@Lies30: Klopt verplicht klussen lijkt me niet zo te werken. In mijn geval is het heel graag klussen hihi en je kan het zo leuk maken als je zelf wil gisteren met mijn man erover gesproken en hij begrijpt mijn gevoel van ik wil nu nu nu helemaal, maar hij blijft het ook eng vinden. We gaan het zien hoe het loopt Ik doe inderdaad ovulatietesten, puur om uit te rekenen hoe mijn cylcus nu is, niet zozeer om te zien of het een goede tijd is om te klussen. In het begin zei ik neeeee dat ga ik echt niet meteen al doen, maar nu ben ik toch aan het testen haha @Ilvaro: Dat is inderdaad spannend, dat moet ook maar net kunnen dan binnen die korte tijd.
@lafarina als je er eenmaal mee bezig bent zit het toch in je kop @ilvaro moedig hoor heel mooi dat het mogelijk is!
Hey, veel bekenden in het topic! Welkom Lafarina! Lies30; het is zeker belangrijk om op één lijn te zitten. Het is ook geen probleem, op die rammelende eierstokken na, haha. Die 4 maanden zijn zo om. Ik vind het trouwens wel heel vervelend voor je dat het allemaal niet vanzelf gaat... ik zal voor je duimen! Ilvaro; ben het met Lies eens. Prachtig dat het mogelijk is!
Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Niet iedereen in mijn omgeving reageerde positief. Ik ben egoïstisch bezig omdat mijn kind straks geen vader heeft. Gelukkig krijg ik in ieder geval van mijn familie alle steun.
@luminis alle steun doet me goed thnx @ilvaro jouw kind zal echt geen liefde tekort komen! Het is verder jouw leven toch?!
@ilvaro; dikke knuffel, ik kan me voorstellen dat het super vervelend is dat je omgeving zo reageert. Gelukkig heb je dan idd je familie nog En net wat Lies al zegt; het is jouw leven! En je kleine komt echt niets te kort.
@Ilvaro: houd je maar vast aan de mooie berichten en steun die je krijgt, de rest lekker negeren niemand weet toch verder hoe jouw leven is en niemand kan zomaar zeggen dat het kind iets tekort komt, slaat nergens op! Ik heb een lekker druk weekend gehad en een euh... verwarrende ik ben in afwachting of ik ongesteld ga worden of een eisprong heb gehad of dat ik klachten van ontpillen, (in mijn geval ontringen), heb gehad. Ik zit nu op dag 15 van mijn cyclus, de ring pas deze maand uit dus kan nog alle kanten op + ik heb van nature, (voor de pil en de ring), altijd een vrij korte cyclus gehad. Nu had ik afgelopen zaterdag echt zo'n zeurende, lage buikpijn en daarbij flink hoofdpijn. Het is de enige dag dat ik GEEN ovulatietest heb gedaan en uitgerekend toen heb ik misschien wel een eisprong gehad. Vrijdag was de test namelijk veel donkerder dan donderdag, (maar nog niet donker genoeg voor een eisprong). Mogelijk is van zat op zon een sprong geweest, heb zondag ook nog wat last gehad maar op den duur was het weg. De test gaf zondag ineens helemaal wit terwijl dit normaal in ieder geval een vaag streepje aangeeft. Dit houdt dus in ik word ongesteld of ik heb een eisprong gehad. Het is alleen zo moeilijk te bepalen omdat ik niet weet hoe het voelt bij een eisprong en ook niet hoe de klachten voelen van ontpillen. Verwarrend haha In ieder geval, mocht er een eisprong zijn geweest dan hebben we zaterdag geklust en zou er dus een kansje bestaan...whoei.... 5 december een testje doen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Echter ik heb vandaag weer buikpijn, wel anders, maar ik denk dat ik gewoon ongesteld wordt. Hoe meer ik dat me voor houd, hoe minder groot de teleurstelling is.
Ja helaas ,, aagh het gaat nu al wel wat beter met me gewoon verder gaan , Jij bent 21 he? ik ook echt leuk dat er iemand ook net zo oud is als mij en voor hun eerste kindje gaat
dankje, ja gelukkig wel had wat slechter geweest als ik een stuk ouder had geweest wat fijn trouwens dat er meer zich hier komen aanlsuiten en gezellig mee kletsen welkom
natuurlijk klets gezellig mee . ik Sluit niemand buiten haha en toch is het voor jou en je nieuwe man een eerste kindje laferina ook welkom , wat fijn dat je voor je 1e kindje gaat na een tijdje , Ik ga super voor ons duimen dames. hopen dat iedereens cyclus normaal loop en we zwanger mogen worden nu xx Ik ga eind deze week ook al ben ik nog niet zwanger maar op deze was ik zo verliefd. gaan we onze baby kamer halen! kost ons zowat niks. wij nemen ook van zulke momenten gewoon gebruik why not now , we willen zoiezo een baby haha
Kan ik me helemaal voorstellen. Het gaat ons lukken. Moeten alleen een beetje geduld hebben. En dat is niet makkelijk als je eenmaal besloten hebt dat je kinderen wil.
@lafarina al dat berekenen van vruchtbare dagen kan je gek maken! Toen wij nog wel rekening hielden met (potentiële) vruchtbare dagen, zorgde dat alleen maar voor meer stress. Ik werk nl onregelmatig en klussen gaat niet zo lekker na je late dienst of nachtdienst . Nu die druk eraf is misschien wat minder 'actie', maar wel dubbel zo leuk! Hou je ons op de hoogte komende weken ?
Wat leuk dat er al meerdere dames bij gekomen zijn! Ik voelde me de afgelopen dagen een beetje down. Ik kan er niets aan doen, maar als ik ongesteld word voel ik me telkens een paar dagen heel slecht. En helaas moet vriendlief het dan ontgelden.. Beetje oneerlijk maar heb het vandaag proberen goed te maken Ben benieuwd of jullie dit herkennen?
@Iris; het is alsof ik mezelf hoor praten. Ja, dit is heel herkenbaar. Ik ben sinds gistermiddag een klein beetje ongesteld. En vandaag weer een beetje... wat op zich al vreemd is, want meestal als het bij mij doorbreekt... nou dan breekt het ook echt door zeg maar, tis nu beetje bij beetje. Heel irritant. Maar goed, vaak zo rondom de 2e en 3e dag kan ik echt een heks zijn! Mijn man werkt en wij communiceren via Facebook chat. En we weten allemaal dat je via zo'n schermpje het bericht van de ander heel makkelijk verkeerd kan opvatten... nou laten we zeggen dat ik daar in die dagen zo'n beetje een sport van maak. Ik val overal over en niks is goed. Echt heel erg... en als ik het zo terug lees schaam ik me een beetje... Dus ja, herkenbaar. Maar het gaat ook weer snel genoeg over en als hij dan thuis komt en ik hem weer kan knuffelen voel ik me ook al vaak wat beter.
@ Ilvaro; fijn dat je familie je steunt! Je moet die mensen lekker laten kletsen... zij hebben echt geen idee! Je kunt net zo goed een geweldige vader en moeder in één zijn, vind ik. En daarnaast ben ik het met Lies eens; het is jouw leven. @ Lafarina; zoals je weet duim ik voor je! Ik hoop dat je op 5 december een mooi cadeau krijgt... @ LittleMeStphnie; ik herken het helaas. Ik heb zelf ook een miskraam gehad. Weliswaar een aantal jaar terug (2010), maar ik zal het nooit vergeten. Ik was toen trouwens trouw aan de pil én heb een condoom gebruikt... nooit verwacht dat ik zwanger zou worden! Leuk dat je ook 21 jaar bent... kan ik ook met een leeftijdsgenootje kletsen. Sommige mensen die van mijn wens weten vinden mij erg jong en snappen mij niet. Ze vinden dat ik eerst van mijn leven moet 'genieten' en daarna kinderen moet krijgen... want dat kan altijd nog. Maar voor mij betekent een kindje krijgen pas genieten. En daar sta ik 100% achter! Waarom wil jij een kindje met zo'n jonge leeftijd? @ Irisx; ik herken dat gevoel. Wij hebben het vorige maand 'onveilig' gedaan, een paar dagen voor de eisprong plaatsvond, maar ben helaas ongesteld geworden... ik voelde me de daaropvolgende dagen echt onwijs rot. Helaas doe je er niks aan.
Bedankt voor de leuke reacties enne Lies30 het is inderdaad erg verwarrend zo met dat uitrekenen, zeker als je nog mogelijk geen regelmatige cyclus hebt gehad @Iris en Marieke hihi ja ik herken er wel wat in, maar ik zeg dan daarna altijd meteen, sorry ongesteld haha. Geen excuus maar dan houdt mijn manlief altijd wel meer rekening met me en is wat vergevensgezinder Ik zit nog steeds met een rare buik, maar begin nu te denken dat het m'n blaas is omdat ik continu moet plassen en ik ook zo misselijk ben. Het is alleen niet heftig genoeg om meteen de urine te laten checken, ik kijk het nog wel even aan. In ieder geval (nog) niet ongesteld geworden en zo voelt het eigenlijk ook niet meer, dus ik ga voorzichtig hopen
Wat spannend lafarina! Wat leuk dat er hier meer meiden van 21 zijn! Ik heb af en toe het gevoel dat ik de enige 21jarige met een kinderwens ben..
@Iris zeker herkenbaar van hormonale (negatieve) emoties tijdens ongi. Ik probeer er naar mn vriend maar zo open mogelijk over te zijn, we kunnen er beter samen over lachen dan ruzie krijgen . @Marieke discussies over de app zijn niet aan te raden idd @Lafarina spanning en sensatie!! Blijf voor je duimen hoor!
Goedemorgen dames, ik kopieer ff de berichten die ik al heb gepost -- dan hoef ik niet het hele verhaal opnieuw te typen van gister... Ik ben aan de pil. Ik neem de laatste op dinsdag, wordt zaterdag nacht ongesteld en begin op de woensdag erna weer met een nieuwe strip. Zo is het altijd al geweest. Deze ronde echter... Ik werd zondag laat in de middag ongesteld. Klein beetje bloed. Maar heel donker, bijna zwart. Maandag hetzelfde verhaal. Regelmatig tampons gewisseld maar die kwamen er bijna schoon weer uit, op wat veegjes donker bloed na. Vanmorgen was er nog niks. Vanmiddag dacht ik dat het doorgebroken was. Dus rondom 11:00 een schone tampon erin, die heb ik dus net verwijderd... weer bijna schoon! Nog steeds heel donker bloed. Ik heb wel onwijze krampen en rugpijn, het lijkt in alles op een normale ongesteldheid. Maar dan zonder het bloedverlies. Ik moet morgen weer beginnen met een nieuwe strip maar als ik dan nog niet eens ongesteld ben. Dat kan toch niet goed zijn voor je lijf? van vanmorgen... De test van vanmorgen (2:10uur) was negatief, omo wit. Dus ik heb de assistente van de huisarts gebeld en daar mijn hele verhaal gedaan. Zij vertelde mij dat het vanuit een medisch oogpunt niet erg zou zijn als ik toch weer gewoon aan de pil zou gaan. Het komt bij iedere vrouw wel eens voor dat er een vreemde menstruatie is, zei ze. Dit is niet raar. Niet schadelijk. En er is niks mis met mijn lijf maar aan de hand van het hele verhaal, en hoe mijn cyclus al 3 maanden rondom mijn ongesteldheid aan het rommelen is... en het feit dat wij toch ook een maand zouden stoppen. Concludeert ze dat mijn lijf rust nodig heeft. Het is geen officieel advies want dat mag ze niet geven, maar voor mijn gemoedsrust raadde ze me aan om te stoppen. Dus ik heb manlief gebeld met het verhaal en wij hebben besloten om dat idd maar te doen. Dus zoals jullie aan de banner kunnen zien gaan wij ervoor. We gaan niet gericht klussen, we laten het deze maand op zijn beloop. Om mijn lijf wat rust te gunnen. Een maandje ontpillen en dan zien we wel