Gaan voor een 'eerste Kindje' 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LittleMeStphnie, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Binnen hoeveel maanden was jij zwanger van je eerste Kindje!

1. 1 tot 3 rondes

2. 4 tot 6 rondes

3. 7 tot 9 rondes

4. 10 tot 12 rondes

5. + 12 rondes

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    @martim ja klopt ik heb een cyclus van 61 dagen gehad voor ik zwanger raakte. Die cyclus gaf hele nare buikpijn, afscheiding en een ziekig gevoel, waarvoor ik wel naar de huisarts ben geweest.

@Stephanie: Nog tot week 20 misselijk pfoej... haha nee hoor mag niet klagen, heb nog niet een keer over gegeven ;) Hoe gaat het met jou en je meisje? Schopt ze nog steeds hard? :)

Mijn man vind het allemaal spannend en eng, maar is ook heel erg geïnteresseerd en nieuwsgierig. Het gaat denk ik allemaal pas echt leven als de buik groeit en de eerste echo geweest is.

2. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja goed. Ze doet me zelfs soms pijn. Haha!
    Ze mag me zoveel schoppen en duwen als ze wilt kleine meid.
    En spannend joh maar het schiet al op je bent alweer over de 6 weken. Ben je al bezig met mvm na een paar weken had ik het gehad maar toch Door gegaan tot de laatste week.

3. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja klopt ben vorige week na Parijs begonnen, morgen voor het eerst 'inleveren'. Ik ben het nu al zat hahahaha :p;) maar het is voor een goed doel, dus ik ga gewoon netjes ermee door.

Ik heb volgende week maandag eerste afspraak bij de verloskundige. Helaas 22 mei pas de eerste echo, ik kan niet wachten joh :p

4. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Oh lekker :D ik zou ook wel weer op vakantie willen maar voor nu lekker thuis blijven.
    Gaat super snel Is zo voorbij. Voor je het weet ben je al naar de 2e echo :D geniet er maar van. Vanaf 20 weken krijg je geen echte echo's meer. Dan luisteren ze naar het hartje en voelen ze of alles goed mee groeit zoals je baarmoeder de eerste 20 weken krijg je haar/hem nog vol in beeld :D wij houden een baby boek bij van klein dus de eerste test en dan alle echo's en dan vanaf de bevalling weer verder :D

5. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jaaaa ik kijk al echt uit naar die echo ;) is 'pas' over twee weken, ik kan echt bijna niet meer wachten, haha!

Inmiddels intake vk gehad vanmorgen, bloedruk prima in orde, vragen beantwoord en vast bloed geprikt. Nu dus de lange twee weken wachten :p

Hoe is het verder met iedereen hier? Zijn er al dames die mogen testen weer? Of juist druk aan het klussen zijn? Gaan jullie nog wat doen vandaag of morgen? Ik gewoon werken vandaag, morgen was al mijn vrije dag maar nu samen met met mijn man. We gaan echter niks doen ofzo.

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ik heb zoveel geluk qua dingen doen en niet hihi
    Natuurlijk burnout gehad. Gaat nu gelukkig beter maar de reïntegratie duurt ook even en over paar weken mag ik al met zwangerschapsverlof ivm ziektewet 6 weken van te voren ipv 4
    Dus het is een rustige tijd nu. Alles met zwangerschapsverlof al geregeld en nu verder de tuin doen. Papa komt vandaag de tegels opnieuw leggen en het hek verlagen want me jackrasel ontsnapt en valt dan ineens een langlopende kat of hond aan? Normaal doet hij dat niet nu in 1 week 2 X gebeurd dus dan maar echt binnen de hekken houden en over tijdje naar een cursus gaan om hem even te heropleiden!

Heb je al een idee wat het kan zijn lafarina? Ik dacht sterk een jongen maar werd een meisje :)

7. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jaaa ik heb het net opgezocht toevallig, want zit half in de ziektewet. Zag ook inderdaad dat je dan 6 weken voor bevallen al je zwangerschapsverlof- en uitkering krijgt.

Donderdag vertellen aan mijn baas, morgen dus. Het is een beetje vroeg, maar omdat we steeds gesprekken hebben over hoe het fysiek gaat op werk voelt het niet goed erover te zwijgen nu. Ik ga morgen dus gewoon maar vast vertellen dat ik zwanger ben, ongeacht of het goed gaat of niet. Wachten tot na 18 mei wil ik liever niet, want zo vaak heb ik de gelegenheid niet om mijn manager face to face te zien. Met mijn collega's wacht ik dan nog even denk ik, die zie ik toch bijna nooit :p

Raar van je hondje, Stephanie! Misschien voelt hij aan van je zwangerschap? Ik heb hier een kat lopen die altijd al erg op mij gesteld was, maar hij loopt de hele dag te blèren en te zeuren en is alleen stil als hij op -of tegen mij aan mag liggen. Ik heb het idee dat hij echt door heeft dat ik me nu niet zo fit voel en dat hij aanvoelt dat er dingen gaan veranderen. Gek he, hoe dieren zo gevoelig kunnen zijn.

Ik heb nog geen gevoel of het een meisje of jongen wordt, wel de hoop op een meisje stiekem, wij allebei ;) maar een jongen evengoed welkom uiteraard!! Ik ben wel heel veel en vaak misselijk, men zegt dan dat het een meisje wordt, maar dat zijn van die heerlijk zweverige fabeltjes ;):p

8. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Oh ja ik wachtte wel echt zo lang mogelijk. Was wel moeilijk hoor dood de misselijkheid. Gelukkig zat ik in de ziektewet en kon me dus goed afschermen ook bij de arboarts.
    School ook tot ik 5 maanden zwanger was toen zag je het wel en heb ik het maar verteld.

En bij mij werd het fabeltje een feit :) ik heb de eerste 3 maanden de wc flink dood geknuffeld. Met vlees nog steeds heel voorzichtig vooral kip kan ik niet echt goed tegen.
    Hamburgers gaan zo naar binnen haha.
    En het is een meisje :D ben zo benieuwd naar wat voor geslacht je baby is. Het gaat allemaal zo snel!

Lies Hoe gaat het met jou en de rest ?

9. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ugh.... nou... die wc knuffel ik ook tot in kleine details man man man... wat ben ik de laatste 48 uur doodziek geweest :( vraag me eigenlijk af of het van de zwangerschap komt, of dat ik een virus o.i.d. heb opgepikt. Kan sinds vandaag weer vocht binnen houden en ook een beetje eten erin gehouden, dus nu de komende dagen maar wat aansterken en hopen dat het eenmalig zo heftig was.

10. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Aaahw ja bale :( gelukkig voor een goed doel en ze zeggen vaak als je misselijk bent en overgeeft ( vaker dan hè ) dat je zwanger ben van een meisje :)
    Hij we zullen zien ben benieuwd.
    Verder ik wqs overgegaan op kleine dingen die lekker makkelijk naar binnen glijden zeg maar hihi.
    Thee of sinaasappelsap kiwi's. Soms 1 boterham met wat erop of niet. Melk met ijsklontjes of water met ijsklontjes. Kiwi's en sinaasappel. Zodat ik voor mijn gevoel oog vitamines binnen kreeg en voor de zekerheid was ik overgegaan op davitamon mama compleet. Voor nu alles goed gekomen ik ben wel 5 kg kwijt geraakt. Maar baby is gezond en zo erg mis ik die kilo's niet hihi

Oh en ik at veeeeeeeel ijsjes vooral framboos waterijsjes. Heerlijk als ik misselijk was.

11. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hihi ja daar hopen wij stiekem ook nog steeds op ^_^

Maarre... ik voel me stukken beter, maandag echt hondsberoerd en tot en met woensdag ziekig en hangerig. Donderdag knapte ik op en vandaag ook echt stuk beter. Ik denk dus dat het wel een virus o.i.d. is geweest, kan bijna niet anders.
    Oh en die waterijsjes inderdaad! Dat had ik ook al ontdekt, echt lekker en het helpt echt tegen misselijkheid :D
    Die davitamon slik ik inderdaad ook al elke dag, just to be sure :)

Hoe is het verder met iedereen??

12. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik heb vanavond mijn eerste echo, super zin in en kijk er ook tegenop. Gelukkig mag ik om half 3 naar werk toe en kom ik echt net pas voor de echo thuis, minder tijd om te zenuwen :p

13. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Alles is goeddddddd!!!!!! :D:D

Hartje klopt goed en alles zit erop en eraan zover dit te zien is. De kleine is 2,5 cm groot nu en ik loop precies gelijk met wat ik had uitgerekend, negen weken en dus uitgerekend op 19 december zoals verwacht. In eerste instantie meette ze 8+5 maar na nog eens meten was de kleine toch groter, dus dat staat nu 'fout' op de echo foto's.

WIJ ZÏJN ZO BLIJ!!! :D:D

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    He meisjes, sorry voor mn lange afwezigheid. Moeilijke weken gehad na de mislukte poging :(

Kan vrij onverwacht melden dat ik weer mag gaan beginnen, zaterdag startecho. Gelukkig hoefde ik geen opwekkuur en ben ik zelf na 33 dgn ongesteld geworden :)

Hoe is het verder met jullie? Fijn te leen dat je zwangerschap goed gaat Lafarina, wel misselijk begreep ik? En Stephanie jullie gaan volgende week trouwen! Gefeliciteerd alvast!

15. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Lafarina wat geweldig nieuws. Top! Gaat hard hoor, voor je het weet ben je alweer langs de 12 weken echo.
    Toppie. Geniet er maar van :D

Hii lies wat jammer dat het wat minder ging. Gelukkig wel dat je zelf ongesteld bent geworden en weer kan beginnen. Super! Hier nog steeds overuren draaiende duimen voor jou xxx zal een gat in de lucht springen voor je als het raak is.

Hier Is alles in orde voel de kleine iedere dag tot het soms zelfs even pijn doet en ik auw roep! Buikje is goed gegroeid en nu om de 3 weken echo. Ik woog 76 toen rnd de 70 en nu 81.6 dus in totaal eigenlijk kleine 6 kg aangekomen. Als ik die 6 kg die ik af was gevallen erbij optel 12 kg als ik onder de 20 blijf ben ik happy maar heb het helaas niet voor het kiezen haha.

Volgende week trouwen inderdaad nog maar even! :D

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Netjes hoor Stephanie!!
    Wat ga je aandoen volgende wk :)?

17. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Oehhh wanneer ga je trouwen, Stephanie?! Wat super leuk, een hele gave dag gewenst, (als ik nog op tijd ben?)!!

Lies, wat fijn dat je alweer voor de volgende poging mag, mijn duimen draaien weer overuren voor je ;)

Ik ben druk geweest, en misselijk ;) maar geniet ook lekker van de nog steeds fijne roes van de goede echo. Donderdag alweer de termijn echo, nog maar 2 nachtjes slapen :D

Donderdagochtend nog even langs een cliënt, en dan gaat mijn afwezigheidsassistent aan tot 16 juni WOOHOO. Volgende week donderdag vliegen man en ik dan samen met twee vrienden naar Mexico.

18. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Stephanie is nu een getrouwde vrouw :D, proficiat!!

Lafarina wat heerlijk naar Mexico! Oef wel lange vlucht, tussenlanding zeker wel heen en terug? Wij zijn in september naar de Dominicaanse Republiek geweest, was heerlijk. Alleen turbulentie op de terugweg :$

Hier vandaag eerste meting gehad, was goed. Gaat mooi gelijk op, zaterdag weer terug.

19. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd, Stephanie!! :D:D

@Lies: Valt mee, niks is langer dan even een weekje naar Bali, dat doen we nooit meer, hahaha! Mexico is zo rond de 12 uur en tussenlanding op Cuba heen, terug direct naar huis. Valt mee dus :) Turbulentie sja... dat kan volgens mij ook niet erger dan op de vlucht naar Bali boven Borneo, toen scheet ik echt 24 kleuren ;):p:D
    Fijn dat je meting goed ging, weer een nieuwe rondje voor jullie, spannend!

20. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja gaat hard hè dames. Lafarina al over de 10 weken super!
    Hier een getrouwde vrouw hihi :D
    De achternaam is wennen. Ik belde gisteren domino's en zei nog steeds me eigen achter naam haha.

Wat fijn lies zaterdag is al bijna :D hoop het zo voor je.
    Lijkt me super eng turbulentie in een vliegtuig. Zeker boven bossen of water. Dan land ik nog liever op de snelweg :)

Ik had trouwens een wit positie jurkje aan van mamalicious van de v&d en daar onder balarina's super schattig. Leuke dag gehad alleen heel druk en me heupen begeven het nu. Lig lekker in bed en ga nergens heen haha! Volgend week weer een echo en controle dan nog 2 maanden ongeveer.

Deel Deze Pagina