Gaan voor een 'eerste Kindje' 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LittleMeStphnie, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Binnen hoeveel maanden was jij zwanger van je eerste Kindje!

1. 1 tot 3 rondes

2. 4 tot 6 rondes

3. 7 tot 9 rondes

4. 10 tot 12 rondes

5. + 12 rondes

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja dat zeker ik denk dat ik er meer moeite mee heb dan mijn manlief haha;)! Nu niet maar zodra de eerste is gekomen haha. :D
    Hier ook flinke jaloezie en dat mag hoor ;) hoort erbij! denk dat er niet een is die zwanger wil worden die het niet is. En een huisje? wij wonen ook niet helemaal perfect een 3 kamer woning met voor en achter tuin. dus het word ook sjoemele en de eerste anderhalf jaar als we nu nog zwanger raken zal de baby in onze kamer moeten slapen! maar is te doen! tot dat het echt gaat lopen. maar de woonkamer is groot dus komt goed. wat is echt een ideaal huis? Zolang er genoeg ruimte is, de baby lekker kan rondlopen en spelen en het veilig is, vind ik het ideaal ik heb nou eenmaal geen geld voor een koopwoning met 5 kamers en een grote tuin momenteel haha! dan moeten we nog flink sparen!

wat dat a gaat is een 2 a 3 kamer woning als je het gewoon goed en practisch indeelt gewoon goed voor de eerste jaren! ik vind dat een kindje wel als het rond de 3 jaar word ( uiterst ) een eigen kamer moet hebben. maar het is in deze moeilijke tijd ook nog te zien of je het kan waar maken en in het buitenland leven ze met zijn 10e in 1 slaapkamer dus hier in NL komt dat wel goed haha

Ik hoop voor jou dat het ook snel raak is !:cool:
    @Liess We gaan er gewoon voor en super veel duimen :D tot het gelukt is! misschien ben jij ons wonder hier waarbij het in 1 x lukt. ;)

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames,

Hebben jullie een leuk weekend gehad? Wij wel. We zijn toch naar de Winter Efteling geweest en het was heerlijk!! Wel koud, maar niet té koud. Het was sfeervol en gezellig, met overal kraampjes waar je chocomelk kon kopen en lichtjes in de bomen. Als afsluiting hebben we bij de fonteinen nog genoten van Aquanura (geloof ik..) was ook erg spectaculair.

Met schoonvader gaat het weer even goed, hij lijkt stabiel voor dit moment.

@de ouders; mijn ouders schelen 9 jaar. En mijn moeder was 32-33 toen ze mij kreeg. Nu zijn ze 65 en 74, maar niet oud ofzo. Tenminste ze gedragen zich niet oud :)

@het ei; ik vraag me af of ik nog weet hoe een eisprong voelt... die zou de 7e moeten komen. Ben heel benieuwd :)

3. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Hey dames, mag ik mij bij jullie voegen?
    Ik ben 29, vriend 32 en wij zijn ook begonnen voor een eerste kindje.
    Mijn eisprong zou vandaag moeten zijn, maar de ovulatietest geeft al vier dagen een knippergezicht (vruchtbaar)
    Elke dag gezellig klussen
    Maar jeetje, sinds een dag of drie ben ik misselijk, vooral in de ochtend en avond en de rest van de dag met vlagen heel erg.
    En daarnaast hoofdpijn, moe en tussendoor wat buikkrampen.

Een vrouwenlichaam is een raar iets
    Maar ja, het is allemaal nog nieuw

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Stephanie Hoop het ook, dank je :). Nog 2 nachtjes tot gyn!
    3 kamer valt verder nog wel mee toch? Hier 2 kamer met amper bergruimte, helft staat bij mn schoonouders. Als er een kindje komt wordt het een bedje op wieltjes haha.

@Marieke Gelukkig ontspannen weekend gehad zo te lezen, fijn dat het stabiel is rond je schoonvader. Qua ouders is het ook maar net hoe oud ze zich voelen/gedragen ;). Mn moeder heeft een nieuwe drijfveer (is altijd al bezige bij), ze gaat verhuizen. Dus dat wordt ook klussen/verhuizen voor ons begin 2015.
    Qua ei kan het idd flink lastig zijn, kan net zo goed je darmen zijn die ff krampen. Heb je weleens ovulatietesten gedaan?

@Sabo Welkom! Ben heel benieuwd hoe je klachten/test zich verder ontwikkelen!

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Welkom Sabo :)

@Lies, ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt. En heb mezelf voorgenomen om deze pas te gaan gebruiken als het na 6mnd nog niet gelukt is :) volgens de app op mijn telefoon komt mijn ei de 7e. Dus die dag ben ik extra alert op steken e.d. en dan zien we het wel. Verder is mijn altijd gezellige schimmel infectie bijna over :D lang leve de canesten gyno!! Dus niks staat ons plezier in de weg dit weekend :D

6. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Dank dames :)

Mijn ovulatietest van cb bleef maar knipperen du ik ben overgestapt op kruidvat. Deze gaf een heel licht streepje vandaag. Morgen maar weer eens testen. Vandaag gelukkig niet zo misselijk.

Marieke502, stomme schimmel.. Gelukkig is hij bijna weg :D

7. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Marieke: Ohh zo leuk de winter efteling!! Hoe gaat het inmiddels met je schoonvader?

@Sabo: welkom bij de club ;)

Hier een vermoeiende dag, veel te lang en intensief gewerkt en op de koop toe verdrietig nieuws gehoord van een goede vriendin van mij. Haar neefje, (zoontje van haar neef), is plots dood in de wieg gevonden zo ongeveer 1 jaar en 8 maanden, echt nog een ukkie en zo'n lieverd. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat moet zijn als ouders en ben er gewoon misselijk van.... (dit stukje staat ook in het andere topic, voor de 'dubbele dames' hier ;))

8. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Lafarina, nog meer dikke knuffel voor je rot nieuws :(
    Met mijn schoonvader is het momenteel stabiel. Heel vreemd maar het lijkt weer alsof er niks aan de hand is. Het is heel erg afwachten op het moment en het kan dus alle kanten op...

@Sabo, die van de Action schijnen ook gewoon goed te zijn :) veel plezier met klussen!

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Marieke have fun deze week ;)

@Lafarina getver meid das echt nieuws wat je niemand toewenst :(. Sterkte voor je vriendin en haar familie..

Hier: nog 1 nachtje slapen!!

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames!

@Lies; bedankt :D gaat goed komen. Succes met je uitslag vandaag.

ff gekopieerd...
    Zeg, even een vraagje wat betreft de ei sprong. Ik heb al genoeg gelezen over een laat ei... maar bestaat er ook zoiets als een vroeg ei? Ik had namelijk vanmorgen bij het opstaan opeens zo'n heftige steken onder in mijn buik. Aan beide kanten. Ik ben weer even gaan liggen en toen was het over. Kan dat een eisprong zijn geweest? Ik ben een beetje vergeten hoe het voelt :) we zijn vanavond zonder kinderen, lekker samen thuis :) dus we gaan er zeker wat mee doen.

11. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Thnx meiden.

@Lies: Je nachtje slapen is voorbij!!!! :D

@Marieke: Dat lijkt me te kunnen ja. Ikzelf denk ook dat ik op dag 13/14 al een eisprong heb gehad gezien de pijn toen + de test die op dag 12 donkerder was dan op dag 11. Ovulatietesten zijn in dit geval best wel handig ;) zo kun je mooi uitrekenen hoe je cyclus is. Inderdaad lekker aan de slag vanavond, kan geen kwaad ;)

12. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ovulatietest streepje was wel wat donkerder dan gister..
    Ik heb respect voor vrouwen die hier al heel lang mee bezig zijn..

@lafarina, wat een vreselijk nieuws.. Bah.. :(

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Nou we zijn geweest.. Heb wel pcos dus, gingen we al vanuit. Heb niet alle punten maar wel de afwijkende echo en 1 hormoon is verhoogd.
    Wordt vervolgd bij de ivf arts 22-12, das dus erg snel!
    Vandaag nog extra buisje bloed bij beiden afgenomen, want was vorige keer verkeerd aangevraagd.. Vrijdag bellen voor de uitslag (gaat om hepatitis/hiv) en dan moet mn vriend 15-12 nog voor een opzwemtest (uitgebreidere semenanalyse op het ivf lab).

Verder btje emotionele middag, hoorde van een collega dat ze 14wkn zwanger is. Ze mocht het van haar vriend nog tegen niemand zeggen, had ze wel tegen mij gewild. Hij was bang voor een miskraam.
    Ben overigens superblij voor haar want ze heeft endometriose, dus veel geluk gehad dat het na 6mnd lukte! Maar wel (harde) realiteit dat mensen zonder hulp zwanger worden..
    Vandaag doen we verder lekker weinig, btje opruimen in huis en filmpje kijken. Vanavond verjaardag van mn zwager.

14. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Succes en sterkte Lies.. Het idee alleen al, dat het niet zou lukken, beangstigd mij. Hoop dat het jullie met hulp wel snel gaat lukken!

15. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb trouwens sinds twee dagen hele stevige borsten..
    Niet gevoelig.. Maar gewoon echt stevig.
    En heb nu al een paar uur lang een zeurende buikpijn..

16. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Fijn dat het nu duidelijk is Lies, maar tegelijkertijd erg rot dat het die diagnose is en je weet dat je niet zomaar zwanger kunt geraken. Ik ken toevallig iemand met pcos en weet dat het niet makkelijk is... maar zeker ook niet onmogelijk. Ik begrijp dat het je wel even verdrietig zal maken, maar houdt de hoop, jullie kans komt zeker weten nog, en hopelijk heel snel ;)

Mijn buikpijn is weer terug, weer die vage en zeurende pijn, ook mijn borsten zijn niet minder pijn gaan doen. Ik moet me echt bedwingen om niet morgen al een test te doen :p
    Morgen weer telefonisch overleg met de anesthesist over de behandeling van mijn nek hernia, benieuwd waar ik sta na dit gesprek.

17. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ben benieuwd lafarina!
    Nekhernia :eek: hoe ben je daaraan gekomen?

18. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Lies, een dikke knuffel meid. Dat is geen leuk nieuws. Maar aan de andere kant weet je nu wel waar je echt aan toe bent.

@Sabo, lastig al die symptomen. Toch nog even afwachten :)

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Sabo hoelang nog wachten tot testen?

@Lafarina vervelend van je nekhernia! Moet je er op kort termijn aan geopereerd worden?

De PCOS geeft extra risico's op overstimulatie, daar zullen ze goed op gaan letten tijdens de hormoonbehandeling voor een punctie. Verder mogen we gelukkig icsi al in, dus heb ik meer kansen met PCOS zwanger te worden :). Spannend is het natuurlijk wel!

20. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    @Lies, Ik moet nog heel lang wachten. Nog twee weken. De 15e.
    Ik ging net met mn arm langs mn borst en merk dat ze nu gevoelig beginnen te worden. En pijn in mn onderrug. Vanmorgen mega zin in een Big mac :) toen ik wakker werd.. Mn vriend keek mij aan alsof ik gek was geworden. En ik heb nu ook weer honger zeg.
    Maar ik doe mijn best om het toch maar op zn beloop te laten. We hebben genoeg geklust en nu maar afwachten. Ik was vanmiddag bij de kijkshop en daar hebben ze een massagestoel, heerlijk voor die onderrug :D

Deel Deze Pagina