Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Jaa vlinder we gaan voor een cyclus van 9 maanden:D

Mirte gewoon lekker doen wat je wilt! Het is geen verplichting om hier elke week wat te schrijven hoor! Maar superfijn dat het geen endometriose is, gelukkig maar:)

Smeetjuh wat heerlijk dat de beeb zo veel beweegt! Ik moet nu soms echt een voet uit mijn zij naar binnen duwen haha :p

Had nog ff met twee andere vk van de praktijk gekletst over een cursus, zij vonden het eigenlijk maar onzin. Bovendien gaat de cursus in april niet door en kan ik dan pas 7 mei beginnen. Dan ben ik ruim 37 weken dus dat is wel heeeel lastminute. En het kost ook nog €250 en als ik na 1 les al beval krijg ik niks terug! Dus ik lees wel een extra boek ofzo en ga gewoon braaf luisteren naar de vk ;)

Idd Pippers ze zijn allebei smerig maar het helpt wel! En vanillevla helpt ook maar daar at ik op een gegeven moment wel heel veel van haha, daar krijgen we dikke babies (en mama's ;)) van.
    Want jahooorrr dit reuzenkind weegt al ruim 2800 gram! We gaan richting de 8 pond met 40 weken :$
    Alles loopt voor, buikje het meest, die zat al op 38 weken en ik ben 33 weken;)
    Maar verder geen actie nodig, baby heeft het gewoon heul goed bij mij. Kleine dikzak :D

Heb tegen vl gezegd dat hij wel moet regelen dat hij uiterlijk 5 mei thuis moet zijn dan ben ik 37 weken. Anders zie ik het alweer voor me die mannen die werken maar gewoon door totdat iemand halt roept. Dus nu bij voorbaat al gedaan, nu kan ie dat nog mooi op tijd regelen met zijn baas :D

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Heel goed Isa, strak houden die hap! :D
    En jeutje, dat is wel heel duur voor een spoedcursus! Dan zou ik het ook laten schieten ja.
    Fijn dat alles goed is met jullie smulpaapje :D ben benieuwd hoeveel hij daadwerkelijk weegt bij de geboorte, ze zitten er zo vaak naast.
    Ben je nu ook klaar met werken?

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Mirte begrijp ik wel hoor! En je moet doen wat goed voelt!
    Vlinder kga ook voor jou duimen dat het deze ronde raak is!
    Pippers oooh wat gun ik jou nu een goede zwangerschap! Gelukkig mag je al best snel een echo!
    Muzieknootje wanneer komt er bij jou duidelijkheid over eventuele terugplaatsing?
    poeh Isa ik vind je maar dapper zo hoor! Kan me voorstellen dat je een uiterste datum hebt gezegd dat hij terug moet zijn!
    en 8 pond? Das op zich tegenwoordig toch best normaal? Of nouja komt veel vaker voor... Tis natuurlijk niet klein, maar ook nog niet mega! Bij mij voorspellen ze 10 pond, maar zie het allemaal wel! hoor ook erg vaak dat ze er naast zitten! Na zoveel echo's ga ik er echt wel vanuit dat het geen kleintje zou zijn, maar ik weet dat het inderdaad nog net zo goed een 7 of 8 ponder zou kunnen zijn!
    Nog 1 volledige week en nog 1 dag werken! Echt aftellen nu!! Vandaag ook de proefdruk besteld van de geboortekaartjes.. Jaja gewoon 2 stuks een roze en een blauwe! :D

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Even een wat minder leuk (ego)berichtje hier..
    Gisterochtend 4 uurtjes gewerkt, onder het mom van lekker in beweging blijven en bezig zijn.. maar dat moest ik helaas bekopen met naderhand veel last van heupen en staartbeentje.. In overleg met vk, paracetamol en warmte therapie (kruik/bad/douche) en een bekkenfysiotherapeute bellen.

M'n dienst voor woensdagochtend maar even afgezegd, tot ik meer duidelijkheid heb waar het nou precies vandaan komt..
    Is het omdat ik weinig gedaan heb en nu weer druk bezig ben?
    Is de zorg op dit moment gewoon te zwaar?
    Of is het een combinatie..

Ze wilde me donderdag al zien, maar dan zit ik helaas in het Maasstad Ziekenhuis voor manlief, dus nu voor dinsdag afgesproken.
    Vind het toch echt even niet leuk meer.. die pijn dan ;)

Voor de rest mag ik eigenlijk niet klagen :)
    Beeb is een druktemaker die te pas en te onpas m'n hele buik van binnen bont en blauw schopt. Vooral als ik savonds ga slapen.

Alleen een beetje zenuwachtig voor maandag, dan heb ik de suikertest. :(

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hè wat vervelend dat je zoveel last hebt :( rustig aandoen!
    En die Suikertest.. Rustig het drankje opdrinken dus niet atten en als je merkt dat hij niet lekker valt ff vragen of je rustig mag blijven zitten en dat ze je niet meteen in de wachtkamer zetten.. Bij mij viel hij 2e keer ook niet zo lekker maar na klein half uur was het wel goed weggezakt!

6. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik heb het magere geluk dat ik thuis ben!
    Dus filmpje aan en chillmodus..
    Maar inderdaad goede tip, niet atten!

7. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoi meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij!

Isa; groot gelijk wat betreft die zwangerschapscursus hoor! Ik heb er ook geen gevolgd en ga gewoon goed luisteren naar de verloskundige tijdens de bevalling. Het was voor mij moeilijk te regelen qua onregelmatigheid in mijn werk, maar ik denk dat ik sowieso niet tussen die puffende en zeurende vrouwen had gepast :D
    En je krijgt dus een een reuze kind. Dan wordt hij vast ook reuze lief en reuze makkelijk en reuze stoer!! :D Fijn dat je man over 3 weken weer thuis is, hopelijk kunnen jullie dan nog lekker samen van de laatste weekjes genieten!

Mirte; fijn dat je geen endometriose blijkt te hebben! Dat had de situatie heel anders gemaakt denk ik.. Ik hoop dat je zonder al te veel poes pas ook snel zwanger mag zijn! Dit mooie voorjaarsweer moet toch ook geluk brengen!

Ilona; veel succes met de suikertest! Fijn dat je hem grotendeels thuis mag doen, dat scheelt toch denk ik... En wel rustig aan doen met je werk hoor! Je moet nog een paar maanden en het is het niet waard dat je straks thuis zit en helemaal niks meer kan.

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Bekkenklachten zijn een stuk minder dan een paar weken geleden, de oefeningen doen toch wel hun werk. Wel ben ik echt gesloopt na een werkdag. Ik werk nog volop in de zorg (intensive care ziekenhuis) en ook nog fulltime. Het huis is dus enigszins een 'rommeltje' :p maar dat komt straks wel weer, want vrijdag heb ik mijn laatste werkdag! Hallo verlof, komt u maarrrrrr!
    Volgende week dinsdag weer controle en groeiecho, eens kijken hoe het ervoor staat met het mega hoofd. Ook gaan we dan het bevalplan bespreken dat ik moest maken. Voor de zwangere meiden; weten jullie al waar je wil gaan bevallen? Thuis of ziekenhuis?
    Baby is verder al bijna helemaal ingedaald, buik zit ook al wat lager. Ik denk dat hij de sportieve genen van papa heeft, want het is geen moment rustig in mijn buik. Mijn ribben moeten er flink aan geloven en af en toe heb ik zelfs een blauwe plek in m'n zij, haha!

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    puffende en zeurende vrouwen op zwangerschapscursus.. en bedankt he:cool:
    haha snap wel dat je dat idee erbij hebt, maar ik vind de zwangerschapscursus super gezellig.. We lachen erg veel en natuurlijk bepraten we de kwaaltjes ff, maar puffende en zeurende vrouwen? Nou das bij ons niet zo :D
    Ik heb donderdag al mn laatste cursus en dat vind ik echt jammer, zo gezellig is het!
    oooh lekker dus ook bijna laatste werkdagje voor jou!
    Ik geef vrijdag voor het laatst les en dan ga ik maandag alleen nog even heen om paar dingetjes te regelen en het 1 en ander op te ruimen en dan ook verlof! Fijn fijn!!

9. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hallo!
    Mag ik erbij springen? Ik zie dat een hoop mensen hier al heel lang schrijven, wat leuk om sommige dingen te lezen. Een hoop succesverhalen zo te zien, fijn om te lezen dat het ook goed kan komen ;) Ik mag nog niet klagen omdat we nog niet zo lang bezig zijn, maar het voelt als een eeuwigheid soms :(
    Wij hebben nog een tijdje getwijfeld ivm mijn gezondheid, maar toen we toch besloten hadden er voor te gaan vond ik eigenlijk de wachttijd bij de gyn voor het verwijderen van m'n spiraal al te lang :D Helaas cyclus van absoluut-niet-te-volgen en dus geen idee wanneer m'n NOD is, erg frustrerend. Oefenen is ook niet altijd even makkelijk met mijn bekkenproblemen, maar gelukkig gaat dat momenteel best goed.
    Ik denk dat het deze cyclus niets meer wordt, dus nu weer wachten op m'n menstruatie en dan ronde 5.. Twijfel nu wel steeds of ik nou meer moeite moet gaan doen (temperaturen) of juist wat minder er mee bezig moet zijn.

Mijn beste vriendin had ook een hekel aan de pufcursus, ik denk dat je vooral geluk moet hebben. Ze hebben hier in de buurt een met-beide-voeten-op-de-grond-zwangerschapsyoga, mij lijkt dat wel heel fijn.

10. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Haha, ik snap dat niet alle cursussen hetzelfde zijn hoor! Ik hoor ook een hoop leuke verhalen. Fijn dat jij het ook zo getroffen hebt met jouw groep :)
    Bij mij in de buurt heb je vooral heel veel nieuwe 'hippe' cursussen; partner yoga, 'zwanger met je ziel', dat soort dingen. En daar zag ik mij met alle respect niet tussenzitten, dus daar heb ik inderdaad mijn onregelmatige rooster niet voor omgegooid :p

Pimpelmeesje; we mogen het niet in de titel van ons topic zetten, maar onze groep zit eigenlijk vol. We kletsen al een hele tijd met een vaste groep en de meesten hebben elkaar ook al in het echt ontmoet. Het is niet persoonlijk of lullig bedoeld, maar we hebben liever niet dat er nog nieuwe mensen aansluiten. Er zijn nog een heleboel andere clubs van meiden die voor een eerste kindje gaan, misschien dat je daar kunt meekletsen? In elk geval heel veel succes met het zwanger worden!

11. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Sow! Goedeochtend wat een geld zeg!
    Daar ga ik toch ook wel 30 keer over nadenken voordat ik dat ga uitgeven.... :$ (zegt degene die de helft van der salaris uitgeeft aan paarden :p )

Die associatie heb ik er ook een beetje bij eerlijk gezegd :cool:
    Maar wie weet denk ik er tegen die tijd heel anders over, zoek ik lotgenoten en wil ik even 'me-time'... Kan me ook zo voorstellen dat je af en toe even stoom moet afblazen...

Superfijn dat de klachten afnemen Zus! Kan me voorstellen dat het toch wel verlichting geeft en dat je een stuk prettiger je laatste stukje van je laatste trimester doorkomt zo. :D

Iloon, ben benieuwd wat de fysio zegt volgende week.
    Ik hoop dat je ervan opknapt. Gewoon tot die tijd even rustig aan doen, want het kan knap vervelend worden als het niet aangepakt wordt.

Lekker bezig Isa! Kindje groeit dus nog steeds als een malle!
    Vanillevla is wel een goeie trouwens, daar was ik verslaafd aan de eerste zwangerschap :p
    Die rennie Duo werkt wel aardig, maar ik ben volledig koffie loos.
    Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar elke keer als ik koffie drink heb ik 's middags feest... :cool:

Woman en Zus jeej! Nog ffies dus en dan is het ook voor jullie eindelijk verloftijd! ;)

en thanks woman, ik gun het mezelf eerlijk gezegd nu ook wel :)
    Ik ben er wel even klaar mee met die operaties en ellende.
    Als volgende week blijkt dat het goed zit, hartje klopt etc. dan ga ik een dag janken van geluk denk ik :D
    Aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant schijt ik 7 kleuren stront en ben ik als de dood....

Gisteren had ik wat aparts, een vriend van mij (een onwijs sentimentele zweverige natte krant met een niet nader te noemen voorkeur voor een bepaald geslacht :p ) appte eerst: 'Hey babe, alles goed?'
    en daarna: 'Ik voel dat je zwanger bent'
    ik antwoord... - Nou je voelt helemaal niks
    Belt ie op: Hoeveel weken ben je? 4?
    WTF-moment.....
    Nee, 5.... :cool:
    Later: 'Het wordt een meisje, 53 cm, 8 pond met bruine ogen, volle lippen en ze lijkt sprekend op jou' :$:$:$
    We gaan het meemaken... Hij denkt dat t deze keer helemaal goed zit, ik hoop voornamelijk dat hij helemaal gelijkt krijgt, voornamelijk op het 'goed zitten'. ;)

12. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    WoW das raar pippers! Ik ben normaal nooit zo van zulk soort dingen maar hoop dat hij gewoon gelijk heeft!
    Net weer terug van zwangerschapscursus, weer flink moeten opdrukken en de bovenbenen getraind! En dat hippe met yoga en bewust zwanger etc daar ben ik ook echt niet van!
    Vandaag ook van de trap gevallen! :( gelukkig op m'n rug, die is mooi blauw nu.. Was alleen thuis dus ff de buuf gebeld voor hulp.. Ook maar ff ziekenhuis gebeld en moest toch komen ondanks dat ik niet op m'n buik terecht kwam. Half uurtje aan de ctg gelegen maar alles was gelukkig goed! Wel ff schrikken hoor!
    Gelukkig wist ik afgelopen nacht zonder pijnlijke rug al errug goed hoe ik fijn kon liggen (not) dus dat geeft hoop voor aankomende nacht ;)

13. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Dat is schrikken Woman!! Gelukkig op een blauwe rug na niets aan over gehouden... Hoop dat je ook daar snel vanaf bent!

Reageer snel even uitgebreid, zit nu nog in de auto :D

14. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Rustig hier!! Ik heb nu verlof! Best gek hoor opeens niks meer hoeven!
    Donderdag onze beeb weer bewonderen :) ben erg benieuwd hoe groot hij/zij nu is!

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Vanochtend de suikertest gehad, had gelukkig iemand met fluwelen handjes qua bloed prikken want m'n aderen lagen schijnbaar diep maar heb het prikken niet gevoeld.
    Mierzoet drankje.. Bah.
    Daarna rustig op de bank geploft met een filmpje op, heerlijk dat het thuis kon.
    En twee uur later kwam ze weer netjes prikken, op dezelfde plek..

Wel wat misselijk geweest, en nog steeds eigenlijk, maar daarnaast weinig van gemerkt.
    Als ik donderdag niets hoor, dan zit het goed.
    Maar een tweede keer, liever niet!

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Mijn bezoekje aan de bekken-fysiotherapeut is wat minder goed gevallen dan ik verwacht had..

Mijn combinatie van hypermobiliteit en zwangerschap, is niet in goede aarde gevallen met m'n lichaam. Had dit eigenlijk absoluut niet verwacht, maar toen de therapeute het woordje hypermobiel zei, vielen er veel puzzelstukjes op z'n plek.

Door de hypermobiliteit zijn mijn bekken veel sneller verweekt dan normaal en moet ik het nu enorm rustig aan gaan doen van de fysio. Dit betekend voor mij op dit moment niet werken, zo weinig mogelijk de trappen op (hoewel dat nu nog goed gaat) en niet fietsen. Alle bewegingen waardoor m'n heupen niet recht staan zeg maar, zijn eigenlijk een no-go.

Wel moet ik minstens een half uurtje per dag lopen en ga ik 1x in de week zwemmen. Dit om wel zo fit mogelijk te blijven want ik heb nog even te gaan!
    Voor nu even een zwaar rot nieuws, maar m'n lichaam en de beeb hebben prioriteit nummer 1... Hoe zuur dat voor mij nu ook is.

Het uitzendbureau is gelukkig erg schappelijk, gaan mij ziek melden bij het UWV met bekkeninstabiliteit en zwangerschapsklachten, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken volgens hun.

17. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Jeetje wat balen Ilona!! Rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren.. Ik hoop dat je Suikertest goed was!
    Hier nog ff foto van onze babykamer

18. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hmm zo misschien wel duidelijker

19. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Jeetje, dat is even een domper Ilona! Maar nu kun je er wel iets mee en kun je gericht oefeningen en tips krijgen! Hopelijk kun je de komende tijd je klachten een beetje onder controle krijgen en vooral ook houden!

Waaaauw woman, echt een prachtige babykamer zeg! Je muurschildering is ook echt heel mooi geworden! Ontzettend leuk om zo even binnen te spieken bij iemand anders :) Wij zijn nog bezig met de laatste dingetjes, als alles af is zal ik ook eens een fotootje plaatsen.

Hier vandaag weer goed gekeurd bij de verloskundige. Bloeddruk netjes 100/65 en bloed was ook goed. Anderhalve week geleden ofzo laten prikken, Hb was 7,3 en suiker was 6,1 (vlak na m'n ontbijt, dus prima :) )
    Groeiecho zag er goed uit deze keer. De groeicurve van z'n hoofd is iets afgevlakt waardoor hij nu 'nog maar' 2 weken voor loopt qua groei. Rest van z'n lijfje ongeveer een weekje voor op groei. Gemiddeld kwam ze uit op 36 weken ipv 34.5 en werd zijn gewicht geschat op 2700 gram nu.
    Als hij zich nog niet spontaan heeft aangekondigd met 39 weken (ga ik niet van uit) dan krijg ik dan nog een keer een echo om naar z'n hoofd te kijken. Eventueel krijg ik daarna een advies om toch in het ziekenhuis te bevallen omdat het risico op kunstverlossing dan wel groter wordt. We zien het wel... Voorlopig geniet ik vooral van het mooie weer en doe ik af en toe een klusje in huis! :D

20. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ok zus fijn dat de groei wat afgevlakt is en hopelijk kan je gewoon bevallen!
    Pippers morgen heb je echo! Hoe laat????
    Hier morgen ook weer groeiecho! Ik ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina