Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Heb je nog geen enkele keer een lh piek gevonden evietje? Dan zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan!

Ik heb soms heel erg hoofdpijn, maar niet vaak. Wel weet ik dat mijn moeder vroeger niet aan de pil ging omdat ze altijd heel erg gevoelig was voor de hormonen en zij had zo vaak hoofdpijn...
    Ik denk dat ik dus gewoon heftig reageer op het ontbreken van de hormonen van de pil...
    De slijmdraden zijn hopelijk vanwege de naderende eisprong, maar vraag me af of zoveel wel klopt.

2. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer even een berichtje van mij. Ben nu op vakantie in Oostenrijk dus vandaar niet zo veel online geweest. We hebben besloten om niet te klussen en de risico's dus niet te nemen. Wel hadden we 2 dagen voor de echo nog geklust;). Volgens mij heb ik op de dag van de echo ook mijn eisprong gehad. Dit betekent dat er een kans bestaat dat ik toch zwanger ben/wordt. Ik heb sinds vanavond ineens helderrood bloedverlies. Echt heel raar. Voor eeen eventuele innesteling lijkt het mij te vroeg. Wat denken jullie dat dit kan zijn? Ik heb dit nog nooit gehad. Zit pas op 3 dpo als ik er van uit ga dat ik woensdag mij ei gehad heb. Maandag anders het ziekenhuis maar eve bellen. Dan zijn we weer terug van vakantie.

3. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Oke zit in de familie die hoofdpijn. Heb ik ook wel eens en wel 2 dagen lang ofzo. Maar komt vaak door verkeerde slaaphouding denk ik, komt echt vanuit mijn nek.

Ja die lh, heb eens eerder dit jaar testen gedaan 1 ronde maar toen ook geen positieve streep. Dus nu nog ff doortesten. Volgens de telling zoi vandaag de ovulatie zijn. Ah wie weet is ie er morgen

4. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Geen idee wat het kan zijn mz25, wat voor risicos bedoel je?

Geniet nog even van je vakantie :)

5. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    #205 Vlinderbaby, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Nog nooit zo blij geweest met ongesteld zijn :D en geen klachten, geen kramp, pijn o.i.d. Alleen gewicht steeg en was opgezwollen, dat had ik met de ac ook voor ik ongesteld werd, verder niets. O en meer acne, maar dat is de hele cyclus wel al iets meer..nMerkte op de wc dat het zover was en wilde wel feesten haha.
    En een cyclus van 35 dagen, hartstikke netjes!:D

Wat een goed idee om twee schermen te openen. Pen en papier is nog t makkelijkst maar had geen zin om die te pakken haha

Het enige wat jammer is wannee je het geslacht niet weet en verteld aan andere is dat je heel veel neutrale kleding krijgt en niet gericht kan kopen. Maar ik zou de babykamer neutraal houden,groen of geel of zo en na de bevalling lekker online gaan shoppen haha

Ik heb met mijn vriend afgesproken dat als t enigszins kan zonder dat het opvalt, dat hij dan dag of 2 voor eisprong tm de dag zelf niet drinkt. Geen strenge afspraak of zo het kwam gewoon ter sprake en dat vonden we beide goed. Als hij wel drinkt ook geen man overboord, genoeg dronken mensen die zwanger zijn geworden haha. Roken doet hij sowieso niet

Ik had trouwens afgelopen dinsdag allemaal rare symptomen, misselijk gevoelige tepels echt opgezwollen buikje en dat bleek ook niets te betekenen. Denk toch ontpillen.

Mz25 ja even overleggen met de ha denk ik, vaag!

Ik pas zo de nod lijst aan :D

6. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    woman1988 - 26 jaar- ronde 3 - NOD tussen 12 en 20 augustus
    Isa - -29 jaar- ronde 3 - NOD 20 aug
    Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22, NOD 23 / 24 aug
    Melliemuis - 23 jaar - ronde 2 na mk - NOD 25 aug
    Pippers - 26 jaar - ronde 1 - NOD 27 aug
    Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD ca. 2 sept
    Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (1e spuiten) NOD ong. 5 sept
    Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept
    Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 sept
    Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept
    Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 2 - nod 21 sept
    Happy91 - 22 jaar - ronde 0
    Ilona - 24 jaar - ronde 0
    Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD geen idee

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    En ook ik ben nu echt ongesteld.. Met wel klachten ;) Merkte het vanmorgen meteen al toen ik wakker werd..! Buikpijn!!! op naar ronde 4.. Weet niet of het zo moet aangezien ik al vanaf woensdag bruinverlies heb, maar ik reken vandaag maar als eerste dag van mijn nieuwe cyclus.
    MZ geen flauw idee wat het kan zijn....

Isa - -29 jaar- ronde 3 - NOD 20 aug
    Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22, NOD 23 / 24 aug
    Melliemuis - 23 jaar - ronde 2 na mk - NOD 25 aug
    Pippers - 26 jaar - ronde 1 - NOD 27 aug
    Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD ca. 2 sept
    Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (1e spuiten) NOD ong. 5 sept
    Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept
    Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 sept
    Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept
    Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 2 - nod 21 sept
    woman 1988 - 26 jaar - ronde 4 - nod 22 sept
    Happy91 - 22 jaar - ronde 0
    Ilona - 24 jaar - ronde 0
    Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD geen idee

8. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Geen idee MZ25, even afwachten tot je weer terug bent van vakantie :) en daar nog flink genieten natuurlijk!

Dan is het inderdaad even afwachten evietje, hopelijk binnenkort toch een positieve test dan :)

Vlinderbaby, Nette cyclus ;) Hopelijk blijft het ook zo netjes! En fijn dat je vriend rekening wil houden met drinken rondom de eisprong.

Lastig tellen woman1988... Ik zou beide even noteren en later je eisprong noteren. Dan weet je misschien beter welke dag je als dag 1 moet aanhouden.

9. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Aaah! Even groen van jaloezie.
    Komen net bij een verjaardag vandaan van een kleintje dat net 1 is geworden. Een huis vol babies, dreumesjes en zwangere vrouwen.
    Kreeg het op een moment wel even zwaar, en had de tranen in m'n ogen. Ik wil ook zooo graag een kleintje.. Pff

Even af gereageerd.. En weer door ;)

10. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Hoi dames! ik ben een paar dagen niet online geweest ivm drukte op 't werk en het uitzoeken van mijn trouwjurk. En die heb ik gevonden!! :D Hij is echt prachtig! :D

Mijn eerste paar pilloze dagen zijn inmiddels geweest. Voelde me een beetje grieperig, zou dat door het ontpillen komen?

Hoe gaat het met jullie?

@vlinderbaby; wat fijn! Dan kan je weer met frisse moed naar een nieuwe ronde :)

@Scarlett1985; dat is ook super lastig! ik begrijp je gevoelens helemaal

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    scarlett, ik begrijp dat ook wel.. Ik had dat ook vooral toen ik net gestopt was met de pil. Ik had gisteren ook een verjaardag met kleine kinderen, maar kan er inmiddels gewoon weer van genieten. Enige wat af en toe door m'n hoofd gaat als ik zo'n kleintje op schoot heb: 'dit wil ik ook!'. Ik kan er verder eigenlijk alleen maar van genieten! Hopelijk heb jij dat ook snel weer!
    happy91, ah leuk trouwjurk uitzoeken! Top dat je DE jurk gevonden hebt! Kan de jurk nog wel mocht je tegen die tijd met een dikke buik rondlopen? :p

12. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging laatst bij een vriendin op bezoek, zij heeft een kleintje van zes maanden, en zag hoe makkelijk haar kleine was. En onwijs lief en zoet. Toen dacht ik 'ja ik wil dit echt graag, kom maar op haha'
    Toen was ik niet jaloers, maar juist wel toen ik er nog niet voor mocht gaan... Maar ik kan de gevoelens wel begrijpen!

Happy leuk nu al geslaagd! Krijgen we een foto te zien of houd je het geheim? Is het een meegroeijurk?

13. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer even een berichtje van mij!
    Voor de dames die ongesteld zijn geworden, fijn dat jullie duidelijkheid hebben, vlinderbaby een cyclus van 35 is supernetjes, lekker voor je!
    Ik zit nu op cyclusdag 13, mijn ei was de vorige cyclus op dag 23, we hebben deze maand nog maar 1 keer geklust, we hebben op het moment een beetje een inkakker, we hebben in mei de sleutel van ons huis gekregen, helemaal van top tot teen gestript, en de hele zomer wezen verbouwen... We zijn er echt helemaal klaar mee en dat reageren we ook een beetje op elkaar af, seks is ook niet zo spannend meer de laatste tijd, maar we weten dat dat gewoon echt door de drukte komt... Toch wil ik deze maand niet verspillen, dus eigenlijk een beetje verplicht klussen..... Niet ideaal maar zonder seks kun je niet zwanger worden! Het huis is over een maand klaar en dan kunnen we eindelijk relaxen!!!!!!! (zie: badkamer met bubbelbad, stoomcabine, regendouche...) HEERLIJK! Kan niet wachten!!!

Ik ken trouwens het gevoel van tussen de zwangere vrouwen en kids zitten... Ik word er ook niet echt jaloers van maar toch denk je was ik maar zwanger!!!
    Mijn collega waar ik best goed mee omga is 13 weken zwanger, eerste 10 weken in de ziektewet gelopen, erg misselijk enzo...
    Nu gaat het weer wat beter en is ze aan het werk, maar nog steeds veel klagen dat ze misselijk word, broeken passen niet meer bla bla bla... Ik denk: WEEES BLIJ!!! Wou dat ik me broeken niet meer paste en zo'n lekkere zwangerschapsbroek aan kon!
    Andere vriendin van me staat op springen dus binnenkort een klein smurfje vasthouden, denk dat dan me hormonen helemaal op tilt slaan ha ha!

14. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik ook hoor, vooral sinds ik er zo bewust mee bezig ben. Als ik dan weer een zwangere vrouw rond zie lopen zit ik echt even na te staren en weg te dromen haha.

Vandaag alweer 7dpo. Nog een weekje volhouden haha.

15. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik mag de komende week aan de klus ;)
    En dan maar weer wachten hihi!
    Gelukkig gaan we komend weekend 3 weken op vakantie, dus dan hebben we een beetje afleiding. Wie weet.. onder de Franse zon wel een positieve test..

16. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Jeej vlinder en woman! Fijn dat jullie ongesteld zijn geworden :). Op naar de volgende ronde!

Ik sta bovenaan zie ik... over 2 dagen mijn NOD! Pfff ben er veel te veel mee bezig maar voel helemaal niks. Ben wel paar dagen voor mijn eisprong 2 dagen bij vl langs geweest toen ze een weekend in NL waren. Dus er is een kansje...

En hij komt woensdag of donderdag weer thuis na 8 weken :D!! Heerlijk weer tegen hem aan kruipen :)

debbie: succes met klussen (in huis en met vl :p)

geniet van de vakanties scarlett en mz25!

Happy: wat super dat je jurk hebt!! (ben heel nieuwsgierig...)

Ik zit sowieso door mijn werk volop tussen de zwangeren.. en in de afgelopen 2 jaar hebben 6 vriendinnen van mij een kindje gekregen :$
    Dus ik zit al tijden tussen de babies haha ook al voordat ik mijn vriend kende. heb zelf in maart twee weken gekraamd bij een vriendin die een tweeling heeft gekregen! Ik vind het heerlijk :)

17. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Spannend Isa ;) Ik ken het gevoel van het er mee bezig zijn whahaha, al heb ik geen idee wanneer mijn nod is.

Scarlett, wat vervelend!!! Onder de Franse zon, gatver ;) Denk dat je daar helemaal niet van kunt genieten...;)

Debbie, dat zal vast wel goed komen als alles af is. Dan kan je weer bijkomen, minder conflicten omdat het vervelende klussen klaar is en kunnen jullie je focussen op het samen gezellig maken!

Ik ben benieuwd Happy1991, ik ben zelf afgelopen zomer getrouwd. Ik had een jurk laten maken, omdat ik iets specifieks in mijn hoofd had wat ik niet kon vinden. Uiteindelijk was ik heel erg blij met mijn jurk :-D.

Voor ieder die wegdroomt bij andere kleintjes: Blijft een dubbel gevoel :) Je bent zo blij voor en ander en tegelijkertijd droom je weg bij het idee dat je eigen kleintje bij je zit. ;)

Zelf voel ik mij een zooitje op dit moment :p Ene kant denk ik mijn eisprong gehad te hebben, aangezien ik ook zoveel slijm had en nu nog steeds wel een beetje. Echt een duidelijke ovulatie test heb ik niet gehad (soms moeite om 2 uur ervoor als laatste wat te drinken). Vandaag getest en nog steeds een vaag lijntje, maar wel duidelijker dan gisteren XD. Mijn gevoel zegt dat ik rond de 15/16e mijn eisprong had.
    Gelukkig duurt het nog een hele tijd voor ik echt duidelijkheid heb over mijn cyclus :p
    Mijn man vroeg heel lief: En, zit er al een baby?' Ik heb erna maar even uitgelegd dat dat niet zo makkelijk gaat hahaha en dat het wel even gaat duren.

18. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben weer terug van een korte vakantie:D. Het was heerlijk. Vanaf woensdag helaas weer aan het werk:(. Morgen krijg ik een echo om definitief vast te stellen wat de bloeding is. Ik ga uit van mijn menstruatie aangezien het nog steeds aanhoudt en erger wordt. Op zich goed nieuws want dan mag ik van de week weer starten met spuiten;). Wel raar want zat pas op dag 12 toen de bloeding begon. Volgens het ziekenhuis raakt mijn lichaam in de war door het spuiten en ben ik daarom al vrij snel ongesteld geworden.

@Happy91: dat ziekige gevoel herken ik wel. Ik heb dat ook gehad net na het ontpillen. Had ook allerlei zwangerschapskwaaltjes zoals pijnlijke borsten en veel honger. Ging bij mij vanzelf over. Heb je een foto van je jurk? Ben benieuwd:)
    @Debbie91: heerlijk een eigen huisje. Wat een luxe een bubbelbad:p. Wij hebben het ook gehad het klussen een paar maanden geleden. Je hebt dan echt geen puf meer in verplicht klussen. Komt strax vanzelf weer als jullie alles op orde hebben. Ik snap dat je toch nog even je best wil doen om de maand toch goed te benutten.
    @Melliemuis: spannend nog een paar dagen;)
    @Scarlett1985: alvast succes met klussen:). Wel heerlijk zo lekker op vakantie. Alle tijd en rust voor een goede bevruchting en innestelling;)
    @Isa2: hopelijk is het kansje benut. Anders nu de komende maanden maar flink aan de klus nu hij weer hier is:D
    @Smeetjuh1990: ik had ook nooit duidelijke ovulatietesten. Het bleek door de PCOS te komen. Hierdoor is het LH hormoon waarop de ovulatietesten positief reageren altijd in mijn bloed aanwezig maar omdat ik geen eisprong heb is er nooit een piek. Hopelijk wordt het na verloop van tijd beter bij jou en ligt het niet aan je lichaam zoals bij mij:)

19. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Dames, ik heb een vraagje:
    op de foto is duidelijk te zien dat ik 12 augustus een positieve ovulatietest had. Die nacht (van 12 op 13 augustus) had ik serieuze steken in men onderbuik, dus ik mag dit als mijn eisprong zien toch?
    Ik heb nu net gelezen dat als je dit voelt, het nog 1 of 2 dagen kan duren eer je ei springt.. We hebben het alleszinds op de 12de nog gezellig gemaakt :D
    Ik heb ook mijn temperatuur bijgehouden en ik had op de 12de een serieuze daling.. 13/08 terug normaal zoals daarvoor, dus volgens FF eisprong op 12/08..
    Wanneer zou nu men NOD zijn? 2 weken rekenen vanaf 12/08? of toch maar zeker 13/08 of 14/08?

Ik weet ook dat hier een apart topic voor bestaat, maar krijg daar geen reactie.. Hopelijk heeft iemand van jullie hier wat ervaring mee en wil me even helpen met na te denken :)
    Sorry als het een ietwat ingewikkelde uitleg is, maar is mijn 2e ronde, dus heb niet zo veel ervaring :) alvast bedankt voor de hulp! :)

Bijgevoegde bestanden:

20. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Bah werken! Moest vandaag ook weer starten haha. Fijn dat je wel een heerlijke vakantie hebt gehad ;) Hoop dat de bloeding inderdaad van het spuiten is :)

Ik hoop dat het geen PCOS is, maar ik ben ook pas net gestopt met de pil. Ook waren de testen in het begin echt wit (die had ik wel netjes met 2 uur ertussen gedaan), maar blijven de testen sinds de 16e lichte streepjes geven. Erna is het me niet goed meer gelukt om duidelijk te testen, omdat ik het niet redde met 2 uur ertussen XD. Zelf verwacht ik dat ik de eisprong heb gehad, maar ik ga het vanzelf zien... hoop ik ^^

Deel Deze Pagina