Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    ooh superfijn Mirte!! echt goed nieuws!

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    oh goed nieuws Mirte! Laat je vrijdag nog even van je horen?

3. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Yeah Mirte :D Eindelijk goed nieuws!

Muzieknootje, ik blijf erbij..... ik vind dat we het mogen weten :p

Hier alles ok. Laatste loodjes....
    Het is echt zo, ze wegen het zwaarst.... Maar goed, erbij neerleggen dat je niet zo veel meer kan geeft wel wat meer rust :)
    35 weken vrijdag, nog even en dan mogen we haar zien <3

Volgende week liggingsecho en daarna mag het allemaal wel gaan beginnen vind ik :p
    Ik heb al gezegd dat als ik met 40 weken nog geen kind heb, dat ik bij de gyn voor de deur lig.... :cool:

Woman, fijn dat alles goed gaat! Snap dat je dat veel vindt hoor 4 dagen werken. Wij gaan het (als ik straks weer werk heb) ook zo doen. Manlief 4 x 9 en ik 4 x 8, schoonouders een dag oppassen en twee dagen gastouder waarschijnlijk.

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    goed nieuws! vanochtend echo gehad en er was nog wel een zwarte bol op de echo te zien, maar hier zagen ze witte draadjes in en omheen, dus dat duidt op een eisprong en dat de holte zich weer heeft gevuld met bloed. Goed nieuws dus. ik heb stiekem mijn temp gemeten vanochtend en die was ook hoger.
    Nu 2 weken afwachten, als ik niet ongi ben dan mag ik een testje wagen.
    de echoscopiste zei: ik hoop dat ik je over een week of 4 zie voor de eerste echo :D

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Mirte, spannend!! Ik hoop echt dat deze goede kans ook meteen raak is! Duimen, duimen, duimen!

Muzieknootje, jij bent alweer bijna op de helft joh! Stiekem vind ik dat je het geslacht gewoon aan ons mag verklappen in het besloten clubje hoor, haha :D Hopelijk voel je je goed!

Vlinder, jij bent inmiddels ook de 12 weken gepasseerd! Gaan jullie ook een geslachtsbepaling laten doen binnenkort om te kijken of je gelijk had in je droom?

Pippers, nog een weekje en dan mag jullie kleine meid al geboren worden! Hopelijk is ze niet zo eigenwijs als onze kleine boef en komt ze netjes op tijd zodat je niet in die kou bij de gyn voor de deur hoeft te gaan liggen :p

Woman, fijn dat S het zo goed doet! Alweer bijna een half jaar oud joh! Wat gaat de tijd toch snel he... Ik kan me voorstellen dat je 4 dagen soms veel vind. Ik heb soms ook werkweken met 4 dagen, maar door de onregelmatigheid nooit 4 dagen achter elkaar gelukkig. Is het geen optie om een dagje ouderschapsverlof op te nemen voor een tijdje? Of vind je het toch ook wel goed zo?

Isa, wat fijn dat J het zo goed doet en dat hij lekker gegroeid is!! En ook fijn dat het met mama nu een stukje beter gaat ;) Lekker genieten dus van je beide mannen, hoewel je grote man zeker binnenkort weer weg moet (of misschien al is) of niet?

Hier gaat het heel goed! We hebben nu een Pacco Plus doek om in te bakeren, daarmee kunnen we tzt ook afbouwen door ritsen aan de zijkant waar dan 1 voor 1 de armpjes door kunnen. Officieel zouden we al niet meer mogen inbakeren omdat M allang kan rollen, maar anders slaapt hij gewoon echt niet en krijst hij de boel bij elkaar. Met een strak laken om het matras gaat hij echt geen kant op en slaapt hij al voordat ik z'n kamertje uit ben. Iedereen blij dus! :)
    Met z'n eczeem gaat het momenteel weer goed, hij is weer een zachte roze baby. Berg op z'n hoofd is nog wel in da house, ach het zal wel een keer weg zijn voordat hij uit huis gaat... ;)
    Verder heeft hij sinds een week of 4 twee ondertanden en d'r staan er nog 3 of 4 op doorkomen! Superleuk gezicht! :D Foto maken lukt alleen niet, zodra ik mijn telefoon of camera tevoorschijn haal gaat de mond stijf dicht haha.
    Ik geef nog volledige borstvoeding, het gaat heel goed, hij drinkt nog zo'n 6 of 7 keer per dag en is in 5 a 10 minuten klaar. Ideaal. En sinds een paar dagen zijn we begonnen met wat groente en fruit, hij vindt het heel lekker! Hij moet nog wel erg wennen aan de structuur, haha. We geven namelijk niet gepureerd maar gewoon kleine stukjes of een beetje geprakt, hij heeft niet voor niets al een paar tanden :p

Ik zet nog ff een foto in de club!

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Mirte wat een goed nieuws zeg! hoop dat deze eerste echte kans meteen raak is! Zou toch super zijn!
    Pippers nog even volhouden! Wel weer tijd voor een mooie buikfoto dacht ik!
    zus wat goed zeg nog steeds volledig bv! En leuk he groentehapjes! :)
    Ik snap wel dat je nog inbakerd. Als jullie maar vooral jullie mannetje anders niet aan z'n rust toekomt! Wij hebben ook afgebouwd met de pacco plus doek. Eerst hele tijd rechterarmpje los, daarna poosje alleen linkerhandje los en daarna beide, maar dan nog wel in de pacco doek, dus dan heb je nog wel wat om het rompje zitten zeg maar!
    Inmiddels slaapt S. heerlijk in een gewone slaapzak (ben eerst wel begonnen met mouw, want dat zorgt toch voor wat minder bewegelijkheid).
    Ik werkte fulltime vorig jaar dus die ene dag die ik vrij heb is als ouderschapsverlof. Misschien ooit in de toekomst als het er financieel in zit nog een dagje minder. Zat er alleen nu niet in, ook omdat mijn vriend een jaar contract heeft dat eind december afloopt. Een tijdelijk contract mag hij niet meer, dus erg spannend of hij vast contract gaat krijgen!
    Zus jullie mannetje is ook mooi vlot met tandjes zeg! Hier alleen nog maar een hoop gekwijl en gebijt en vaag een klein bultje in de mond. Ik zal ook even wat foto's plaatsen

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Zus, S rolt nu opeens wel in z'n slaapzak, maar slaapt niet op zn buik! Hij houdt zichzelf dus wakker door naar z'n buik te rollen. Vannacht was het ook paar keer raak, dan wordt hij wakker gaat denk ik eerst liggen spelen op zn buik totdat hij het zat is en gaat huilen. Even aankijken hoe lang dit duurt, maar was al beetje aan het rondkijken voor een oplossing
    Snoozzz Slaapwikkel
    ik kwam dit tegen, misschien ook wat voor jullie als het inbakeren afbouwen nog niet lukt? Ik weet niet hoe de ervaringen ermee zijn hoor!

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Rustig hier ja! En mirte hoe gaat het?

9. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Heel rustig hier inderdaad!

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het goed. Kleine boef doet het prima, groeit lekker en eet wat groente en fruit. Hij lust echt werkelijk alles, maar de hoeveelheden zijn nog maar klein. Ach, komt vanzelf :) Met 4 maanden waren zijn eerste 2 tanden door en nu staan er nog 4 of 5 op doorkomen :$ Af en toe een spooknachtje daardoor, maar over het algemeen heeft hij er niet teveel last van gelukkig.

Woman, thanks voor de tip trouwens, voor als het afbouwen van inbakeren niet lukt! Voorlopig laten we hem nog wel lekker ingebakerd, want hij gaat nog steeds geen kant op en slaapt zo goed op deze manier. Een collega van mij heeft zijn oudste dochter tot een jaar ingebakerd, ging heel prima. Dus ik ga me ook niet zo laten leiden door wat de regeltjes zeggen, maar bekijk het gewoon per moment of het nog veilig is... Hoe gaan de nachten nu bij jullie?

Hebben jullie nog leuke Sint en/of Kerst plannen meiden?

10. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Zo was ik weer!

Wilde even wachten met updaten tot ik de langste dagen achter de rug had, gezien Christiaan gisteren en eergisteren is geprovoceerd in het ziekenhuis.

Beide dagen leek hij eigenlijk wel wat te reageren, eerste dag alleen meer dan de tweede. :(

De eerste dag was tijdens de test met vlekjes die tijdens de test ook weer wegtrokken, en na de test thuis met een enorme afhankelijkheid aan mij, krampjes, huilerig en een enorm slecht humeur.
    Wilde absoluut niet liggen, met veel geluk is hij 's avonds wel gaan slapen in bed, heb hem toen wel een paracetamol gegeven omdat hij er duidelijk niet comfortabel uitzag.
    Maar geen uitslag of obstipatie oid.
    De dag erop, nog steeds erg humeurig en last van krampen, wilde alleen maar bij mij liggen en heel snel huilerig.

Gisteren, hadden we de tweede test dag.
    Wij hebben toen netjes doorgegeven dat hij die klachten had en we zijn met de test gestart.
    Wederom tijdens de test vlekjes maar die trokken ook weer weg.
    Wilde z'n laatste 2 flessen niet hebben en was regelmatig er een golfje melk uit aan het gooien, wat hij eigenlijk niet meer deed sinds reflux medicatie.
    Thuis is hij bijna direct in slaap gevallen in de box, liggend dus, en werd redelijk vrolijk wakker. Tijdens z'n fles na het wakker worden, leek hij enorme uitslag in z'n gezicht en op z'n borst te hebben maar dit trok na 2 uur weer weg.
    Kleine man was vrolijk, was aan het kraaien, en lag te spelen op z'n speelkleed.

Uit twijfel hebben we toen, tegen misschien beter weten in, de envelop met de uitslag open gemaakt, dit mocht maar officieel pas 24 uur na de laatste fles.
    Want wat bleek nu, de 1e dag had hij de koemelk gekregen, dus hij reageert er wel op... Maar juist omdat hij de tweede dag ook een soort van reageerde, kun je ons lek schieten.

Komende dinsdag gaan we naar kinderarts om de test te bespreken en de uitslag te bespreken, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik hier nu mee aan moet!
    Alhoewel ik al besloten heb, na dat gesprek, hem nog niet op andere voeding te willen zetten want daar heb ik nu absoluut geen goed gevoel over. Maar eens gaan afwachten dus, wat de kinderarts met dit verhaal kan.

De nachten gaan hier prima, om 21.45 ongeveer krijgt hij zn laatste fles en dan blijft tie liggen tot 06.00, dus ik mag niet klagen.:D
    Wat betreft de feestdagen, sinterklaas sta ik helemaal volgepland qua werk.
    En de kerst vieren we de 25e hier bij ons thuis, de 24e moet ik gewoon werken en de 26e zitten we (verplicht) bij m'n man zijn opa en oma, want z'n oma is dan jarig. Wat betreft oud en nieuw sta ik ook gewoon ingeroosterd op m'n werk, maar m'n laatste client is dan om 21.15 dus dat is te overzien. Tevens werk ik nu dan voor 2 werkgevers maar ben ik weer druk aan het solliciteren voor een vast aantal uur, want ik kom nu tot 14 uur per week max en ik wil graag tussen de 20-28 zitten ongeveer.

Zus, wat fijn dat het allemaal goed gaat
    En wat veel ineens, die tandjes..! Gelukkig heeft hij er niet zo heel erg veel last van.

11. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hier alles zn gangetje. Had 1 week terug een licht positieve zwangerschapstest om vervolgens ongesteld te worden. Dacht ook echt dat ik zwanger was...
    maar inmiddels volgende ronde clomid weer weggewerkt en maandag weer een echo

12. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Mirte hoe gaat deze cyclus?
    Pippers, waggel jij nog rond? Of is de kleine er al?

13. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    gaat prima!
    mandag op cd 12 al een spuit pregnyl gehad. Maakte me licht zorgen omdat ik na 2 dagen nog geen temperatuur verhoging had, maar vandaag wel en ik las ook dat je sowieso niet naar je temp moet kijken als je hormonen krijgt. Dus the 2 week wait zit er weer aan te komen! cylussen gaan in iedergeval lekker snel

iemand nog plannen voor sint en kerst?

14. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Mogguh!

Ik waggel nog ''vrolijk'' rond. :D

Vanmorgen slijmprop verloren (GAWD wat een smerige hoeveelheid) :$ :p

Morgen ga ik het ziekenhuis in voor inleiding. Beginnen met gel en daarna verder kijken wat het gaat doen.
    Donderdag bij de gyn geweest en toen had ik 1cm ontsluiting, dus met een beetje mazzel slaan we de gel over en kunnen we meteen beginnen.
    Vandaag 39+3.

Hoe is het hier met iedereen? :cool:

15. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Pippers, ik kom je even succes wensen!! Veel persplezier :D

16. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Pippers hoop dat je inmiddels bevallen bent!
    Mirte hoe gaat het met jou?
    S is bijna een week lang flink ziek geweest.. Zo zielig! Hele tijd spugen en diaree. Aantal keren bij huisarts geweest (zelfs keer om 1 uur snachts) om hem te laten checken ivm uitdroging. Mocht gelukkig wel mee naar huis maar wel met de boodschap dat als hij nog niet binnen dag beter zou drinken ze wel serieus zouden gaan nadenken over een opname. Gelukkig begon hij vandaag weer te drinken en had hij voor het eerst sinds 2 dagen ook weer een plasluier. Oh wat valt zo'n kindje dan snel af! Gelukkig had hij wat reserves!
    Hoe gaat het met iedereen??

17. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    O woman wat schrikken he! Wij hebben 2 weken geleden precies hetzelfde gehad. M had waarschijnlijk iets opgepikt op het kinderdagverblijf. Hield niks binnen, alleen maar spugen. Ook wij hebben bij de huisartsenpost en in het ziekenhuis gezeten maar hij hoefde gelukkig ook niet opgenomen te worden. Al met al ook wel een week ziek geweest en inderdaad ook twee dagen niet geplast! Het fijne was dat wij allebei ook buikgriep kregen :$
    Hopelijk is S nu weer helemaal opgeknapt! Hoe doet hij het verder?

Hier gaat alles zn gangetje. M begint aanstalten te maken om te gaan tijgeren/kruipen. Hij draait de hele box door en doet verwoede pogingen om z'n kont de lucht in te duwen :D Ook kan hij al staan als je z'n rompje een beetje vasthoudt, want romp stabiliteit heeft hij nog lang niet, maar hij heeft wel hele sterke benen. Hij kijkt dan zo trots om hem heen hihi.

Hoe is het met de rest? Al helemaal in de kerstsfeer?

18. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ow nee! Jullie mannetjes zo ziek? Wat vervelend! Lijkt me wel schrikken :(

Hier alles z'n gangetje. Drukke weken gehad op het werk en ook ivm m'n man. Hij heeft 1,5 week int ziekenhuis gelegen. Gelukkig alles goed nu!

Ondertussen word ik dikker en ronder haha! De kleine groeit goed! De GUO in Gent was ook helemaal in orde, we zijn zo dolblij. Ondertussen terwijl ik dit typ heeft de kleine vast een vermoeden dat ik over hem/haar klets, want wat een druktemaker in m'n buik &#128516;. Beetje trappen en volgens mij ook de hik.

Hoe gaat het verder hier met iedereen?

19. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Pippers hoe is het gegaan??!!

Woman en zus wat lijkt me dat naar zeg zo'n ziek mannetje..:(
    Zus wat veel tanden heeft M al:$!! J. nog geen één haha:cool:

Gaat snel Muzieknootje:)
    Hoe gaat het nu met je man, niks ernstigs hoop ik?

Mirte...heb je al nieuws?

Ilona hoe is het gesprek gegaan na de provocatietest?

Smeetjuh hoe gaat het bij jullie?

Sorry dat ik zo vreselijk lang niets heb laten horen! Wel alles gelezen.. op de één of andere manier druk van vanalles maar niet echt de behoefte te schrijven. Of soms wel, maar dan zoveel willen vertellen dat ik er dan maar niet aan begin haha ;)
    Hier gaat het goed! Vriendlief is alweer ruim zes weken weg, hij komt rond 10 januari weer thuis. J en ik vermaken ons prima! Hij doet het heel goed, lekker vrolijk mannetje. Het eten ging eerst supergoed, maar nu lijkt zijn interesse een beetje weg ofzo. Na 5-10 happen gaat hij uitgebreid om zich heen kijken, kletsen, "pfffprrrrpfff'en" etc., maar vooral geen hap meer nemen :(
    Maargoed, flessen gaan er nog prima in en hij groeit meer dan goed dus het is vast een fase :p
    Hij ligt het liefst op zijn kleed te spelen, bijna altijd op zijn buik rondjes te draaien. En lekker kletsen met mama :) (of papa via skype)

Ik heb ook eindelijk een nieuwe baan! Ik begin in januari als assistent storemanager bij een bekende lingeriewinkel ;)
    4 dagen, meer dan ik oorspronkelijk in gedachten had maar heb er erg veel zin in:)
    J is afgelopen week begonnen aan het wennen op de opvang, nu twee keer een ochtend en dat ging goed gelukkig. Morgen en donderdag 6 uurtjes, spannend!

Ik plaats weer eens een foto in de groep, jullie ook:D?

20. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Nu heeft meneer de waterpokken :s gelukkig wel redelijk goed te pas..
    Isa echt respect hoor dat je zolang zonder kerel doorbrengt! Natuurlijk ook niet heel veel keus mja.. Vindt je man het niet veel moeilijker om weg te gaan nu hij een kleintje thuis heeft? Gefeliciteerd met je baan!! Super zeg!
    Geven jullie nog steeds bv??
    Tandjes? Hier wel al tijdje zichtbaar maar ze komen nog niet door.
    Stef tijgert de hele woonkamer door, in de box en bij ons in bed gaat hij ook in de kruiphouding en dan zo wippen en hij gaat achteruit, nu moet hij de vooruit knop nog zien te vinden. De vloer in de woonkamer is denk ik te glad want daar zie ik het hem niet zo vaak doen.
    Eten gaat hier super goed om 7.30 een fles, rond 10.15 fruit
    12.00 halve boterham en daarna fles
    15.30 fruit en soepstengel
    17.30 groente (eet zo een heel potje vanaf 8 maanden leeg)
    19.15 papfles en 19.30 a 19.45 naar bed tot volgende ochtend half 8
    Geen flauw idee hoe zwaar hij nu is.. Maand geleden 8,4 kg

Deel Deze Pagina