@maansneeuw; Ik ga je even een voorbeeld geven van iemand die net als jij geen anticonceptie gebruikt. Dit is een kennis van me, die ik van hier ken, dus dat kan ik gerust vertellen. Zij en haar man gebruiken ook niets en hebben 2 zoons van 10 en 4. Naar haar eigen zeggen was ze beide keren meteen zwanger, als ze besloot er niet meer op te letten. Ik denk, zolang je je eigen lichaam goed kent en weet wanneer wel/niet dat dat niets zegt over hoe vruchtbaar je bent. (er zijn vast vele andere praktijkvoorbeelden te noemen van allerlei andere scenario's, maar laten we struisvogelen wat dat betreft!) En jouw mindset zal ongetwijfeld goed zijn; er van uitgaan dat er geen factoren zijn die het zwanger worden in de weg zullen zitten. En jaaaaaa, natuurlijk heb ik zo m'n voorgevoelens/fantasieën! Ik hoop stiekem op nog een zoon. Ik weet in ieder geval dat mijn man dat heel leuk zal vinden! Daarnaast heb ik er al 1 van dat soort P) dus lijkt me makkelijk, in mijn ervaring zijn jongens meer mama's kindjes dan meiden, het lijkt me ook leuker voor m'n zoon, plús ik kan wel 10000 namen voor een meisje verzinnen en geen voor een jongen, dus dat zal wel een voorteken zijn. (snap dus precies wat maansneeuwman bedoelt) @Leraje; vertel eens waarom jouw man de jongensnaam zou weigeren? Hahaha, je maakt me helemaal nieuwsgierig!
Hahhaha maansneeuwman <3 Zo leuk. Ik ben heel benieuwd wat het allemaal wordt voor ons in dit topic! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan dat zwanger worden bij mij, ik heb ook wel het geluk dat mijn cyclus super regelmatig is, dus wat dat betreft heb ik er ook wel vertrouwen in
Ja, fijn is dat! Dat scheelt echt een hele hoop. Inderdaad, wat jij zei, als je hier dan soms leest over hoe zwaar andere vrouwen het hebben, dan mag je al in je handjes knijpen als je cyclus gewoon lekker doet wat 'ie moet doen. Ik meen mij te herinneren dat mijn cyclus voor de pil (slik nu nog cerazette) ook goed regelmatig was. Rond de 30 dagen, dacht ik. En ik ben ook heeeeeeeeel benieuwd hoe het met ons in dit topic zal verlopen!! Lijkt me zo leuk om het van elkaar te volgen en volgend jaar rond deze tijd hopelijk buikfoto's of misschien zelfs al wel babyfoto's van elkaar te bekijken!
Haha precies hetzelfde hier, ik vindt het heerlijk om na te denken over namen, maar als je eenmaal definitief moet kiezen lijkt me ook wel spannend! Het zal ook wel een gevoel zijn als je eenmaal zwanger bent of die ene naam dan goed voelt. Hier ook heeeel benieuwd hoe het bij allemaal zall verlopen!
Oh, omdat de naam heel Nederlands is, maar we hebben internationale familie. De naam in kwestie klinkt tamelijk vreemd in het Engels Maarrr ik opperde hem net en hij heeft hem niet per direct afgekeurd hihi. We zullen zien. Jaaaa wat een leuk idee, volgend jaar rond deze tijd buiken en misschien zelfs baby's! Van mij hoeft het ook niet meteen raak te zijn; de voorpret van het "proberen" lijkt me ook wel heel leuk en speciaal juist. Als het tenminste niet te lang duurt, want dan word je natuurlijk zenuwachtig. En ja, regelmatige cyclus is al een groot geluk geloof ik, de eerste horde is dan genomen. Aan de andere kant, lukt het dan niet, dan ga je nog weer twijfelen, waar ligt het dan aan?
Oooh dat zou mooi zijn, volgend jaar buikfoto's Wij zijn er ook al uit met de namen, mijn man en ik hebben gelukkig dezelfde smaak wat dat betreft. Wij hadden al heel snel een naam voor een meisje, en we gaan er dus bijna automatisch vanuit dat het een meisje gaat worden haha.. maar we hebben verder niet echt een voorkeur. Volgens mij is het allebei leuk! Ik heb zelf niet echt het gevoel dat ik snel zwanger zal worden.. cyclussen zijn niet regelmatig. Op de een of andere manier heb ik er daardoor minder vertrouwen in. Maar wie weet... Waar wonen jullie eigenlijk? Ongeveer dan he... ik begrijp dat je niet je woonplaats zo op 't forum gooit. Van jou weten we 't natuurlijk al PrettyLove Ik woon in Brabant
Haaaa buikfoto's of zelfs al baby's, ik krijg echt kriebels als ik daaraan denk, wat lijkt me dat gaaf! Ik woon in Overijssel trouwens
Leuk hoor allemaal! Lekker verspreid door Nederland als ik het zo lees. Op zich kunnen we tzt ook een als we met dit selecte groepje blijven praten hier een besloten club maken, zo'n klein groepje kan ook juist heel leuk zijn. Ben héél benieuwd naar volgend jaar. Duurt voor mijn gevoel nog wel ontiegelijk lang!
Vind ik opzich ook best een goed plan Maansneeuw! Als er dan nog meer mensen mee komen kletsen kunnen ze nog altijd aan de besloten club worden toegevoegd toch? Inderdaad mooi verspreid over het land allemaal
Ik vind het ook prima, wat Happy zegt. Ik durf trouwens nog steeds niet echt te denken dat het écht zo is volgend jaar... Dat er toch nog iets gebeurt waardoor de praktische bezwaren nog niet weg zijn en we toch nog een jaartje moeten wachten.... het idee dat ik volgend jaar om deze tijd hoogzwanger zou kunnen zijn, is heel onwerkelijk.
Heb jullie uitgenodigd voor de club maar er kunnen inderdaad altijd nog mensen bij! Kan me niet voorstellen dat we de enigen zijn die aftellen naar 2016 voor onze eerste De club vind je hierrr: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina
Jaaaaa, ik ben ook lid geworden! Nu niet veel tijd, zal er morgen verder even in kijken. Fijn weekend, meiden!
Gaan we deze club nog wel in leven houden dan? Leuk om al wat te lezen in het besloten groepje trouwens!
Ja dat vind ik ook een goed plan! Vandaag ongesteld geworden trouwens.. Nu ineens een ronde van 30 dagen. Ik kan m'n eigen lichaam niet meer volgen haha. Maar als vanaf nu elke ronde 30 dagen duurt kan ik dat wel waarderen