Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    mooie echo hoor!

3 dec beginnen esmee? dat is wel laat of niet? hoor dat dames al met 5 weken beginnen

nou hier mooi balen, gezakt voor examen, kwam 1,48 punt te kort, dus 1 vraag teveel fout :x

in december nog maar eens proberen, weet nu in ieder geval hoop meer en ook hoe ik bepaalde dingen moet berekenen, dus dan nog maar een poging wagen, maar was wel fijn geweest als ik er vanaf was :(

2. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoi meiden, hier druk druk druk. Veel verjaardagen in deze periode en natuurlijk druk aan het werk! Ik typ dus niet zoveel.. Sorry!!

Combinatietest heb ik dinsdag laten doen, ter 'geruststelling' voor mijn vriend. Echo zag er perfect uit en de echoscopiste zou haar schoen opeten als er een slechte kansberekening uit zou komen, haha!
    Ik heb helaas geen foto's, want ik heb alles gefilmd! :D Ik zal eens kijken of ik misschien een screenshot kan maken van het filmpje ofzo..

Fijn dat alles goed gaat met jullie! Ik zie al weer veel eitjes of bijna-eitjes voorbij komen! Mirte, voor jou wel jammer dat je het examen niet hebt gehaald! :( Maar nu weet je in elk geval wel wat je anders moet doen bij de herkansing, dat vind ik zelf altijd wel prettig! Succes in december!

Esmee, wat goed dat je ook moeders voor moeders doet! Lekker veel plassen straks, haha!

Voor de zwangere dames: vinden jullie ook dat je al zoveel moet regelen??? Ik moet op mijn werk al aangeven hoeveel uur ik wil gaan werken, hoe lang ik verlof wil opnemen, welke dagen ik daarna wil gaan werken etc. Ook kraamzorg en kinderopvang al, maar ik woon ook in een 'drukke' omgeving... Hoe is dat bij jullie?

3. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ze legde uit dat hoogte van hcg dan pas hoog genoeg is, anders was het te weinig om er wat uit te halen.
    En ik zit nu echt nog heel pril er in natuurlijk, aangezien ik best wel een lange cyclus heb is dit een beetje misleidend ;)

Ik hoef nog niets Zus :p maarja, aan mij heb je even niets op dit moment whaha.
    Ben wel super benieuwd naar je echo, leuk dat alles zo fantastisch ging :D

Snap dat je baalt Mirte :( Volgende keer gewoon fantastisch doen en ben je er van af!

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik mocht ook al met 5 weken beginnen maar ik had blijkbaar veel hormonen want de test van mvm was toen al knal..
    Ik heb nog niks geregeld. Ga wel binnenkort kraamzorg aanvragen. Op het werk hoef ik denk ik pas rond maart aan te geven wat ik wil. Ze gaan toch niet eerder met lessenverdeling en vacatures aan de gang.

Mooi dat de echo goed was zus! En ilona volgens mij kan je nog wel optijd zijn geweest.. met positieve test springt je ei niet direct!
    Wat leuk dat je film hebt! Ons kindje was ook zo leuk aan het bewegen gister en heb toen ook gevraagd of ik dat met mobiel mocht filmen.. Dus heb ook leuk filmpje van 30 sec.
    Die heb ik vandaag aan mn leerlingen laten zien om het ze op die manier te vertellen. Echt super leuke maar ook komische reacties gehad. Jongen havo 3: mevrouw u moet dat er straks wel weer eem uit poepn hè..
    Vroeg ook aan klas of ze ook gemerkt hadden dat ik minder fit was. 1 leerling heel eerlijk nou mevrouw u had wel beetje korter lontje haha

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Haha ik schrijf wel lekker logisch.. eerst over echo zus dan weer testen ilona en dan weer terug naar de film van zus

6. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    woman, zou t iets met je zwangerschap te maken kunnen hebben? :D;)

lekker weekend!

vandaag komen de stucadoors om het plafond te stucen in de badkamer en dan volgende week is t eindelijk af!! haleluja!

verder heb ik een nieuwe telefoon besteld dus hoop dat ik die vandaag kan gaan halen. En we gaan op kraambezoek! Lekker baby kijken :D

jullie nog leuke plannen dit weekend?

7. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Aaah balen van je examen Mirte! En hoe is je plafond geworden? Mooi strak door het stucen? :)

Wat fijn van je echo en combinatietest Zus!

Hahaha Woman, zijn dat hormonen?

Vandaag naar de Sinterklaasoptocht wezen kijken in m'n ouderlijke dorp. Toch wel gek om daar heen te gaan zonder kind.. Wie weet volgend jaar ;)
    Morgen druk met oudergesprekken voorbereiden en dan maandag en dinsdag oudergesprekken. En wat voor plannen hebben jullie nog?

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik mag vandaag heerlijk de hele dag toetsen nakijken! :s :)
    Wat jammer van je examen Mirte.
    Esmee hoe voel jij je?

9. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Op zich wel goed hoor :) heb alleen soms van krampen die erg zwaar zijn. Had dit vroeger toen ik altijd zwaar ongesteld was, maar ben dat niet meer zo gewend. Vannacht er van wakker geworden en een kruik gemaakt (niet te heet) en toen kon ik weer slapen. Toen vanmorgen weer en toen maar lekker gaan douchen. Toen ging het weer weg :)
    Het houd niet heel lang aan, maar voelt niet prettig... Maar de kleine is dus wel de boel flink aan het oprekken :p dus dat is wel positief.
    Ik heb ook zwaar spastische darmen en kan al een paar dagen niet meer naar de wc (eet wel vezelrijk). Denk dat die combinatie het helemaal vervelend maakt.
    Voor de rest wat sneller moe, maar weinig klagen.

En met jou? Minder misselijk?

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    ik heb eerste weken ook soort van ongesteldheidsgevoel gehad. Vervelend dat je daar zo'n last van hebt!
    Wel minder misselijk maar soms valt het eten gewoon verkeerd..

11. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ja ach :) Hoop dat het snel minder word. Als ik maar niet hoef te spugen! Hahahaha :D

Dit weekend was het huis vol, wel erg gezellig. Morgen weer werken en inderdaad ook ouder gesprekken op maandag en woensdag. Dinsdag een informatieve ouderavond. Erna begint het wat rustiger te worden op mijn werk ^^
    Donderdag gezellig uit eten met mijn zwagers en aanhang schoonzussies ^^ Zin an!

12. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hello ladies!!

hoe is t hier? Nog dames die een NOD hebben aankomen op korte termijn? staan er nog spannende dingen te gebeuren? ;):D

13. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ik heb geen flauw idee waar ik zit in m'n cyclus...

14. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik wacht op mijn ei-sprong. Verwacht hem vrijdag/zaterdag. Dus weinig nieuws, veel klussen ;)

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik zit inmiddels op 6DPO, met wat raadselachtige klachten.
    Toch wat rugpijn vandaag.. Heb gisteren namelijk een cliënt van de grond moeten plukken. Dus ik ga er gewoon vanuit dat ik het daar aan mag linken.

Erg zoete trek, heb ik normaal niet zo.. wat lichte druk op m'n baarmoeder, zo'n idee.. maar vooral moe! Nu is het op dit moment qua zorg ook zwaar op de afdeling, maar ik was gisteravond gewoon doodop! Ik was een zieke cliënt eten aan het geven en mijn ogen vielen gewoon bijna dicht.

Vandaag een oriënterend gesprek bij een werkgever, in de kraamzorg!
    Erg benieuwd naar.
    Gisteren was lief jarig, maar z'n ouders zijn op vakantie en ik had avonddienst, dus ik had gisterennacht z'n auto aan de binnenkant versierd.
    Hoop vanavond het verhaal te horen hoe die het nou vond!
    Hij heeft vanavond school, dus ik zie hem pas weer om half 10..
    Als ik dan al niet m'n bedje in gegaan ben. Erg jammer dat we nu echt 3 dagen langs elkaar heen leven.. Maar goed dat m'n eisprong al is geweest :p

Ik hou jullie na het gesprek weer op de hoogte!

16. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ging je gesprek goed vandaag Ilona? Pfff, nog even wachten tot je zeker weten waar die gekke dingen vandaan komen ;) Hoop natuurlijk dat het komt door een innesteling :D

Hier voel ik me een beetje in dubio. Het gaat goed met me, krampen zijn gelukkig al wat minder. Merk dat als ik beweeg ik er ook minder last van heb. In het weekend niet zo veel bewogen, dus dan is het allemaal wat stijver heb ik het idee.
    Het is nog heel druk op mijn werk, maar gaat wel goed. Gister avond gesprekken gehad, vanavond ouderavond en morgen nog ouder gesprekken.

Maar voel me nog helemaal niet zwanger. Mijn borsten zijn wat zachter, maar doen ook niet super veel pijn ofzo. En buiten af en toe beetje mijn buik, voel ik niets. Dan blijft het toch rondspoken in mijn hoofd, blijf ik wel zwanger of is het gestopt? Geen bloed is goed zeggen ze, maar ook zeker in onze groep en met m'n buuv gezien dat dit ook zeker niet alles zegt... Zoals al eerder gezegd, ben ik iemand die houd van hard bewijs...wat zenuwslopend dat je dit eigenlijk pas laat krijgt...
    Er spookt van alles door me heen. Heb nog een clearblue liggen, maar die zal niet meer dan 2-3 moeten zeggen... en dat is nog niet heel veel verschil met 1-2.
    Heb ook nog een moeders voor moeders test liggen, maar die reageert knal bij 500 hcg en dat is vaak pas na de 5 weken (En ben nu nog 4+4)...

Bah... houd er helemaal niet van om me zo onzeker te voelen :/

17. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hai!

Bijna vergeten om hier wat neer te zetten.
    Het was een oriënterend gesprek, dus wat losser dan een normaal sollicitatiegesprek.

Het was een vrij gemakkelijk gesprek met een goede sfeer.
    Zij stelde vragen en ik gaf netjes antwoord.
    Ze vroegen natuurlijk waarom ik koos voor de kraamzorg en wat mijn beeld daarvan was. Ook vroegen ze of ik het erg zou vinden om extra scholing te volgen en hoe ik er tegenover stond dat na verloop van tijd mijn huidige vaardigheden in de ouderenzorg kwamen te vervallen (bevoegd/bekwaam zijn). Ik gaf aan dolgraag nog een opleiding te willen volgen en graag door wil met leren.

Ik heb eerlijk gezegd nog een sollicitatie te hebben lopen voor een andere vacature bij hetzelfde bedrijf, en deze wachten we nu beide even af.
    Als ik wil, kan ik 2 dagen vrijwillig meelopen met de kraamverzorgende tijdens haar dienst om zo te proeven of het wat is voor me.
    Donderdag heb ik dat tweede gesprek in de thuiszorg en heb nu afgesproken om dan vrijdag terug te bellen in de loop van de dag naar een van de dames die bij het gesprek zat.

Ik vond het een erg positief gesprek!

Heb inmiddels last van een gigantische vreetkick en ben ontzettend moe.
    Ik denk dat ik straks maar eens goed ga eten en dan lekker op tijd m'n bedje in. Morgen weer een lange, saaie dag op school. ;)

18. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wat vervelend om je zo te voelen Esmee!
    Kan me voorstellen dat je dan gaat twijfelen..
    Misschien kan je morgen een kruidvat test halen? Voor de onzekerheid?

Knuffel meis!

19. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Klinkt heel positief allemaal Ilona! Straks kan je gewoon nog kiezen, dat zou een luxe zijn! Al lijkt kraamzorg me wel een stuk leuker!

Ja maar ben bang dat als ik weer een kv test ga doen, deze weer minder word omdat het op gegeven moment het gehalte aan hcg niet meer aan kan. Dan heb ik nog steeds niet een eenduidig antwoord...

20. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja dat klinkt ook logisch inderdaad...
    Maar heb je krampen? Je had geen bloedverlies zei je.. maar hevige krampen kunnen ook een indicatie zijn.
    En voor het zelfde geld is er niets aan de hand meid!
    Er zit natuurlijk een grotere kans in dat je gewoon lekker zwanger bent, kwaalvrij!

Deel Deze Pagina