Gaan voor een eerste kindje in 2016!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door maansneeuw, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Die is een echte vent; wil wel, maar moet eerst alle praktische zaken uit de weg (of iig zicht op dat ze binnen negen maanden opgelost zijn :p). In principe zou dat moeten kunnen, maar ik vraag me ondertussen ook wel eens af of ik niet liever wacht tot die praktische dingen gewoon helemaal geregeld zijn voor we er voor gaan. Voor de gemoedsrust.... Nou ja, we zullen zien. Spiraaltje wil ik er sowieso uit want ik ben het helemaal zat. Dus wie weet wat er gebeurt na december ;)

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    @Enna87: Nou ja ik had niet echt kwaaltjes of zo maar vond het gewoon een onwijs lekker gevoel om zo 'natuurlijk' te zijn en mijn lichaam haar gang te laten gaan :)

Ik heb een multivitamine waar foliumzuur in zit (Fem Compleet van De Tuinen), super handig, dus dat slik ik alvast. Kan ook geen kwaad om dat al te doen :)

3. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Eind van deze maand begin ik met foliumzuur! :D
    Weer een stapje dichterbij...

En dat enorm ermee bezig zijn herken ik wel hoor! Heb ik zelf ook heel erg (met momenten)

4. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    @Leraje. Het lijkt me idd wel handig om dat op de rit te hebben. :) Zo wil ik heel graag gelijk "beginnen" met zwanger worden, maar het is beter als we nog even doorsparen en zo een extra zakcentje hebben. Een kleintje kost niet niets en vooral met het aanschaffen van spulletjes ben je zo een vermogen kwijt. ;) Dit is voor ons wel één van de redenen om te wachten tot 2016.

@Maansneeuw. Oké, ik ken het nog niet, ik zal dat even onthouden! Gebruik je dat al lang?

@Happy91. Ik wilde zelf in december starten met foliumzuur, maar misschien kan ik beter eerder beginnen.. het kan ook geen kwaad toch om het te vroeg of te lang te slikken...?

5. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Nog een vraagje.. ik zie in jullie handtekeningen 'pendels' staan? Wat houdt dat in? Ik ben daar nog te nieuw voor haha...

6. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben deze week begonnen met foliumzuur slikken.

Welkom Enna! Spannend hoor dat jullie willen beginnen in januari!

Ik heb precies hetzelfde, je kan het van jezelf bijna niet voorstellen dat het lang zal kunnen duren om zwanger te worden, maar ik m'n achterhoofd denk ik ook vaak voor hetzelfde geld duurt het wel jaren. En ik heb net zoals jij ook zo'n gevoel dat het een meisje zou zijn, grappig zo'n voorgevoel he!
    Ik ben sinds begin september gestopt met de pil en we doen er verder niks aan om het te voorkomen zegmaar:D
    Ondertussen wacht nog steeds op mijn ongesteldheid, vandaag is mijn cyclus 36 dagen, voelt zo lang, ik had voor de pil altijd een perfecte cyclus, maar je lichaam neemt wel even om te ontpillen. Stiekem denk je wel steeds, zal ik zwanger zijn..

Oja en sommige dames pendelen op het forum, dan proberen ze te voorspellen wat het geslacht en de datum van bevruchting (zeg ik goed toch?) zal zijn.
    Ik heb het ook nog niet gedaan, maar wil het weleens proberen!

7. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Ooh Goudlokj, dus het kan ook zo maar een keer raak zijn? Spannend hoor! Wij zullen dus vanaf 1 januari niets meer gebruiken.. maar ik hoop dat mijn man eerder overstag gaat haha..

Oké, voor die pendels ben ik nog te nieuw dus.. ik snap het nog niet helemaal, maar zie wel eens wat voorbij komen! ;)

8. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend nog een test gedaan, helaas negatief! Dan zal het wel gewoon lang duren totdat mijn ongesteldheid weer terug komt.

9. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    jammer Goudlokj!

Ik ben vandaag ongi geworden.. gelukkig is m'n cyclus nog ook weer rond de 30 dagen. Als het zo blijft teken ik ervoor!!

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Oh dat zou mooi zijn Happy! Rond de 30 is fijn!
    En jammer Goudlokj, spannend ook.

En haha Enna, je weet maar nooit met die mannen :)

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Nog meer aftellers in da house?

12. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Jammer Goudlokj! Hoop dat het snel raak is :)

Ik heb het zwanger worden even van me afgezet.. ik was er te veel mee bezig. Ik heb nu andere doelen gevonden waar ik me voorlopig even op kan focussen, zo gaat de tijd hopelijk snel voorbij. En dan in januari zien hoe het loopt (we gaan er dan zeker wel voor, en ik hoop nog steeds eerder;)).

Ligt het aan jullie dat er gewacht wordt tot 2016 (van sommigen weet ik het natuurlijk al) of aan de partner? Zoals bij mij... :p

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Allebei :D Emotioneel gezien meer aan hem dan aan mij, maar als de praktische voorwaarden niet kloppen, wil ik het zelf ook nog niet meteen. Bovendien solliciteer ik af en toe, en als ik een nieuwe baan heb, denk ik dat het voor mij ook weer een beetje naar de achtergrond zakt. Dan eerst maar even een beetje settelen. Aan de andere kant wordt het denk ik sowieso wel ergens in de loop van 2016, ookal zou het niet direct in januari zijn. Anders worden we te oud :p we hebben nu eenmaal wel gewoon een huis en werk (ookal wordt dat natuurlijk iets onzekerder als ik een nieuwe baan begin, want dan ben ik mijn vaste contract wel kwijt), dus de basisvoorwaarden is al aan voldaan.

14. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Haha, allebei kan natuurlijk ook!

Heb je dan op dit moment wel een vaste baan, maar wil je iets anders? De basis moet inderdaad wel goed zijn voor zover dat kan, het is natuurlijk een hele stap.. mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Jahoor :) rond de dertig. Ik heb idd een vast contract en zit hardstikke goed, maar weinig doorgroeimogelijkheden op korte termijn en ben wél ambitieus ;) dus vandaar dat ik wel verder wil kijken. Werk op zich wel in een vrouwensector, dus ik verwacht dat een zwangerschap niet per se een negatieve invloed zal hebben op een verlenging van een jaarcontract. Maar het kán natuurlijk wel, dus het is wel een beetje spannend.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    En wij zijn midden 20 :) Bij ons is het ook vooral een praktische beslissing van ons samen (eerst verhuizen en afstuderen) maar gevoelsmatig vooral ook nog voor hem omdat hij het toch wel spannend vindt. Ik niet, van mij mag het gebeuren haha :D

Hoe oud ben jij/zijn jullie Enna? En kom je meekletsen in de club? :) Ik heb je ervoor uitgenodigd, daar kunnen we zonder meelezers kletsen ;)

17. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dames ik had een topic geopend en werd door happy op jullie topic gewezen.. Graag zou ik ook mee kletsen met jullie als het mag. Wij gaan namelijk voor een tweede i.p.v. een eerste

18. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Van mij mag het hoor! ;)

Wat een leuke naam heeft jullie meisje!! :)

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
  20. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43