Gaan voor een 'eerste Kindje' 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LittleMeStphnie, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Binnen hoeveel maanden was jij zwanger van je eerste Kindje!

1. 1 tot 3 rondes

2. 4 tot 6 rondes

3. 7 tot 9 rondes

4. 10 tot 12 rondes

5. + 12 rondes

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    De brief va het ziekenhuis kwam vandaag, onze eerste afspraak is 23 juli om 14:50.

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Spannend en toch ook goed dat alles onderzocht gaat worden Marieke! Pcos hoeft geen/weinig klachten te geven, was bij mij alleen onregelmatige cyclus na pilstop. Weleens verhalen gelezen van overbeharing, dat heb ik gelukkig niet.
    Alleen maar goed dat ze kijken wat er evtueel speelt bij jullie. Als er echt aantoonbare lagere kansen zijn om zwanger te worden, zou je anders voor spek en bonen verder 'proberen' thuis.
    Hoop natuurlijk wel voor jullie dat jullie niet zo'n traject nodig hebben als wij, dat lag aan de lage zaadconcentratie.
    Succes 23/7!

3. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Succes marieke :D

Vandaag 22 jaar geworden :D. En zo de baby shower. Ben nog aardig moe maar verder al helemaal klaar ervoor :D ben zo benieuwd hoe ze het versierd hebben en wat we gaan doen. Spelletjes en visite. Cadeaus leukleukleuk :D mijn man heeft me de camera gegeven die ik super graag wilde en zelfs een Nog mooiere helemaal roze :D ik ben echt vandaag helemaal happy en gelukkig al Door me man :D

4. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    #464 lafarina, 12 jul 2015
    Laatst bewerkt: 12 jul 2015
    Fijn dat er een onderzoek gepland staat, Marieke! Nu maar hopen dat het geen pcos is. Er is nog wel veel verschil tussen personen, mijn vriendin kan echt niet zwanger worden nog met de pcos maar heeft nog wel kansen, en daarentegen ken ik ook heeeeel veel dames die wel gewoon met pcos snel zwanger werden. Maar eerst even afwachten of dat het ook echt is ;) succes!

@Stephanie: wat ontzettend leuk, zeg!!! Ik kan me helemaal voorstellen dat jij in de wolken bent nu of uhhh... in de roze wolken ;)
    Heel veel plezier op je babyshower zometeen en nog van harte gefeliciteerd he!

Hoe gaat het met de zwangere dames hier? Hoe groeien jullie buiken? Wij maken wekelijks een foto voor het raam, soort half silhouet, (manlief vindt het leuk met jaargetijden enzo), verder maak ik maandelijks een foto bij een bevriende fotografe die dan gebundeld worden op 1 grote foto. Dit is mijn buik (17+4) vandaag:

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik heb geen last van acne of overbeharing. Wel de uitstralende pijn die ze beschrijven bij cysten op je eierstokken. En idd de onregelmatige cyclus. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ik maak me wel wat druk over alle onderzoeken. Maar we gaan hier samen in, en dat zal al een hele hoop schelen. En ik ben ook vooral blij dat ik nu heb doorgezet bij de huisarts, anders hadden we inderdaad nog weet ik hoe lang doorgesukkeld thuis. En daar word niemand blij van.

@Stephanie, gefeliciteerd meid. Heb je genoten van je babyshower?

@lafarina, mooie buik meis <3

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Hallo dames!
    Jazekers. Heel veel kleertjes gehad en leuke spelletjes gedaan! Vandaag me bijtje denim set ophalen helemaal in to the pink. En nijntje muziek mobiel voor aan de baby box! Vandaag even de goede wasmiddel halen voor de baby spullen alles wassen en alvast bed opmaken en klaar maken. Dan zeiltje eromheen en is het wachten op de kleine. Ook al versiersels in huis gehaald en enkel alleen nog een sticker hen voor het raam met nijntje heel groot en haar naam in het roze. :D happyhappyhappy
    Ben gewoon 22 alweer. Me zusje 16. Ochoch! Ben ook ooit 16 geweest :)

Lafarna wat leuk van de foto's wij wilde het ook doen maar ergens steeds weer vergeten en nu houden we her niet meer bij :) ben benieuwd naar het resultaat.

Marieke hoop dat er snel wat op word gevonden voor jullie en dat het snel raak zal zijn :D komt allemaal goed. Duimen hier enorm voor je in ieder geval!
    Het positieve wel is dat je nu lekker rustig kan sparen voor alles voor de baby :D

En lies Hoe is het met u ? Al last van wat kwaaltjes. Ik heb in het begin de pot niet eens los kunnen laten xD gaat glukkig nu allemaal goed. Behalve me heupen dan en de slapeloze nachten
    Mevrouw word een beetje groot en laat merken dat ze er is haha

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Aardige buik al Lafarina! Hier met name een darmenbuik en mini bumpje eronder. Maak elke week een foto bij dezelfde muur, lastige is alleen dat ik door onregelmatig werken hem vaak zelf moet nemen.

Stephanie wow wat ben je jonggggg!
    Leuk dat je het leuk hebt gehad op je shower :)

Marieke wij waren ook heel nerveus over de onderzoeken, uiteindelijk viel het erg mee. De interne echo is de eerste keer beetje raar, maar went wel. Probeer te ontspannen en geef het aan als de arts te hard duwt. Ik heb nl 1x gehad dat de echokop heel hard in mn darmen werd gedrukt en heb liggen pijnlijden, zei het pas achteraf. Vanaf die keer is vooral die arts altijd heel voorzichtig :).

Onderzoeken die je kunt verwachten zijn:
    -interne echo voor jou
    -bloedafname bij jou en je partner
    -zaadonderzoek
    -samenlevingstest (weet niet zeker of dat de officiƫle naam is), ze kijken dan ik dacht 12uur na gemeenschap hoeveel zaad er nog in leven is

Hebben jullie al een uitgebreide vragenlijst moeten invullen? Anders komt die zeker nog!

Ik voel me verder redelijk goed! Wel wat klachten, gelukkig niet dusdanige misselijkheid. Voel me mentaal wat sterker deze week, we kijken uit naar morgen!
    Verder is een makelaar langs geweest, we verwachten elk moment een mail met de adviesvraagprijs. Hopelijk blijft de schade beperkt en kunnen we snel te koop zetten!

8. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen? De week is alweer doormidden, ligt het aan mij of vliegt de tijd voorbij? Zo weer even fijn werken, maar nu nog even een uurtje me time ^_^ Helaas moet ik die opvullen met continu bellen naar de winkel waar ik gisteren mijn nieuwe telefoon heb gekocht en abbo heb omgezet, ik ben namelijk niet meer bereikbaar op oude of nieuwe foon. Fijn dat er dan nog een vaste lijn in huis ligt waarmee ik kan bellen, maar oh wacht... dan moeten ze wel opnemen, zucht....

Alvast veel succes morgen, Marieke!

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    En is he nog gelukt Lafarina?
    Wij hebben idd ook wel eens gehad dat ze het oude nr te snel afsluiten, heel irritant!!

De tijd gaat verder vrij snel ja, over 8dgn alweer baby looken :)
    Nog steeds niet (echt) misselijk, vermoeidheid zit me wel in de weg. Vervolgens slaap ik prut dus krijg de laatste dagen wel naar mn hoofd dat ik er moe uitzie.. Ben iig maar gestopt met mn vrijwilligerswerk, dat was van de week zelfs voor enkele uurtjes te zwaar :(

Stephanie wat ga je eigenlijk doen qua bevalling? Ziekenhuis?

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    tis ff knippen/plakken want tis nogal een verhaal...

Hallo dames, daar ben ik weer :)

Het gesprek is goed verlopen. We hebben veel info gekregen... waarvan ik hoop dat het allemaal blijft plakken ;) en er is een plan gemaakt.

Helaas kunnen we deze cyclus niet beginnen met echo's e.d. want er is maandag iets misgegaan voor het bloedprikken. De assistente die de verwijsbrief van mijn huisarts heeft overgeschreven is hierbij de FSH vergeten aan te vinken. De rest is wel geprikt. Maar laat die FSH nu nƩt de belangrijkste zijn... en die is dus niet geprikt. Er is nog naar het lab gebeld om te kijken of het alsnog bepaald kon worden, maar helaas...mijn bloed was al vernietigd. Dus... volgende ronde.

Nu heb ik dus Provera meegekregen, 10 tabletten van 10mg. Deze moet ik vanaf dag 14 nemen, kuur afmaken. Hiermee gaan ze een menstruatie opwekken. Zodra die doorzet, en er dus een nieuwe dag 1 komt, moet ik gaan bloedprikken op dag 3, een afspraak maken voor dag 10/11 en medicijnen ophalen die ik vanaf dag 3 moet pakken. Ik ben even compleet vergeten wat het doel van die medicijnen zijn, maar het zijn er 5, die ik dan dus moet nemen. Vanaf dag 10/11 volgen er de echo's. Manlief mag zijn sperma gaan inleveren, om te kijken hoe dat eruit ziet.

Uit de waardes van mijn bloed was te zien dat mijn schildklier niet helemaal goed werkt. Hiervoor moet ik over 4 weken opnieuw bloed laten prikken. Zeg maar, daaaag eigen risico ;) nu had ik dit expres dit jaar niet verhoogd. Dus de 375euro die er stonden zullen snel genoeg op zijn.

Spannend allemaal. Toch weer wachten, maar dit keer met een plan :)

11. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Nou zeg ik ga een berichtje getypt zo te zien helemaal niet verzonden. Stomme wifi pff!
    Wat top lafarina je ven al naar de 20e week :D heb je nog pretecho's geplant ? Wij hebben onze huistelefoon aangezien hij kapot ging. Afgesloten. Als een van onze telefoons nu kapot gaat zitten we wel met een klein probleem :eek:

Lies wat gaat het ook gard bij jou, op naar de 10 weken en al binnenkort weer een echo. Zo leuk voor je :D
    Ik ga zelf als het goed is in het ziekenhuis bevallen. We wonen er w min vandaan en voelt voor mij veel prettiger.

Wat lullig zeg Marieke. Vind dat een beetje onprofessioneel! Je gaat al Door een rollercoaster zonder dit soort foutjes. Dat langer wachten is ook niks. Wel top dat er een plan is opgezet. En ach die eigen risico. Voor wat je ervoor terug krijgt en zeker nu je een plan hebt is het vast allemaal waard :D.

Hier baby schoentjes gekocht en alles al klaar. Morgen manlief nog even werken dan vakantie en in het weekend samen naar dolfinarium nu het nog kan :D.
    Fijne avond meiden en als ik jullie even niet meer spreek dan alvast prettig weekend xxx

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Vervelend dat ze de fsh waren vergeten Marieke!
    Is je laatste menstruatie zolang geleden dat ze gaan opwekken?
    Klinkt alsof je iets van Clomid erna gaat krijgen. Ben benieuwd hoe de zaadkwaliteit verder is.

Jij loopt al bijna op je einde Stephanie! Gaat het een beetje?

Hier al op een kwart, gaat toch wel snel! Vrijdag 3e echo, toch wel weer spannend. Verder erg moe dus zou me erg verbazen als de echo niet goed is. Maar ja ben nog niet uit de gevarenzone dus even afwachten..

13. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Stephanie, hoe gaat het met je? Was het dolfinarium leuk?

Spannende tijd voor jou, Marieke! Wel erg jammer dat je nu deze ronde moet overslaan :(

Leuk he Lies, die echo's, veel plezier vast ;)

Ikzelf heb a.s. vrijdag mijn 20 weken echo, want ben morgen alweer 20 weken, wat gaat de tijd toch snel!!!

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wow alweer 20wkn! Waar blijft de tijd hahaha

15. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Gaat hard dames. Hier gelukkig al op de datum gekomen dat ik zou mogen bevallen. Ik hoop stiekem op een eerdere bevalling want ik ben het aardig zat.

Dolfinarium was wel leuk maar anders dan ik me van vroeger kan herrineren! Was eigenlijk maar een zielig zooitje. De 2 shows die we zagen met dolfijnen en walrussen of hoe ze ook heten waren wel leuk om te zien.
    En de vissen aaien was ook wel grappig! Ik zou er iig niet snel nog een keer gaan helaas.
    Deze week met 37 weken wezen bowlen! En ik was degene die nog had gewonnen ook met meer dan 111 punten van me man en zijn ouders xD toen nog gepoold heb me rot gelachen.

Verder nog even 2 voeding bhs gekocht en alles staat in de auto helemaal ready om naar het ziekenhuis te gaan!

Wauw jullie gaan ook hard zeg 20 weken alweer lafarina Hoe voel je je ? Voel je al iets kriebelen
    En jij lies al ergens last van :D
    Marieke wat gaan ze nu nog verder doen bij je ? Hoe gaat het met je verder ?

Gaan jullie dames nog op vakantie ?

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Jeeej over de 37wkn grens heen :)! Mooi!
    En het vluchttasje al staan, heel handig!
    Jammer dat het Dolfinarium tegenviel, leuk van het bowlen! Had je geen last van je buik tijdens het gooien?

Hier valt het qua klachten mee, vermoeidheid vooral. Niet misselijk gelukkig, moet wel vaker wat eten. Hongerklop midden in het winkelcentrum is niet lekker kan ik je vertellen!

Verder weer een echo gehad, druk kindje in mn buik :D. Mooi op schema, vormen zijn nou echt goed te zien. Hierna het ook openbaar op fb gezet, das wel superleuk om te doen!

Vakantie hebben we al deels gehad, eind aug/begin sept nog 1 week.

17. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja voor ons eerste kindje "en zeker omdat ik normaal al heel chaotisch ben en me man een slechte is in stress" leek het me her beste zoveel mogelijk alvast klaar te hebben staan. :D we gaan altijd met onze auto overal heen dus als alles in de auto staat en we komen in het ziekenhuis aan hoeft manlief enkel naar de auto te racen :D

Dat gooien viel Op zich wel mee. In het begin even kijken hoe of wat en ben met ballen van max 6 k gaan gooien. Dat ging wel goed!

Lekker hoor. Manlief heeft hier nog 1 hele week vakantie dan wachten op de bevalling dan krijgt hij weer een week en 1 week naar keuze in te delen maar die houden we nog even voor als er wat gebeurd of wanneer ik weer van alles kan doen dan willen weten samen even weekje weg ! Met de baby :D

18. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Begrijp ik goed hoor dat je het zat bent, hopelijk komt ze snel ;)
    Ik voel mijn meisje al vanaf 12 weken maar laatste drie a vier weken lekker keihard en ook mijn man heeft haar inmiddels gevoeld ;)
    Vakantie al gehad, in Mexico en een tripje Parijs. In september nog wel een weekje vrij en dan even richting Belgiƫ voor een paar dagen.

Vrijdag de 20 weken echo gehad, alles in orde met ons meisje JEEJ :D Het is dus ook nog steeds een meisje ;) Alleen ligt de placenta te laag en krijg ik met 30 weken nog een echo. Ligt de placenta dan nog te laag, dan wordt het een keizersnede en tevens kan ik wat gaan bloeden hierdoor, (maar dat is nog niet gebeurd, dus ach ;)).

19. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja en wie weet groeit hij nog wat omhoog. Komt vast goed en anders. Ja als ze.maar gezond ter wereld komt
    Ook hier hoor. Als er wat is. Snij maar ik genees wel weer xD haha

20. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja precies, als het nodig is dan doe maar, hoor! :) Maar... liever gewoon natuurlijk, dan voelt het toch meer 'af' en kan ik de eerste week ook gewoon dingen doen i.p.v. niet uit je bed mogen enzo ;)

Mijn jongedame schopt erop los hier, heb echt een vervelende nacht gehad eigenlijk :p kon er niet van slapen en ze heeft me driemaal wakker geschopt :p

Deel Deze Pagina