Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Whoehoe Ilona, fijn dat alles goed was! Ik heb ook al even gereageerd in het besloten gedeelte :D

Mirte; ik had geen enkel kwaaltje toen ik zwanger bleek te zijn. Echt werkelijk niks was anders aan mijn lijf. Sommige dames hebben veel last van veranderingen door de hormonen, maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Ik hoop voor jou dat het toch gewoon raak is voordat jullie met de medische wereld in zee moeten!

Esmee, voorzichtig met je bekken hoor. Ook al heb je weinig last als je bezig blijft; doe toch rustig aan. Ik heb precies hetzelfde, als ik maar in beweging blijf dat gaat het enigszins, maar zodra ik ga zitten en daarna weer in de benen kom is het mis. Zo eigenwijs als ik ben ga ik gewoon door op mijn werk (het is momenteel ook zo druk dat ik eigenlijk geen stapje terug kan doen, tenzij kantoorwerk) en nu zit ik 's avonds met de gebakken peren dat ik eerst een uur moet liggen voordat ik weer wat kan doen. Dus wees gewaarschuwd :p

@ grote baby's; hier nog 1! Met de 20-weken echo had hij extreem lange benen en een groot hoofd, dus laatst met 29 weken weer een groei echo gehad. Buik en benen zijn nu normaal, maar hoofd was 2,5 week voor op groei. Dit is een familiekwaaltje, dus ik vrees dat deze groei zo door blijft gaan, haha. Daarom krijg ik nu bij elke resterende controle een groei echo om te kijken of het hoofd straks nog wel door mijn bekken past.
    Mijn verloskundige zei wel: met grote hoofden is het voordeel dat als het hoofd er eenmaal maar uit is, de rest er dan heel makkelijk achteraan komt. Ja dat gaat vast heel makkelijk als je door dat hoofd al een een totaalruptuur hebt ;);) Maar goed, desalniettemin heb ik best zin in de bevalling. Over een kleine 6 weken mag hij al thuis geboren worden!

Lieve meiden die allemaal nog op dat tweede roze streepje wachten: ik wens het jullie allemaal toe! En hoop dat het voorjaar veel roze (of blauw :p) mag brengen!!!

2. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hahaha, dat dacht ik ook toen ik het las.. Moet dat koppie er toch eerst uitkomen!!

Mirte, ook hier was ik klachtenvrij. Ik stond er zelfs raar van te kijken dat die positief eruit kwam die test.. Maar goed! Ik snap je twijfel.
    Zondag is gelukkig al snel, hopelijk word je dan uit je lijden verlost op een goede manier!

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dames! Hier ben ik! Haha, heb het deze week heel druk gehad en heb het de komende dagen ook nog erg druk. Zowel privé als op het werk. Dus heb nog niet echt de tijd om op iedereen te reageren, sorry! Even heel snel en kort: extra sprinkels in het rond voor Mirte en Vlinderbaby en Pippers, m'n duimen draaien overuren!!!
    Ilona: superleuk het geslacht! Van harte!
    En over grote baby's: meer om van te houden haha!!

Hier gaat het redelijk, heb nog last van de ontsteking op m'n borstbeen en ben nog snel moe. Hoe het traject nu gaat is niet helemaal te zeggen want het is de vraag of ik wel ongesteld word. (Dat moet eerst weer terug op gang komen) dus fingers crossed voor de rode duivels!! Laat die please alleen naar zeeland komen, bij mij zijn ze zooooo welkom!!
    Als ze dan gearriveerd zijn, dan drink ik lekker nog een glaasje port, en dan kan ik ongeveer twee weken later bij de gyn terecht om te kijken of m'n lijf weer een nieuwe eicel laat groeien. Als dat zo is, dan zou er een terugplaatsing kunnen zijn. Dus op z'n vroegst ergens eind april dan. Maar ik zie het allemaal wel, even afwachten maar weer.... Grr ik heb sinds kort echt een hekel aan het begrip 'geduld' en aan het begrip 'wachten'. Haha, maar we hebben weer geen keus.

Xx

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    helaas dames, vanochtend temp dip en bruinverlies dient zich alweer aan.... om moedeloos van te worden.
    Op naar ronde 12 en de mmm

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ah mirte! Balen meid!

6. Nora22

Nora22 Lid

21 feb 2015
    73
    0
    0
    Me lieve vriend en me 3 katjes (L)
    hier ook eentje die voor 1ste kindje gaat. ik ben nu 22 jaar en al 4 jaar samen met mijn vriend.
    Heel spannend allemaal en ben ook zeer benieuwd naar andermans verhalen en ervaringen.
    Ik zeg succes iedereen :) !

7. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Hahaha Isa, ik zeg niet dat ik geen groot kind verwacht ;) Moet komende week weer op controle komen (zonder echo). Ik zie het wel :D
    En ik doe voorzichtig hoor Zus, veel oefeningen en niet al te veel lopen. Probeer er wel goed op te letten :).

Ah Mirte :( Super balen... Maar wat wel fijn is dat je niet lang in onzekerheid blijft en je binnenkort antwoorden krijgt. Erna stappen om wel zwanger te raken!

Muzieknootje! Wat fijn om wat van je te horen! Kan me voorstellen dat je het wachten helemaal beu bent! Zullen we dat woord gewoon schrappen uit het woordenboek? ;)
    Wel vervelend een borstbeen ontsteking, heb je er veel last van?
    Zal voor jou de rode sprinkels uitstrooien, hoop dat je snel ongesteld wordt. Kan je ook weer verder!

Sorry Nora, we mogen niet aangeven in de topic titel dat we vol zitten, maar we zijn een aardig hecht groepje geworden. Het is anders niet te overzien en bij te houden hoe het met iedereen gaat. Hoop dat je dit begrijpt.
    Er is vast wel weer een groep gestart waar je gezellig mee kan kletsen en elkaar op de hoogte kan houden van deze spannende tijd!

8. Nora22

Nora22 Lid

21 feb 2015
    73
    0
    0
    Me lieve vriend en me 3 katjes (L)
    oke jammer maar begrijp het zeker :) !

Ik wens iedereen dan ook veel succes!

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hey meiden,

ook weer ff een berichtje van mij! pfff heb het hele weekend nodig om bij te tanken van een werkweerk! Nu ging dat minder werken ook pas donderdag in en had ik woensdag nog ouderavond dus woensdag van 8.00 tot 21.00 opt werk gezeten.. Daar was ik donderdags al slecht te pas van mja als je gaat werken moet je wel door. Ben nu wel heel erg aan het aftellen! Ben het zwanger zijn niet zat hoor, maar wil gewoon kunnen genieten en mijn eigen tijd in kunnen delen en dan hopelijk ook wat fitter zijn! Nog 3 weekjes!! :) en daarvan ook nog bijna een week vrij (we zijnn van donderdag t/m dinsdag vrij)
    Mirte wat balen, had zo gehoopt dat het vlak voor de mm toch nog ff raak zou zijn! Nouja ze kunnen tegenwoordig heel erg veel, dus komt vast binnenkort helemaal goed!
    Muzieknootje wat heftig zeg wat jij allemaal meemaakt! Hoop dat de terugplaatsing in april doorgaat en dat het gewoon direct en plakker is!!
    HAha zus bij jou geven ze dus ook al zo'n mooi voordeel.. als het hoofd er maar uit is haha..
    Wat een grote kinderen hier dan allemaal zeg! Ik ben benieuwd of de metingen ook allemaal kloppen! Ik heb vrijdag weer controle en sowieso echo voor ligging placenta en ga ook even weer om groeiecho vragen!
    En nu ga ik naar het werk!

10. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Succes nog eventjes Woman ^^ Je kan het! Erna kan je even flink bijtanken!!

11. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    nou t is losgebroken hier, jeetje, ga toch twijfelen of ik niet toch endometriose is wat ze ook zagen op de echo, ik bloed echt als een rund:$
    maar goed,
    afspraak staat, 8-4 1e echo. Uitslag van uitstrijkje was ook goed, dus ook een opluchting.

12. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Fijn dat je al zo snel terecht kan... Minder fijn dat het zo'n golfslagbad is... Succes komende dagen!

13. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Fijn dat de uitslag van het uitstrijkje goed was Mirte, lijkt me toch ook een opluchting.

8 april is al snel, dus ben benieuwd of ze al iets voor je uit kunnen sluiten.

Woman, tja begrijpelijk meid, het kost je nu allemaal wat meer moeite dan voorheen.

Muzieknootje, jeej, je bent er weer :D
    Vervelend van die ontsteking, je krijgt het ook niet cadeau he allemaal :(
    Je krijgt ook alles in één keer.
    Hoop dat je binnenkort 'goed nieuws' (die rooie duivels) krijgt en dat je dan na je glaasje port (LIKE IT A LOT :cool: ) naar de gyn mag om je eitje te checken. Spannende tijden nog even, maar hey, we zijn er voor je he! ;)

Hoe is het met Isa? Nog last?

14. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier weer even een berichtje van mijn kant.. Had toegezegd deze en volgende week extra te werken, maar heb er ineens een project bij gekregen waardoor ik zonder extra werken al 36 uur werk.. Maar gelukkig zorgt het paasweekend voor even rust za, zo en maandag. En het is Superleuk allemaal en de tijd vliegt zo voor de nod :D

Isa, hoe is het nu? blijf lekker roze sprinklers strooien hoor meis :D

Smeetjuh, mooi gezegd! Hoe was het verrassingsetentje!

Zus, haha wat zeg je dat lekker, de rst volgt snel door de totaalreptuur van het hoofd ;) maar komt vast goed ;)
    En lief gezegd, ik hoop ook op twee streepjes voor alle niet zwangere ;)

Muzieknootje, wat een narigheid allemaal! Maar dit weekend wordt jij ongi, daar duim ik hard voor! Mochten de rode duivels hier verschijnen dan stuur ik ze door :p en dan ga jij genieten van je portje... Twee weken erna volgt de terugplaatsing... Dan twee weken erna... 2 streepjes,!! T is je zoooo gegund meis!!

Mirte, neeeeeee.... Zoooo balen! Ik hoopte zo voor je dat het juist een goed teken was dat je geen symptomen had... En nu zo "golfslagbad" (mooi gezegd weer pippers haha) dat is ook niet alles.. Maar de afspraak staat en die week vliegt om! Dan volgt er meer onderzoek en duidelijkheid!

Woman, drukdruk dus... Nog even doorzetten, dan genieten hoor! Voor je het weet is de baby er al. Dan wil je ontspannen zijn en al heerlijk genoten hebben van de voorfase (zwangerschap)!! ;)

Pippers hoe is het met jou? Al signalen?

Gier verder nog geen nieuws. T voelt beneden als een woestijn zo droog dus weinig hoop maar wel weer geloof dat het vanzelf komt. En gelukkig druk op werk en met andere dingen, dus dat leidt af.. 2015 wordt gewoon het jaar van zwanger worden punt. ;)

15. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Nou ja.... euhm......
    Signalen waren er al....

En ik heb met mijn stomme kop getest vanmorgen, veel te vroeg uiteraard.... 8 DPO, ik weet dat ik had beloofd te wachten tot minimaal een dag voor NOD.

Maar ik zou zeggen, oordeel zelf..... :D

Het kan nog alle kanten op, dat besef ik me maar al te goed....

Bijgevoegde bestanden:

16. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik zie een streep!! Wowwww spannend pippers! Oh ik gun jou nu echt een goede zwangerschap!! mijn duimen draaien overuren voor je!!

17. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Waaaah Pippers!! Ik strooi nu alles wat plakt jouw kant op!!!

Nu bij de vk, nog steeds overal last van ja:)
    *het is het allemaal waard-het is het allemaal waard*

Nu ook veel harde buiken dus zal zo ff vragen of dat erg is of dat het er ook bijhoort nu.

18. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pippers.. Jaaaaaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd! Dit keer een plakbeeb, daar duimen we met zijn allen zo hard voor dat de beeb geen andere keuze heeft. Ben superblij voor je! Whoooeeeee!!!

Isa, wat vervelend.. En ook al hoort het er misschien bij, dan lijkt het me nog **** maar over een kleine twee maandjes heb je je wondertje vast! Hoelang nog voor je man thuiskomt? Wat zei de verloskundige?

19. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Thanks allemaal :D

Beetje moeilijk te bevatten en natuurlijk erg gelaten omdat het eerst maar eens een keertje goed moet zijn.

Vanmorgen nog een test gedaan, de cassette uiterst gevoelig van Z&K en daar is dus amper wat op te zien. (kan hem niet eens op de foto zetten)
    Ik hoop dat de gevoeligheid daarvan dan maar anders is ofzo.

Maar goed, we gaan het merken. VL zegt dat ik gewoon even moet wachten tot maandag, dan moet testen met een KV test en dan pas weten we het voorlopig zeker, tot aan een hopelijk goede echo.

Doe maar meteen een gezonde tweeling, dan ben ik er vanaf :p
    Zwanger blijven is de grootste uitdaging van de eeuw voor mij blijkbaar. :cool:

20. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Ik ben 28, mn vriend 27 en gaan sedert september 2014 voor ons eerste kindje. We zijn er heel erg klaar voor, verlangen er enorm naar. Ik wil heel graag moeder worden!!

Deel Deze Pagina