Even een snelle eerste update, vanochtend de GUO gehad.. Weinig nieuws tot nu toe, echo gaf geen uitsluitsel wat er eigenlijk aan de hand was. Er lijkt geen aanleiding te zijn van de afremming qua groei, wel is hij nu weer iets gegroeid na de laatste echo vorige week, zowel qua buikje iets als qua gewicht. (vorige week werd hij 1566 gram geschat en nu 1823 gram) Nu is het wachten op de gynaecoloog die me gaat vertellen hoe nu verder! Het enige extra qua onderzoek wat ik zou kunnen doen is een vruchtwaterpunctie, maar we hebben besloten dat de stress qua ingreep en wachten op de uitslag slechter zijn, dan een mogelijke afwijking. We hebben natuurlijk een goede 20 weken echo gehad, waarbij baby helemaal is nagelopen, dus ik verwacht geen grote afwijkingen. Zodra ik wat weet, horen jullie het dames!
Haha ja hoor Heb ventilator beneden staan, lekker jurkje aan en mijn vriezer afgeladen met ijs XD... Gaat helemaal goed komen! Hoe is jouw kleintje eronder met deze hitte?
Inmiddels al iets wijzer geworden.. Het streven wordt 37 weken, maar als die kleine dan nog goed zit, uiteindelijk 39 weken. De oorzaak is duidelijk de placenta, deze geeft de voedingsstoffen gewoon niet goed door. Het nieuwe plan word; dagelijks CTG (was natuurlijk al zo), 2x per week een doppler onderzoek om te kijken of de placenta nog voldoende functioneert en elke 10-12 dagen een groeiecho. Ik blijf tot de bevalling nog steeds met bedrust in het ziekenhuis, maar mocht het allemaal netjes eruit blijven zien, zit er misschien nog een keertje in dat ik nog een nachtje naar huis toe mag in het weekend. Mocht welk onderzoek dan ook niet goed meer zijn, wordt de kleine meneer gewoon gehaald. De longrijpingsprikken zijn nog niet geheel van tafel maar worden elke keer gewoon weer heroverwogen, dit omdat ik de 34 weken al voorbij ben en dan de werking niet meer zo sterk zal zijn als voorheen. Hij was inderdaad toch nog gegroeid ten opzichte van de vorige echo, toen was hij zo wat van de groeicurve gevallen, maar hij zit nu nog op de P1 lijn. Dus het blijft allemaal erg onzeker en het word per dag bekeken allemaal, maar dit heeft me wel tot op zekere hoogte gerustgesteld. Eerste streven is 17 juli! Hoe gaat het verders hier met de dames? Heb enigszins het idee dat ik alleen maar aan het spammen ben met mijn berichten, haha. Hoe houden jullie het uit in de warmte?
Jeetje Ilona, heftig hoor! Hopelijk mag je tussendoor nog paar keer een nachtje naar huis! Dat warme weer en die kleine man? Tsja ik vind het wel moeilijk hoor.. Tis buiten evht wel warm voor hem dus blijf zoveel mogelijk met hem thuis.. Stef is meest gewoon binnen of ff buiten in de schaduw. Alleen rompertje aan.. Tot nu toe heb ik niet het gevoel dat hij er erg veel last van heeft.. Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog niet weer erg goed tegen de warmte kan dus blijf zelf ook graag in de schaduw..
Nog even een ego update.. Afgelopen vrijdag zag de doppler (meting van de weerstand in de navelstreng) er prima uit, moest een waarde hebben van onder de 1. Hij scheen dinsdag in het ziekenhuis een 1.4 te zijn, maar was vrijdag 2x 0.83 en 1x 0.91 Dus weer voor even positief nieuws. Toen had ik weer toestemming, met moeite verkregen, van de gyn voor een nachtje naar huis. Indien ik ook thuis natuurlijk me hield aan de strenge regels. Gisterenmiddag weer terug gekomen op de afdeling, weer aan de ctg gelegen, deze was ook weer goed. Beeb was druk, maar daar durf ik bijna niet meer over te klagen. Hoe meer hij beweegt, hoe meer energie hij heeft en hoe goed het eigenlijk met hem gaat.. Mijn bloeddruk daar in tegen was wel iets gestegen, dus 'savonds nog een controle. Helaas nog steeds aan de 'hoge' kant. Normaal tijdens ctg of rust is hij rond de 137/85 en nu was hij 144/92. Dus ze gaan hem straks nog een keer meten, plus ctg natuurlijk, en anders misschien bloed en urine van mij pikken.
daar is ze weer! heerlijke vakantie gehad, weer helemaal opgeladen maar ook weer blij om thuis te zijn jeetje ilona, wat een gedoe allemaal! maar goed, ik was al op de hoogte natuurlijk via app op vakantie na 2 dagen over tijd ongi geworden, dus baalde gigantisch, had zo gehoopt dat t voor de operatie toch nog goed kwam, maar helaas ze hebben ook al gebeld op vakantie en ik ga 9-7 al onder t mes. ik zie er behoorlijk tegen op, weet ook niet goed of ik nou wil dat ze wat vinden nou ja, eigenlijk wil ik wel degelijk dat ze iets vinden, maar dan iets wat zo is opgelost, een verkleving of blokkade die ze zo kunnen verwijderen. Vinden ze nou niets dan heb ik nog steeds geen verklaring voor t feit dat we nog niet zwanger zijn. Hier verder alles goed? Zit een bevallingsgolf aan te komen niet?
Pfff Iloon, het blijft een rollercoaster voor je. Hoop dat alles goed blijft gaan met de kleine vent en met jou en dat hij nog even blijft zitten! Fijn dat Stef niet zo'n last heeft van de warmte Woman Gelukkig zijn de temperaturen nu ook weer wat gedaald! Mirte! Ouwe vakantieganger Jamaica maaan... echt rot zo'n vakantie! Je bent wel snel aan de beurt voor de operatie! Ook wel goed, dan heb je het sneller achter de rug. Hoop dat ze inderdaad iets simpels vinden bij je wat makkelijk te verhelpen is, zodat we ook gauw roze testen zien van je Hier heb ik een koppig mannetje in mijn buik. Wilde nog steeds niet indalen (afgelopen vrijdag controle gehad), dus als mijn vliezen breken, maar direct plat gaan liggen. Nu had ik afgelopen zaterdag avond zo'n last van diarree krampen, dat mijn man dacht dat het echt zo ver zou zijn... uiteindelijk waren de diarree krampen toch echt wat de naam zei en voelde ik me na mijn wc bezoek een stuk beter Later volgde er indalingsweeën die tot een uur of 02:00 in de nacht hebben geduurd. Mijn man dus nog steeds overtuigd dat de baby zou komen Zelf stille hoop dat de baby nu dus wel is ingedaald! De warmte was eerst goed te doen, maar man man man ik heb nu zoveel last van dikke voeten en benen... Het zijn dikke klompen geworden die enorm op spanning staan. Het slapen gaat nog okee, al doet het draaien steeds meer pijn. Heb telkens het gevoel dat ik eigenlijk echt niet meer kan draaien, maar doe het dan toch maar Aankomende zaterdag nog een bruiloft, maar even kijken of we gaan. We zijn daggasten, dresscode is cocktail (bleh) en kan niet eens schoenen aan ... Aankomende woensdag eerst maar weer terug voor controle bij de verloskundige en dan zien we wel weer verder...
Ilona jij mag ff ego berichten plaatsen, is echt wel ff heftig wat jij meemaakt! Hopelijk blijft de kleine man nog even zitten en groeit hij nog wat! Ze houden jullie in elk geval goed in de gaten! Hoe was bloeddruk later? Hebben ze bloed en urine nog gecheckt? Mirte 9-7 das al vlot! End kant ook wel weer goed dan hoef je er niet heel lang meer tegenop te zien! Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad! Hier nu wel wat last van vermoeidheid.. Met die hitte kwam Stef wat vaker plus dat je al wat minder slaapt dan.. Slaap je zelf eindelijk na een uur of 1 en dan komt dat kleine mannetje om half 4 weer.. En na de tijd natuurlijk niet willen slapen.. Gelukkig koelt het nu wat af!
Hoi lieve meiden! Ik ben er weer Eindelijk weer eens lekker met de laptop op de bank. Joris is alweer 9 weken! En hij lacht zoveel, dat is echt het allermooiste van de hele wereld. Afgelopen vrijdag zijn we weer bij het cb geweest, hij is nu 58 cm en 5400 gram (hij was bij geboorte 50 cm en 3720 gram). Dus hij groeit heel goed! Ik geef bv en af en toe geven we een flesje nutrilon als aanvulling. Soms denk ik dat het wat te weinig is, de dag erna spuit het er weer uit. Ik probeer gedurende de dag te kolven zodat vl 's nachts ook een voeding kan doen, zo komen we allebei redelijk aan onze slaap. met kolven komt er alleen niet zo heel veel uit dus soms dan maar wat Nutrilon. Vond ik eerst heel erg, maar geeft wel veel rust. Joris sliep eerst alleen maar als hij bij ons lag dus we zaten om de beurt met hem in onze armen...lekker knuffelen maar je komt nergens aan toe. Inmiddels gaat het alleen slapen gelukkig steeds beter! We proberen hem bij het eerste vermoeidheidssignaal neer te leggen zodat hij leert zelf in slaap te vallen. En slaapliedjes zingen, dat vindt hij heel leuk Met de warmte zijn we veel binnen gebleven, Joris leek er niet erg veel last van te hebben, alleen wat vaker drinken. Ik had er meer last van haha. Een ritme hebben we nog niet maar dat komt vanzelf wel. Over drie weken gaat vl weer varen voor acht weken dus dan sta ik er alleen voor! wel spannend hoor... Heb alles wel gelezen op mijn mobiel en ook een paar keer heel verhaal getypt maar dan kwam er weer wat tussen of internet viel uit, en zo had ik dus nog steeds niet gereageerd Oja ik plaats zo wat nieuwe foto's in de groep! Ilona: jeetje meid wat maak jij allemaal mee..heftig hoor! Ik duim voor jullie dat je kleine man nog even lekker blijft zitten en doorgroeit! Woman: fijn dat het goed gaat met jullie! Stef blijft ook een flinke jongen of niet ? Mirte: succes met je operatie!! Hoop dat ze iets simpels vinden wat zo verholpen kan worden! Muzieknootje: binnenkort weer terugplaatsing toch? Ik ga heel hard voor jullie duimen! Zus hoe gaat het nu met Mink? En jou? Ik heb joris ook veel in de draagdoek gehad, alleen helaas kon dat echt niet meer met die hitte, hoe hebben jullie dat gedaan? Pippers jeej een meid gaat echt hard nu he al bijna op de helft!! Hoe gaat het, heb je veel last van je b.i.? Smeetjuh houd je het nog vol ? Hij mag gewoon al komen spannend hoor!!! Vlinderbaby hoe gaat het met jou? .
Isa wat goed dat Joris het zo goed doet en groeit! Ik hield het even spannend allemaal, want afgelopen maandag werd ik wakker met hevige buikpijn, hoofdpijn en misselijkheid. Bloed en urine ingeleverd.. En een goed aantal uur later (voor zover het gedeelte spoed qua bloedafname) werd de beslissing gemaakt; inleiden! Ik had zwangerschapsvergiftiging! Om 14.00 is er een ballon geplaatst en deze was er om 22.30 uitgehaald voor de nacht. Gisterenochtend was ik mn slijmprop al verloren. Om 9.00 had ik 2-3 cm ontsluiting van de ballon gekregen, dus dat pakte allemaal goed op! Om 11.00 hebben ze m'n vliezen gebroken, was heel netjes en helder. Maar de ontsluiting wilde maar niet volgen. Na veel weeën die op een gegeven moment best heftig waren, hebben we om 15.00 besloten dat ik toch voor een ruggenprik ging. Om 16.00 was de ontsluiting 4 cm.. Om 19.15 6!. Maar beeb reageerde op een gegeven moment steeds slechter op de weeën en de keizersnede kwam al snel op tafel.. De gyn wilde me nog een goede kans geven, terwijl ik zelf enorm twijfelde over hoelang we die kleine nog moesten pesten met weeën omdat z'n hartslag bij elke 'goede' wee dipte. Ik had eigenlijk zoiets van; haal hem er maar uit, dit is voor hem ook niet leuk meer. Ze wilde nog afwachten omdat hij, zodra ik op m'n zij lag, het wel goed deed. Ik werd om 20.45 nogmaals getoucheerd want ik begon steeds meer last te krijgen van m'n stuitje, wat er op leek dus dat er ineens vordering in zat! 8-9 cm! Om 21.10 ongeveer was het niet meer te houden en leek ik wel iemand die Gilles de la Tourette had.. En om 21.30 mocht ik gaan persen. Na ongeveer 6 weeën (waarvan 2 goede persweeen) en een knip is onze kleine dan toch echt via de natuurlijke weg geboren! Onze Christiaan, is 1900 gram (en een beetje maar de exacte metingen weet ik niet) en kwam huilend ter wereld. Wat een longen had die kerel! Ik heb hem een paar minuutjes op m'n buik gehad maar toen moest hij echt gezien worden door de kinderarts. Na het hechten, wassen, nekken tijdens het wassen (sorry, haha, al die inspanning) mochten we weer bij hem op de couveuse afdeling. Hij is een echte vechter, hij kan alleen z'n temperatuur niet goed regelen nog. Hij heeft ter ondersteuning een sonde, want drinken zal nog teveel energie kosten op dit moment, dus moet ik kolven. (Dit is wel bijna meteen op gang gekomen) Voor de rest was zijn glucose ietwat laag na geboorte maar dit trok allemaal netjes bij, voor zijn eerste onderzoeken is hij dan ook met vlag en wimpel geslaagd. Tot nu toe is iedereen erg enthousiast over zijn gezondheid. Na twee lange en zeer hectische dagen, ben ik alleen wat beurs (mede dankzij een Ruggenprik die tot drie keer toe gezet moest worden) en enorm snel flauw, maar dan moet je ook maar eten Maar het klopt echt dames, je wordt meteen verliefd op je kleine man.. Klein grappig feitje nog, ze hebben m'n placenta nog onderzocht na bevalling, en deze had een kleine mini placenta ernaast zitten. Niet de oorzaak van dit alles, en zo op het eerste oog leek ook alles in orde verder met de placenta, maar het scheen wel ietwat zeldzaam te zijn!
Wauw Ilona! Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje! En wat super dat hij het zo goed doet! Hopelijk kan hij snel zelf op temperatuur blijven! Isa ik ga zo foto's bekijken! Ik ga jullie even jaloers maken maar Stef had vannacht 10 uur tussen z'n voedingen zitten! Dus heb zelf ook 7 uur achter elkaar geslapen! Oh wat fijn! En isa Stef is echt een flinkerd want die woog toen hij 4 weken was al 5300 gram! Ga zo naar een vriendin die weegschaal heeft dus zal hem even wegen maar hij is nu zeker wel 6 kg.. Wat fijn dAt hij nu beter in zijn eigen bedje slaapt! Helpt inbakeren niet? Stef ligt in een hydrofieldoek zodat hij zichzelf niet wakker houd met z'n zwaaiende armpjes.. Het schijnt ze ook een geborgen gevoel te geven dus misschien is het het proberen waard! Esmee hoe gaat het?? En zus? Muzieknootje bij jullie al vorderingen?
Heeey Isa! Leuk om weer wat te horen van je! Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie kleine vent <3. Spannend, over 3 weken het zelf verder oppakken... Hoop dat je vriend erna snel weer terug is! Oh wat lekker zeg Woman, bofkont! Vind dat heel schattig klinken met die zwaaiende armpjes, maar zal natuurlijk best vervelend zijn haha. Ilona, super gefeliciteerd met jullie vent <3 ik had je natuurlijk al gefeliciteerd, maar dit verdiend heel veel felicitaties! En wat heb je het goed gedaan meis, je mag trots zijn op jezelf!!! Hier gaat alles zijn gangetje, aankomende zaterdag de laatste bruiloft van de reeks en dan hebben we alle verplichtingen weer gehad. Vandaag nog controle bij de verloskundige, hoop dat hij nu wel is ingedaald. Afgelopen zaterdag had ik eerst heel erg diarree krampen die kwamen en weer weg gingen, maar dat bleek *verassing* gewoon diarree te zijn kort erna indalingsweeën, dus voor mijn man was het even helemaal zoek en was helemaal hyper, die dacht: het gaat gebeuren! Niet dus hahahaha.
Oh laat je ff weten of jullie kleine is ingedaald esmee? Ja hij houdt zichzelf evht wakker met die armpjes.. 6220 gram weegt meneer nu
Ohja isa echt respect voor jou dat je nog volledig borstvoeding geeft! Ik ken het onzekere gevoel van denken dat je te weinig hebt.. Verder was Stef paar weken geleden erg druk met voeden dus ben toen 1 voeding gaan vervangen voor flesje en ben vandaag begonnen met nog 1 voeding vervangen.. Kvind borstvoeding geven best zwaar en was echt erg vermoeid.. Ga het nu gewoon tijdje zo doen en dan zie ik wel of ik genoeg voeding blijf houden.. Dus respect voor jou!
Ilona! Gefeliciteerd met jullie kleine man! Ontzettend goed gedaan zeg! En fijn dat Christiaan zo'n sterke vent is! Veel geluk de komende periode, hopelijk mogen jullie hem snel lekker mee naar huis nemen als hij op gewicht is! Isa, wat leuk om van jou ook weer wat te horen! Wat fijn dat het nu beter gaat met slapen. Onze knul slaapt ook het liefst bij papa of mama, dus weet hoe het is Met die hitte hebben we een paar dagen afgezien en gewoon veel met hem rondgelopen. Af en toe in alleen een rompertje even in de draagdoek om hem in slaap te krijgen en daarna gauw wegleggen in de hoop dat hij doorsliep. Verder bleven we continu binnen waar we het wel onder de 25 graden konden houden, dus dan raakte hij ook niet oververhit in de draagdoek. En gewoon elke luier even de temperatuur gemeten ter controle... Heerlijke foto's trouwens! Hij ziet eruit als een lekker tevreden mannetje! Haha, wauw Woman, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over die productie van jou. Aan zijn gewicht te zien loopt die echt nog niet terug, hihi! Groeit als kool dus, die Stef! Esmee, jij hebt dus ook al zo'n eigenwijsje die niet wil indalen! Hopelijk is hij inmiddels wel wat gezakt door die weeën die je hebt gevoeld! Je zult wel blij zijn dat het nu iets koeler is. Neemt het vocht in je benen en voeten nu ook wat af? Hier gaat het redelijk goed. Slapen blijft een probleem, tenzij in de draagdoek, dus we zijn tegenwoordig draagdoek experts Borstvoeding gaat gelukkig heel goed, maar ik vind het inderdaad ook zwaar. Ik hoop het wel zo lang mogelijk vol te kunnen houden. Hij plast en poept in elk geval flink, dus ben benieuwd hoe zwaar hij nu is! Volgende week dinsdag moet ik naar het consultatiebureau.
Mijn kleine vent is wat meer ingedaald, ze kon hem dit keer niet goed bewegen meer (dus hoofdje zat wat vaster). Ze gaf aan dat hij echter nog wel er uit kon schieten, dus het is nog geen garantie. Hij mag namelijk nog dieper zakken, hij zit nog erg hoog. " Dan heb je ook even wat meer adem ruimte, want je buik zit erg vol zo!". Zou wel lekker zijn als hij nog meer zakt, want het maagzuur en zitten achter mijn ribben is niet erg lekker haha. Verder merkte ze ook vocht ophoping bij mijn buik (oedeem). Ik zeg: Tja Heb het niet alleen bij mijn buik! Mijn voeten en benen zwellen nog steeds op, al is het elke dag wel anders. Vandaag viel het aardig mee, had zondag een veel ergere dag wat dat betreft. Belangrijkste is dat jullie doen waar jullie je goed bij voelen Zus, Woman en Isa. Lijkt me inderdaad erg zwaar! En als je dan ook veel moet rondlopen met de kleine om hem in slaap te krijgen, is het helemaal zwaar. Wat dat betreft zou het fijn zijn als de warmte minder blijft Ik ga het straks avonturen met de bv. Als het niet gaat, gaat het niet. Als het deels wordt, ook goed. Als ze inderdaad maar goed groeien <3 *Notitie aan mijzelf: Draagdoek aanschaffen. Lees dat het best wel nodig is
Zo daar zijn we weer. Is me erg meegevallen Ze hebben m'n eileiders doorgespoten, deze zijn goed doorgankelijk Ze hebben endometriose spots gevonden in een beginnend stadium en m'n eierstokken zaten dus wat vast gekleefd. Deze hebben ze los gemaakt zodat ze weer ruimte hebben en de spots hebben ze weggebrand Ze hebben vertrouwen dat hiermee t cyste probleem is opgelost Donderdag weer terug naar t fertiliteitscentrum om vervolg te bespreken Waarschijnlijk gaan ze weer kijken of er cyste zijn Voel me moe, nog niet echt pijn maar ben redelijk platgespoten
Fijn dat het is meegevallen en hoop dat het dit was en dat je nu snel zwanger bent! Hopelijk herstel je snel van de ingreep
Wauw Ilona van harte gefeliciteerd met de geboorte van Christiaan! Mooie naam Hopelijk kan hij snel alles zelf doen. laat je goed verwennen hoor! Mirte wat fijn dat het meeviel. Sterkte met herstellen! Ben benieuwd hoe het verder gaat hoop snel goed nieuws voor jullie! ! Esmee jeej eindelijk aan het indalen. Irritant he dat vocht! het duurde bij mij nog wel twee weken voordat mijn voeten weer normaal waren.. dus straks veel met de voeten omhoog!! Dat deed ik veel te weinig Woman wauw wat groeit Stef goed!! Heb je ook nieuwe foto's? We willen inderdaad gaan inbakeren. Vorige week aangekaart bij het cb. Er zou iemand (wijkverpleegkundige) contact met ons opnemen begin deze week maar ondanks dat ik woensdag en donderdag weer heb gebeld hebben we nog steeds niemand gesproken die ons kan helpen :x. Tot nu toe dus niet erg tevreden over het cb!! We hebben zelf al een puckababy geprobeerd maar daar kan Joris zijn handjes nog teveel in bewegen, daar raakt hij alleen maar meer gefrustreerd van..
Ja in het besloten gedeelte staan al foto's! Puckababy heb ik van de buurvrouw geleend en hier zelfde effect als Joris! Een hartstikke kwaad mannetje.. Kwil je wel foto's sturen van hoe wij het doen.. Is echt heel simpel..