Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaRu

CaRu Actief lid

5 mrt 2015
    128
    0
    0
    Officemanager
    Groningen
    Als jullie het niet erg vinden praat ik mee met deze topic. Mijn partner en ik zijn ook bezig om een kindje te krijgen.

We doen het rustig aan, maar ik merk dat ik al heel veel aan het opzoeken ben wat je allemaal het beste kan nemen of doen.

Ikzelf ben 19 jaar (bijna 20) en heb een helse jaar achter de rug. In december 2013 ben ik door de Diane 35 heen gebroken en moest ik aan de prikpil. Van de prikpil draaide ik helemaal door, bleek dat ik al genoeg hormonen van mezelf aanmaakte en als ik nog meer kreeg dat ik zo hormonaal werd als wat. Dit heb ik voor 6 maanden geprobeerd en heb toen 2 maanden de koperspiraal genomen. Dit was ook geen goed idee, aangezien ik enorm veel pijn kreeg. Deze moest in augustus 2014 dan ook verwijderd worden. Daarna ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan en gebruikten wij ook geen voorbehoedsmiddelen (wel geprobeerd hoor, alleen we hadden het al zolang niet me gedaan)..

Vanaf december 2013 tot en met augustus 2014 ben ik NON-stop ongesteld geweest, daarna een maand niet en vervolgens weer 2,5 maand ongesteld. Sinds twee weken ben ik nu weer gestopt met menstrueren en ik hoop dat mijn menstruatie nu wat regelmatiger wordt. Slik hiervoor ook Teunisbloemolie.

Door dit alles is mijn biologische klokje als een gek tekeer gegaan en hebben mijn partner en ik besloten om kinderen te krijgen.

We wonen samen en hebben beide een baan, inmiddels een relatie van 4 jaar en gelukkig. Een eerste kindje past hier voor ons er perfect bij.

Ik weet alleen niet wanneer mijn vruchtbaarste momenten zijn aangezien ik een heel onregelmatige cyclus heb en ik in de afgelopen half jaar 2 cystes heb gehad.

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Hoi CaRu,

Dat lijkt me verschrikkelijk om in te zitten! Geeft een hoop onzekerheid en dan is het maar afwachten wanneer je met een ronde kan starten. Wel fijn dat jij met je vriend een goede basis hebben :)

Helaas zit onze groep al vol, al kunnen we onze titel en begin bericht niet meer aanpassen. We merkten dat hoe meer mensen erbij kwamen, hoe onoverzichterlijker het werd. We zijn nu een hecht groepje geworden en kunnen zo andermans nieuws goed bijhouden. Sorry!

Misschien dat er een ander leuk groepje is waar je bij kunt aansluiten? Vaak worden er ook nieuwe groepen gestart, zodat je ook met een hecht groepje kan meekletsen.
    Ik hoop dat je toch gauw duidelijkheid hebt in je situatie en je snel zwanger zal raken van een blijvend kindje! :D

Fijn Iloon, toch wel weer een gesprek! Al blijft dit allemaal erg spannend natuurlijk... Hoop toch dat je binnenkort een baan weet te bemachtigen :D

Ja de baby is heel bewegelijk, Peter kon het vanmiddag zelf ook een paar keer voelen. Sinds gister voel ik de baby ook eigenlijk zo erg en zo veel haha :D Druktemakertje daarbinnen!
    Ik heb een foto geplaatst in het besloten groepje, één van m'n toeter en één van de echo :D

3. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    daar is ze weer!! terug in NL
    2u vertraging ivm dikke sneeuwval, maar weer terug.
    en.... meteen de koe bij de horens gevat! ha gebeld en vanmiddag geweest. verwijzing meegekregen en afspraak voor bloedprikken dus dat ga ik deze week doen. Dominic gaat deze week ook de verwijzing regelen en dan hebben we 19 maart de eerste afspraak staan bij de fertiliteitskliniek hier in t ziekenhuis!
    helemaal enthousiast :D haha dat je daar enthousiast over kan zijn lol. Ben gewoon blij dat er actie komt. Dat we weten of er wat aan de hand is ja of nee, gewoon wat duidelijkheid.

Hoe is t hier?

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oh Mirte ik kan me voorstellen dat dit goed voelt! En wat fijn dat het zo snel op gang lijkt te komen!
    Esmee ik ga je toeter eens bewonderen!
    Ik heb vandaag weer gewerkt :) ging wel goed en doordat het toetsweek is vielen aantal lessen uit dus kon rustig aan beginnen.. wel echt kapot na de tijd!

5. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Super goed dat je actie hebt ondernomen Mirte! Knap van je en fijn dat ze het ook snel doorzetten :D Kan me voorstellen dat je daar erg happy over bent :D

Aah lekker Woman, even wat minder uurtjes! Kan me voorstellen dat je enorm gesloopt bent... hoe gaat het lichamelijk nu verder? Neemt de pijn verder af?
    Tot hoe lang moet je nog tot je verlof?

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Gaat nog steeds goed :) ik ga er vanuit dat ik nu 6 weken van te voren met verlof moet dus dan moet ik nog 6 weken werken...
    Heb weer buik foto geplaatst ik word nu echt een dikkerd...!

7. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Wat gaat de tijd snel zeg Woman... al kan ik me voorstellen dat het nu even heel langzaam voelt met je klachten... Fijn om te horen dat het goed gaat ^^
    Wel lekker vooruitzicht :D En ik ga even spieken :D

8. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hee ladies!!

hoe is t hier?

muzieknootje, hoe is t nu met je? beetje bijgekomen van alles? Nog nieuws over de planning?

en met de andere dames?

vandaag een dokter dagje gehad
    eerst naar de tandarts,
    vervolgens naar de ha voor bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (ik schijn goeie bekkenbodemspieren te hebben :D)
    en toen naar t ziekenhuis om bloed te prikken.

Ik heb weer genoeg pijngeleden vandaag ;)

9. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @esmee: wat te gek dat Peter het al kan voelen! Lijkt me zo'n bijzonder gevoel in je buik..

@mirte: wauw meid! Wat een grote stap ineens! Kan me voorstellen dat je er zo enthousiast over bent. Ik weet nog goed dat ik toen heb aangedrongen op een zaadonderzoek via de huisarts. Toen kwamen we daarna voor de intake bij de gyn en toen hadden we meteen de uitslag daar al van! Vond ik zelf enorm fijn, dat we ze een stap voor waren haha

@woman: nog 6 weekjes werken, maar dat is zo voorbij en daarna begint je verlof. Wat een mooie buik heb je! :)

Hier alles wel goed, ben nog steeds aan het bijkomen en afgelopen vrijdag werd ik ongesteld. Natuurlijk werd ik ongesteld want er vond geen terugplaatsing plaats en toch heb ik me een potje gejankt. Als een klein kind! Waarom? Omdat het zomaar zo had kunnen zijn dat ik dit weekend met een positieve test in m'n handen had kunnen staan. En nu moeten we weer wachten.... Wat doet dat toch veel met me! :(

Manlief gaat weer lekker koken straks dus ik word verder goed verwend! En ik vertrouw op een goed einde in dit hele traject. Volgende week woensdag controle bij de longarts en de gyn. Ben benieuwd!

10. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Jeej Smeetjuh wat gaat het hard! Zo leuk he om het te voelen! Vooral voor mijn vriend vond ik het superleuk, wordt het toch wat "echter" van voor de mannen.

Welkom terug Mirte! Superfijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Haha lekker zo'n dokterdagje :)

Fijn woman weer aan het werk! Is ook niet gek hoor dat je moe bent, je lichaam heeft ook een klap gekregen met al die pijn.. en los daarvan ben je ook nog zwanger :p! Mooie buik!
    Oehh nog 6 weken werken...ik nog 5:D

Muzieknootje kan me heel goed voorstellen dat je er ff doorheen zat. Fijn dat je man voor je zorgt :)
    Het is ook allemaal niet niks hoor!!
    Ik duim voor jullie in mei een mooie plakbaby!

Zo. Nu ga ik even lekker klagen :D
    Rug en bekken doen vet pijn aan de linkerkant, en sinds zaterdag zit ook ineens rechterschouder vast. Zal wel verkrampt lopen ofzo. Ik waggel soms al omdat mijn linkerbeen dan een soort van op slot zit. Buik zit in de weg en doet pijn aan het einde van de dag. Niet van binnen maar het "trekt" zeg maar. Heb nu wel een fijne buikband die ondersteund, maar die mag ik alleen dragen op mijn werk.
    Bukken lukt echt niet meer dan schiet het meteen in mijn rug. Schoonmaken, werken, was doen, iets van de grond pakken (laat natuurlijk ook alles uit mijn handen vallen ;) ) doet pijn. Zucht. En ik mis mijn vriend. Wil wel elke dag afleiding zoeken maar daar ben ik dan ook weer te moe voor.

Zo. *klaagmodus uit*

Hoe gaat het met jullie:D?

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Isa, dat klagen mag best eventjes!
    Wat komt jou en Woman's verlof al in de buurt!! Gaat onwijs hard.

Smeetjuh, Wat leuk dat je man het nu ook kan voelen, dan word het voor hem ook wat echter! Hoe staat het met de babykamer en inboedel??

Mirte, Fijn dat je zo snel terecht kon bij de ha! Hopelijk krijg je snel uitsluitsel.

Muzieknootje, helemaal begrijpelijk dat je er even enorm van baalde!
    Ik duim heel hard voor jullie, voor een plakbeeb! Die verdienen jullie inmiddels wel.

Hier gaat het de goede kant op.. (naar mijn idee eindelijk)
    (Ik heb trouwens al wel een verslaving ontwikkeld, aardbeien, maar ik was hier al enorm dol op.. eet per dag zo'n heel doosje op ;))
    Lichamelijk niets te klagen op dit moment natuurlijk, nu de misselijkheid etc alweer ver uit zicht zijn.. maar het mentale gedeelte van werkeloosheid en verveling is best pittig.
    Afgelopen vrijdag dat gesprek gehad en de vrouw was enorm enthousiast tot dat ze hoorde dat ik zwanger was. Ze had namelijk echt iemand nodig etc. Toen ik door vertelde dat ik al met een aantal systemen bekend ben, waar hun pas mee gaan beginnen, was ze weer enthousiast en wilde ze alles eraan doen om mij toch binnen te halen.
    Alhoewel ze natuurlijk geen garantie kon geven.
    Ze belde me gisteren terug, en ze willen me een 3 urig contract aanbieden in de flexpool, wat automatisch meer word qua uren want ze heeft echt iemand dringend nodig. Komende vrijdag heb ik daarvoor een gesprek met haar leidinggevende. Hoewel ik hier enorm blij mee ben, wil ik echt pas tot vrijdag afwachten met zelf enthousiast zijn.. Dan weet ik namelijk pas of en wanneer ik weer kan werken!
    Donderdag lichamelijke controle bij de VK.. en nog maar 15 dagen tot de 20 weken echo, ik ben ZO benieuwd naar de gezondheid (na m'n echo de laatste keer) en naar het geslacht natuurlijk...

Duim draaien voor iedereen gaat hier gewoon non stop door :D

12. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ai isa klaag maar lekker raak hoor! jeetje, 5 en 6 weken, wat gaat t hard!
    yaay ilona, bijna echo! nog 2 weekjes !

vandaag de post ook binnen van t ziekenhuis met een vragenlijst. Over een ruime week zitten we er al. Vrijdag bellen voor bloeduitslag, waar ik me stiekem toch wel zorgen over maak.
    je zal zomaar al bijna 9 jaar met chlamydia rondlopen.... :$
    t zal wel meevallen, maar goed je gaat toch dingen bedenken...
    hoe is t met de andere dames?

13. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Mirte snap ik hoor ik vond het ook ineens spannend die bloeduitslagen!

Ilona ik at de eerste 3 maanden ook heel veel aardbeien haha. Het schiet al op gelukkig voor jullie over minder dan 2 weken de 20-wekenecho woehoe! Spannend van je sollicitatie, ik hoop het voor je!
    Hoe was het bij de VK?

Hier gaat het geestelijk weer wat beter :) Even lekker geklaagd bij iedereen die het maar wilde horen haha. Lucht wel op!
    Lichamelijk voel ik me wel echt een wrak, nu ook nog verkouden en keelpijn erbij :x

Morgen weer fysio ben benieuwd! Hoop dat ze het even goed los kan maken ofzo..

Hoe gaat het met de rest??

14. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
  15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ging weer goed bij de verloskundige!
    Bloeddruk was netjes, welgeteld 1 kilo aangekomen..
    Baarmoeder was al goed te voelen, dus waarschijnlijk begint het uitdijen nu. Beeb was makkelijk te vinden met doppler dit keer, maar een goed paar tellen mogen horen, want beeb zwom heerlijk weg.
    Hartje klonk goed volgens de verloskundige.
    Afspraak gemaakt voor de suikertest, dat word 20 april, wordt thuis uitgevoerd!

Weer gerust gesteld dus, tot de 20 weken echo, want nu wil ik m'n beeb weer eens zien hoor :p

16. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Jeetje muzieknootje :( Kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt, maakt niet uit dat het te verwachten was. Hoop dat je gauw een terugplaatsing mag hebben. Laat je maar lekker verwennen!

Super Mirte, goed bezig. Hands on omgaan met de situatie, hopelijk snel duidelijkheid!

Klagen mag Isa, zeker voor iemand die de hele dag moet staan met werken! En dan ook nog der vent op zee. Niet ziek worden hoor ;) Kan je er even niet bij gebruiken allemaal!

Ilona, jij krijgt zometeen een aardbeien addict baby. Of je baby ziet er uit als een aardbei XD Wel netjes dat je maar 1 kg bent aangekomen!!! Bij mij is het inmiddels 5,5 kg XD maar dat doe ik echt zelf (#vreetbuien)
    Morgen meer nieuws met mogelijk werk :D Ik duim voor je :D En fijn om te horen dat je het hartje hebt kunnen horen <3

Hier gaat het goed ^^ vandaag geprobeerd te winkelen op Urk... Mijn schoonzus zei dat haar schoonzus (lekker ingewikkeld :p) daar goed kon slagen iedere keer. Zij was ook geen shopper.
    Kwam daar met m'n schoonzus, was de winkel helemaal leeg... whahaha alleen het bordje van het pand stond er nog... Mislukt!
    Gelukkig ook weer wat besteld (poging 3), want ik heb zaterdag een bruilofts receptie waar ik heen moet (leuke collega). Wil ik er wel een beetje goed uit zien :D... meeste jurken geven mij een S vorm (buik en reet XD).... niet charming.

17. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    korte update: bloed onderzoek is prima, ik loop niet al stiekem 9 jaar met chlamydia rond :D

18. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Fijn mirte!!

19. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Yay!

20. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Fijn Mirte! Toch altijd spannend! Ik vond dat ook toen ik moest bloedprikken en op van alles werd gecontroleerd!
    Zo heb er weer een weekje werken opzitten! Zolang ik medicijnen maar neem gaat het goed!
    Volgende week weer controle bij gyn, maar denk zelf dat ik daarna wel terug mag naar verloskundige.
    Nu wel erg moe dus even heerlijk een uurtje liggen voordat ik moet koken! :)

Deel Deze Pagina