gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    @joel: condooms

2. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh meiden, waarom ben ik er inene toch zó enorm mee bezig in m'n koppie?! Ik denk er nu echt dagelijks aan dat ik zó graag nog een derde kindje wil..... Tuurlijk, dat dat gevoel er zat wist ik al, maar de eerste zes maanden na de geboorte van m'n dochtertje was ik absoluut niet jaloers bij het zien van een zwangere vrouw hoor! En nu?! Jaloers is een groot woord, maar het gevoel van 'ik wil ooooook' krijg ik wel weer merk ik;).

Ik vind het ook wel een eng idee hoor, het weer proberen zwanger te worden. In het verleden heb ik namelijk al 3 miskramen gehad en die zijn me niet in de koude kleren gaan zitten, ik heb vooral bij die laatste echt een mentale klap gehad en ook tijdens de zwangerschap van m'n dochtertje gedacht dat ik dat een volgende keer niet meer aan zou durven. Puur om de angst dat het weer mis zou gaan..... Maar ja, zie nu, een paar maanden later denk ik daar toch weer heel anders over en ik hoop toch zó dat manlief er uiteindelijk in mee wil gaan!

Fijn om hier m'n hart ff te luchten trouwens;)

@Joel: Eens met Suus, condooms:D. Ik ben na de borstvoeding (heb 7 mnd gevoed) ook niet meer aan de pil gegaan en wij gebruiken nu ook alleen maar condooms.

@Iloiza: Gaaf hoor, honeymoon naar Mauritius! Kan me wel voorstellen dat je je kindjes toen hebt thuisgelaten, alhoewel me dat wel erg moeilijk lijkt! En over die stoelverhoger: mijn zoontje heeft er nu eentje bij m'n ouders in de auto, hij zit er echt prima in! Het gaat hardstikke goed, maar toch hou ik 'm in onze eigen auto gewoon nog in een autostoel zolang dat past, idd voor het veilige gevoel.

@Lad: Dat is idd zo, oppas vinden wordt dan nog lastiger! Ik merk nu al dat het lastiger is met 2 kindjes dan toen ik alleen m'n zoontje nog maar had.

@Cindy: Zó met je eens! Een thuis met gezelligheid en geborgenheid is veel meer waard dan het merk kleding dat een kind draagt.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mommylove, mijn ouders hebben ook twee autostoelen in de auto. Toen mijn jongste niet meer in de MaxiCosi ging, was mijn oudste nog te klein voor zo'n stoelverhoger, dus hebben zowel wij als zij een tweede autostoel. Misschien toch maar even proberen dan, Dyon op een verhoger, als zich bij ons een derde aankondigt. ;)
    Trouwens, gebruikte jij de eerste zeven maanden borstvoeding als anticonceptie?? (Sorry als ik het verkeerd begrijp) Ik ben namelijk tijdens de borstvoeding zwanger geraakt van mijn jongste. De oudste was toen 6 maanden oud en ik gaf nog volledig bv.

4. Alita

Alita Niet meer actief

bv is geen anticonceptie he.....

Hmm dus eigenlijk zou het moeten passen 3 kids achterin met een op de verhoger?

5. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm..... Heb 't er een beetje onhandig neergezet zie ik net;).....

Tijdens de bv heb ik cerazette gebruikt hoor, maar ik voelde me weer zo lamlendig met de pil in m'n lijf (had al vanaf 2006 geen pil meer geslikt namelijk) dat ik er na de bv weer mee ben gestopt. Eerst nog een spiraal proberen te laten plaatsen, maar dat is toen mislukt. Die arts zat zo verkeerd te porren dat ik flauw ben gevallen en daarna durfde ik niet nog een keer.

Dat bv geen anticonceptie is, wist ik gelukkig wel;)

6. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    mommy love dat is ook wat. dan snap ik t ja

dan zal ik t er eens over hebben maar durf dat niet, vind toch wel eng idee, alleen condoom. maar heb t idee dat t bij mijn man erg kriebelt dus of wij dat jaar gaan halen haha

morgen weer werken na 3.5 week vrij poeh zo geen zin om weer te beginnen

nou meiden ben er do. weer denk ik

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wij zaten vroeger ook met zijn 3en in een ford sierra. Met passen en meten lukt dat wel! Nou ja ligt aan de leeftijd ook weer :) bij ons zou het wel passen als het zover zou komen. Maar eerst een nieuwe keuken hihi

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mommylove, ik dacht al even... ;) Hier ook Cerazette gebruikt na de tweede.
    Ik zie net dat ik het er ook een beetje onhandig heb neergezet. Dat ik zwanger werd van de tweede was niet omdat we bv als anticonceptie dachten te gebruiken. Ook wij wisten wel dat bv geen anticonceptie is.
    De eerste 6 maanden heb ik volledig gevoed en toen ook geen eisprong enzo gehad. Voor de zekerheid gebruikten wij condooms, alleen één keertje niet - hadden we niet bij ons. Blijkbaar was dat rond het moment van mijn allereerste eisprong na de geboorte van Dyon, want ik was meteen zwanger van Niek. Een aangename verrassing, want we waren sowieso van plan een maand of drie daarna te gaan beginnen voor een tweede. Nu hoefden we helemaal niet te wachten. ;)

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik las dat de TS ook vroeg naar ervaringen. Nou hier die van mj dan . Ik heb net onze derde gekregen. Ze zitten vrij dicht op elkaar 3 kids in circa 3 jaar. Ben ook geen thuisblijfmama, sterker ik werk zelfs full time, niet dat dat hoeft, maar vind mijn werk gewoon te leuk (de kids vind ik ook super, maar ik kan werk en kids goed combineren).
    Mij is het wel tegengevallen. Had een hele makkelijke 2de en dacht eigenlijk dat dat kwam omdat je al wat meer ervaring had. Mijn derde is echter gewoon weer bewerkelijker gebleken dan de 2de. Je weet dus kennelijk echt nooit wat voor kind je krijgt, hoe je het ook hetzelfde doet als bij de anderen. Dat moet je je wel realiseren denk ik. Daarbij is een minder makkelijke baby als je al 2 andere kids rond hebt lopen die je ook nodig hebben echt veel lastiger dan dat het je eerste is. Ik ben dolgelukkig met mijn 3 kids en zou ook nog wel een 4de willen, maar ben realistisch....(financieel is hier geen issue maar het geld vliegt er wel echt uit en ondanks dat je qua uitzet niet echt iets hoeft aan te schaffen worden andere dingen wel echt gewoon duurder met z'n 5-en) Ze zijn nu allemaal gezond en happy, maar dat kan bij een volgende gewoon echt anders zijn. Ook wordt keer op keer de stabiliteit in het gezin weer verstoord. 3 is gewoon super veel, je komt echt een paar handen te kort maar gelukkig heb ik behoorlijk wat hulp in de huishouding. Ook wil je ze evenveel aandacht geven en dat is met 3 wel echt een stuk moeilijker. Onze jongste had hele erge last van reflux, huilde dus superveel op een gegeven moment en de aandacht ging soms echt (teveel) naar hem, ik was enorm gespannen en heb gezien dat dat gewoon meteen afstraalt op de andere kids. Ben ook erg bewust of er niet 1 tussen wal en ship raakt en dat zal naar mate ze ouder worden alleen maar meer worden.
    Wij hebben geen echte keus gemaakt, no2 en 3 kwamen gewoon bij ons aanwaaien voordat we hadden besloten er voor te gaan. Daardoor ben ik natuurlijk ook wel super dankbaar. De natuur heeft voor ons besloten.
    Ik denk echter bijna dagelijks aan een vierde kindje, dus begrijp julllie wel, maar denk dat dit keer echt mijn verstand gaat overwinnen. Ik dacht ook dat als wij die derde zaouden hebebn dat de kriebels dan voorbij waren, maar ...helaas....de kriebels blijven...dat zal wel nooit meer overgaan. De vraag is dus of je je je echt pas compleet zal voelen als je toch dat derde, vierde etc kindje krijgt.
    Ik wens iedereen in ieder geval veel wijsheid toe in je beslissing!

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    fijn om ook een ervaring met 3 kids te lezen! thanks m2 dit geeft mij toch weer meer een zetje naar de 2 kant toe!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Ik herken het heel erg, ook ik had bij de 2e niet het gevoel dat het de laatste zou zijn.. Mijn gevoel zegt 100% nog een kindje, mijn verstand 100% we houden het er bij 2 (en mijn vriend trouwens ook;))
    dus zoals het er nu uitziet blijft het er bij 2, maar oh die kriebels he. Maar ik denk ook wel stiekem dat ik ze ook nog houd voor een 4e of een 5e. Totdat ik in de overgang raak denk ik, haha. En dan wil ik z.s.m oma worden :p

12. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    m2 ja dat is ff wat anders en vooral als je fulltime werkt. vind met 3 dagen al veel af en toe maar ik heb wat jij hebt na de 2e gehad en merk nu nog dat ik snel op mijn staart ben getrapt maar je hebt wel gelijk. succes met je gezinnetje

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    en denk dat 4 niet te betalen is, zit dan met ruimte auto enz en da vind ik net 1 te veel, word t een tweeling tja alles in welkom maar ga er niet voor.

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dank je Me2, voor het delen van je ervaringen. Ik vind het heel knap dat je drie kids hebt en ook nog fulltime werkt!!

Toch weerhoudt jouw verhaal mij er niet van om toch dat derde kindje heel graag te willen. Je kunt een bewerkelijk kindje krijgen, je kunt het ook treffen en een makkelijke derde krijgen. Je weet het echt gewoon nooit. Maar wat ik wel weet, is dat ik me altijd zal blijven afvragen hoe het zou zijn geweest met drie kids, als ik over tien jaar terugkijk en we hebben het bij deze twee gehouden. Dat heeft mijn man ook, hij zei het gisteren tegen me.

Wat ik trouwens wel erg irritant vind is dat zo ongeveer alles in deze maatschappij is toegespitst op het "ideale gezin", bestaande uit vader, moeder en twee kinderen. Of lijkt dat alleen maar zo omdat ik graag van dit "ideaal" af wil wijken??

15. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    nee dat klopt, kijk maar naar vakanties. da hoor ik zo vaak en dan t liefst nog zoon en dochter. kijk maar in films en reclame. bijna altijd jongen en meid en idd vaak 2. belachelijk he.

16. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ach ik kijk daar niet zo naar. Het is hetzelfde als het ideaal beeld van een vrouw! slank de perfecte maten enz. Ze moeten toch iets neerzetten! Een ideaal beeld is voor iedereen anders toch! En als voor jou dat is met 3 kids dan is dat zo! ik weet nog nie wat mijn ideaal beeld is :)

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja vindt ik dus ook! Niemand verwacht dat je een derde krijgt en als iemand zwanger is van de derde ben je bijna een beetje gek;)

Ook ik wil gewoon die derde....hier is de tweede ook drukker dan de eerste maar ik ervaar het niet als lastiger ofzo...je weet het toch nooit wat voor een kind je krijgt maar dit was ook bij de eerste natuurlijk.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ideaalbeeld wat is dat eigenlijk ook voor een onzin? Iedereen heeft toch een eigen mening en smaak....is meestal iets comercieëels vindt ik

19. Alita

Alita Niet meer actief

hey ik ken jou nog van een ander topic!
    Hoe is het?

Hahaha zo snel mogelijk oma worden..wordt je ook zo`n oma/moeder van je kleinkinderen waar we dan allemaal hier op het forum over klagen hahahaha:p

Hier zijn het dezelfde kriebels die ik had voor de eerste en de tweede dus ik kan dat echt niet wegstoppen...vindt het knap dat jij dat kan?

20. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb laten pendelen en daar komt uit zwanger december 2011 dus die derder komt eraan hihi. Is wel erg snel!!

Deel Deze Pagina