@Vlinderbaby: PCOS betekent eigenlijk dat ik een te veel aan eiblaasjes (follikels) heb. Normaal heeft een vrouw 8-10 eiblaasjes in elke eierstok maar ik heb er 25. Je zou denken dat is toch juist mooi maar door deze enorme hoeveelheid eiblaasjes maakt mijn lichaam bepaalde hormonen te veel aan en bepaalde hormonen te weinig waardoor de eitjes niet groeien en ik ook geen eisprong heb. De eitjes zitten elkaar in de weg zeg maar. Hierdoor heb ik ook lange cyclussen (tussen de 50 en 60 dagen), haaruitval en veel last van acne. Ik heb eerst twee rondes tabletten (Clomid) geslikt om zo de eitjes te rijpen. Dit sloeg echter niet aan. Nu dus spuiten. Op de echo kunnen ze zien hoe dik het baarmoederslijmvlies is, hoe groot de eitjes zijn en inderdaad of ze bijna springen. We moeten dan ook op commando van de gynaecoloog klussen waardoor het niet meer spontaan kan. Hopelijk heb je een mooie test morgen @Wonder2015: ik heb nog nooit tarwekiemolie gebruikt. Ik wil ook al een paar jaar een kindje, zijn 10 jaar samen en bijna 5 jaar getrouwd maar ml wilde tot ruim een jaar geleden ook nog niet, mannen. Bovendien studeerden we toen nog beiden en woonden we in een klein appartement. Nu ben ik al ruim een jaar afgestudeerd en wonen we sinds twee maanden in een leuke grote eengezinswoning.
@wonder2015: ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat is dat precies en wat zou het moeten doen? @mz25: Welkom hier! is altijd leuk om in een paar groepjes mee te kletsen! Ow en nu je pcos zo hebt uitgelegd, pfff das echt vervelend zeg! En wat een controles en ziekenhuisbezoeken heb je dan! Hoe ervaar je dat alles? Ook ik weet nog lang niet alles, ik had tot een week geleden ook nog nooit van pcos gehoord en nu lijkt het of er zo veel vrouwen zijn. Sowieso hoor ik niet in mijn omgeving mensen die het 'proberen', is natuurlijk nogal erg privé. Ik vind het in ieder geval erg fijn dat ik dit forum heb gevonden. Je voelt je zo veel meer begrepen. In het andere topic heb ik het ook al genoemd maar de site Freya.nl heeft goede brochures. Vooral nu het bij ons al zo lang duurt, vind ik daar ook steun en begrip. Liefs!
@muzieknootje, nee de meeste vertellen natuurlijk niet dat ze bezig zijn. Jij zelf wel aan je omgeving? Thnx voor de uitleg, duidelijk. Wel jammer dat het niet meer spontaan kan, maar het resultaat is het waard natuurlijk! Wat zijn jullie al lang samen! Wij zijn zes jaar samen, waarvan ruim vier in dit huis. Toen we beide vaste baan hadden en dit huis wilde ik wel maar nu is de relatie wel veel beter en dieper en financieen beter. Nu alleen hopen dat het binnen nu en een jaar echt lukt. Ik voel het klokje tikken zeg maar... Aan m'n onderbuik te voelen word ik morgen echt ongi. Spannend
@Muzieknootje: het is idd leuk om in een paar groepjes mee te kletsen. Ik heb inderdaad veel controles en ziekenhuisbezoeken. In het begin vond ik het erg vervelend en had ik echt zoiets van waarom wij. Tussen de behandelingen door hebben we ook 2 maanden pauze gehad omdat we moesten wachten op een onderzoek. Dat was wel echt even fijn. Geen hormonen en ziekenhuisbezoeken, heerlijk. Maar we willen toch verder dus nu hopen dat dit wel aanslaat en er niet veel ziekenhuisbezoeken meer nodig zijn @Vlinderbaby: ik voelde het klokje ook echt tikken. Helaas duurt het nu al ruim een jaar. En en en en en? Al ongesteld????
Mag ik ook meekletsen dames? Ik ben 22 (begin okt. 23), VL 24 en wij willen ook heel graag gaan voor ons eerste wondertje. Alleen wel pas vanaf oktober/november/december. Eigenlijk zouden we heel graag nu al willen stoppen met de pil, maar aangezien wij in mei 2015 gaan trouwen willen we niet het risico nemen dat ik dan hoogzwanger ben.. hoewel die kans natuurlijk maar heel erg klein is. Dat maakt het allemaal erg dubbel. Stiekem hoop ik dat we uiteindelijk toch eerder gaan beginnen.. Hopelijk wordt dit inderdaad een clubje met heel veel goed nieuws!!
Happy gezellig klets lekker mee. Uit verhalen hier raad ik je aan alvast te stoppen met de pil en voorlopig met het condoom te doen. Spannend in mei trouwen, al druk bezig met de voorbereidingen? Hier nog steeds geen ongi... Wel een beetje hoop...
Welkom Happy! Klets gezellig mee! Vlinderbaby: En en en???? Ik duim voor je! En MZ25: volgens mij voelen we allemaal dat klokje tikken.. Pff wij nu bijna twee jaar bezig, dus ik weet wat je voelt.. Wachten wachten wachten..
@MZ25 heftig zeg. Dat lijkt me echt moeilijk!! @happy91 als ik jou was zou ik ook stoppen met de pil en met condooms gaan vrijen. Ik dacht dat alles veel makkelijker ging en gelijk goede cyclussen zou hebben.. Maar helaas. Voel me trouwens ook veel lekkerder sinds ik gestopt ben met de pil. Tarwekiemolie is een koudgeperste, goudgele olie die is gemaakt van de kiemen van tarwekorrels. De olie staat bekend als wondermiddel tegen vele kwalen en ziektes. Verder is het een bekend middel om de vruchtbaarheid te vergroten en de innesteling te bevorderen. Heb op internet veel gelezen dat vrouwen er mee begonnen en 1 of 2 cyclussen erna zwanger waren. Wil het heel graag geloven : P.
@wonder2015: ben benieuwd, als je eraan begint dan laat je het maar weten, wie weet begin ik er dan ook wel aan . Waar kan je dat eigenlijk kopen? @vlinderbaby: jammer! Toch wachten tot je ongesteld wordt en dan hop door voor de volgende ronde . Misschien hier nog wat klussen vanavond . Wie weet helpt het wel. Morgen toch maar beginnen aan de rommelkamer. Heb nog even vakantie dus laat ik de tijd maar goed benutten met dit regenachtige weer. Liefs!
Mijn eerste miskraam was terwijl ik een nexplanon had, ik werd ook niet ongesteld dus ik weet niet hoe lang ik al zwanger was. Ik had de ene dag een positieve test, en een dag later begon de miskraam, nog voor ik over mijn schrik heen was en de dokter kon bellen. Dit heeft ons het laatste zetje gegeven dus een paar weken later de nexplanon eruit. Een week later kwam ik erachter dat ik weer zwanger was (dus weer door de nexplanon heen). Ik kreeg op de zaterdag een echo, waar een kloppend hartje te zien was en op zondag begon het bloedverlies. Op de maandag weer een echo gehad en daarop was te zien dat er geen hartje meer was. Een paar dagen later was het klaar, was precies 7 weken zwanger. De kans op zwanger worden met een nexplanon is extreem klein (0.01%), dus twee keer achter elkaar was al helemaal vreemd. Dus misschien niet goed geplaatst of iets dergelijks. Ik heb ook een paar weken geleden de hele logeerkamer leeggehaald. Stond nog vol met dozen van de verhuizing en het was me een bende haha.
Ik klets ook graag mee! Ik ben nieuw op zp. Ik ben 29, mijn vriend is 35 en ik ben in april gestopt met de pil. mijn cyclus kwam gelukkig gelijk op gang en is rond de 28 dagen dus daar ben ik al heel blij mee Ik heb alle berichtjes net al even gelezen, fijn om te zien dat anderen er ook zoveel mee bezig zijn! De eerste maand was ik vooral obsessed nu wel iets minder maar ben er toch dagelijks mee bezig.. Wat het moeilijk maakt is dat mijn vriend veel weg voor werk (8 weken weg/ 8 weken thuis) dus wij hebben nu nog maar twee rondes gehad in 4 maanden. Hoop dat we allemaal snel aan de beurt zijn !! @melliemuis: wat heftig zeg.. @vlinderbaby: ja laat de ongesteldheid nu maar komen he! dan is het weer tijd voor een nieuwe ronde
Hoi Isa! Welkom hier! Klets gezellig mee! Tsja, maar twee ronden in 4 maanden is inderdaad minder. Maar toch heb je soms aan 1 keer klussen genoeg. Hihi! Dat houd ik mezelf namelijk ook altijd voor iedere maand. Wij zijn al sinds oktober 2012 bezig voor een 1e kindje. Toch zijn we pas vorige maand naar de huisarts gegaan omdat we het gewoon wat tijd wilde geven. Iedereen wordt het liefste op de natuurlijke manier zwanger. Nu zijn we de medische malle molen ingeslagen en dat maakt alles best heftig! Dus ondertussen zijn we er ook elke dag mee bezig. En ach, das nie erg, maar ik probeer wel van elke dag te genieten en veel leuke dingen te doen! Als je verder iets wilt weten, vraag het gerust! Liefs en veel succes komende tijd!
En Melliemuis; twee keer een miskraam achter elkaar is heftig! Pff misschien nog niet eens bijgekomen en verwerkt van de eerste keer en meteen een paar weken later weer zo . En wordt de logeerkamer ooit dan een babykamer? hihi! Bij onze rommelkamer is dat in ieder geval wel de bedoeling dus het opruimen is voor een goed doel!
Nieuwe dames welkom, klets gezellig mee. @Happy91: ik raad je ook aan om al te stoppen met de pil en het met condoom te doen. Het ontpillen duurt een paar maanden en zo kom je er ook snel achter hoe je cyclus is. Ik hoopte ook dat ik snel zwanger zou zijn maar nu helaas al dik een jaar verder. Leuk trouwen Al een jurk uitgezocht? Wij zijn 2 dagen voor kerst getrouwd en dat is dit jaar al weer 5 jaar geleden @Vlinderbaby: jammer zeg Snel op naar de volgende ronde dan maar @Muzieknootje: 2 jaar is idd al een hele tijd... Het wachten vond ik heel vervelend in het begin. Nu ben ik er al wel aan gewend en gaat het veel beter. Is ook wel fijn want anders maak ik het mijzelf alleen maar moeilijker. Het leven gaat ook gewoon door. Duurde wel een maand of 9 voor ik dat door had @Wonder2015: heb ook veel over tarwekiemolie gelezen. Zelf heb ik het nooit gebruikt en nu zit ik in de mmm en word ik al heel goed in de gaten gehouden van binnen @Melliemuis: lijkt een nexplanon op een spiraaltje? Nog nooit van gehoord. Een vriendin van mij is wel door een spiraaltje heen zwanger geworden. Wel heel moeilijk zeg twee miskramen, erg heftig en zo kort na elkaar. Hopelijk nu wel een plakbeeb voor jou. Wordt je nu ook extra in de gaten gehouden omdat je al 2x een miskraam hebt gehad? @Isa2: ik was ook obsessed in het begin. Had alle babywinkels al binnen een paar weken bezocht. Nu ik in de mmm ben ik er natuurlijk nog steeds veel mee bezig maar wel op een andere manier. Niet meer zo geobsedeerd. Vooral ook omdat dat toch niet helpt en het nu eenmaal langer duurt en ik veel moet wachten... Best moeilijk dat je vriend veel weg is voor het werk. Heb je eigenlijk maar 6 kansen per jaar. Wat doet je vriend voor werk? Hier vanavond de 4de spuit zetten. Hopelijk nu geen blauwe plek want gister heb ik er ook al weer een bij gekregen... Verder geen last van bijwerkingen dus dat is erg fijn
Muzieknootje: Ja we hebben maar twee kamers haha, de 2e kamer is in principe een rommelkamer op het moment (en de droger staat er ook dus moeten we daar nog even een plekje voor vinden haha). Er staat een tweepersoons bed als ik familie op visite heb. Dus die mogen straks lekker op een luchtbed of een hotelletje boeken hahaha. Maar die kamer is echt gigantisch! Als het een koophuis was geweest hadden we er 2 kamers van gemaakt. MZ25: Een nexplanon is een hormoonstaafje die in je bovenarm word gestopt. In Nederland is het vrij onbekend omdat het zo duur is (ong 200 euro geloof ik excl. plaatsingskosten). Hier is het gratis Ik word wel in de gaten gehouden als ik weer zwanger ben. Als het nog een keer gebeurd moet vriend zijn kwakje inleveren en krijg ik wat testen. Heb daar niet zo'n behoefte aan dus ik hoop op 3 maal scheepsrecht haha. Maar zelf spuiten? Wat eng! Is het een grote spuit?
Thnx allemaal dat ik mee mag kletsen! Volgende week zaterdag kijken voor een jurk (voor de eerste keer), dus ik ben super benieuwd!! Vind het erg spannend. @MZ25 (en anderen) dank voor je advies, misschien dat we dan toch wel eerder stoppen en nog een paar maanden met condoom. Ik zal het er eens met VL over hebben Het lijkt me wel heel lastig als 't allemaal langer duurt dan je in eerste instantie hoopt. Hopelijk hebben jullie snel goed nieuws!! @Vlinderbaby; jammer zeg. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen!! @Muzieknootje; dat is lang zeg, 2 jaar. Lijkt me erg moeilijk. Maar hopelijk is het nu snel raak. @Melliemuis; jeetje.. dat lijkt me erg heftig. Hopelijk gaat alles vanaf nu zonder tegenslagen