Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    En hoe zwaar was hij vandaag Woman? En als je echt twijfelt, zou je het dan ook nog aan het bureautje kunnen vragen?

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Tuurlijk kan ik dat op bureau vragen maar m'n vriendin werkt op datzelfde bureau dus dat is dan net zo makkelijk!
    Hij weegt nu 6920 gram! Dus is weer flink gegroeid! Blijkbaar heeft hij niet zo mega veel voeding nodig om goed te groeien!
    Hij ging net door z'n neus spugen! Hele straal, echt heel zielig!

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Auw! Dat doet toch wel veel pijn door z'n neusje? Echt zielig!

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    helaas hier alweer ongesteld
    heb echt een k*t avond
    beetje "ik vind t zo oneerlijk" modus
    zeker omdat ik zondag alweer 30 wordt :( heb er weinig vertrouwen mee in momenteel
    maandag een echo gepland om te kijken of de cystes weg zijn maar ook daar heb ik een slecht voorgevoel over
    maar misschien ben ik een beetje pessimistisch vandaag

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Lieve knuffel Mirte! 😘

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Knuffel voor jou mirte! En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag! Je hebt er heerlijk weer bij :)

7. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Agoss Woman, zo zielig als dat gebeurd! Sowieso spugen vind ik zielig om te zien, maar helemaal sneu als het door zijn neusje komt. Had hij er zelf nog erg last van?
    Volgens mij is de regel dat ze 150 cc x het aantal kilo's qua gewicht mogen hebben. Als die van jou bijna 7 kg is mag hij dus 1050 cc hebben... als het klopt dan XD Weet niet of die regel ergens stopt bij een bepaald aantal kilo's.

Spannend Muzieknootje, mijn duimen draaien overuren! Hoop het zo!

Mirte :( Vind het zo balen voor je meis... Hoop dat je toch een fijne verjaardag hebt gehad desondanks.

Hier gaat alles weer goed :) Ben weer helemaal de oude. Joëy doet het goed, al komt hij nog wel in de nacht elke 3 uur. Soms al eerder! Hij krijgt nu ook te veel voeding (iets meer dan 4 kg qua gewicht, dus 4 x 150 = 600 cc en hij krijgt nu soms 800 omdat hij elke 2 tot 3 uur komt..). Even gebeld naar het bureau en kreeg later een verpleegkundige die me terug belde. Ze gaf het advies dat hij wat meer tijd er over moet doen met zijn voeding (duurt nu maar 10-15 minuten met dr brown fles). Heb hem vanmiddag even laten pauzeren met eten... man man man dat vond hij niet leuk! Uit frustratie ging meteen zijn handjes vol in zijn mond hahaha. Tot nu toe slaapt hij wel lekker, dus hoop dat het wel geholpen heeft.
    Heb ook prematuur spenen besteld, dus kijken of dat nog het een en ander veranderd.
    Het is gelukkig geen huilbaby en de krampjes zijn ook zo goed als weg. Af en toe heeft hij last dat hij moet poepen maar het wil even niet, dan is hij wel een beetje gefrustreerd. Dat duurt echter maar 10 minuutjes. Ik kom dus goed aan mijn slaap toe in de nacht :)

Ondertussen ook mijn conditie weer een beetje aan het opbouwen, we redden het nu om 50 minuten buiten te wandelen, dus het gaat de goede kant op! Thuis ben ik ook weer lekker in de weer met het huishouden beetje bij beetje, heerlijk!
    Voel me nu wel een stralende mama haha.

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Wauw esmee wat goed! Alweer 50 min wandelen!! Dat kon ik echt niet zo snel! Fijn dat je je goed voelt!
    Muzieknootje hoe gaat het?

9. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Echt fijn dat je je nu stukken beter voelt Esmee! Eindelijk echt genieten van die kleine man :).

Hier alles nog rustig. Naja rustig... Wel spannend natuurlijk of deze embryo zal blijven plakken. Vanmorgen een heeeeeeeeeeel licht tuurstreepje te zien op de test, dus wie weet! Pas volgende week dinsdag krijgen we een bloedtest in het ziekenhuis. En dan zal de eerste afspraak worden gemaakt als ik zwanger ben voor de eerste echo. Maar nu eerst duimen en duimen en duimen en kaarsjes branden en duimen... Hopelijk heb ik zelf over een paar dagen een knaltest in m'n handen. We kunnen niet wachten!

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oooh ik hoop hier over paar dagen een knaltest te zien 😃

11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hey allemaal!

Vanmorgen een duidelijke positieve test in handen. Nog geen knaltest maar die komt zeker te weten 😄. We zijn zo blij! En deze keer gaat alles gewoon goed, dat moet!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,9 KB
      Weergaven:
      2
  12. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Oh dat is duidelijk een streep!! Voor nu gewoon gefeliciteerd! Gaat inderdaad helemaal goed deze keer! Ik duim voor jullie mee! Laat over paar dagen nog maar eens de echte knaltest zien!

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hihi, ik ben een babynamengek die even uit haar vertrouwde forumgebied kwam om eens te kijken wat er nog meer was op ZP, las dit, en vond het zó lief, dat ik even moest reageren met een big smile: :D
    Wat leuk zeg, hahah, humor heeft die vrie.. eh, verloofde van je! Super leuk!

O en meer on topic: ik begin wel stiekem steeds meer na te denken over een eerste kindje. Wanneer, wanneer? Ik wil zo graag, alleen moet ik nog afstuderen en zit er een verhuizing in de planning, maar weten we niet wanneer we een huis krijgen. Dus ik heb mezelf verteld te wachten tot ik in elk geval grotendeels klaar ben met afstuderen en we verhuisd zijn naar een praktischere plek (bij familie). Vriend is er ook nog niet helemaal klaar voor, maar joh, wat wil ik graag. Ik blijf hier dus wel af en toe spieken, als dat mag :) En mocht 't toch eerder gebeuren (van mij mag het) dan meld ik dat natuurlijk, haha.

14. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Wauw, dat is een duidelijke test meid! Gefeliciteerd! En natuurlijk gaat het gewoon goed deze keer, dat moet! :D

Woman, ik zou me niet teveel zorgen maken over de hoeveelheid die Stef binnenkrijgt hoor. Gewoon kijken of hij goed plast en alert is, en als hij dan goed groeit krijgt hij volgens mij genoeg hoor! :) Elk kindje is weer anders...

Esmee, wat fijn dat je je weer goed voelt! Ik kon ook echt na 2,5 week nog niet zo lang wandelen hoor, haha! Hier helpt het inderdaad als hij langer over zijn voeding doet, hoop dat een prematurenspeen voor jullie ook verschil zal maken!

Hier gaat het nu echt heel goed. M. krijgt nu 5 a 6 flessen moedermelk van 150 a 160 cc (beetje afhankelijk hoe we met de tijden uitkomen op de dag). Daarnaast dikken we het in met een half schepje nutriton (moet eigenlijk 2 a 3 schepjes op die hoeveelheid, maar hij doet het goed met veel minder) en hij spuugt eigenlijk niet meer. Via de huisarts hadden we ook nexium (maagzuurremmer) voorgeschreven gekregen, maar dat geven we nu niet omdat het zo goed gaat.
    Hij slaapt inmiddels overal en heel makkelijk. Ik kan hem wakker wegleggen en hij brabbelt zichzelf in slaap, soms met speen, soms zonder. Ook de nachten begint hij lekker te gaan slapen, meestal wel van 22.00 tot een uur of 5! Deze mama is dus eindelijk aan het bijkomen, na 6 weken te hebben geleefd op 2 uurtjes slaap per dag.
    Verder lacht hij echt de hele dag en tref ik hem elke keer in een andere houding aan in bed; hoofdeinde, voeteneinde, over dwars, schuin, haha! Hij worstelt zich echt het hele bed al door :D

Pippers en Ilona, hoe is het bij jullie?
    Mirte nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik had gehoopt op een mooi verjaardagskado voor jou, maar ik blijf gewoon voor je duimen dat het de volgende keer wel raak is meid! Het komt een keer goed! :)

15. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Muzieknootje!!! Jaaaa :D Gefeliciteerd! Deze blijft gewoon zitten en groeit uit tot een mooi gezond kindje <3

Ik bouw het wandelen wel langzaam op hoor :) Gingen eerst maar paar minuutjes lopen, toen 10, 15, 20 etc. Het gaat goed zo, maar doe nog niet zo veel overdag ^^ Kalm an.

Oh Zus wat fijn! Een tevreden baby en hele tevreden ouders zo te horen! En elke dag dus een verrassing wat hij uitgevroten heeft qua ligging :p Volgens mij tovert dat meteen een glimlach op je gezicht!

De prematuurspeen heeft zeker geholpen, hij doet nu 20 minuten over zijn flesje (of wat langer). Hij is nu echter soms wel zo moe van het drinken, dat ik hem erna weer op bed kan leggen hahaha. Ik heb vandaag de pacco doek binnen gekregen en gebruikt, want meneer is ook erg van het zwaaien met de armpjes. Hij ligt nu boven tevreden te slapen. Hoop dat hij vanavond ook snel in slaap komt (dit kost me vaak een uur, overdag is niet zo'n probleem). We gaan het zien!

16. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    En heeft de pacco vanavond ook geholpen? Wij zijn vandaag naar het zwembad geweest, water was helaas wel te koud voor Stef maar gezellig met vrienden op het gras gelegen.. Stef heeft zich voorbeeldig gedragen! Hebben vandaag maar de maxi cosi gebruikt en daar heeft hij heerlijk in geslapen! We waren pas om half 8 thuis terwijl hij dan normaal al in bed ligt maar we hebben hem in bad gedaan, fles gegeven en om half 9 lag hij in bed en heeft geen kik meer gegeven!

17. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Nou ik krijg gewoon geen mailtjes meer van ZP:(:(

Vet veel gemist zie ik!!

Waaaah muzieknootje gefeliciteerd!!!! Dit is zeker weten een plakkert, ik voel het:)!!

Pippers van harte gefeliciteerd! Supervet :D
    Hoe gaat het verder?

Woman jeetje wat slaapt hij goed 's nachts!! Ik ben jaloers! En flink gegroeid mooi hoor :)

Smeetjuh fijn dat je je weer beter voelt:) Het is ook zo heftig allemaal!

Zus wat fijn dat het nu goed gaat en dat je wat meer slaap krijgt! Dat breekt je echt op he.. Kolf jij elke keer voor het voeden en dan de nutriton erdoor? Tegen mij zeiden ze dat ik een papje ervan kon maken, dan kolf ik 25 cc en dat dan met 1 schepje aanmaken en met theelepeltje geven. En dan verder gewoon aan de borst. Ik ben er weer mee gestopt omdat Joris bleef spugen, alleen dan dik en slijmerig dus daar had hij meer last van :(. Dan maar "gewoon" melk...

Mirte: dikke knuffel voor jou...
    En nog van harte gefeliciteerd! Welcome to the club :cool: (ik ben in mei ook 30 geworden)
    Hoe was de echo maandag??

Ilona hoe gaat het bij jullie?

Overdag hebben wij hetzelfde woman, een paar korte tukjes.. sinds kort wel af en toe in zijn bedje gelukkig, maar als hij een half uur slaapt ben ik al blij.. Ik blijf stug proberen er een beetje ritme in te krijgen, wat nog niet echt lukt :). Het schijnt echt te gaan lukken ooit hoor ik van velen, maar met zo'n wakker kind is het echt volhouden.. ik was soms echt de hele dag bezig met hem op bed leggen. Dat heb ik nu een beetje losgelaten, en ik laat hem nu ook bij mij slapen als hij moe is maar echt niet in bed wil. Is ook wel gezellig;)

Joris heeft afgelopen dinsdag prikjes gehad en is al twee dagen van slag.. zo zielig! koorts en huilerig. En ik moest hem ook lactulose (laxeermiddel) geven want hij had al 11 dagen niet gepoept:$. Nou mag dat bij bv maar hij had er echt last van. Gelukkig is het nu losgekomen.
    Hij groeit goed, hij is nu 62 cm en 6200 gram :)

Over het algemeen is het wel te doen in mijn eentje, maar het is soms wel pittig hoor! Gelukkig gaan de nachten goed, hij komt nog wel minimaal 2 keer 's nachts maar slaapt daarna weer verder.
    Maar omdat hij overdag bijna niet slaapt kom ik bijna nergens aan toe, naast het huishouden. Daarom is het heerlijk om af en toe even op pad te gaan, laatst lekker geshopt, en voor het eerst in het openbaar bv gegeven :D Vond ik toch best spannend, niet dat ik het zelf vervelend vind maar je hoort toch vaak dat er vervelende reacties komen!

18. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Klinkt als een heerlijk dagje Woman <3 Lijkt me trouwens wel super leuk, zwemmen met je kleintje...maar eventjes wachten tot het water warm genoeg is ervoor ^^ En heerlijk dat hij zich goed heeft gedragen! :D Voorbeeldkind!

Heeey Isa! Diepe buiging voor jou dat je het allemaal zelf doet! Ik moet het merendeel zelf doen, mijn man doet misschien 1 voeding en verschoning per dag (heeft nu een drukke periode op zijn werk met 60 uur per week), maar dat is al heel lekker... Knap van je!
    Fijn dat Joris het obstakel kwijt is ;) Zal voor hem een stuk prettiger zijn zo. En hij groeit goed zo te horen!

Lastig dat jullie kleintjes overdag niet in slaap te krijgen zijn, dan kom je nergens meer aan toe! Gelukkig wel de nachten, anders was er helemaal geen doorkomen meer aan ;)

Joëy slaapt overdag best wel goed eigenlijk, maarja, hij is ook nog maar 3 weekjes oud. Eens zien als hij over een paar weken minder slaap nodig heeft hoe hij het doet hahaha. Gisteren was hij begin van de avond erg mopperig en beetje huilen. Na zijn laatste voeding weer ingebakerd en hij was binnen 5 minuten vertrokken! Ik denk dat dit ook mede was omdat hij daarvoor niet veel had geslapen en veel had gemopperd, maar hoop natuurlijk dat dit een voorteken is voor snel in slaap komen :D
    Vandaag was hij echt mopperig, heeft denk ik een beetje last van de warmte. Hoop dat hij vanavond weer lekker snel op bed ligt :)

Voor de rest nog steeds een heerlijk ventje <3 hij is al zo sterk in zijn armpjes en nekje... leg je hem op je borst, dan werkt hij zichzelf zo hoog op! Verbazingwekkend haha.

19. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Super knap dat je het alleen zo goed doet met Joris! Wat zielig dat hij zo'n last had van de prikjes!
    Muzieknootje ik hoop dat je inmiddels je knaltest hebt? :)
    Esmee gewoon lekker inbakeren als dat helpt! Kan echt geen kwaad! Ja ik zie zelf wel op tegen het afbouwen maar hoor heel vaak dat dat wel gaat

20. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Sorry dames, ik ontvang ineens geen mailtjes meer van reacties op het forum!

Hier gaat het wel redelijk.
    Vorige week met Christiaan bij de huisarts geweest omdat hij een aantal keer had overgegeven en een dikke buik had, de hele buurt bij elkaar gilde als hij moest poepen, weinig eetlust en gewoon over het algemeen een gefrustreerd mannetje..
    Lactulose meegekregen en dat werkt nu aardig, hij heeft alleen nog last van krampjes maar daar krijgt hij dan infacol voor.

Hij wilt snachts absoluut niet in z'n bedje slapen (ondanks dat hij op het voedingskussen ligt), overdag (ligt hij ook in het kussen) is het prima.. 'savonds ook, maar met de laatste voeding van 23.30 wilt hij het niet hebben. Dus ik slaap al een aantal dagen met hem op de bank beneden.
    Hij op het kussen en ik languit op de bank, want dan slaapt hij wel.

Hij past maatje 44 inmiddels aardig goed, zit als gegoten, dus groeien doet hij wel! Het is nog even puzzelen qua hoeveelheid aan voedingen, standaard krijgt hij 75ml maar als hij meer vraagt, krijgt hij in totaal 90ml.

Voor de rest mogen we echt niet klagen hoor, over hem, behalve die nachten. Dat breekt aardig op.
    Manlief is sinds vandaag weer aan het werk en hij zou dan de voeding van 5.30 doen, maar dat zat er vanochtend helaas niet in gezien Christiaan heerlijk liep te spoken vannacht.

Met mij gaat het verder prima, wat vermoeid en snel geirriteerd door het slaaptekort maar dat is maar tijdelijk (gaan we dan vanuit!)
    Volgende week maandag controle bij de kinderarts en dan de 27e voor mij controle bij de verloskundige in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina