Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ooh esmee vrijdag alweer? :) dat is je 3e dan?
    Hier nog weekje wachten en ik begreep dat als er geen bijzonderheden zijn je helemaal geen echo weer krijgt :( denk dat we dan nog wel keer ff pretecho doen..

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ja mijn eerste echo die ik niet zelf hoef te betalen, hoera! Hahaha. Nee hoor, met alle liefde gedaan. Ik zou zeker voor een pretecho gaan, verschrikkelijk leuk toch!

Ik ga denk ik met de 15 weken weer hoor :p Wil toch we erg graag het geslacht weten. En af en toe een steuntje in de rug vind ik ook wel prettig ^^

3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Wordt dat je officiële termijnecho Esmee? Ik vond dat een hele leuke echo! Je ziet echt al een compleet mini-mensje! Veel plezier alvast!

Isa wat fijn dat je echo goed was en de baby helemaal gezond! Ik ben ook best wel zenuwachtig hoor.. Soms is het zo onwerkelijk en kun je bijna niet geloven dat er echt een baby'tje in je groeit waar je nog zo weinig van merkt. Ik moet nog wachten tot 13 januari, dan ben ik 20 weken en 5 dagen.

Scarlett, heb je al opnieuw getest??

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Nee, vandaag niet. Ik wacht even 'rustig' tot morgenochtend..

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Spannend zus! Ik 12 januari.. Ben er nog niet zenuwachtig voor! Ben ik vast voor de tijd wel ff, maar probeer me er ook niet al te druk om te maken en er nuchter in te stappen. Bij de meeste baby's is alles gewoon goed en zonde om je voor niks druk te maken! Maar goed zoals ik al zei vlak van te voren ga ik vast wel zenuwpezen haha!

oh haha Esmee ik wist niet dat je zelf die echo's betaalde! Hoeveel kost dat? Ik heb trouwens wel het idee dat mijn vriend en ik uitzondering zijn in dat wij niet willen weten of het een jongetje of meisje is! Veel mensen hier op het forum willen het wel weten!

6. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Haha ja, waren allemaal pret echo's. Betaal 35 euro voor een echo, dus ook niet verschrikkelijk duur. Niet iets om elke week te doen, maar wel fijn voor af en toe :).

Ja dat wordt dan mijn termijn echo ^^. Vorige echo leek het kindje al iets verder te zijn, maar vind 3.3 cm nog niet echt precies 10 weken (als je het vergelijkt op internet). Ik blijf dus stug volhouden op 24 juli XD. Ben benieuwd wat ze er vrijdag van zeggen.

Spannend meiden, de 20 weken echo. Ik snap ook heel goed als je het niet wilt weten, maar ik als bioloog ben daar te nuchter voor ^^ Wil het gewoon weten.

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik ben ook heel nuchter persoon hoor :) maar ik vind de verassing en het speculeren (zowel door mezelf als door anderen) veel te leuk!
    Nu lekker slapen morgen wekkertje weer om 6.30..

8. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woman en zus, mooi dat het goed gaat!

Woman, ik zou ook niet willen weten wat t wordt. Lijkt me wel leuk en makkelijk, maar de verassing lijkt me nog leuker.

Esmee, kun je zo vaak n pretecho krijgen als je zelf wilt dan?
    Wel leuk, zoveel echo's!

Zus merk je er nog zo weinig van? Ach dat is beter dan de overload aan bevestiging die smeetjuh krijgt hihi..

Scarlett, nou je dacht een streepje te zien en bent overtijd toch? 1 en 1 is vast 2 :D

Hier gaat het verder goed. Goede voornemens waar ik echt al goed mee bezig ben en zit lekker in mijn vel. Vorige keer was drie keer scheepsrecht, hopelijk nu weer en dan echt :D

9. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Wie weet Vlinderbaby! Morgenochtend maar weer een testje doen. Maar ben bang dat mijn cyclus gewoon door de war is. Wat zijn je goede voornemens?

Ik zou ook willen weten wat het wordt, jongen of meisje. Ik kan niet tegen verrassingen, en het lijkt me ook wel makkelijk qua inkopen doen enzo.

Leuk al die echo's die er aan gaan komen! Ben benieuwd naar de foto's!

10. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezond(er) leven, gelukkig blijven, meer leren en veel leuke dingen blijven doen met en voor mensen om wie ik geef. Eigenlijk ben ik heel tevreden, mar net wat gezonder eten, mee bewegen, meer slapen etc. Iemand anders nog goede voornemens? Benieuwd naar je test Scarlett!

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Isa, fijn dat de buikgriep maar een dagje aanhield en dat jij je erna een stuk beter voelde.

Woman en Zus, fijn dat het goed gaat! Houden zo!!

Esmee, hopelijk kunnen ze nog wat doen aan het overgeven maar wel prettig dat ze je in de gaten houden. En dan vrijdag weer zien waar je het allemaal van hebt en voor doet ;)

Scarlett, wat vaag die testen! Hopelijk heb je vandaag al getest en krijgen we zo het resultaat te horen??

Vlinder, met jouw goede voornemens gaat het helemaal goed komen denk ik, dit jaar!

Wat mij betreft.. Wij willen ook graag het geslacht weten, dus 15-16 weken zal er dan ook een pretecho plaats vinden. Er schijnt een praktijk te zijn in Barendrecht (Rotterdam) die het doet, kosten ook ongeveer 35 euro, dus dat is te bezien! En dat zit vlak bij de Ikea.. Heel vervelend natuurlijk.

Ik heb net m'n bloed afgestaan voor het onderzoek, maar liefst 6 buisjes. Ze wilde nog al wat hebben van me.
    Alleen moest het als ik gegeten had, dus ik vanochtend braaf ontbeten, maar het was er al weer uit voor ik er erg in had. Dus hopelijk is het alsnog goed zo. Volgende week vrijdag heb ik de termijn echo, en dat zou de uitslag al binnen zijn.
    Verders moet ik nog 5 hele diensten werken. Morgen en dan vanaf zaterdag 4 diensten, en dan is die dinsdag m'n allerlaatste dienst op de afdeling. En ik ben blij dat ik dan niet meer elke keer een uur heen en een uur terug hoef te rijden. Wel jammer want ik kon het met een paar (op een hand te tellen) collega's wel goed vinden, maar gelukkig bestaat Facebook.

Woensdag is m'n laatste examen, mondeling, dus dan weet ik of ik officieel diplomeer of niet.. Spannend allemaal. Hopelijk gaat de week voor ons allemaal snel!! :D

12. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Test was wederom negatief :(
    Geen spoortje van ongesteldheid te bekennen..

13. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Scarlett, wat vervelend! Op welke dag zit je nu?

Ilona, vervelend van je ontbijt! Maar leuk, een pretecho extra en idd heel vervelend dat deze naast de Ikea zit haha!

M'n goede voornemens komen zeker goed, ben al druk bezig :D

14. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Balen Scarlett... je wilt nu toch wel onderhand duidelijkheid!

Ja Vlinder, zolang je er zelf voor betaald mag je er zo veel laten maken als je wilt.

Zelf geen goede voornemens :)

He bah Ilona, ook niet lekker. Hoop inderdaad dat het genoeg is geweest, dat wil je niet nog een keer.

Morgen naar de gynaecoloog. Geen idee wat me staat te wachten, maar hoop dat ze me kunnen helpen.

15. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    #2735 Scarlett1985, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    Hè hè, toch ongesteld geworden vandaag. Cyclus van 31 ipv 28. Hopelijk was dat eenmalig. Volgende keer graag weer op tijd lichaam! Weet nu niet precies wat ik als komende nod moet aanhouden. Ik pas dat wel aan zodra ik weet wanneer mijn ovulatie is.

16. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Toch nog duidelijkheid Scarlett... op naar een positieve ronde!

Ik werd net gebeld door mijn leidinggevende en ze zette me erna op speaker. Kon ik mijn mentorklas zelf vertellen dat ik zwanger was. Reacties waren erg grappig hahaha <3

17. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Balen Scarlett! Maar inderdaad, wel duidelijkheid nu. Hoop volgende keer weer 28! Nouja eigenlijk niet natuurlijk;)

Smeetjuh wat leuk dat je het zo zelf kon vertellen! Wel balen dat je nog niet kan werken.

Ik ben vandaag 20 weken:D En volgens mij voelde ik de baby eergister voor het eerst en zonet ook even:D

Wij gaan trouwens ook pretecho doen als ik rond de 27 weken ben, vlak voordat vl weer moet varen. En als ik 30 en 34 weken ben moet ik groeiecho's (omdat mijn moeder zw.diabetes had) Primaaa:p

Heb zondag voor het eerst kleertjes besteld bij Noppies, die komen vandaag als het goed is!! En gister knuffels van woezel&pip en de buurpoes gekocht ;)
    Morgen gaan we naar Sneek, daar schijnt een hele leuke grote babywinkel te zijn (geen keten), dus ben benieuwd!! Woehoe ik ben loss

18. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    ah wat super 20 weken is toch wel weer een mijlpaal!
    Bijzonder he je kleintje voelen! :D Ik ben nu toch ook wel erg aan het aftellen voor de echo haha!

Esmee leuk dat je het op deze manier toch zelf aan je klas kon vertellen!
    Ik was gister klaar met werken en toen zat ik in auto naar huis en toen dacht ik 'hey ik ben niet misselijk en heb energie!' Was echt al bijna vergeten hoe het was om zo les te geven! Hopelijk blijf ik me nog hele poos zo voelen zoals nu!
    Gisteren ook weer gewandeld, maar was voor eerste keer te gek.. 5 km in 47 minuten.. Vond ondertussen het tempo al te hoog liggen en voelde al steken onderin mn buik, mja wilde niet klagen. Er liep ook nog iemand mee die week langer zwanger is dan ik..
    mja afgelopen nacht wel veel wakker gelegen door pijn in mijn liezen.. Volgende keer toch maar weer beter naar mijn lichaam luisteren!

19. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Isa, wat super! Fantastisch om je kindje te voelen lijkt me :D En groot gelijk! Nog even de baby zien voordat paps weer op zee moet. Is hij wel weer op tijd terug?
    Ga je je aankopen ook showen? Ben benieuwd! <3
    Zodra ik me beter voel ga ik je opzoeken, moet toch kleren kopen!

Wat goed dat je je op en top fit voelt Woman ^^ Verademing na die ellendige weken! En niet verkeerd, 5 km in 47 minuten, was het lekker even? Inderdaad wel goed naar je lichaam blijven luisteren, anders kan het natuurlijk weer de andere kant op slaan ;).

Ja het was leuk om het zo aan te geven ^^ Mocht ik het toch zelf vertellen.
    Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest. Met de baby gaat het super (ze dacht 12+2 en ik ben 11+4 volgens eigen berekening). Ik zit op het randje van uitdrogen en moet door gaan met de medicatie. Met medicatie blijf ik binnen de marges, als het niet meer werkt moet ik meteen bellen.

Het is helaas HG en ze verwacht verbetering in 2-3 weken. Daar houd ik me aan vast :)
    Vrijdag weer echo <3

20. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    He wat balen Esmee!
    Zoals je typt lijk je nog wel optimistisch! Maar man wat moet dat zwaar zijn! Hopelijk knap je snel een beetje op!!

Deel Deze Pagina