Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Aaaaah Zus! Wat duurt wachten dan lang he? Volgens mij heeft de kleine het ontzettend naar z'n zin in je buik!

Hopelijk gaat het ineens vannacht of morgen uit zichzelf gebeuren, wie weet! Veel succes! Toitoitoi!

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Oh dit vind ik wel heel erg zus, dit duurt te lang! Hoop dat ze snel actie gaan ondernemen... Gaan ze ook niets proberen met een balonnetje? Wordt nu wel eens tijd!

3. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Zus???

We denken elke dag aan je meid!
    Ik hoop dat je inmiddels al wat meer weet of misschien wel..... Bevallen bent? :D

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    en??? is de kleine er al??

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Nog steeds geen baby... :( Vandaag weer controle gehad bij de gyn. CTG en vruchtwater waren prima. Donderdag word ik opgenomen voor inleiding. Zoals het nu lijkt beginnen we met een ballonnetje om mijn baarmoedermond te openen en daarna gaan ze mijn vliezen breken. Op mijn verzoek mag ik dan eerst 1 a 2 uur afwachten of ik zelf weeën krijg, zo niet dan krijg ik wee-opwekkers via infuus.

In het meest gunstige geval rijpt mijn baarmoedermond de komende 36 uur zelf nog door en kunnen ze donderdag meteen beginnen met vliezen breken. Dan kan het snel gaan. Maar als het nog steeds zo dicht zit, dan dus die ballon en dan kan het nog wel 2 of 3 dagen duren :(

Ik houd jullie op de hoogte!

6. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    O balen Zus! Word nu toch wel een lange zit..
    Hopelijk donderdag eindelijk de kleine in je handen!

Hier heb ik controle gehad, baby lijkt al een deel ingedaald te zijn.
    Daardoor heb ik dus meer last van mijn bekken en is bewegen soms pijnlijk.
    Bloeddruk en gewicht was netjes. Over twee weken gaan we het over de bevalling hebben. En dan nog de liggingsecho.

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Weinig tijd om te reageren maar spiek wel elke dag even of er nieuws is van zus, maar jeetje die kleine heeft het wel goed daar bij jou!
    Ilona het schiet bij jou ook alweer mooi op!

8. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    en zus? en en en? lig je al te bevallen?
    vandaag gesprek gehad met de arts, kort nog besproken waarom er dus voor een kijkoperatie gekozen wordt (eventuele verklevingen zijn niet te zien op een echo, dus vandaar).
    ze gaan 1,5 uur voor me uittrekken, ik wordt onder algehele narcose gebracht en vervolgens geopereerd. Ze brengen een catether in en spuiten wat blauwe vloeistof door de eileiders om te kijken of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Ook worden de eierstokken en baarmoeder bekeken, en wordt er gekeken of alles mooi 'los' in de buik zit (hangt) en of er verklevingen zijn. Wanneer er verklevingen gevonden worden, worden ze meteen verwijderd, tenzij er wat wordt gevonden wat teveel werk vergt, dan wordt er een 2e operatie gepland.
    Ik wordt in Eindhoven geopereerd (daar woon ik ook, tegen veldhoven aan maar was tot nu toe altijd naar veldhoven geweest) daar doen ze de dagopnames. Als t goed is mag ik dus ook weer de zelfde dag naar huis.
    Vervolgens heb ik vanmiddag een post-operatieve screening gehad (vragenlijst ingevuld en gesprek gehad met de anesthesist-assistent).
    Ze hebben mn bloeddruk gemeten en mn keel doorgangelijkheid nagekeken voor de intubatie. Ook krijg ik extra medicijnen tijdens de operatie tegen de misselijkheid na de operatie (schijnbaar verhoogd risico als vrouw zijnde en ook omdat ik wagenziek/zeeziek wordt). Dus dat is allemaal afgestemd.
    Nu wachten op een oproep, kan een paar weken duren. Ze zouden ruim van te voren bellen en dan de dag voor de opname nogmaals om de tijd door te geven.
    Ontzettend spannend allemaal.... Heel dubbel, ik weet niet goed of ik nou wil dat ze wat vinden of niet. Ergens heb ik een heel sterk gevoel dat er ergens inderdaad een verkleving of obstructie zit. Hopenlijk kunnen ze dat makkelijk oplossen en zijn we daarna snel zwanger!

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Jeetje Mirte dat klinkt inderdaad heel wat! Kan me voorstellen dat je er een heel dubbel gevoel bij hebt. Ik hoop voor je dat ze iets heel kleins vinden wat voorkomt dat je nu zwanger wordt en dat het heeel makkelijk te verhelpen is en dat het na de operatie snel raak is!
    Zus je bent inmiddels vast wel bevallen! Ik ben erg benieuwd!

10. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    zuuuuus, ben je al bevallluuuuhhh?

11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Jaaaa zus! Je houdt ons in spanning! 😁

12. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Haha hoi dames! Even kort:

Gister om 17.31 ben ik bevallen van onze zoon Mink! Vanaf het breken van de vliezen heeft het nog geen 9 uurtjes geduurd en ik heb maar 20 minuten geperst! Hij is als een echte Superman ter wereld gekomen, want ondanks zijn grote hoofd, paste zijn handje er ook nog wel naast. ;) Helemaal blauw, beurs, dik en gehecht daar beneden, maar het was het (heel cliché) allemaal waard!

Hij is 4012 gram. Lengte is niet gemeten, maar het is echt wel een flinkerd. Maatje 50 past hij niet en ook de babymutsjes glijden meteen van z'n hoofd af. We hebben dus maar een paar van het ziekenhuis mee gekregen, die rekken flink mee.

Borstvoeding komt goed op gang en Mink is een natuurtalent want die ging na de geboorte zelf gelijk op zoek naar de borst! Ook slaapt hij heel makkelijk. Af en toe is hij nog wel misselijk, want door zijn grote hoofd zijn de schedelnaden flink over elkaar heen geschoven tijdens het persen.

Ik plaats gauw een foto!

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Gefeliciteerd met Mink!
    Leuke naam! En wat een verhaal zeg, als Superman.. Haha dat is wel een leuk bevallingsverhaal zo te horen.

Geniet van je heerlijke manneke!

14. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Mink!! Hihi, kleine Superman dus!

Geniet ervan meid! En veel geluk samen!

15. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Oh Zus, ben zo blij voor je!!! Super super gefeliciteerd!!! En valt me nog mee! Mijn stiefzus had met 40 een zoontje van 4275 gram en 54 cm.

Lekker genieten nu, hoop dat het beurse er gauw weg trekt ;) Jouw tijd nu!!!

16. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    WoW ook mooi vlot gegaan dus! Gefeliciteerd met jullie zoon Mink! Geniet van je kraamtijd, echt het vliegt voorbij! Laat je heerlijk verwennen! En oh wat super dat de borstvoeding meteen zo goed gaat! Ik ben benieuwd naar de foto! En ik wens jou natuurlijk ook nog een heel voorspoedig herstel!

En is het na het breken van de vliezen spontaan op gang gekomen of heb je nog infuus nodig gehad?

17. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    gefeliciteerd zus!

18. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    GEFELICITEEEEEEEERD ZUS!

Eindelijk!
    Lekker genieten van jullie lieve Mink!
    Top dat ie al meteen goed drinkt :D

Snel een fotootje plaatsen he ;)

19. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Zus hoe gaat het?
    Muzieknootje het gaat alweer mooi richting juli! Wanneer hoor je een datum?
    Ik vind het ook wel weer tijd voor wat zwangere buiken foto's! :)

20. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Hier gaat alles wel prima. Op wat ongemakken na, denk ik nog niet ' en nu moet je er uit!' (geef het nog een weekje :p ).
    Heb weer een nieuwe foto geplaatst hoor Woman :p

Ik heb afgelopen zaterdag mijn babyshower gehad XD Ze dachten dat ik ze expres had gedwarsboomd.... had de deur op het steekslot gedaan (alleen Peter en ik hebben die sleutel). Ze konden er dus met de gewone huissleutel alleen niet in en Peter had er niet bij stil gestaan hahaha.
    Wel erg leuke dag gehad en een hoop minion (verschrikkelijke ikke) spulletjes gehad ^^

De kamer is sinds vorige week dinsdag binnen en staat al klaar :) We hebben via marktplaats nog een mooie Ikea Ektorp stoel dichtbij kunnen ophalen. Binnenkort gordijnen bestellen en ophangen en dan kan hij toch echt wel komen!
    Volgende week bruiloft... dan 4 juli weer een en dan 11 juli nog... Ach, dan ben ik maar 39 weken zwanger XD En de verloskundige denkt dat ik nog wel kan doorlopen met 41 weken, dus makkie toch?

Ik heb nu ook één avond cursus gehad aan huis, vanavond komt ze nog een keer. Heel prettig één op één de informatie en lekker rustig. De informatie krijg ik straks ook nog op papier, kan ik het op mijn gemakkie nog terug lezen.

De baby is nog niet ingedaald en vind mijn rechterribben nog steeds het aller lekkerste plekje om te gaan hangen...Nooit dat hij een keer naar links gaat he...
    Hij doet wel pogingen om in te dalen, maar die waren nog niet succesvol... super fijn gevoel :p

Deel Deze Pagina