Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Goedemorgen paasjes,

Fijne Pasen! Hier gaat t wel lukken denk ik :D

Lopen mooi op, NOD is morgen....
    Ik heb goede moed

Geniet van deze dagen en het weer :cool:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,2 KB
      Weergaven:
      3
  2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Jaaaa!!!!! :D :D :D

3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Whoehoe, dat ziet er goed uit! Geen paasei, maar een paaskind voor jou! Ik duim voor je dat deze blijft zitten (op de goede plek!) :D

4. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Pippers; ziet er goed uit meis!

Wij gaan zo gourmetten. Morgen bij schoonoudjes brunchen. Wat zijn jullie plannen?

5. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Net klaar met gourmetten!
    Morgen ronde twee want ik koop altijd teveel vlees etc..

Vrijdag geshopt met de schoonouders en savonds meteen al wat in elkaar geknutseld. Gisteren nog wat verder geknutseld met de meubels.
    Beeb heeft nu een kledingkast (al ingeruimd) en een bedje (al opgemaakt). Commode was niet leverbaar dus die hebben we nabesteld en komt de 14e al!
    Ook voel ik sinds de afgelopen paar dagen de baby schoppen. Erg grappig!

Ook wat minder goed nieuws vanuit deze hoek, omtrent manlief..
    Toch een niersteen en deze word de 16e vergruist op zo een tafel.
    Hij ziet er erg tegenop maar meer door alles eromheen dan de behandeling zelf. Manlief is namelijk geen goede patiënt ;)
    Maar we gaan het meemaken!

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oooh wat super pippers! Hopelijk kan je snel terecht voor een echo en daarna echt gaan genieten!
    Ilona wat leuk dat je de kleine voelt! Heerlijk van gaan genieten!! En goed bezig met de meubeltjes dus!
    Ag pijnlijk nierstenen! Heeft hij er ook van die pijnaanvallen (koliek) bij, want dat is dan gewoon hetzelfde als dat ik toen had..
    Wij hebben gister gebruncht met ene familie en avondeten bij de ander en daarna nog geborreld met de buren... Was veeeel te veel voor mij had gister zon zere harde buik.. Gelukkig voelde ik zodra ik in bed lag de kleine al weer heerlijk trappelen dus dat is wel weer geruststelling dan! Wij gaan vandaag de tuin op orde maken ;)

7. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hij heeft 1x zo een pijnaanval gehad, en daarna moest hij ook gezien worden door de uroloog vanuit de huisarts.

Gisteren de primeur, en baby was zichtbaar aan het schoppen, je zag echt wat uit stulpen uit m'n buik (wat ik nog echt niet verwacht had gezien m'n postuur), en manlief enthousiast daarna z'n hand op m'n buik.. (Normaal hield baby dan op met schoppen) maar dit keer bleef hij bezig. Dus manlief meteen helemaal trots dat hij hem ook voelde.

Vandaag een rustig dagje, manlief wilde beetje gaan shoppen maar alles zit dicht dus hij gaat verder met z'n webwinkel..

Waar ik het meeste last van heb de laatste tijd, is de vermoeidheid..
    Bijna elke dag (naast m'n nachtrust) slaap ik nog 2-3 uur bij.
    Gisteren ook wat last van duizelingen toen ik bezig was met de laatste laklaag van de kozijnen, dus misschien is m'n bloeddruk wat aan de lage kant.. Woensdag controle bij de verlos, daar maar even aankaarten!

8. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Hey meiden, ik breek weer heel even in in dit groepje en dan vertrek ik weer. We hebben toch een tijdje van alles met elkaar gedeeld.

Ik ben weer zwanger! Heel pril nog maar hoor! Had op 12dpo al een mooie streep en 15dpo een mooie donkere streep en cb zei 2-3 weken.
    Vanwege mijn eerdere miskraam ben ik helaas wel vrij bang en onzeker, ik durf nog niet blij te zijn. Komende weken tot de eerste echo's wordt 'overleven'!

Ik wou het toch even delen.
    Ik wens de zwangere dames een goede zwangerschap, en de andere meiden veel succes! Hopelijk zijn jullie ook snel aan de beurt!

Liefs!

9. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Iedereen leuke dagen gehad? :D
    Ik moet echt op mijn tong bijten om niks te zeggen. Toch gaat t beter dan de vorige keren....

Iloon, echt balen van die nierstenen bij je man. Onwijs vervelend als ie een aanval krijgt, want dan kan je niet op of om.
    Leuk dat ie eindelijk de beeb heeft gevoeld! :D blijft toch heel bijzonder! ;)
    Ff rustig aan doen met dingen ook... Als je lijf t aangeeft, niet negeren en inderdaad ff melden bij de vk.

Woman, lekker aan de tuin geknutseld? Niet te veel doen hoor... Ff rusten inderdaad en genieten want voor je het weet is hij of zij er :)

Morgenochtend maar Weer een testje er tegenaan gooien....
    Ik kan geen koffie meer drinken vanwege t zuur.... Maar goed afkicken moest ik toch al :p maar van 6 naar niks is best radicaal hahaha
    Hoewel ik tijdens werk nog meer dronk.

Hoe is het met de rest?

10. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Hey Scarlett!
    Ik had je al gefeliciteerd in het testen topic, maar uiteraard nogmaals ontzettend gefeliciteerd! :cool:
    We lopen zo goed als gelijk op. Laten we duimen voor een stel plakkers deze keer! :D

11. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Nou ja... Paasei... Kerstkind :p

12. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    scarlett gefeliciteerd en pippers voor jou ziet het er ook goed uit!!
    Ach ik heb een beetje meegeholpen in de tuin. Niks doen voelt zo lullig. Beetje op een kussen op de grond gezeten en wat onkruid uit de grond trekken (ja met handschoentjes aan). Verder hebben we even wat spulletjes gekocht voor bij onze nieuwe loungeset. Vriendlief heeft 2 weken geleden mooie steigerhouten loungeset gemaakt.. Hopelijk tijdens mijn verlof mooi weer, dan ga ik daar heel wat uurtjes doorbrengen. Zal ff fotootje plaatsen in het besloten gedeelte!
    Nu ff dagje flink doorpakken met nakijken!

13. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Scarlett wat geweldig gefeliciteerd!! Ik duim voor een mooie plakkerd!!

Pippers ook voor jou! Hoeveel testen heb je nu gedaan:D?

Woman ja fijn is dat he als baby dan toch lekker druk word na zo'n te drukke dag! Maar wel echt rustig aan doen hoor..
    Succes met nakijken!

Ilona wat naar voor je man:( lijkt me heel pijnlijk..
    Maar super dat hij de beeb heeft gevoeld en zelfs gezien! Zo'n leuk gezicht is dat..
    Wat bij mij meestal wel helpt als ik duizelig ben is wat bouillon of een zout dropje eten:)

Hier gaat alles wel goed alweer 33 weken:$ Vanavond weer groeiecho spannend! heb het idee dat we nu iets minder hard zijn gegroeid dus ben heel benieuwd hoe groot ons reusje nu is :p
    Heb nu ook vaak een scheve buik als ik lig, baby's rug en kont liggen dan helemaal rechts omhoog haha:D. Als ik er dan op duw voel ik het helemaal beneden dus hoofdje ligt nog steeds goed gelukkig.
    Verder nog wel veel last van mijn rug/bekken maar dat zal wel zo blijven. Ben nu aan het werk, hierna nog twee ochtenden en dan verlof :$

Begin nu ook ineens zenuwachtig te worden, "Aaaaah ik moet straks bevallen" en "Aaaaah dan hebben we een baby" en "Aaaaah hoe moet dat allemaal"
    Dat soort dingen :D

Ga toch maar een pufcursusje doen nog straks haha, je kan hier een lastminute cursus doen dan word je in twee weken (5x 2uur) klaargestoomd voor de bevalling :cool:

14. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    O trouwens Pippers is decafé geen optie om af te kicken? Ach misschien wordt je snel misselijk en moet je er niet aan denken, das makkelijk afkicken ;) (zo ging het bij mij iig;) )

En tegen maagzuur werkt bij mij Gaviscon (flesje) als een tiet! Denk dat ik nu wel ongeveer met mijn tiende flesje bezig ben haha.

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Scarlett, Gefeliciteerd meis!! Hopen op een plakker :D

Pippers, Yay! M'n duimen maken overuren voor een goede plakker, en daarmee dus een op de juiste plaats plakker!

Net weer controle gehad bij de verlos.
    Alles was weer prima in orde, netjes 1 kilo aangekomen.. (nu nog -4 van startgewicht)
    Veel last van vermoeidheid en duizeligheid kan komen door groeispurt van de kleine, die is van 2 vingers onder de navel naar 2 vingers boven de navel geschoten. Bloeddruk was wat hoger dan vorige keer maar nog steeds netjes. (vorige keer 105/70 en nu 130/80) Dus ook hier rustig aan blijven doen en goed naar m'n lichaam luisteren.

Uitzendbureau had een planning gestuurd tot begin mei, dus even gebeld en overlegd, ze begrijpen m'n situatie gelukkig goed dat ik het rustig aan wil blijven doen dus ik ben nu voor 4 diensten ingepland. 4 korte ochtenddiensten.
    Weer een afspraak gekregen over 4 weken, plus een verwijsbrief voor de 28 weken groei-echo.

Ook hoopt ze binnenkort weer een bijeenkomst te verzorgen voor alles om zwangerschap en bevallen heen, maar de vrouw die het doet had een ongeluk gehad maar ze zou deze week nog contact met haar op nemen om voorzichtig te vragen hoe het gaat en of ze al in staat is zo'n bijeenkomst te doen :)

Ook hoop ik met de groei-echo een bevestiging te krijgen van m'n kerel.
    Hoewel een deskundige de 20 weken echo heeft gedaan, heb ik geen geslacht gezien zeg maar, dus ik hoop dan voorzichtig te vragen of ze het even kunnen laten zien. Niet dat ik zo zeer twijfel, maar gewoon voor de zekerheid!

16. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Scarlett.... Jaaaaa!!! Wat goed, gefeliciteerd!! :D

Pippers, dat blijft er goed uit zien, super zeg! Je had nog een echo staan toch? Want kan me voorstellen dat je wel graag zsm een echo wil? Kun je er wel van genieten?

Isa... Wat een **** op het werk... Zal er hier verder niet op in gaan, maar wat een onzin.. Vanavond weer een echo dus, leuk! En nog even en dan lekker een tijd met je mannetje.. En je baby...! Ja hij moet er echt uit haha, maar dat is zooo voorbij en dan heb jij je wondertje vast. Mooi hoor!!

Ilona, hoe bevalt het werken verder? Wel fijn om weer bezig te zijn? Kun je na je verlof er blijven werken en wil je dat ook?mooi dat alles goed is! En nog -4 wauw :$

muzieknootje zijn de rode duivels er al? Hier zijn ze bijna weg, ik wilde ze nog maar jou jagen maar ze bleven helaas :) ik hoop dat jij ondertussen ook ongi bent en dan gaat t aan de slag!

Mirte, succes vandaag! Hoop dat je goed nieuws krijgt!

Woman o wat leuk. Een steigerhoute loungeset.. Daar ga ik straks zeker even naar kijken! Handig zo'n handige man!

Zo dat was even een korte reActie, om toch een beetje bij te blijven ;)
    Hier weer een nieuwe cyclus. Voordeel is wel dat ze langzaam korter worden, maar van mij mag deze dan 9 maanden duren ;)

17. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    he dames, tijd niet geweest, merk dat ik er ff niet zo'n behoeft aan heb. Ik wens t iedereen en ben super blij voor jullie maar t is ook behoorlijk 'in my face' zeg maar, en dat wordt gewoon wat moeilijker
    gelukkig vandaag goed nieuws, geen endometriose, de plek was weg.
    er was al een ei groot genoeg om te volgen, dus uitgaande van de standaard groeisnelheid zou dit weekend een gezellig weekend moeten worden. Vrijdag nog een echo en dan na t weekend weer (we willen hem niet missen natuurlijk zei de echoscopiste)
    dus we gaan gewoon door!

18. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    ff tussendoor..... :D

Ik ben een koffie junk :p
    Maar vanmorgen weer 2 bakken koffie gedronken en dat heb ik dus vanavond gevoeld....

En Gaviscon..... Brrrr..... Ik vind het echt verschrikkelijk :$
    Anijs schijnt niet beter te zijn volgens Esmée maar die pepermunt vind ik echt zum kotzen :)

19. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Isa, nog heeeeeel ffies en dan is je wederhelft weer thuis! :D
    Dan mag je bijna, kindje krijgen en genieten!
    Stilte voor de storm :p

Hoe was je groei echo?

Last minute puf cursus, hahahahaha.... geweldig!

Woman, ik ga eens ff kijken of je al een foto hebt geplaatst :D
    Steigerhout, prachtig!

Hoeveel testen? Volgens mij zit ik nu op 7 :p
    Morgen weer testen :D

Thanks voor de duimen allemaal! Ik heb ze hard nodig ;)

Fijn dat je cyclussen korter worden vlinder!

Iloon ff bloeddruk in de gaten blijven houden dus.
    Haha, ja gewoon ff voor de zekerheid? :') Je vertrouwde hem niet !

Mirte, echt top nieuws! Ben heel blij dat alles goed is in je lichaam!
    Schouders eronder en gaan met die banaan! Ik snap trouwens heel goed dat je er soms gewoon ff geen behoefte aan hebt hoor ;)

Echo staat gepland voor 23-04 trouwens...
    Ik schijt nu al 7 kleuren stront.... :p

20. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Woman, vind je tuin echt super mooi geworden :D Gaaf dat je vriend dat gewoon zelf gemaakt heeft!
    Je kan nu ook gaan aftellen tot je verlof :D

Whahaha Isa, kan me goed voorstellen dat je nu allemaal paniek aanvallen hebt dat het zo toch echt gaat gebeuren! Stoomcursus puffen.... krijg je dan ook een soort van veterstrik diploma? :p
    Nog even en dan is je man weer lekker thuis! Hoe was je groei echo?

Scarlett, van harte gefeliciteerd :) Hopelijk dit keer een plakkert!

Pippers :p 7 kleuren scheit... maar normaal heb je er al 6, dus dat is niet een hele grote verandering :p
    Nee snap dat je er zenuwachtig voor bent. Je testen zien er wel super hoopvol uit. Fingers crossed! En inderdaad, die met anijs is ook smerig... Maar het helpt wel :D

Groot gelijk Mirte, soms ben je het ook allemaal spuugzat. Gewoon doen waar jij zelf behoefte aan hebt!

Goed zo Ilona, even rustig aan met werken. Het is fijn om weer aan de slag te zijn, maar rustig opbouwen en aan jezelf blijven denken.

Vlinderbaby, fijn dat de cyclussen weer wat korter worden, maar eentje van 9 maanden zou perfect zijn.

Hoe gaat het met Zus en Muzieknootje?^^

Hier gaat alles rustig zijn gangetje :) Nog steeds veel getrappel in mijn buik, het is nu al een adhd baby.
    Ik ben ondertussen lekker een deken aan het haken voor de baby, groot project en langzaam voortgang, maar wel erg leuk!
    Ik heb het zwangerschapszwemmen geprobeerd en het was partner avond, dus mijn man meegesleept. Waar alle vrouwen 'zen en ontspannen waren', lag ik alleen maar te schaterlachen in het zwembad. Niet mijn ding denk ik :p
    Binnenkort maar inschrijven voor een cursus, om toch een beetje voorbereid de bevalling in te gaan later.
    Ik heb zelf nog 31 werkdagen te gaan tot mijn verlof... gek idee XD (zitten nog hoop vrije dagen tussen).

Deel Deze Pagina