Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Haha, nee! :$ Baby wil er echt niet uit!
    Vanmiddag weer controle bij verloskundige, hopelijk kan ze me strippen!

2. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Ooh wat spannend zus!

Mirte wat shit...ik duim voor jullie! !

Muzieknootje ik had nog niet gereageerd volgens mij, wat ontzettend naar dat het mis is gegaan. . Hoe gaat het met je nu?

Pippers wat een fantastisch nieuws! Best birthday ever :D

Mooie meubeltjes esmee! Gaat echt snel nu he, hoe voel je je?

Woman wat fijn dat het klieven goed heeft geholpen. Hier gaat de bv ook goed maar wel met een tepelhoedje, mijn tepels zijn nog steeds erg verlegen ;), die blijven mooi binnen.
    We zijn zonet bij het consultatiebureau geweest, helemaal goedgekeurd! 54 cm en 4440 gram! Hij kreeg ook al een prikje omdat er kinkhoest heerst :( Hij brullen, mama ook :)

3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Oh Isa, snap dat je zelf ook moest brullen hoor! Zomaar een naald in je kleine man :( Hij groeit wel goed zo te lezen! :D

Esmee, leuke meubeltjes trouwens!

Mirte heb je al wat gehoord van de gynaecoloog? Je zou gister of vandaag gebeld worden toch?

Hier net terug van verloskundige. Baby is volledig ingedaald. Bij inwendig onderzoek stuitte ze meteen op z'n bolle koppie haha. En hoewel ik het totaal niet had verwacht (ik voel namelijk niks geen pijn of kramp) was mijn baarmoedermond bijna helemaal verstreken en had ik een vingertop ontsluiting. Ik heb dus met haar afgesproken dat ik vanavond ga bevallen, ze vond het een goed plan :D Nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeuren, zul je zien dat het vrijdag wordt wanneer de mussen dood van het dak vallen bij 30 graden. Dat zal vast wel, dat is dan mijn straf dat ik nu zo ongeduldig ben.

Hoe is het verder met de zwangere dames?

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    haha Zus wat een berichtje weer! :) Wel mooi dat de kleine nu echt is ingedaald.. Hoop voor je dat de bevalling snel begint, al hoeft vingertopje ontsluiting nog niks te zeggen :( Maar goed met jouw termijn zou dat toch wel een keer moeten!! Ik duim voor je dat de kleine er voor vrijdag is!
    Isa jullie kleine man doet het ook erg goed dus! Ik moet 16 juni voor het eerst naar consultatiebureau, maar heb nu weegschaal in huis omdat de kleine man eerst niet groeien wilde. Maar hij groeit nu als een malle! Zit zo soms 100 gram op een dag bij en gister woog hij 4230 gram! Dus over de groei maak ik me echt geen zorgen meer!
    Nou fijn toch dat het met tepelhoedje wel wil! Toch handig en simpel hulpmiddel! Hoe vaak komt Joris? Stef heeft ons afgelopen nacht echt heerlijk laten slapen. Hij sliep zelf 5 uur achter elkaar en toen heb ik hem vanmorgen om half 8 maar gewekt :)
    Ik heb in ons clubje een link geplaatst naar foto's van de fotoshoot!

5. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wat goed dat die knulletjes zo goed al groeien!
    Hollands welvaren!

Hopelijk ben jij snel aan de beurt Zus, en inderdaad voor vrijdag als het nog even kan ;)

Hier weinig nieuws, hoe meer ik stil zit of rust hoe meer beeb met z'n billen draait tegen m'n ribben.. Donderdagavond voorlichtingsavond vanuit de verloskundige praktijk, en daar sleep ik manlief ook mee naar toe.
    Die kwam er gisteren tot schrik achter dat het navelstompje er moest afvallen ipv een kant en klare navel! Dus wat voorlichting lijkt mij hard nodig :)

Vrijdag weer een nieuwe groeiecho, dus dan weten we pas weer meer!

6. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Whahaha Zus XD Toch hoop ik het niet voor je dat het vrijdag wordt... gun je nu wel een prettige bevalling, zeker zo overtijd! Al gunde ik je ervoor natuurlijk ook een prettige bevalling ;)
    Maar we spreken dus af dat we morgen dan foto's krijgen van je he ;) Vanavond bevallen!

Wat goed dat je kleine ventje goed aankomt Woman. Jullie foto's zijn echt prachtig, jullie stralen enorm. Trotse ouders met een prachtig mooi ventje. En het doorslapen is natuurlijk ook heerlijk! Hopelijk houd hij dat lekker vast!

Ahhhw Isa, dat lijkt me zo moeilijk he! Als je kleintje prikken moet krijgen en dan zo moet huilen.... dan zou ik inderdaad ook mee doen!
    Verlegen tepels? :p Whaha nee hoor, weet dat dat kan gebeuren. Gelukkig lukt het jullie met tepelhoedje wel.

Straks hebben jullie hopelijk een perfect mooi en gezond kindje muzieknootje, daar duim ik voor. Jullie geduld moet echt beloond worden!

Zo balen Mirte :( Hopelijk heb je binnenkort snel meer duidelijkheid!

Whahhaa Iloon XD Kant en klare navel... Ja ga maar even naar de cursus :p
    Wel spannend morgen, hopelijk kunnen ze jullie beter gerust stellen!

Hier gaat alles zijn gangetje... Morgen en donderdag nog werken en dan maandag en dinsdag nog... en dan zit het er op. Iedereen voelt dat ik bijna met verlof ga, maar zelf heb ik dat nog niet zo goed door (al rond ik wel alles netjes af hoor). Ik besef nog niet helemaal dat ik over +- 7 weken een kleine in handen heb...
    Mijn verloskundige verwacht dat ik ga doorlopen met de 41 weken (omdat de groei en verloop allemaal gaat zoals het boekje). We gaan het zien.
    Toch maar een wiegje aangeschaft en wat textiel, begin nu een beetje in de 'koop' mood te komen hahaha.

Mijn collega's en leerlingen zeggen telkens: Poeh, je krijgt nu toch wel een toeter! En dan zeg ik: Spaar voor 3 :D
    Foto staat bij de club ;)

7. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    wat goed dat de babies t goed doen! zus, ik hoop dat je onderhand aan t bevallen bent!

nou, gisteren gebeld met de arts, die wilde me vandaag nog ff zien voor een echo voordat ze de teambespreking in ging. Echo gemaakt, cyste zat er nog, wat ik al dacht want ik bloed de eerste dag van ongi als een rund, en vervolgens houdt t redelijk op. Dus nog steeds een cyste van 5cm.
    Dus besproken in het team en ze willen toch es kijken of er niet een omkapseling of iets dergelijks om mijn eistok zit wat voorkomt dat er een ei springt. Ik krijg dus een kijkoperatie :&
    doodeng maar goed wel fijn dat ze t serieus genoeg vinden om te gaan kijken. Dan kijken ze ook meteen hoe mn eileiders er bij liggen.
    Ik krijg deze week post gestuurd met info en dan volgende week donderdag hebben we weer een afspraak om de procedure door te nemen. Vervolgens ga ik met haar naar de opname om me op de wachtlijst te zetten (schijnt een wachtlijst van een paar weken te zijn) en dan ga ik na mijn vakantie onder t mes.....
    heeeeel bizar en onwerkelijk eigenlijk...

8. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Zus, hoe staat het ervoor? :D

9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Mirte,
    Balen dat er een kijkoperatie nodig is..
    Wel fijn dat er wat mee gedaan word, schrale troost, maar hopelijk kunnen ze je hierna verder helpen! Dikke knuffel meis.

10. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Jeetje Mirte, ik kan me voorstellen dat je dit even moet laten bezinken. Op zich fijn dat ze meteen stappen ondernemen, maar aan de andere kant is het inderdaad best ingrijpend, zo'n operatie! Ik hoop dat de wachtlijst uiteindelijk niet al te lang is en dat je snel geholpen kan worden!

Hier nog steeds geen baby. Vannacht wel wat 'kramp' gehad, maar mag eigenlijk geen naam hebben. Vrijdagmiddag moet ik naar de gyn voor controle bij deze termijn. Zal wel een CTG worden en afspraak voor inleiden eind volgende week. Hopen natuurlijk dat hij in de tussentijd zelf gewoon komt :) Strippen lukte gister bij verloskundige nog niet, maar misschien vrijdag bij de gyn wel! We zullen zien...

11. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Zus, kom op hey..... Het wordt nu wel een keer tijd hoor :D

Ik hoop voor je dat het snel komt, want je zal er ook wel klaar mee zijn denk ik? :p

Mirte, nogmaals, het is onwijs klote.... Maar het zou zo fijn zijn als er een keer wat meer duidelijkheid komt. Eindelijk actie! :)

Isa, verlegen tepels, whahahahaa ik moest ff hardop lachen....
    Ach als t met hoedje maar wel gaat.
    En die prikjes, man... Ik zou waarschijnlijk harder janken dan het kind. Stond gisteren bij de dierenarts ook al te janken omdat ze bloed moesten trekken bij onze oudste kat... Brrr...

Iloon, kant en klare navel, hahaha, sjonge... dat wist ik zelfs :p
    Voorlichting is nooit verkeerd.... :D

Woman, nogmaals, die foto's zijn echt geweldig.
    Stralende ouders met een knappe jongeman <3

*ff naar de tandarts.... zo weer terug..... *

12. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Zus, even stoppen met koppig doen en gewoon bevallen nu... Gevalletje verlatingsangst? :p
    Hoop t snel voor je ;)

Ik ben vandaag weer tante geworden, vanmorgen is mijn stiefzus bevallen van haar zoontje... Zelfde dag als haar 2 jarige dochter xD hoe krijgt ze het voor elkaar!

13. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Nog steeds geen baby..... Morgen naar de gyn voor controle. Ik ga dan echt vragen of ze me willen strippen, dinsdag bij de verloskundige lukte het nog niet, maar misschien morgen wel! Bij mijn zussen begonnen bij alle zwangerschappen dan na een uur de weeën, dus wie weet bij mij ook :)
    Hoewel ik echt niet mag klagen over mijn zwangerschap begin ik het nu wel een beetje zat te worden. Die megabuik zit me nu echt in de weg en ik wil gewoon graag mijn baby'tje ontmoeten! :)

14. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Zo... terug van de tandarts.... Of nou ja, mondhygiënist...
    Tandvlees is ontstoken, dus ik moet echt aan de gang met tandenstokers.... Verders is mijn rokers aanslag verwijderd achter mijn tanden, dus ik heb weer een knap gebit :D (Hoewel niemand achter mijn tanden kijkt, maar toch :p )

Zus, ik hoop ook voor je dat ze wat kunnen betekenen voor je.
    Logisch dat je er nu wel een beetje klaar mee bent, je bent nu een week over tijd? Dan zou ik het ook wel graag willen ja :D
    Hopelijk is het genetisch bepaald en mag jij ook na het strippen je weeën krijgen :cool:

Esmée, gefeliciteerd!! Ongelofelijk he... Alletwee op dezelfde dag..
    Dubbel feest elk jaar, maar jammer dat ze dan hun verjaardag moeten delen. Maar gelukkig is alles goed en is hij gezond. :D

Ik ben dinsdag op verwijzing van de verloskundige naar de bekkenbodem therapeut geweest en zij heeft bekkeninstabiliteit geconstateerd.
    Beetje best vervelend is het wel, vooral de pijn in mijn onderrug en het urine verlies... :)
    De reden dat het zo vroeg is bij mij, is omdat ik nu 3 zwangerschappen achter elkaar heb gehad, waardoor het hormoon wat de boel verweekt niet de kans heeft gehad om af te bouwen.

Ik heb nu een bekkenband en vooralsnog wekelijks therapie.
    Moet nu bijhouden hoeveel ik drink, plas en ''lek''.

Dinsdag weer terug, ben benieuwd.

15. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Thanks Pippers ^^ balen van je bekken :/ hopelijk gaat die band goed helpen, zou een hoop schelen!

Ik denk aan je zus! Wil graag dat je bevalt, but not today! Met die hitte...

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Zus, ik hoop dat het nog allemaal goed gaat! We denken aan je!

Echo was aardig gelukt, buikje loopt nog onderaan de groeicurve maar lijkt nu wel mee te gaan met de curve.
    Vroeg nog om een bevestiging van het geslacht.. Dus de beste dame ging zoeken.. Zegt ze ineens; ja, een meisje!
    PARDON?!? Dus zij nog een keer goed kijken, Oh nee, toch een balzak!
    Meneer lag dus weer heerlijk alles en iedereen voor de gek te houden, met z'n beentjes opgetrokken en de navelstreng tussen z'n beentjes..
    Wat een grapjas is het ook..

Hij ligt nu wel met z'n koppie naar beneden en z'n billen onder m'n ribben,
    Dus dat heb ik goed gevoeld. Het is een aardige billenschuiver! Telkens golft het onder m'n rechterrib.

Komende dinsdag gaan we het bespreken met de verloskundige, maar ga er vanuit dat ik bij hun kan blijven.. De 17e weer een groeiecho, dus dan gaan we het weer zien!

17. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Pippers, zuur van je bekkeninstabiliteit zeg! Ik heb er nu op het laatst wel last van, lijkt me vreselijk om er de hele zwangerschap mee te moeten lopen :$

Ilona; whaaaa ik kan me voorstellen dat je flink schrok toen ze over een meisje begon!! Gelukkig bleek hij toch nog steeds een jongen te zijn :D Ook fijn dat de groei redelijk mee viel, hopelijk mag je nu gewoon onder controle blijven bij de verloskundige.

Hier nog steeds geen baby. CTG was prima, waren wel een paar harde buiken op te zien, maar baby reageerde er goed op. Verder poging tot strippen gedaan, maar lukte nog steeds niet. Grrrrr! Morgen komt m'n eigen verloskundige bij ons thuis om een nieuwe poging te wagen, hopelijk is m'n lichaam er dan wel klaar voor. Zo niet, dan moet ik maandag of dinsdag weer terug naar de gyn en zullen ze wel meteen doorpakken met inleiden.. We shall see......

18. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ene kant blij voor je dat het niet is gelukt, gisteren was het zo warm! Nu hoop ik dat het morgen wel gaat lukken natuurlijk! Zijn de temperaturen ook wat beter. Nog ffies Zus, gij bent er bijna :D

19. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Oke, nu vind ik het officieel niet leuk meer. Verloskundige is net geweest en er is gewoon helemaal niks veranderd ten opzichte van eerder deze week. Baarmoedermond nog steeds hooguit een vingertopje open, maar met geen mogelijkheid te strippen. Het begint me een beetje op te breken nu.
    De hele zwangerschap word je verteld dat je echt niet over tijd gaat lopen ivm de grootte van de baby (met name het hoofd), moet je zelfs op controle bij de gyn om te kijken of het bekkenkanaal wel groot genoeg is vanwege niet indalen en nu ben ik bijna 42 weken....

Morgenochtend word ik gebeld wanneer en hoe laat ik weer op controle moet bij de gyn (maandag of dinsdag) en dan zal ik wel ingeleid worden.

20. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    He bah wat vervelend Zus!
    Snap dat je inmiddels wel 'klaar' ermee/ervoor bent..
    Vooral die beloftes over het niet te lang door laten lopen..
    Kan je anders niet aandringen op inleiding als je dan toch naar de gyn weer moet.
    Dikke knuffel meid, hopelijk kondigt die kleine zichzelf snel aan!

Deel Deze Pagina