Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ja hier ook nog volledige borstvoeding. Ik vind het zo makkelijk. Ik kolf ook 1 of 2 keer per dag, afhankelijk van hoeveel M. drinkt en hoeveel stuwing ik heb. Inmiddels heb ik al zo'n 2,5 liter in de vriezer liggen, haha :D Dieet gaat opzicht ook prima hoor, ik moet alleen oppassen dat ik niet te snel ga afvallen. Mama zelf is daar wel blij mee, want ik was voor de zwangerschap ook al bezig met afvallen, maar voor baby en borstvoeding is het natuurlijk niet goed.

Dames, wat een heerlijke foto's weer in het besloten deel :)

Woman, hoe is de wen-ochtend gegaan op het kdv? Vond je het niet vervelend om hem daar achter te laten? Volgens mij ga ik tzt wel een traantje laten....

2. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Fijn dat de bv zo goed gaat Zus!

Hier ook, alleen dan met tepelhoedje :D.

Ooh wat spannend woman! Poeh lijkt me ook moeilijk.. Al wil ik wel weer graag aan het werk. Ben nog op zoek! De winkel is per 1 juli dichtgegaan.. Kreeg vandaag brief dat het faillissement gister is uitgesproken... Moet nog geld krijgen:x

En idd wat een heerlijke foto's meiden! Heb net ook weer toegevoegd :)

Joris heeft gisterochtend en vanmorgen 2,5 uur geslapen:$:D!!
    Nu vanmiddag weer drama haha maar ben supertrots!

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Woman; spannend zo'n wen-dagje! Hoe was dat voor mama? 😉

Wauw Zus; wat fijn dat je met borstvoeding wel goed kan afvallen. Ik ga dat ook nodig hebben haha

Isa; balen van je ontslag! 😔 ben je ook weer op zoek naar ander werk in een winkel?

Mirte; hele dikke knuffel voor jou meis.. Tis niet niks

Vlinderbaby; ook voor jou een lieve knuffel!

Hier alles goed! Gisteren de eerste echo gehad bij 6wk en 5 dagen en we hebben een hartje zien knipperen 💓 Wat speciaal en wat mooi. Na 2 jaar en 10 maanden van dromen en hopen.. Van een leven met teleurstelling na teleurstelling nu op een roze wolk. Heel gek is dat, alsof ik nog steeds bang ben dat ik ervan af gegooid wordt straks...
    Morgen dan eindelijk moeders voor moeders. Laat het piesen maar beginnen 😂

4. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woman, bijna weer werken. Spannend denk ik, om je kleine ergens anders achter te laten? Wel een goed gevoel bij?
    Álvast succes met werken voor maandag, maar eerst nog lekker weekend houden ;)

5. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muzieknootje, jaaaaaaaa! Hoe gaaf, het hartje zien knipperen!!! Leuk hoor!
    Lekker genieten! Enne thnx meis!

Isa, he balen dat jet is uitgesproken terwijl je nog geld krijgt.. Ik denk niet dat je dat nog terug ziet..
    Wel fijn dat z'n slaapjes al wat beter gaan!

Woman, hoe was het wenochtendje? Voor jou en de kleine?

Zus, wat een luxe dat je nog moet oppassen dat je biet teveel afvalt haha. Lekker hoor dat die borstvoeding zo goed loopt!

Vond het echt super om te merken dat jullie zo meeduimen en denken! Wordt er nog positieve van!:D

6. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Wauw Muzieknootje wat fijnn!! Het is je zo gegund meis na al die tijd..

Vlinderbaby daar zijn we voor! Het gaat bij jou ook lukken!! Knuf:)

Ik zoek naar verschillende dingen eigenlijk.. afgelopen jaren in de mode gewerkt, eerst als filiaalmanager in Noord-Holland en toen ik naar Friesland verhuisde vond ik parttime werk als verkoopster.
    Maar ik heb een heel andere achtergrond, rechten gestudeerd en gewerkt bij de overheid! Dat lijkt me ook wel weer leuk, word ik intellectueel gezien weer wat meer uitgedaagd.
    Mocht het allemaal echt niet lukken dan ga ik voor horeca of schoonmaakwerk, wil gewoon weer aan de slag!

7. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Hey meiden,

Ik denk laat ik eens kijken op ZP... Ben nog drukker zonder werk dan met joh! :p

Isa, jeej, alsnog lekker doorgeslapen.. :D Fijn... Kan niet altijd feest zijn, maar toch.... elke stap vooruit is er 1!
    Balen van je baan, maar inderdaad, die centjes.... dat kan nog wel even duren.
    Vriendlief heeft hetzelfde meegemaakt en nu 2,5 jaar later kregen we een brief dat er mogelijk wat uitgekeerd wordt, maar hoeveel en wanneer dus niet.... :(

Zus, oh naar constipatie :( Waarom was je daar eigenlijk mee begonnen met indikken? At hij te snel of te veel?
    Thanks voor de woorden, het is inderdaad echt niet altijd leuk.
    Met het moederschap denk ik dat het inderdaad ook gewoon heel pittig gaat worden, dus ik snap dat je die gedachtes hebt. En ook dat je je er schuldig over voelt, want het is het allemaal gerust waard ;)

Muzieknootje!!!
    Eindelijk meid! Het is zo fijn en jullie zo ontzettend gegund.... <3
    Verdorie bijna 3 jaar verder, maar wat is het dan fijn he om zo'n knipperend hartje te zien. Heerlijk! Geniet ervan!

Wat een geweldige foto's van die kleine hummeltjes meiden!
    Echt superleuk :D

Mirte, het zal je inmiddels vervelen, maar ik heb toch echt goede hoop voor jullie. Linksom of rechtsom, het gaat gewoon gebeuren.
    Het lijkt uitzichtloos soms, maar ooit gaat het tij keren en is ook jullie geluk gegund.
    De MMM gaat jullie vooruit helpen, hoe dan ook! Maar het is gewoon enorm K** dat het zo lang moet duren voordat er wat concreets gebeurd.
    Hou vol meis! KUS!

Hier gaat het wel aardig.
    Uiteraard die, wat een verrassing, bekken.... Maar verder nog steeds geen klagen.
    Dinsdag de Glucose test gehad en ik vond hem echt heel erg meevallen. Soort van déjà-vu hoe ik vroeger mijn limonade dronk :p
    Nee het is niet lekker, maar ik hield het goed binnen. Eerste kwartier was even naar voor de maag, want er lag nog niks in. Verder heb ik lekker met mijn haakwerkje in de wachtkamer gezeten van het lab :cool:

Gisteren had ik voor mezelf een zwangerschapsmassage gepland en dat was echt geweldig! Lekker een uur relaxen en je laten verwennen, man man.... Echt een aanrader! :D
    Vandaag 25 weken, de tijd gaat echt enorm hard.
    Nog 15 weken en dan mogen we hopelijk ons kleintje verwelkomen.

8. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    25 weken alweer:$:D
    Buikfoto:D?

Uitslag van de suikertest was dus goed? Of heb je de uitslag nog niet..

9. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hier gelukkig vandaag weer wat beter in mn vel, maar nee dr gebeurd niet veel in mn lichaam. Ik sta gewoon letterlijk stil
    maandag weer terug

spannend woman, maandag weer aan t werk! ik moet er niet aan denken, maar mn werk loopt momenteel ff niet zo lekker

en isa, ik hoop dat je snel wat vind!
    yaay muzieknootje, eindelijk voor jullie goed nieuws!

en pippers gaat ook al snel

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Oh daar kun je alle kanten mee op Isa! Dan moet je toch wel iets kunnen vinden zou je zeggen? Hoeveel dagen wil je dan gaan werken? Dat is ook iets wat hier een puntje gaat zijn..ik zou wel minder willen werken, maar of dat financieel gezien haalbaar is daar twijfelen we aan.

Wooooow dat gaat stiekem ook al snel Pippers! En gelukkig maar, want met je bekken is dat geen pretje :(

Spannend Mirte voor maandag, hopelijk kunnen ze iets voor jullie betekenen en komt er actie!

Vlinderbaby; we duimen elke dag voor je meis!

Hier alles prima. Met vlagen wel misselijk en m'n buik is wat opgezet.. Heb daarom maar een zwangerschapsbroek gekocht. Ik heb hem nog niet veel aan.. 'Bang' dat andere mensen al iets vermoeden als ze de band toevallig zouden zien. Aan de andere kant een heerlijke broek, geen knoop die in m'n buik duwt. :)

11. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Oh ja.... Vergeten te melden :D geen suiker inderdaad! Jeej!

Zal zo ff een Buikfoto uploaden. Gaat ook hard :p

Mirte, het blijft spannend. Hopelijk zien ze maandag dat je eisprong is geweest en geen geouwehoer met die cystes...

Muzieknootje, groot gelijk! Lekker comfortabel hoor :cool:
    En zo'n band valt niet op als je er een lang shirt overheen doet ;)

12. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    gisteren ineens weer een positieve ovulatietest, niet zo gek achteraf gezien omdat er 2 eitjes zitten, maar totaal niet verwacht.... we gaan maandag maar es zien wat ze te melden hebben

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    en Mirte hoe was het vandaag?
    Ik heb mn eerst dagje werken er weer opzitten! Was wel weer fijn!

14. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Haha Pippers :D Mooi goede uitslag!

Hoe ging het gister Mirte??

Fijn woman! S. het ook leuk gehad op de opvang?

Ik ben vanmorgen naar heet cb geweest.. Ik ben echt ontzettend geschrokken, J. is afgevallen :(:$ Niet veel maar toch, hij had al 7 kilo moeten zijn en is nu blijven hangen iets boven de 6... Lengte ook maar 1 cm gegroeid. Lekker potje zitten janken daar.
    Waarschijnlijk heeft hij dus niet genoeg aan mijn bv:(
    Hij krijgt nu 6 á 7 keer per etmaal. Dat blijf ik nu doen, plus 's nachts wakker maken voor voeding en 's middags een fles Nutrilon extra.
    J. slaapt afgelopen tijd ook heel veel...Van overdag een paar hazenslaapjes naar lange rukken... Zo veel dat hij nu maar zo'n 4 uur per dag wakker is :$. Dan wel gezellig, vrolijk, lachen, spelen en beweeglijk, maar langer dan een uurtje redt hij echt niet.
    Hij krijgt dus te weinig energie binnen!
    Het stomme is dat ik ook het gevoel had dat er iets niet goed zat. Twee weken geleden is de wijkverpleegkundige langs geweest op mijn verzoek omdat ik J steeds zo moe vond. Zij vond dat ik het helemaal goed deed, advies: ga zo door :( Maarja toen hebben we hem niet gewogen..

Volgende week donderdag weer naar het cb om te wegen. En tja, desnoods maar meer Nutrilon en bv erbij blijven geven.. Heb iig al vier maanden gegeven..

Hoe gaat het met de rest?
    X

15. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoe vond S het op de opvang woman??

Jeetje Isa, wat zul je inderdaad geschrokken zijn! Zo zie je maar, altijd naar je eigen gevoel luisteren hoor! Wat betreft de kunstvoeding; als je echt nog heel graag borstvoeding wil blijven geven moet je die kunstvoeding laten staan en gaan aanleggen, aanleggen, aanleggen, echt wel 10-12x per dag. Elke fles kunstvoeding die je geeft zal ervoor zorgen dat je productie achteruit gaat. Als je het geen probleem vindt om af te bouwen met de borstvoeding kun je natuurlijk prima de fles erbij gaan geven, want van kunstvoeding worden baby's ook groot :)
    In de periode dat de bv bij ons heel moeilijk ging ben ik lid geworden van een groep op Facebook: La Leche League. Ik heb daar heel veel aan gehad en veel geleerd!
    Veel succes in elk geval! Uiteindelijk komt het helemaal goed met jouw knappe man!

16. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pippers, wat fijn dat de Suikertest goed was! Weer een zorg minder. Wel vervelend van je bekken. Werkt zo'n bekkenband dan ook echt tegen de pijn of wordt het er alleen minder mee?
    Mooie buik heb je zeg!
    En die zwangerschapsmisselijkheid klinkt heel goed!

Muzieknootje, hoeveel werk je nu? Fulltime? Hoeveel zou je willen werken als je een kleine hebt en financieel alle ruimte hebt om je keuze te maken? Zou je t liefst willen stoppen of blijven werken?

Hoeveel werkt de rest eigenlijk?

Isa ik had er al opgereageerd in ons andere clubje, maar wat zul je geschrokken zijn zeg! Wel een bevestiging dus van je gevoel volgen, overkomt jouw niet nog een keer. Nu ging het al beter toch?
    Hoeveel uur zoek je werk? Lijkt me best pittig werken en weken alleen voor die kleine zorgen, maar ook fijn de afleiding enzo denk ik? Vriendlief komt bijna thuis toch? Dan weer lekker samen genieten!

Mirte, hoe is het nu met jouw?

Ondertussen durf ik toch steeds meer te zeggen dat ik zwanger ben! :D vind h heel spannend, maar ook Superleuk! :D

17. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    yay vlinder!! goed nieuws!

korte samenvatting van afgelopen week:
    maandag naar t ziekenhuis geweest voor echo, helaas 2 cystes van 3x3 cm. Vervolgens dinsdag nog een x terug geweest om een recente echo te hebben. Smiddags is mijn situatie besproken in t team en ben ik gebeld door de arts.
    Ik ga volgende ronde beginnen met chlomid om mn eicellen te laten groeien en dan krijg ik een spuit gezet om mn ei te laten springen. Ik heb 18 september een afspraak om het traject te bespreken.
    inmiddels ben ik ongesteld geworden, heel apart....
    vrijdag heb ik bloed laten prikken, om andere problemen uit te sluiten (slecht werkende schildklier of iets) waardoor mijn cyclussen nu zo lang zijn.
    ben heel blij dat er actie komt in oktober. Eerst 18e maar es afwachten wat het traject in gaat houden.

18. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Wow wat super zeg!! Gefeliciteerd!
    Mirte wat balen dat het zo gaat, maar misschien ook wel fijn dat ze je nu gaan helpen?
    Ik werk voor 80% en ik vind het heerlijk om weer te werken. Eerste weekje ging ook goed!

19. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hey allemaal!

Wauw Vlinder!!! Gefeliciteerd! Nu hopen op een plakker :)
    Even een antwoord op je vraag; ik zou dolgraag minder willen werken, maar financieel is dat moeilijk. Misschien kan ik een ochtendje minder gaan werken... Maar meer zal er niet af kunnen ben ik bang.

Oh isa, dat is schrikken! Ben benieuwd naar komende donderdag. Hopelijk is hij toch wel aangekomen. En zo blijkt maar weer; altijd naar je gevoel luisteren!

Woman; mij lijkt dat op den duur ook wel weer fijn om te gaan werken. Gewoon om weer aan de slag te gaan.

Mirte; spannend de 18e voor je meis! M'n duimen draaien! Hopelijk met clomid en pregnyl/Ovitrelle snel een mooie eisprong :). En die spuit (Ovitrelle) vind ik erg meevallen. komt goed!

Hier alles rustig... Heb bijna geen klachten, ben niet misselijk, moeheid valt ook mee.. Het enige waar ik last van heb zijn m'n opgezette darmen. M'n buik is echt al dik! En das erg vervelend met knellende broeken terwijl ik m'n buik nu nog zo probeer te verbergen. Naaste familie horen het over 1,5 week na de tweede goede echo. De rest van de wereld rond de 12 weken. de weken vliegen voorbij! Komende vrijdag alweer 9 weken!

20. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik met m'n grote mond... Vanmorgen boven de pot gehangen &#128530;. Nu onderweg naar m'n werk, hopelijk zakt het wat.. Fijne dag allemaal! Xx

Deel Deze Pagina