Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ben alweer thuis.. mn maag kon het drankje niet aan :( Echt mn best gedaan het binnen te houden, maar het spoot er weer uit :S Dus moet maandag weer :x

2. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    O wat vervelend!
    En dan nog een keer, bah!
    Ik heb de afspraak staan voor 20 april, de tolerantie test.
    Hopelijk gaat het maandag beter..

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    qua smaak viel het mij echt mee hoor! HEb wel eens dingen gehad die ik viezer vond. Maar mijn maag kon het gewoon niet aan.. Heb het 10 minuten binnen kunnen houden.. Zweet brak me aan alle kanten uit, tzat al keer weer in mn mond dat heb ik nog dapper weer doorgeslikt (want neee wilde echt niet nog een keer), maar daarna spoot het er echt uit... echt balen!

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Toch zou het qua suikergehalte liggen aan een kop koffie met drie klontjes suiker en een stuk appelgebak.. Maar dat op de nuchtere maag!
    Hoorde ook dat er mensen waren die het achteraf beroerd hadden..
    Denk dat ik na die tweede prik meteen een liter water naar binnen werk voor mijn idee..
    Ik had trouwens de optie om het thuis te doen, dan kon je ipv twee uur wachtkamer, twee uur op de bank zitten.. Maar weet niet of die optie overal gedaan word..

5. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Aahh woman wat k*t dat het niet lukte! Snap het helemaal ik vond het ook verschrikkelijk! (Had een boterham met kaas meegenomen voor na de tweede prik, nog nooit zo'n lekker broodje gehad :D)
    Zou fijn zijn als je het thuis mag doen idd, hier mocht dat niet.. misschien kan je dat nog vragen?
    En ook balen van de medicijnen... Merk je het ook gelijk dat je meer pijn hebt nu? Is het niet goed voor de baby als je het te lang slikt?

Ilona echt shit van die referentie! Hoop dat het snel lukt met het getuigschrift. Heb je al contact gehad met dat andere uitzendbureau? Hoe voel je je verder? Geen misselijkheid meer?
    Wat betreft ander werk... ach dat doe ik al een paar jaar. Ik ben jurist maar sta in een winkel. Wat ik trouwens erg leuk vind, ik hou erg van mode! Maar intellectueel gezien zit er geen uitdaging in inderdaad. Voor nu vind ik het prima, juist wel fijn om te combineren straks met een kleintje en een man die de helft van het jaar weg is. Maar over een paar jaar ga ik denk ik weer wat opfriscursussen doen en dan zou ik graag weer een baan vinden waar ik voor geleerd heb.

Mirte spannend weer op het wachtbankje!! Fijn je NOD nog in maart :)

Vlinderbaby wat balen zeg...al helemaal na zulke symptomen :(
    Ik duim heeeel hard voor je! Fijn dat je ei er alweer aankomt! Klusze ;)

Muzieknootje hoop dat je snel ongesteld wordt! (dat hoor je ook niet heel vaak hier he :D). Komt al dichtbij dan 20 april!!
    Was het bij de longarts ook allemaal goed?

Pippers hoe gaat het met jou? Long time no see!

Ik heb maandag ook weer controle gehad bij de vk. Qua groei zitten we (baby+buik) nu ook ineens boven gemiddeld, terwijl baby drie weken geleden nog iets onder gemiddeld zat. Groeiecho stond bij mij al gepland voor komende maandag dus ben benieuwd!
    Ze zag trouwens al aan mijn gewaggel dat ik last van mijn bekken heb ;) Morgenochtend weer naar de fysio gelukkig.
    Toen ook nog even lekker in huilen uitgebarsten, kon niet meer stoppen. Voelde het al branden toen ik nog in de wachtkamer zat :)
    Geeen idee waarom maar het zal me al paar dagen tot hier (houdt hand bij hoofd).
    Vk was heel lief. Ze vindt wel dat ik minder moet gaan werken. Maar ik heb maar 1 collega dus dat wordt lastig... vanmiddag even met haar overleggen. Maar heb ook nog eens die hardnekkige griep dus hele dagen trek ik nu sowieso niet :(

6. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Isa, meid, dikke knuffel..
    Ik snap dat het soms even te veel is!
    Wat naar die bekkenklachten, wel fijn dat fysiotherapie kan werken..
    Lastig dat minder werken, als je maar 1 collega hebt. Hopelijk kunnen jullie het samen oplossen..

Wat betreft de misselijkheid is die al weken het land uit, of in elk geval mijn lichaam uit.. Ik eet op sommige dagen echt als een bouwvakker maar probeer het in de hand te houden.
    Afgelopen week bezoek gehad aan de VK en was maar 1 kilo aangekomen, dus het valt mee en m'n lichaam heeft het echt nodig.
    Ik heb vandaag om 14.00 een afspraak staan met het uitzendbureau, wat gelukkig niet zo allergisch is voor zwangere dames. En als dit ook op niets loopt, weet ik niet wat ik ga doen. Ik snap lief z'n optie (kassa werk) maar wie neemt er nou iemand voor de resterende 14 weken aan?
    Lief vroeg gisteren hoe ik de zwangerschap ervaar, en of het was wat ik verwachtte.. Ik heb eigenlijk een politiek correct antwoord gegeven, maar het meeste wat me tegenstaat qua zwangerschap is dat ik dus nu thuis zit zonder werk. Van hormonen weinig last, alleen ben ik soms ERG snel boos of chagrijnig..

Ik denk dat ik afgelopen zondagmiddag de beeb gevoeld heb, maar gezien dat daarna niet meer voorgekomen is, hou ik het op toeval of toch een darmspasme :p.. Ik denk soms dat ik al een buikje begin te krijgen maar andere dagen denk ik van 'neh'.. volgens lief begint m'n buik wel wat dikker te worden maar is het nog minimaal, maar hij hield wel van een volle zwangere buik... ;)

7. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ach jeetje zwangerschapshormenen dames? mag hoor :D ik zou zo met jullie meedoen.

ik ben inmiddels een beetje beduust terug van de eerste afspraak....
    vrouw was heel aardig, kort gesprekje gehad, ze heeft wat verteld over eisprong en zwanger worden (waarop ik dacht, dit weet ik allemaal al vrouwke, schiet maar op wanneer gaan we beginnen?)
    Vervolgens aangegeven dat manlief zn zaad mag laten testen, dus dat staat gepland voor begin volgende week (mogen we zelf bepalen, moet in de ochtend in t ziekenhuis ingeleverd worden)
    en toen inwendige echo gehad van baarmoeder, eierstokken en eileiders.
    Ik heb nu schijnbaar een cyste op mijn eierstok (in mn eierstok?) van een milimeter of 3. Er werd meteen een echoscopiste bijgehaald en die zei even tussen neus en lippen door dat het een ovulatiebloeding kon zijn of endomitriose :$ WAAATT???
    moest me inhouden om niet al in janken uit te barsten, daar had ik namelijk helemaal niet aan gedacht.
    Amper pijnklachten oid, dus he??? hoe kan dat?
    maar goed, ze zei dus dat het ook een ovulatiebloeding kon zijn, dan vult het zakje waar je ei uitkomt zich met vocht. Dit zou dan als ik ongi wordt en een nieuwe ronde in ga weg moeten zijn. Ze heeft nog gezocht naar andere verklevingen wat op endomitriose zou duiden en die zijn er gelukkig niet gevonden.
    Dus nu gaan we mijn cyclus volgen. Als ik ongi wordt moet ik bellen en dan heb ik op cd10 een echo. Dan zou die cyste ook weg moeten zijn (zo niet dan is er stront aan de knikker vrees ik). En dan krijg ik regelmatig echos om mijn eisprong te volgen en na eisprong ook een bloedtest om te kijken of de hormonen ook doen wat ze moeten doen.
    ben er wel een beetje van ondersteboven want ik heb natuurlijk vooraf gegoogled wat voor problemen we tegen zouden kunnen komen, en dit heb ik ook gezien maar ik kan me niet echt vinden in de symptomen (als in die heb ik niet)
    dus we gaan nu nog maar even uit dat er niets aan de hand is en dan zien we t wel. Geen andere verklevingen is sowieso goed, dus zou t wel zo zijn is t misschien pas in een beginnend stadium ofzo.
    Ik loop alweer te hard van stapel zie ik wel :D
    anywaayzz ik hoop dat mijn ei zich rot is geschrokken en spontaan bevrucht en wel naar mijn baarmoeder racet. Al dat 'probing' moet t vast gemakkelijker hebben gemaakt om de weg te vinden.

We gaan het zien dames!

8. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Hey meiden!

Isa, inderdaad long time no see! Ik schaam me dood, maar ik ben een beetje druk geweest de afgelopen tijd.

Vorige week begonnen met nieuwe baan, leek allemaal geweldig, maar blijkt toch na een heel gedoe dat het niks voor mij is. Te veel tact en politieke correctheid die ze zoeken en daar kan ik niet zoveel mee :p

Was even zuur, morgen definitief afmelden. Gelukkig nog 3 ijzers in het vuur, dus daar ga ik dan morgen meteen mee aan de slag.

Ik heb niet alles terug gelezen, voornamelijk omdat de functie op ZP niet helemaal werkt met ''eerste ongelezen'' :x

Hoe dan ook, de tijd gaat hard, want mijn eisprong zit eraan te komen en we hebben weer groen licht :D
    HCG van 5 maart bloed prikken was 1,4 dus helemaal geweldig.

Verwacht mijn ei aankomende zaterdag, misschien zondag.

En nu ga ik even wat bijlezen :D

Xjes

9. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Zus! Wat leuk weer eens wat van jou te horen!
    Bekkenklachten... Naar! Van een pony? (Paardenmeisje? :D ) Dan ben je wel lelijk terecht gekomen.
    Krijg je er wat voor?
    Tsss.... Geen waterhoofd, gewoon een vet slim jong! :p

Ilona, echt onwijs K** van je referentie. Ik vraag me dan echt af of ze misschien wat sexytime tekort komt ofzo. WTF bezielt je om voor iemand een slechte referentie af te geven.

Isa, lekker naar de fysio! :D Ja is ff vervelend maar vaak daarna wel weer lekker soepel in je velletje :cool:
    Zo soepel dat je melk begint te lekker whahahaha....
    Ik zou helemaal gek worden als ik alleen met een griepje thuis zat, last van bekken met een zwangere buik. BAH! Respect meid, nog heel ffies meis, dan zijn jullie weer samen en dan wordt de kleine al bijna geboren! :D

Muzieknootje, dikke knuffel meid, wat is het toch vervelend dat je zo lang moet wachten op vooruitgang. Het is echt naar dat het niet verloopt zoals het moet, maar hey, het komt echt goed! Vanaf morgen nog een maandje en dan mag je! ;) Ik ga zo onwijs voor je duimen meid!

Mirte der ei al geweest! JEEEEEJ! Nog ff voor de MMM raak! Dat zou toch geweldig zijn ;)
    Ik denk dat we positief moeten blijven als het gaat om de eventuele diagnose. Je hebt geen pijn en geen afwijkingen op de echo behalve dan een ovulatiebloeding, maar het ziet er vooralsnog goed uit toch?
    *Happy thoughts, happy thoughts* -Think pink-

Woman, wat vervelend zeg. Lijkt me ook niet echt lekker om te drinken als je al zo hoog in je hormonen zit...

Vlinder toch aan de testjes! Good for you!
    Je zal zien, het geeft rust :cool: En ermee bezig ben je toch wel, hoe dan ook, links of rechtsom, wel of geen ZP, wel of geen test, wel of niet elastieken, wel of niet sexytime, ALTIJD! :p

Hoe is het met Bolle Rups A.K.A. Esmée :p

10. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Isa, pff dat klinkt toch naar allemaal. En wat pippers zegt, ziek, pijn in bekken, en dan geen kerel thuis. Lijkt me ook heftig! Maakt van jouw wel een stoere meid en jij kan dit. Nog even en dan kunnen jullie weer samen genieten!

Mirte, phoeh dt zal schrikken zijn idd! Maar gelukkig wees er verder niets op en heb je de symptomen niet, dus we duimen gewoon dat het dat niet is! En idd jouw geschrokken eitje begreep dat het nu tijd voor actie was en je bent gewoon zwanger! Daar duim ik voor!

Pippers, wat naar van je werk! Wel goed dat je nog drie dingen hebt lopen! Het testen geeft nu rust idd, minder met m'n lichaamssignalen bezig, maar verder ben ik het niet met je eens. Als ik ongi ben ben ik er echt een week of twee niet mee bezig en vergeet ik t forum. Daarna wel steeds meer idd. Maar wanneer ik druk ben met werk en leuke dingen word ik ook zo afgeleid dat ik bv rauw vlees op heb terwijl ik me voor heb genomen dat niet te doen (doktersadvies) omdat ik het vergeten ben.. Gelukkig maakt dat allemaal niet echt uit haha.

Woman, vervelend van die test! Wat voor test is dat? Voor jouw suiker of die van de baby of zo?, hoe werkt dat dan? Sorry daar weet ik allemaal niets van af... En gelukkig was t bij je neef ook loos geklets over dat hij zo ontzettend groot zou zijn, dan weet je dat het onzin kan zijn...

En thnx voor de info woman! Heb nu nog steeds een licht streepje, als hij donkerder wordt ga ik vaker testen. Denk idd dat het een wat langere ronde wordt maar de winnende ronde mag dat haha. :D

Ilona, wat jammer dat het niet lukt om werk te vinden! Lijkt me ook kl*te als je wilt werken en het kan niet. Vanuit werkgeversperspectieven snap ik het ook, maar je wil gewoon aan de slag. Hopelijk helpt dit uitzendbureau wel!

Liefs vlinderbaby

11. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Zucht.... had een heel verhaal getypt voor iedereen... klik op het verkeerde, weg verhaal... *gaat in een hoekje huilen*

12. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhhh knuff ;)
    Nou kom op met t verhaal ;)

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Haha herkenbaar esmee!
    Jeeej ik hou het drankje nu al een uur binnen! :) nog een uur te gaan...

14. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Je kan het!!
    Maar 60 minuten!!
    Go woman :D

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Haha, precies, ik wacht ook op het hele verhaal..

16. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    En en en is het gelukt woman???

17. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Smeeeeetjuh kom nou uit dat hoekje we zijn zo benieuwd!

18. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ja is gelukt! :) vanmiddag bellen voor de uitslag

19. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woman als ik het goed begrijp krijg je een heel zoet drankje dat je binnenkort houden en aan de hand van een test (bloedprikken?) kunnene dan zien of je suiker hebt?
    Fijn dat het nu goed ging!

Ik had gisteren twee knallers op m'n testen, benieuwd naar de uitslag van vandaag, hij ligt nu te drogen ;)

20. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Vlinder, ik moest inderdaad vanmorgen om kwart voor 8 nuchter in het ziekenhuis zijn. Ze hebben toen mijn bloed geprikt. Vervolgens kreeg ik een heel zoet, siroop achtig maar ook stroperig drankje. Vies is het niet, maar het valt heel raar op de (lege) maag. Ik heb nu maar ruim de tijd genomen het op te drinken en ben na de tijd lang blijven zitten. Zweet brak me wel weer uit, maar binnenhouden is gelukt! 2 uur nadat je het drankje hebt gehad prikken ze je bloed weer. Was dus echt gewoon 2 uur lang dom op een stoel zitten (je mag namelijk niks doen, niet eten, niet drinken niet lopen). Vervolgens kijken ze wat je lichaam met het suiker heeft gedaan.
    Heb vanmiddag gebeld voor de uitslag en dat was gelukkig goed!

Super dat je een knaller op je test hebt! Flink aan de klus dus!! :D

Deel Deze Pagina