukkig nu wel!
cindy oh das minder dan ik kan niet eens thuis zitten. ik moet werken en vind t niet erg want gelukkig is t maar 23 en dalijk mis minder maar hier kan t gewoon echt niet.en daar kijk ik ooit van op hier in omgeving hoe doe je dat ooit denk ik dan. verdient mijn man slecht of wat haha sannya welkom hier, ja erg he die kriebels haha solana proficiat met je menneke ik kwam ff snel lezen maar ben snotverkouden en kapot na t werken. hier zei mijn man toen straks, ik wil geen derde meer maar was zo rare reden haha dat mijn familie toch overheerst, ik zei nou als je t daar voor doet maar was grapje,l ik stop nu ook met slikken, wel met condoom, en sparen tja hier voor kids en wat idd over blijft op spaar of kopen er weer wat van. we zijn al 3000 euro lichter in 2 maand dus helaas moet onze rekeing hoognodig aan gevuld worden. nou doei doei ga een x gtst kijken en dan buurt ik van de week weer mee
Ja mijn gevoel van "ik wil nog graag een kindje overheerst" Ik had dus niet zoiets dat mijn vorige zwschap echt de laatste was...daarom vindt ik het dus ook zo moeilijk nu...
Ik denk gewoon echt dat mijn man niet overstag gaat. En als ik eraan denk dat hij dat wél doet, begin ik zelf weer te twijfelen! Nou moet ik zeggen dat ik een enorme twijfelkont ben, maar toch. En het blijft terug komen. Als hij zegt dat hij het niet wil, moet ik huilen. En anders twijfel ik. Vijf jaar wachten kan ik niet meer, ben bijna 36. Mijn man is nog een (stuk) ouder, dus de tijd dringt. Ik heb voorgesteld om tot het eind van het jaar gewoon te proberen maar dat wil hij niet. Snap ik ook wel, vanuit hem gezien, want ik ben drie keer zwanger geweest en elke keer meteen raak. Toch geeft dat geen garantie dat het nu weer snel zou gaan (als het zover komt). Cindy, waarom wil je man niet? Ik las net trouwens dat je jongste van september 2010 is. De mijne ook. Meiden die er al voor gaan, hebben jullie geen twijfels gehad?
Ja hij vondt 2 eigenlijk wel genoeg zei hij.....maar hij heeft niet gezegd dat het abosluut niet wilt dus er is nog een kans hoor... Hier dus ook zo snel zwanger geraakt....tja eigenlijk mogen we hier erg blij om zijn he!
Hoi Sannya, heet ik je hier ook maar even officieel welkom Ik zit (helaas) in hetzelfde schuitje als Cindy, nl een vent die 2 wel prima vind, maar ik nooit de laatste zwangerschap als de laatste heb gezien. Bij mij kriebelt het best wel, al heb ik ook momenten dat 2 al meer dan genoeg zijn. Bijv afgelopen nacht als ik dan 20 keer mn bed uit moet, dan heb ik het wel even gehad. Tja allebei verkouden.. Maar hier dus meer verstandelijke twijfels: te klein huis, drukte, ik chronisch vermoeid icm dat 90% van de zorg op mijn schouders komt, nu 2 gezonde kindjes, tart ik het lot niet? Maar dat buikgevoel, oergevoel ooh dat is zo sterk. En dan zijn bovenstaande redenen ineens geen redenen meer. De belangrijkste reden is dat mijn vriend (nu) niet wil. En dan houdt het op he? @Cindy, van mij mag je nog wel blijven kletsen hier hoor, blijf ik hier niet als enige met een vent die niet wil haha. Al begrijp ik dat je je zelf niet moet kwellen en als daarvoor afstand nodig is moet je dat zeker doen. Ik hoop dat je man snel van mening verandert. @ joel. Spannend, toch alweer een stapje dichter bij met het stoppen met de pil. Ervaar je dat zelf ook zo? Ik denk ook weleens, waar doen andere mensen het van? Mijn vriend verdient best goed en toch ben ik nodig om financieel bij te dragen. Maar goed, het is ook maar wat je belangrijk vind he, wij vinden het bijv belangrijk lekker op vakantie te kunnen en een buffer te hebben voor onvoorziene uitgaven. @Solana, gefeliciteerd met je zoontje! @citygirl. Dat is zeker herkenbaar, heerlijk als ze luisteren en lief spelen, gelukkig gebeurt dat hier ook steeds vaker.
mijn man wil ook niet en weet ook niet of ik hem overgahaald krijgt denk eind van jaar als finieel beter gaat dat miss nog eens erover moet beginnen nu zegt hij hoe wil je het met 3 kinderen trekken als ook nog verbouwd moet en nieuwe auto en buitenom dat ik vind het wel goed zo 2 kids we hebben finaneeel niet slecht we werken beide dus maar hebben in mei een reparatie aan auto gehad van 1500 euro en samen met de nieuwe laptop was ons vakantie geld toen op en zijn we van het spaargeld wat we nog hadden op vakanti en naar pretparken geweest. daarna volgde nabetaling van de stroom en 4 terugbetalingen aan de belastingdienst dus loop allemaal niet zo lekker we komen wel rond hoor en doen ook nog wel leuke dingen amar einde van de maand is geld gewoon helemaal op sparen zit er effe niet in...maar als goed is krijgt mijn man vanaf nov eindelijk kilometer vergoeding dus dat scheelt 200 euro per maand en dan zijn 3 van de 4 rekeningen van belasting afbretaald dan word het weer wat leuker en denk dat we dan ook wel meer ruimte finanieel krijgen om voor een 3de te gaan
aah ja ik voelde me een beetje alsof ik de enige was waarvan de man niet wilt en we er niet voor gaan... Maar ik kan ook geen afstand doen van dit fourm hahaha erg he!
ik kan er ook geen afstand van doen. Ik had mezelf voorgenomen om er voorlopig niet mee bezig te zijn, maar me te concentreren op afvallen en hobby. Maar toch kom ik hier steeds weer kijken haha.....Me man zit ook weer op de wiebel overigens. Aan de ene kant wil ie heel graag nog eentje, maar op momenten dat andere zeggen je houd je broek maar mooi dicht. Zegt me mannetje weer; dat doe ik ook mooi, we hebben er al 3! Dus ja wat ik met me man op dit moment aanmoet weet ik ook niet. Ga er ook niet meer op in. Wacht wel af tot eind van het jaar, hij moet dan toch definitief de keuze maken dus dan zal ie wel moeten. Aan de ene kant hoop ik dat we er voor gaan, aan de andere kant zijn de twijfels er ook wel. Trekt mijn lichaam het nog 1x, andere auto, kan het financieel allemaal wel, hoe reageren de kids erop (alhoewel die wel graag nog een broertje of zusje willen want dat vragen ze continu haha).......maar goed twijfels twijfels haha....als ik dan na bevallingsverhalen kijk denk ik ahhh ik wil nog 1x!!! Ik droom alleen de laatste tijd steeds dat ik zwanger ben van een tweeling dat vind ik best wel eng haha! Maar goed we zien het wel hoe het allemaal loopt. Gaan we er voor dan gaan we ervoor, zo niet dan niet. Ik heb 3 prachtige kinderen waar ik dolgelukkig mee ben!! Zit er overigens ook wel eens aan te denken om voor een pleegje te gaan volgend jaar. Zelf dus niet meer zwanger worden, maar een ander kindje blij maken met een goed plekje. Er zijn zoveel kinderen hier in nederland die een plekje zoeken. Maar goed ik weet niet hoe me man daar tegenover staat, en hoe dat met de kids zal gaan. Weet wel dat hier een bij me kinderen op school zit ook pleegzorg doen. Zij hebben zelf ook 3 kinderen en hun kinderen gaan er super mee om. Dus dat zal ook wel goed komen, maar goed liefst krijg ik er nog eentje van mezelf hihi.....
Hoi meiden, Sorry, ik ben ook al niet zo actief geweest de laatste dagen. Ben een klein beetje van slag. Dit omdat a) ik nog steeds niets begrijp van mijn cyclus sinds ik gestopt ben met de pil. Ik zit nu op dag 43, maar ik had gehoopt dat mijn lichaam het vrij snel over zou nemen. Ik ben immers maar kort aan de pil geweest (nog geen 1,5 jaar) en het was ook nog eens een verrekt lichte pil... Waarom vind mijn lijf het zo moeilijk om dat over te nemen? En b) omdat ik gisteren een berichtje kreeg van de vriendin van mijn ex van wie ik zwanger ben geweest. Ze vertelde dat mijn ex er nog steeds niet goed mee om kon gaan dat we dat kindje verloren hebben en dat hij er veel aan denkt dat hij een kindje had gehad dat nu 8 zou zijn. Om het te verwerken heeft hij een tattoo van een ster laten zetten. Dit vond ik zo'n lief en mooi gebaar, dat ik daar ook de hele dag van slag van ben geweest. @ Graag willen: Gisteravond was ik ineens k*tsberoerd... overgeven... en daarna was het over. Ik heb niet de illusie dat ik nu zwanger ben, maar dit had ik precies in mijn zwangerschappen. Ik ging wel even denken "Wil ik dit serieus nog een keer, negen maanden lang?" Maar het antwoord daarop was meteen "Ja, nog één keer negen maanden overgeven overleef ik wel. Ik wil nog een kindje!" Het gevoel is zó sterk... Ook ik had bij mijn tweede zwangerschap nog niet het idee dat het mijn laatste was. De vk zei nog tegen me "Probeer nou zo veel mogelijk te genieten, het is misschien wel de laatste keer dat je zwanger bent." Ik dacht toen al 'nee, ik wil nog een derde' - en de tweede moest toen nog geboren worden... Maar toen mijn man steeds zei dat hij twee ook wel genoeg vond, moest ik daar steeds aan denken. "Probeer nou zo veel mogelijk te genieten, het is misschien wel de laatste keer dat je zwanger bent." Ik kon daar echt met mijn koppie niet bij, want ik wil zo graag nog één keer. Ik werd er gewoon verdrietig van. Mijn man is er nog steeds niet voor de volle 100% uit, maar toch denk ik bijna zeker te weten dat die derde er gaat komen. Mijn man heeft aangegeven voor oktober nog te beslissen, want als we er voor gaan, dan willen we niet te lang wachten ivm een zo klein mogelijk leeftijdsverschil tussen 2 en 3. Maar hij is nu al helemaal zat van de condooms. Hij moet zich er écht toe zetten om ze te gebruiken en het is al een keer zonder condoom gebeurd. (Ik durf er bijna geld op te zetten dat we dit doosje opmaken en dan geen nieuwe condooms meer kopen ). @ Mommylove: Geniet nog even van je vakantie!! Tot snel!! @ Sannya: Welkom, leuk dat je mee komt kletsen! Lastig he, al die twijfels, het gevecht tussen gevoel en verstand... Hopelijk gaat je man snel overstag. Ik begrijp dat jullie - gezien de leeftijd - niet lang meer willen/kunnen wachten. Zelf heb ik totaal geen twijfels gehad over wel of geen derde. De wens is zo groot dat ik me niet kan voorstellen dat het hierbij blijft. Ik houd natuurlijk heel veel van mijn mannetjes, maar ik heb nog niet het gevoel dat het nu compleet is. Hier ook steeds snel zwanger geraakt, dus ik hoop dat het de volgende keer ook weer zo snel gaat natuurlijk - al is mijn lichaam er blijkbaar nog niet aan toe na het stoppen met de pil. @ Solana: Gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine, grote man! @ Mmeke: Ik snap heel goed waarom je af en toe denkt dat het goed is zo, met twee gezonde kids. Maar inderdaad, dat oergevoel - en dan zijn al je redenen om niet voor een derde te gaan ineens niet geldig meer... @ Mamamandy: Sparen zit er hier op het moment ook niet echt in hoor. We kunnen goed rondkomen van onze inkomens, en we sparen ook elke maand een vast bedrag voor de kids - maar aan het eind van de maand blijft er op dit moment ook niet veel geld over om te sparen voor leuke dingen. We hebben net onze tuin klaar, dat heeft flink wat gekost. We zijn op vakantie geweest naar Kos. En nu zitten we dus na te denken over een derde kindje, waarvoor de zolder verbouwd moet worden en er een dakkapel moet komen; terwijl we ook wel een nieuwe keuken zouden willen, een nieuwe vloer en wat muren geschilderd. Maar als ik dan denk wat ik liever wil, dan moet deze oude keuken nog maar een jaartje of twee zo blijven!! Derde kindje gaat voor!! Daarbij komt dat ik nu ook druk aan het studeren ben, zo hoop ik straks voor mezelf te kunnen beginnen. Alles wat ik daarmee verdien, wordt gespaard voor leuke dingen (vakanties, dagjes weg, cadeautjes) en verbouwingen. @ Cindy en Shania: Moeilijk om echt afscheid te nemen van het forum he? Dat snap ik wel. Van mij mogen jullie blijven hoor! Cindy, je bent echt niet de enige van wie de man niet wil, maar ik kan er wel in komen dat het soms wel zo voelt. Sommigen gaan er al voor, anderen gaan er bijna voor. Ik kan begrijpen dat het dan soms voelt alsof je de enige bent die er nog niet voor gaat, je wilt het zo graag... Ik hoop echt voor je dat je man nog bijdraait. De wens is bij jou zo groot!! Shania, wel een beetje irritant dat je nu weer geen hoogte krijgt van je man. Probeer je eerst maar te concentreren op het afvallen, aan het einde van dit jaar zal hij echt een keuze moeten maken...
Ja me man krijg ik echt geen hoogte van, eerst wil hij nog liever dan ik en nog eerder dan ik zelfs. En nu loopt ie tegen anderen te verkondigen dat er hier nooit een 4e zal komen. Af en toe word ik er ook wel boos om hoor. Omdat hij mij zegt dat er een 4e komt en tegen anderen niet. Net of hij mij alleen tevreden wil houden met het antwoord maar de daad nooit zal doen. Snap je? Maar goed ik heb het er nog wel eens over met me. Want als hij echt niet meer wil, dan zal hij zich toch moeten laten helpen want ik slik de pil never niet meer!!! Dus dat word nog een leuke discussie haha.... Ik denk ook weleens, wil ik wel nog een keer misselijk zijn, moe zijn, last van ischias (omdat ik meestal tijdens de zwangerschap heb), bekkeninstabiliteit, weer een dikke buik, weer vele kilo's erbij, en dan nog eens die bevalling. Maar als ik dan een baby zie, of babykleertjes in me handen heb, of op tv de bevalling denk ik JAAAAAAAAAAa ik wil nog 1x zo mooi wonder mee maken, hoe bang ik ook ben voor wat er komen gaat, ik heb het er wel voorover! De bevalling is iets waar ik gewoon enorm tegen op zie terwijl ik daar eigenlijk niet echt reden voor heb. Toch heb ik er angst voor, maar ik heb het er zeker voor over om nog 1x pijn te lijden voor zoiets moois! Maar goed ik kan niet alleen beslissen we zullen er samen moeten uitkomen! Bij de 3e zwangerschap had ik overigens wel het gevoel dat het de laatste keer was. Ik was van onderstelling dat we beide niet meer wouden en ik zou me laten helpen! Godzijdank nooit gedaan!! Maar toch na 1 jaar na me meisje begon het toch onverwachts weer te kriebelen. Best raar 1 jaar en 9 maanden denk je echt dit was me laatste zwangerschap, onze laatste baby in huis neem je afscheid van de babytijd en dan ineens is de kriebel er weer.....Wij moeten hier ook nog een nieuwe keuken inzetten, slaapkamers verbouwen, enz enz maar ja dat kan ook nog wel even wachten hoor haha....Ik wil me rijbewijs ook wel hebben maar dat kan ook nog wel een jaartje wachten. Ik vond het idee dat me meisje volgend jaar al 4 word vreselijk. Maar aan de ene kant lijkt het me ook wel heel leuk als er een baby komt en de jongste alweer 4 of 5 is. Ze gaat het dan echt bewust mee maken net als haar broers...Ach ja we zien het wel. Eerst maar eens kijken wat me man nu echt wil. Kan mezelf steeds wel lekker maken maar daar heb ik niks aan he.
@Shania...moeilijk is het he....een pleegkindje is ook mooi maar een langdurig "project" en is ontzettend duur ... toch? @Oloiza ja ik hoop het ook.....ja ik had echt gewoon een offdagje man! Gek werd ik van mezelf hoor....misschien moet ik me er gewoon wat vanaf gaan zetten en wel zien wat er gebeurt...
Hoi allemaal!!!!!!! Ja, mijn mannetje is nu eindelijk 5 jaar!!! Echt ongelooflijk. Net feestje gehad op school. Ik ben dan ook zo'n muts, sta daar weer met tranen in mijn ogen Maar ja, ik kan er niets aan doen. Ik jank bij alles. Als ze op schoolreisje gaan of een optreden doen, ik heb dan echt moeite om mijn tranen binnen te houden hahaha. Maar het was erg leuk op school. En nu kon ik ook goed zien hoe hij het doet daar. Want hij zit daar natuurlijk nog maar net, maar ik vind dat het heel goed gaat. Hij is veel minder verlegen dan dat hij op de oude school was. Zo, nu ga ik hier even stofzuigen en dweilen. Moet ook gebeuren. Iedereen een hele fijne dag gewenst! Enne, ik hoop echt dat jullie allemaal uiteindelijk voor een 3e gaan! Veel succes!!!