Gaan voor een 'eerste Kindje' 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LittleMeStphnie, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Binnen hoeveel maanden was jij zwanger van je eerste Kindje!

1. 1 tot 3 rondes

2. 4 tot 6 rondes

3. 7 tot 9 rondes

4. 10 tot 12 rondes

5. + 12 rondes

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Inderdaad lies, ik geniet van ieder kwaaltje. Hihi.
    :D als het er maar blijft groeien en gezond is dan mag het me zoveel kwaaltjes geven als hij/zij wilt :)

2. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Haha nee, ik had haar juist een paar maanden niet gezien, (wel gesproken). Normaal zie ik haar echt wel vaker maar nu niet. Ik had ineens een gevoel toen ik thuis zat. Misschien omdat ik zelf bezig ben met zwanger worden en het feit dat haar eerste nu richting de twee jaar gaat, maar het was echt een gevoel, grappig he :p

3. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Even een hele dikke knuffel voor de dames hier.

Ik ben voorlopig eventjes wat afwezig. Mijn schoonvader is vrijdagnacht overleden en word komende zaterdag gecremeerd. Dus het is allemaal een beetje veel om alles bij te houden.

4. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ohh marieke nee toch :( wat vervelend nou, gecondoleerd.
    Een hele dikke knuffel en neem maar even lekker tijd voor jezelf.

Xxx

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Gecondoleerd Marieke :( veel sterkte

Btje tegenstrijdig berichtje dan.. Wij zijn goedgekeurd voor de korte ICSI versie. Wat wil zeggen; na start hormooninjectie (3xdgs) ongeveer 3 wkn later punctie.

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Oh wat fijn lies, komt helemaal goed :) wat fijn dat je snel geholpen word!

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Thnx Stephanie :). Gaat wel pittig worden qua medicatie/behandeling. Januari gaan we sowieso niet meer meedoen, want volgende afspraak is 16-1. Daarna zal het afwachten zijn op eerste cyclus.

8. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ook hier nog een keer gecondoleerd en sterkte, Marieke!

Tegenstrijdig of niet, ik ben wel heel blij voor jullie, Lies ;)

Hier op dag 15 van mijn cyclus. Gisteren ovu test gedaan en op een licht streepje na helemaal niks. Hoop dat hij er vandaag uit gaat knallen maar heb zo'n vermoeden van niet. Wel vreemd, zou toch morgen de eisprong moeten hebben volgens berekening. Hoop wel dat de cyclus nu weer gewoon 29 dagen is, en niet alsnog onregelmatig. Al die onzekerheid maakt een mens niet vrolijker haha :p
    Overigens als ik deze ronde zwanger zou raken... dat kan mijn moeder echt niet aan hihi, twee zwangere dochters na elkaar :D

9. Silvana85

Silvana85 Lid

16 sep 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    @lafarina: Wat speciaal dat je zo'n voorgevoel had m.b.t. je zus :) Wat zou het leuk zijn als jullie tegelijkertijd zwanger zouden kunnen zijn!
    En m.b.t. jezelf hoop ik dat jouw cyclus gewoon regelmatig is. Die onzekerheid is inderdaad slopend (ik weet er helaas alles van).

@Marieke: gecondoleerd en heel veel sterkte! Wat vreselijk, ook nog zo net voor de feestdagen. Was hij ziek? :(

@Lies: Wat een goed nieuws. Wat is precies het verschil tussen de lange en de korte versie? Ik ben zelf niet bekend met ICSI.

Ik bedacht me vandaag dat ik eigenlijk meer moeite heb met de onzekerheid of het wel ooit lukt om een kleine te krijgen, dan met het feit dat we op dit moment nog niet zwanger zijn. Ik moet ook eerlijk bekennen dat als er geen problemen zouden zijn met mijn cyclus, wij misschien nog wel een tijdje hadden gewacht met proberen. Het is niet zo dat we er nu niet aan toe zijn hoor, maar het feit dat we de mmm in moeten was wel bepalend om onze kinderwens niet langer uit te stellen. Hoe gaan jullie met de onzekerheid om of het ooit wel gaat lukken? Speelde dat bij jullie ook mee om (eerder) aan kinderen te beginnen?

10. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland

Ik vroeg me trouwens nog af of het wel echt clomid is? Dat mag je toch pas hebben juist als je ongesteld bent geweest? Ik ken iemand die het gebruikt, dus vandaar de vraag ;) Puur nieuwsgierigheid ;) ben wel benieuwd namelijk hoe je een cyclus kunt opwekken. Blij dat het bij mij niet nodig is, ik had meteen 29 dagen na het stoppen met de ring. Oneerlijk he hoe het bij de ene meteen goed gaat en bij de ander niet :( heel veel succes in ieder geval! Gaat vast helemaal goed komen ;)

Waar ik wel van baal wat niet lukt zijn de ovulatietesten, was deze gisteren iets donkerder is deze nu weer bijna wit... he?? Mijn ei moet toch echt gaan springen ongeveer, het is dag 16! Vanmiddag nog maar weer eentje doen.... *onzeker en ongeduldig*

11. Silvana85

Silvana85 Lid

16 sep 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    @lafarina: Nu ik mijn stukje teruglees, zie ik inderdaad dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik heb Provera gekregen om de menstruatie op te wekken en daarna clomid een eitje te laten springen. Ik ben vandaag gestart met de tiendaagse kuur Provera. Mijn menstruatie verwacht ik over ongeveer 2 weken.

Hier geen ervaring met ovulatietesten trouwens.

12. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Aaah oke ja dat leek me al logischer ;) dus je bent eigenlijk al begonnen en in januari komt de clomid erbij, spannend hoor! Mijn duimen draaien voor je!

Ik ben helemaal happy en niet meer onzeker. Had wat steken en zeurende buikpijn en ik zou nu gewoon rond de eisprong moeten zitten. Heb die van action gelaten voor wat het is en heb bij de kruidvat ovulatietesten gehaald. Enne.... BAM kijk eens dames :D

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Lafarina kijk aan hij gaat goed! Have fun de kerstdagen! Goed excuus voor familie verplichtingen ;)
    Thnx trouwens :) hangt hier een uitgelaten stemming (ben zelf nogal druk laatste dagen..). Proberen nu van dit gevoel te genieten en niet teveel aan alle naalden te denken.

@Silvana gewone ivf is ongeveer 1.000.000 zaadcellen in een bakje dumpen met eicel, icsi is 1 zaadcel direct in een eicel injecteren. Zo kun je met minder cellen toch kans maken op een bevruchting.

Hoe voel jij je verder onder je medicatie?

14. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    #174 LittleMeStphnie, 25 dec 2014
    Laatst bewerkt: 25 dec 2014
    Ik heb vanaf mijn 18e a 19e al een kinderwens, hoe weet ik niet meer. Met mijn ex lukte en wilde ik het ook niet. Zat aam ded rugs stal geld, veroorzaakte alleen maar problemen.
    Dus ik denk dat het bij mij en mijn nieuwe vriend ( verloofde ) het gewoon zo hoorde. Toen we 2 maanden met elkaar gingen besloten we kinderen te willen met elkaar, 7 maanden ofzo later vroeg hij me ten huewelijkals we 2 jaar een relatie hebben zullen we al een kindje hebben ( als alles goed mag gaan ) em zijn we net getrouwd!
    Als alles goed gaat en je wilt het ook, waarom dan wachten. *zo dachten wij*.
    We wilde jonge ouders zijn om alles te kunnen meemaken em jong genoeg te kunnen zijn om zo lang mogelijk in onze kinderen hun leven te zijn :D

En dat onzekere is logisch hoor, ik dacht niet ( wat ik niet had verwacht ivm een virus die ik heb gehad) dat ik zelf zwanger kon raken! Ik liep in het ziekenhuis bij de gynecoloog op onderzoek of ik geen blijvende schades had beneden of verder in me lichaam, toen moest ik ook nog eens geopeeerd worden en nu zit ik in depressie een burnout thuis!
    Maar we hebben geluk gehad en onze wens is uitgekomen dat we zelf nog voor het nieuwe jaar zwanger konden worden.

Laat staan bij dames die het ook moeilijk hebben en de normale onzekerheid hebben al om zwanger te worden en ook nog eens niet zelf makkelijk zwanger kunnen worden! Ik zou me er echt niet voor schamen of verontschuldigen, jullie verdienen juist een prijs. Om na al die bezoeken in het ziekenhuis de moed en kracht blijven houden om door te gaan om jullie wens uit te latem komen. De dames die doorzetten zijn eem groot voorbeeld voor velen.

*wilde ik even kwijt *

Hier ook een hele fijne kerst toegewenst een mag het nieuwe jaar jullie veel geluk en liefde brengen, ik sprenkel mijn mijn tinkerbel elfenstof zoveel vruchtbaarheid als ik kan jullie kant op!
    Ik hoop dat mijn urine van mvm jullie een beetje kan helpen! Ik ben flink bezig om die kannen te vullen hihi :)

15. Silvana85

Silvana85 Lid

16 sep 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    @Lafarina: Wat fijn dat je een positieve ovulatietest hebt. Succes met klussen! :)

@Stephanie: Wat mooi dat je dan toch snel zwanger bent geworden. Hoe reageerde je omgeving erop? (Of weet niemand van je vorige / deze zwangerschap?)
    Als het goed voelt dan moet je er inderdaad gewoon voor gaan. De tijd dat je samen bent speelt dan geen rol. Er zijn ook genoeg mensen die 10 jaar samen zijn, kinderen krijgen, en dan uit elkaar gaan. Maar zo te lezen gaan jullie er samen helemaal voor.
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen. Heb je al een mooie jurk uitgekozen? Of trouw je in 'gewone kleding' i.v.m. de zwangerschap? Ik ben zelf ook dit jaar getrouwd :)

@Lies: ik begrijp dat ze ICSI dan de korte variant noemen en IVF de lange? Stomme vraag misschien: maar waarom doen ze niet bij iedereen ICSI? Vanwege de kosten?
    Ik voel trouwens nog niet echt veel van de Provera. Maar ik heb ook pas 1 tablet gehad. Straks de 2e...

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Stephanie heel verhaal zeg! Wat mooi dat je bij je verloofde wel kunt vinden wat je in het leven zoekt :). Ik hoop oprecht dat deze zwangerschap doorzet en jullie er echt van kunnen genieten!

@Silvana sorry voor de verwarring gezien kort/lang traject. Dat heeft niets met de keuze ivf/icsi te maken, maar met hoeveel medicatie je nodig hebt voor de daadwerkelijk stimuleringsfase (start hormooninjecties om de eiblaasjes te doen groeien). Lang traject is de cyclus eerst platleggen en dan opnieuw opbouwen. Mij is verteld dat lang traject 3 maanden is en kort 5wkn (tot testen).
    Snap je het nog :p?

Icsi is duurder qua bewerking in het lab en is alleen nodig als er te weinig zaadcellen zijn. Als de gewone ivf niet aanslaat kunnen ze ook overgaan op icsi.

* Iedereen hele gezellige en ontspannen feestdagen! Volgend jaar gaan we knallen :D *

17. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Heel erg bedankt dames, we wachten met het huewelijk! Ik heb al een jurk besteld en word 28 februari geleverd bij weddings en omdat deze heel strak aan getrokken moet worden en alleen dan op zijn mooist ben, verschuiven het huwelijk met nog een paar maanden. Dan kunnen we extra sparen maar ook omdat ik gewoone ch alleen deze jurk aan wil en niet zwanger wil zijn op mijn trouwerij.

Hij is christelijk dus zijn ouders zijn er niet heel blij mee maar het is ons huwelijk dus gelukkig zetten ze zich er aardig overheen.

Mijn miskraam weet iedereen van gelukkig! Heek veel steun gaven ze me. Van deze zwangerschap weten alleen onze ouders het en me kleine zusje dan! Als we de echo hebben dan pas wil het echt bekend maken misschien met een kaartje met de echo erop.

Klopt heel verhaal lies haha!

18. Silvana85

Silvana85 Lid

16 sep 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    @Lies: oke, dan begrijp ik het verschil tussen lang en kort. Het verschil tussen IVF en ICSI kende ik al.
    Als ik jou onderschrift zo lees dan zitten jullie wel een hele lastige situatie aangezien er bij jullie beiden 'iets is'. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel :) Gaan ze bij jou ook de eigroei stimuleren met Clomid? Of heb je van jezelf nog een goede cyclus ondanks de PCOS?

@Stephanie: Ah, jullie wachten met trouwen. Dat kan ik me goed voorstellen als je al een jurk hebt gekocht. Wat heb je voor iets uitgezocht? Als je dat wil zeggen tenminste :)
    Fijn dat zijn ouders zich erover heen zetten. Het is inderdaad jullie huwelijk en jullie zwangerschap.

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Stephanie begrijpelijk dat je het uitstelt! Is jullie keuze natuurlijk.
    Mijn zus is toen ze 3 maanden zwanger van de eerste was getrouwd, verder niet gezien strenge kerkgang ofzo. Ik weet verder wel van een vriendin, die een kind kregen zonder getrouwd te zijn, dat het veel papierwerk is. Maar goed als je alles duidelijk vastlegt is er niets aan de hand ;). Handig te weten is wel: als je niets vastlegt (ongetrouwd) heeft de moeder standaard voogdij.

@Silvana pas toen we de mmm in gingen (bij slechte semenanalyses, oorzaak operatie toen hij 8 was) kwamen ze achter mijn pcos. Ik heb het waarschijnlijk al jaren, door pil gebruik is dit alleen op de achtergrond gebleven. Toen ik in juni stopte had ik eerste 3 maanden cyclus 53-44-46, gynaecoloog vond dat te lang. Hij zei dat 'ontpillen' niet bestaat, je lichaam het zelf moet kunnen resetten.. Snap ik nog steeds niet helemaal want lees zat over huisartsen die zeggen dat ontpillen normaal is.

Bij vervolg onderzoeken werd pcos trouwens aangetoond, heb teveel eiblaasjes en daardoor ook meetbaar verhoogde AMH (hormoon). Het is erfelijk, bleek later dat mn moeder en oma ook periodes hebben gehad van onregelmatigheid/wegblijven menstruatie. Het is verder niet schadelijk, zal alleen na mijn (vervulde) kinderwens weer aan de pil of spiraal moeten om de hormonen te beperken. Anders loop ik nl hoger risico op baarmoederkanker.

Ik hoef overigens geen Clomid momenteel, heb eigen eisprongen. Jij wel aan de Clomid zie ik, heb je wel al menstruaties gehad sinds augustus of nog helemaal niet?

20. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja klopt gelukkig weten we dat we toch wel bij elkaar blijven! Dus het papier werk zal zo gedaan zijn.
    Komt helemaal goed. En voor de relatie gingen we al goed met elkaar om. Dus als het eventueel uit zou gaan, zullen we er ook uit komen. Maar dat staan we gewoon niet toe hihi.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal.?
    Hierzo lekker heel de dag in bed, wel last van veel misselijkheid gelukkig in de avond minder dam overdag.
    De omgeving begint steeds meer erachter te komen langzamer hand helaas. Maar ergens is het ook wel grappig. Als we volgende week de eerste echo hebben en hij is in orde vertellen we het misschien de familie al. 2e echo en is dam alles nog in orde, dan vertellen we het de rest, werk, voetbal en vrienden enz..
    Ik ga stoppen met me opleiding dat hield al niet vol en met een dikke buik al helemaal niet + ik zal als ik bevallen ben omscholen naar kraamzorg. Vind mijn vriend ook heel fijn haha.

Deel Deze Pagina