gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

hahahha:D

Hier hebben we nu ook al een ledrikantje over .. maar ja hier moet vriend nog overtuigd zijn..moeilijk hoor

2. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Het is inderdaad lastig als je in zo'n kringetje zit. En 4 is weer 1 meer dan 3 he. Maar je krijgt zoveel liefde van die kids...kan mij goed voorstellen dat jij er nog een wilt, maar ook dat je twijfelt.
    Mijn man en ik willen allebei wel, maar uit praktisch oogpunt twijfelen wij. Ik wil niet teveel leeftijdsverschil tussen de kids, dus we moeten binnen nu en een paar maanden beslissen en anders blijft het hier gewoon bij. Daar heb ik (denk en hoop ik) ook vrede mee. Het zijn 2 schatten van kinderen en ben gelukkig met mijn gezinnetje.

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja moelijk is het he:(
    MIjn vriend is een denker en ik ben een doener in hart en nieren hahaha....dus ja;)

En daarbij was het vorig jaar nu ongeveer de tijd dat ik stopte met de pil en bv en toen aangaf na een tijdje eigenlijk niet met de "gewone pil" te willen beginnen maar er gewoon voor te willen gaan, de tweede dan. Toen vondt hij het ook al vroeg..maar uiteindelijk toch ingestemd zeg maar....dus toen kwam ik er ook al mee.....en nu weer....arme vent hahaha

4. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Toen wij van allebei de kids in verwachting wilde raken hebben wij iedere dag sex gehad. Medici zeggen dat je het niet moet doen, maar bij ons heeft het geholpen. Bij beide in de 2de ronde zwanger geraakt. Toen ik over een derde begon vroeg mijn man meteen of hij dan weer iedere dag sex mocht hebben. Mijn antwoord was natuurlijk ja. Misschien heb ik hem daarmee overtuigd. Nee flauwekul hoor haha, zou erg zijn als hij alleen daarvoor nog een kindje zou willen. Maar was mij af aan het vragen hoe jij jouw mannetje kan overtuigen.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Het is ook iets raars, ik heb nov 2010 een VMK gehad jammergenoeg. Mijn gevoelens waren voor een 4e toen alweer aan de kant geschoven omdat mannetje echt niet wou tot ik ineens maar niet ongi werd. Ik testte jahoor 2 streepjes.....een tijdje later ging ik weer testte omdat ik het niet geloofde en toen was ie helaas negatief. Vk gebeld enz, ik moest eerst maar afwachten of het los zou komen. De week dat ik de vk weer zou bellen voor afspraak om het los te laten komen kwam het ineens los. Heb enorm gebloed, heb ook veel pijn gehad. Dus ik had nu al een 4e kindje kunnen hebben van bijna 2 maanden. Na die VMK had k ook zoiets van IK WIL HET ECHT NOG EEN KEER! En me man ook we hadden ons er al bij neergelegd dat er nog een zou komen dat de natuur het voor ons beslist heeft, helaas heeft het niet zo mogen zijn maar we waren er wel klaar voor. En nu ineens nu we er zelf voor moeten kiezen twijfelen we weer. Echt de hersenen van de mensen zitten soms raar inelkaar, daarom hoop ik ook dat ik zelf niet de keus hoef te maken maar dat het voor ons word gedaan!

wij hebben het ledikantje, kinderwagen, maxicosi, en wipstoeltje nog de rest had ik weggedaan na de zwangerschap omdat ik dacht dat het zo echt klaar was, maar goed die kleine dingetjes heb je ook zo weer bijelkaar!

6. Troelala21

Zo ist hier ook haha. Mijn man denkt veel te veel na over sommige dingen. Soms ook wel goed maar je weet nooit wat er in je leven op het pad komt. Je kan een kind gezond op de wereld zetten, maar je hebt geen garantie dat het gezond blijft zijn leventje. En tijdens de bevalling ja kan er in het ergste geval gebeuren dat wij moeders het niet overleven, maar we kunnen ook de volgende dag niet meer wakker worden of wat ook maar. Dus ja ik vind dat we uit het leven moeten halen wat we kunnen halen, en niet teveel moeten stilstaan bij alles. Ik weet dat we rekening moeten houden met de 3 die we hebben. Maar die kunnen ook net zo goed door iets gehandicapt, verlamd of erger zelfs overlijden dus ja........

Ik heb de strijd een beetje opgegeven, er worden op dit moment heel veel baby;s om ons heen geboren en dan zijn de kriebels nog erger, maar ik merk ook dat hij softer is op momenten dat ie zo klein wondertje in de handen heeft......

7. Troelala21

Ja maar ik denk dan weer zo. Waar je 3 mondjes kan vullen kunnen er ook 4 mondjes worden gevuld. En de liefde die je terug krijgt is gewoon geweldig. Ik heb veel gezinnen om me heen met 6 of meer zelfs, als ik zie hoe ze leven en hoe gezellig het in huis, aan tafel of waar ook maar is dan smelt ik helemaal weg. Ja het is druk, maar de rustige tijd komt ook wel weer eens. En als je dan in de ogen van je wondertjes kijkt weet je ook waar je het allemaal voor doet.

Normaal gezien had ik nu al een kindje moeten hebben van 9 maanden als ik kijk naar de leeftijdsverschil tussen de 3. Maar goed me meisje is nu alweer bijna 3. Het lijkt me wel heel leuk dat als me meisje 4 is en na de basisschool gaat een baby in huis te hebben. Maar dat moeten we dan wel binnen nu en een paar maanden beslissen (als t ons gegeven word natuurlijk) anders zit er nog meer tussen. Meer wil ik eigenlijk ook en dan zal ik me ook moeten neerleggen bij het feit dat het hier bij 3 blijft. echt ik hou zielsveel van me 3 kinderen en ik geniet elke dag van ze, ze zijn me alles, maar er is zeker nog plek voor nog zo prachtig wondertje!

8. Alita

Alita Niet meer actief

hahah ja misschien een manier hahaha...

Ach weet je ik wil hem niet overtuigen hij moet het wel willen natuurlijk...

9. Alita

Alita Niet meer actief

Is ook helemaal niet erg dat hij veel denkt...moet wel iemand doen in de realtie denk ik hahaha...maar dan mis je misschien veel kansen in het leven...
    Ik denk altijd waar ik aan zou denken als ik oud ben en terugdenk aan mijn leven...

Dat denk ik liever.. ik heb alles gedaan wat ik wou dan dat ik ga denken...had ik maar...uiteindelijk moet het toch gewoon goedkomen met een derde kindje erbij.

Hier denkt vriend vooral aan de schoolkosten..ja die zijn ook duur natuurlijk...alleen krijgen wij binnekort de kans om geld aan te kant te zetten voor de studies en dan is het toch goed?

Maar hij weet dat ik het erg graag wil dus wie weet....een vierde wil hij absoluut niet hahaha

10. Alita

Alita Niet meer actief

@Leeftijdsverschil..hier zit er 2 jaar tussen de twee meiden en idd de derde wil ik dan niet pas over 5 jaar...is ook zo jammer dan...

11. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    kim84 hier ook 20 maanden en id dals we voor een 3e gaan meer ruimte ertussen want vind t idd op momenten ook pittig.

ik had laten pendelen en zei testen in maart jonge 2012 dus wie weet toch eerder. haha

12. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    shania naomi werk jij nog als ik vragen mag. vind je dat niet druk en waar gaan de kids naar toe( als ik zo mag zijn om dat te vragen).
    wel leuk zo na 2 jongens een meid. stoere broers. en een 4e voor jullie das ook leuk. duim voor je

maudje leuk dat je komt buurten hier. en als je alles weg hebt gedaan . . . t is zo gekocht he haha

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    schoolkosten zijn hier in brabant trouwens niks. pas na middelbare school en daar is zelfs volgens mij alleen boekengeld. vind t wel een punt maar iff waar 2 mondjes vullen kan een 3e bij als ik zie wat wij aan eten weg gooien af en toe

14. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    En als je dan beslist om ervoor te gaan, moet het ook nog maar meteen of snel raak zijn.
    Ik wil het liefste ongeveer 2 jaar verschil tussen mijn 2de en eventueel 3de kindje. Mijn zoontje is 13 maanden, dus dan moet ik echt niet lang wachten. Maar als de wens er eenmaal is maakt het volgens mij helemaal niet zo heel veel uit als het 3 jaar zou worden. Maar kan mij voorstellen dat als de jongste al 4 jaar is dat je daar misschien anders over denkt.
    En nadenken over schoolkosten e.d. is uiteraard wel goed, maar wie zegt dat je dat van de huidige kids straks kan betalen. Je weet nooit wat er gebeurt. Wij sparen iedere maand voor de kids en mocht het nodig zijn gebruiken wij het voor de studie en als we het niet nodig hebben, hebben ze een leuke cent als ze het huis uitgaan ofzo.
    Ik vind dat je een kind wel iets te bieden moet hebben.

15. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ja zo hebben wij dat ook. per maand sparen we maar ze krijgen van ons ook niet en scooter en auto en rijbewijs. lben gek zeker haha ieder zijn ding maar ik kreeg alles alleen de eerste x voor auto en zo ga ik da denk ik ook doen maar succes ermee ik ga er weer vandoor en denk er nog over na met mijn man vannacht als hij op tijd thuis is

16. Troelala21

Tuurlijk mag je dat vragen. Nee ik werk al bijna 7 jaar niet meer. Tijdens de zwangerschap van de eerste is me contract niet verlengd toen heb ik gezegd het eerste jaar wil k zelf helemaal voor de baby zorgen. Dat heb ik gedaan alleen toen raakte ik zwanger van de 2e alweer haha. Dus ben ik nog thuis gebleven, en een jaar na de 2e raakte ik weer zwanger van de 3e haha. Tussen de 1e en de 2e zit op 1 week na 24 maanden. En tussen de 2e en 3e zit op 3 weken na 24 maanden. ze zijn nu 2,5 4,5 en 6,5 jaar. Mocht er hier nog een bij komen dan zal er tussen de jongste en de baby waarschijnlijk al 4 jaar zitten en dat vind ik ook meer dan genoeg. Had er liever minder tussen gehad maar ja dat is niet anders. Maar meer dan 4 wil ik eigenlijk ook niet als het ons natuurlijk gegeven word en me man echt 100procent overstag gaat! Tussen mij en me zusje zit ook 4 jaar en dat merkte je wel helaas. Kan natuurlijk ook anders zijn want tussen de oudste en de jongste nu zit ook 4 jaar, maar hij kan zich ook lekker bemoederen over de kleinste haha. Maar de 2 jongste trekken meer na elkaar toe merk ik wel. Maar goed dat is allemaal als als.......

Over druk ja het is nu ook druk, 2 kleuters, 1 peuter. Oh nee de oudste gaat nu naar groep 3 dus hij is geen kleuter meer. Na ja iniedergeval het is druk ja, maar wel gezellig druk! Tuurlijk kan ik ze wel eens achter het behang plakken, maar dat kan elke ouder denk ik weleens. Maar ik zou er niet zonder willen, ik zou het zo overdoen. Het is druk omdat overal net 2 jaar tussen zit, maar ik vind het wel altijd gezellig. Aan tafel met eten, als ik ze samen zie spelen geniet ik helemaal. Dus druk ja maar wel heeel gezellig! Als er een 4e komt dan zitten er 3 op de basisschool dus ik heb dan alle tijd voor de baby, het enige drukke zou dan wezen, na school brengen, ophalen, en hun zwemles of voetbal maar voor de rest mwah....ik doe het graag haha! Onze tijd komt later wel weer, ik geniet nu heerlijk van me kinderen! Tuurlijk vind ik het weleens lekker om even alleen weg te gaan. Maar als ik een nachtje bij me ouders heb gelogeerd omdat we een dagje weg zijn gegaan dan ben ik blij als ik weer thuis ben. Of als de kids uit school komen ben ik ook heel blij als ze weer thuis zijn, want zonder ze is het wel heel stil in huis! Je bent zo gewend om ze om je heen te hebben en als ze er dan niet zijn pfff....Ik vond het heel moeilijk toen ik me meisje na de peuter bracht, als ze straks na de basisschool gaat zal ik het vast nog moeilijker vinden. ze gaan dan beetje voor beetje van je los en dat vind ik wel moeilijk soms!

Ja ze heeft 2 stoere broers boven haar die heel goed op haar passen, weet niet of ze er later nog zo blij mee is als ze vriendjes krijgt haha maar dat zien we dan wel weer!

Ik wil heeeeeeel graag een 4e of het er ooit van komt? i dont know!

17. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hé, ik moest ff bijlezen hier:$, wat gezellig:D

Ikzelf ben de middelste van 3 kinderen en nee hoor, ik heb mezelf nooit achtergesteld gevoeld ofzo.

Tussen mijn kids zit 2 jaar en 2 mnd, hoe graag ik dat ook met een eventuele derde zo zou willen (ik weet het maar al te goed: je hebt niks te willen als het kindjes krijgen betreft), denk ik dat het verschil ietsje groter gaat worden. Sowieso omdat mijn man er nu echt nog niks van wilt weten, op z'n vroegst over een jaar, dus geduld is een schone zaak;).

Goh meiden, terwijl ik het zo las was ik ff bang dat we allemaal dezelfde man/vriend hebben, haha! Allemaal denkers, die mannen van ons! Ikzelf ben ook meer een doener, ik 'denk' met m'n gevoel. Niet altijd handig, maar wel zo fijn vind ik zelf. Het verlangen naar een derde kindje had ik volgens mij al tijdens de zwangerschap van m'n dochtertje. En voor zover ik het nu kan inschatten, denk ik ècht dat al mochten we straks hopelijk 3 kindjes hebben, ik ons wel echt compleet zal voelen. Mijn ideaalplaatje was altijd (vroeger als kind zijnde al) een gezin met drie kindjes. Ik hoop echt met heel mijn hart dat dat uit mag gaan komen!

En tuurlijk, het zal echt niet allemaal rozegeur en maneschijn wezen, maar (ik weet ff niet meer wie dat schreef) ik wil later ook niet terug hoeven kijken op mijn leven en denken 'had ik maar .....', je leeft maar één keer en dat is nu.

Ondertussen zit ik weer een subtiele hint voor manlief te bedenken;):D.....

18. Troelala21

Helemaal gelijk meid! Mocht je wat weten laat je het dan even weten? misschien werkt het dan ook wel bij die van mij hahaha.....

19. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha! Is goed:D
    Voor vanavond hou ik me maar in denk ik, ik heb niet echt de inspiratie voor een leuke hint;)

20. Troelala21

whaha ik ook niet, ben al 1,5 jaar aan het bedenken hoe ik hem zover krijg, daarom zeg ik als jij wat weet laat het dan even weten haha!

Deel Deze Pagina