Hey meiden, hier zijn vanmorgen de ms gearriveerd! Deze ronde 29 dagen, niet slecht maar toch, had wel een beetje hoop.. Op naar ronde 3! NOD zou nu vallen op 25/09.. Ik heb vorige ronde ovulatietesten gebruikt en vond dit wel handig, zo was ik zeker van mijn eisprong.. Ik denk niet dat ik deze ronde ga testen, wil alles gewoon zijn beloop is laten gaan. Ik weet dat we nog maar net bezig zijn, maar denk dat ik er te actief mee bezig ben.. Hopelijk helpt het zo.
zo eens proberen wat uitgebreider te reageren, zit altijd alles maar op me telefoon te typen, op laptop gaat beter he @carmina; helaas! op naar de volgende ronde, ja,nee ik vraag me af of het er te veel me bezig zijn invloed heeft op het zwanger raken. ah als je gewoon regelmatig xxx hebt dan moet goed komen, luister naar je lichaam die vertelt je vaak ook genoeg; meestal dan. @vlinderbaby; ja misschien wel weet het niet, ik probeer gewoon de weken door te komen als of er niks aan de hand is, en kijk wat er gebeurd. zit hier actief opt forum wat dan toevallig over babys en zwangerschappen gaat beïnvloed me niet ofzo, vind het voornamelijk gezellig. Sexy time hebben we altijd wel ) @smeetjuh; het zegt inderdaad helemaal niks, ik hoop het wel zo dat het snel eens gebeurd. @muzieknootje; hopelijk volgende ronde meer geluk, ben benieuwd naar de gyn. afspraak.. die pendels, hopelijk gebeurd het eerder, ik had er ook 1 die is september 2014... zojuist of wat eerder deze avond een nieuwe ingestuurd, ben benieuwd wat daar uit komt @metans; ik snap dat je mee wilt praten , maar we zitten een beetje vol, dus wordt anders heel on overzichtelijk. misschien kan je nog ergens anders aansluiten of een eigen clubje oprichten? sorry. :/ _______________________________ Deze Club is Vol.
Evietje - 35 jaar - ronde 13 - NOD 30 aug Nina80 - 34 jaar - ronde 2 nod 1 sept Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD ca. 2 sept Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD 3 sept? Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 sept Rijn - 23 jaar - ronde 2 - 10 sept ong Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept Pippers - 26 jaar - ronde 2 - NOD 16 sept Isa - ? Ronde ? - 16 sept Zus - 25 jaar - ronde 2 - 17 sept Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 2 - NOD 21 sept woman1988 - 26 jaar- ronde 4 - NOD 22 sept Mz25 - 26 jaar - ronde 10 (2e spuiten) NOD ? Ilona - 24 jaar - ronde 1 nod 24 sept Mirte - 29 jaar - ronde 5 - nod 25 sept Muzieknootje -27 jaar - ronde 23-NOD 25 sept/18 sept afspraak gyn Happy91 - 22 jaar - ronde 0 Zwanger: Melliemuis 23 jaar. 4 mei uitgerekend
@ muzieknootje, dat pendelen is geen exacte wetenschap he! De eerste pendel die ik had was juli 2014, maar helaas. Wellicht nog een paar laten doen? Ik ben gewoon benieuwd wat anderen ervan denken of doorkrijgen, en dan zien we het wel!
Ik heb inmiddels last van spotting, nadat m'n spiraal eruit is. Het is nog niet veel maar verwacht eigenlijk ook niet dat het nog veel meer gaat worden. Lief heeft vanochtend te horen gekregen dat een collega waar hij een redelijk goede band mee had, gisterenavond is overleden, die had vorige week een kleine aneurysma (scheurtje in je aorta), was redelijk de goede kant op aan het gaan maar z'n lichaam heeft het gevecht toch opgegeven. Erg sneu voor hem. Ik heb inmiddels m'n eerste dagdienst na de bruiloft er al weer opzitten! Ga samen met een gediplomeerd collega volgende week m'n eerste stagiaire begeleiden! Erg spannend, houdt m'n gedachtes ook ff van de kinderwens af zodat ik me er niet al te erg op ga focussen, dat is ook niet gezond. Wat ik wel ga doen is vanaf zondag de ovulatietesten gebruiken, deze kunnen toch ook uit een potje gedompeld worden?
@Ilona, krijg je dan geen ontrekkingsbloeding na het eruit halen van een spiraal? Heftig van je man zijn collega! Zo nu als getrouwde vrouw aan het werk, hoe voelt dat? @mirte, ik hoor veel vrouwen over dat pendelen, wat een grappig idee. Niets voor mij, straks voorspellen ze pas iets in 2015 haha, maar wel heel grappig, en mooi bedoeld natuurlijk.. Wat gaan de de komende dagen veel nods tegemoet zeg, super spannend wie er mellie als eerste gaat vergezellen.... Mijn nod voelt nog ver, helaas nog geduld haha. Eerst maar nog veel sexy time en dan uiterlijk volgende week maandag t wachtbankje op (als het goed is) @metans, we zitten inderdaad vol helaas, maar onder het kopje zwanger worden zit een soortgelijk onderwerp en onder dit hoofdforum ook een paar. En anders kun je er uiteraard zelf 1 aanmaken, zo ben ik deze ook begonnen. Succes verder. Carmina, 29 dagen zeker netjes maar ik snap dat het toch jammer is als je hoop had. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen! En deze ronde is beter dan de vorige als ik naar je nod op het lijstje kijk? Wat wil je als nieuwe nod hebben? Zo nu ben ik weer bij als het goed is haha. Ik merk dat wanneer ik druk ben met vriendinnen, werk etc dat ik er niet mee bezig ben, maar als ik niets te doen heb wel veel. T is ook steeds afwachten he...
Hier hetzelfde verhaal. Nu met werken veel minder mee bezig! Wilde wel dat m'n vruchtbare periode nu al zou zijn en dat ik dan de tijd ff 2 weken vooruit kon spoelen voor duidelijkheid haha @ ilona ligt aan welke ovulatietest je hebt! Ik heb van zwanger&kids van die dipsticks. Ik vang inderdaad wat urine op in een potje en hou de test dan een paar seconden daarin. Denk dat het bij mij nog wel ff gaat duren voordat de vruchtbare periode is. De streepjes zijn nog steeds even licht. Dat pendelen is inderdaad ook niet wat voor mij... Ik ben daar ook iets te nuchter voor.. Zo nu eens ff douchen heb weer paar km hardgelopen!
Ja dat is het denk ik ook, beetje ontrekkingsbloed. Ben zelf een beetje onrustig aan het worden en van het vele plassen word het nu kleinere beetjes, dus misschiens beginnende blaasontsteking, heb mezelf weer aan de cranberry tabletten en vsm zalf gezet. Voelt raar! Ik beantwoord de telefoon ook nog steeds met m'n oude naam en zeg nog steeds m'n vriend ipv m'n man! Echt even wennen!! Cliënten reageerden wel superleuk, heel betrokken en eentje begon zelfs te snikken bij het zien van de trouwfoto's!
He wat jammer muzieknootje en Carmina26 dat jullie ongesteld zijn geworden... stomme rood! Hey Ilona! Dat is wennen om weer de dagelijkse gang van zaken op te pakken he! Ik vond dat zelf zo gek hahaha. Wel stoer dat je stagiaires mag begeleiden! En met die ovu testen, Volgens mij kan je het op 2 manieren doen (in urine straal of opvangen). Zelf vind ik opvangen ook prettiger en werkte prima bij mij! Pippers, ik vind je combinaties van eten wel heel leuk hahaha :-D Stroooooopwafels Nina, ik gebruik de ovu testen van sensitest. Ik vind ze best prettig werken! Vlinderbaby...zal maar verhaaltje neerzetten dan hahaha XD voor de mensen die het niet willen lezen, gewoon skippen hoor! Ik ben nu 6,5 jaar samen met mijn man. Hij komt uit een gezin van vader, moeder (36 jaar getrouwd), zus (32), broer (28), broer (26) en mijn man (24). Ik heb nooit heel erg kunnen opschieten met zijn zus, maar ook niet echt dikke ruzie. Als ze er is, praat ze alleen over haar zelf zonder ook maar een moment stil te staan hoe het met een ander gaat. Ze is ook iemand waar je pas wat van hoort als ze je nodig heeft (ook naar haar broers en ouders). Ik houd daar zelf niet zo van. Vorig jaar had ze een vriend, was echt een ramp! Was een haagse vent, kwam wanneer het hem uit kwam (liet haar vaak zitten), leende haar geld want hij had geen werk (zij had amper geld en zat nog in de schulden), wilde het 1e half jaar niemand ontmoeten van de familie etc. We zouden toen in mei met de hele familie naar Oostenrijk gaan, omdat mijn schoonouders hun jubileum vierde. De vriend van mijn schoonzus zou ook mee gaan, en de vriendin (P.) van broer (26) ook. Het organiseren van cadeautjes was al een enorme ruzie, want schoonzus wilde alleen maar doen wat zij leuk vond, terwijl we met een grote groep waren. Als het ook maar iets een andere richting op ging dan was het al " Laat het allemaal maar zitten, dan hoeft het niet van mij!" In april ging het uit met haar vriend (familie opgelucht) maar was zij natuurlijk verdrietig want ze was immers weer alleen. Ze wilde niet meer mee naar Oostenrijk, want dan zou ze er alleen maar aan herinnerd worden (broer 28 was ook alleen toen). Onderweg naar Oostenrijk is er enorme ruzie geweest onderweg met schoonzus en vriendin P. Ook ik was er al aardig klaar mee. Schoonzus bleef alleen maar roepen dat die hele vakantie Oostenrijk voor haar niet had gehoeven, dat zij verdriet had en het kwam er op neer dat wij er eigenlijk alles aan moesten doen om te zorgen dat zij zich beter ging voelen. Hierin heb ik toen duidelijk gemaakt dat de vakantie voor haar ouders was, niet voor haar, en dat ze zich daar ook naar te gedragen had. Tuurlijk had ze verdriet en mag dat ook, maar ze hoort niet iedereen daarin mee te zuigen. In juli had ze alweer een nieuwe vriend. Wij waren in Oostenrijk verloofd (vriend wilde traditie huwelijk voortzetten bij jubileum). Ik kreeg dus geregeld vragen van anderen van: oeeeh bruiloft! En samenwonen!' Dan reageerde schoonzus meteen: Ja als ik en vriendlief gaan trouwen, dan wil ik een knalrode jurk en blabla...' Vervolgens zei iemand: En kinderen Esmee ' Daar reageerde schoonzus op" Nee, begin nog maar niet aan kinderen, dat zou ik zo raar vinden! Dan word ik tante... nee doe nog maar niet' En dit meende ze ook. Hier heb ik weer aangegeven dat ze niet voor mij kan bepalen wat ik wel en niet ga doen. Iedere keer als ik werd aangesproken op mijn bruiloft, samen wonen en noem maar op, dan begon ze over haarzelf en haar vriend. 24 juli was de bruiloft. Ik heb wegens omstandigheden mijn moeder erbuiten moeten houden (geen contact) en het is best zwaar om je dan zo alleen te voelen naar een bruiloft toe. Ook was een hoop geregeld door mijn man en schoonfamilie, waardoor ik mezelf een beetje kwijt raakte in het proces. Het voelde als zijn feestje en niet ons feestje. Ik had alleen mijn jurk uitgekozen (alleen), mijn ringkussentje gemaakt en het thema was knalgroen (wel accessoires, niet iedereen vind het leuk haha). Een paar dagen voor de bruiloft moest ik er achter komen dat mijn schoonzus in het knalrood kwam, met een wit armbandje waar 1 klein donkergroen pareltje in zat. Ze zei tegen mijn man: Ja hihi, helemaal groen vind ik niet leuk, maar een accentje vind ik wel grappig! Bij mij is het thema: Zoek het groen haha. Vind je mijn jurk niet mooi lief broertje? Vriendlief komt ook matching in het rood!' Mijn man is een goedzak en durfde er niet zo goed tegen in te gaan. Ik was woest! Mijn bruiloft en ze doet weer haar eigen ding! Van mijn schoonmoeder mocht ik er niets van zeggen en mijn man vond dat ik er voor moest zorgen dat zijn zus zich niet vervelend er over zou voelen die dag. Ik heb het die dag geprobeerd te negeren, maar het heeft me erg pijn gedaan. Ik heb zoveel vragen van anderen gehad erover. 'Wist ze niet dat het thema groen is? Is het familie, ze heeft een corsage namelijk? Kunnen jij en je schoonzus niet overweg? Zoekt ze ruzie?' Gisteren was mijn man jarig en kwamen zij ook natuurlijk. Er zijn ondertussen gesprekken bezig met mijn schoonouders en vriendin P. (is dus een aanhang schoonzusje). P. is er namelijk ook helemaal klaar mee om op haar gevoel getrapt te worden en haarzelf telkens te moeten aanpassen aan de gevoelend van onze schoonzus. Dit is ook al aangeven aan mijn schoonzus (schoonouders willen de ruzies de wereld uit helpen, want er zijn flinke spanningen). Gister kwam mijn schoonzus eerst naar P. en zegt: Kom eens P., ik moet je even iets zeggen. Vriendlief, jij moet ook er wat over zeggen. Esmee, wil je ook even mee komen?' Ik dacht dat ze eindelijk een keer haar excuses ging aanbieden... zegt ze: volgend jaar is er weer een feestje, wij gaan trouwen!!! Houden jullie 25 juni alvast vrij?' Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen... ik heb haar netjes gefeliciteerd en even gedaan alsof ik het leuk vind. Ze zat met een dikke grijns vlak voor me en in mijn hoofd dacht ik alleen maar 'flikker op flikker op flikker op!' Bahbahbah, mijn bruiloft proberen te verpesten, flink ook lopen stoken op mijn bruiloft en dan zelf blij verkondigen volgend jaar te gaan trouwen. Ik word hier zo moe van. Ik heb dit ook uitgesproken naar mijn schoonouders toe, want het breekt mij gewoon op. Ik moet iedere keer horen dat zij het zo moeilijk heeft gehad (situatie: gewoon lang single geweest en na dat het uit ging met verkeerde vriendje vond zij dat ze overspannen was en ging iedereen artikelen sturen om door te lezen, zodat we haar zouden begrijpen). Zelf heb ik een rotjeugd gehad, altijd spanningen en gedoe. Ik heb nu pas het 1e jaar in mijn leven dat alles ontspannen gaat en ik eindelijk kan wennen dat ik een eigen leven opbouw. Dan is het zo zwaar te verkroppen dat ik iedere keer mijn gevoelens maar aan de kant moet zetten voor iemand die het helemaal niet zo zwaar heeft gehad. Ik ben ook niet iemand die er zo mee te koop loopt, omdat ik vind dat je er elke dag wat van moet maken. Volgend jaar die bruiloft :x ga gewoon zelf in het knalgroen met een rood haar elastiekje kan zij het in haar 3$%$& steken
Oh en rot om te horen Ilona voor je vriend, dat soort dingen zijn nooit makkelijk! En Vlinderbaby, ik heb precies hetzelfde met sexy time whahaha. Man vraagt nu of ik asjeblieft even een pauze kan inlassen (had hij nooit verwacht te zeggen whahaha)
Lieve Esmee.... Zulk soort mensen zijn zo verschrikkelijk irritant..... Het is afschuwelijk. Maar weet je wat de kunst is? ( Het is moeilijk, ik heb hetzelfde binnen de familie, net even wat anders en de mannelijke variant)Negeren! Of heerlijk sarcastisch enthousiast doen! (love that!) ''Goh wat LEUK dat je een rode jurk aan hebt! Je valt lekker op zo tussen iedereen die zich aan de dresscode heeft gehouden '' ''Ga je OOK trouwen? Goh! Kwam jíj zelf op het idee of heb je hem dronken gevoerd, in zijn knieholte getrapt en gewoon JA gezegd?'' Het zijn mensen met een aandachtsprobleem. En mensen met het levensmotto: ''Is er geen probleem? Dan maken we er één!'' Negeren, negeren, negeren... Want de vorm van aandacht maakt niet uit, als het maar aandacht is. En ouders zullen nooit, maar dan ook nooit hun kind afdoen, zeker niet tegenover een schoondochter. Echt niet.
Haha ik zou van verbazing achterover vallen als vriendlief mij dat zou vragen. Over je verhaal, wat ontzettend vervelend dat je zus zo egoïstisch is en niet meegegaan is in jouw thema met jouw (/jullie) bruiloft. Wat naar om verplicht om te moeten gaan met iemand die alleen maar bezig is met haarzelf! Ik ga nu mijn advies typen, negeer het gerust als je er niets mee kan! De enige macht die deze tuthola heeft is de macht die haar gegeven wordt. Ik zou een open gesprek aangaan, maar dat lijkt je schoonfamilie niet te wensen, jammer is dat. Natuurlijk kun je het dan nog doen, maar anders zou ik haar negatieve gedrag negeren en alleen ingaan op sociaal wenselijk gedrag. Straks als jij bv zou melden dat je zwanger bent, roept zij o yes ik word tante. Dat kan mits ze je ook feliciteerde en vraagt hoe het net je gaat etc. Doet ze dat niet, dan zeg je 'ja, maar ik word moeder. Ik vind dit een speciaal moment in mijn leven' dan moet ze daar toch iets over zeggen. Zegt ze o nee ik wil geen tante worden, dan zeg je dat je teleurgesteld bent met haar reactie op jouw speciale nieuws. Kortom weet steeds open en eerlijk, uit je teleurstelling maar! Bedenk wat ze gaat zeggen en hoe jij daar op wil reageren. De rest merkt het ook dus ooit krijgt ze de waarheid wel eens te horen denk ik... Dat ze in het rood kwam op jouw bruiloft is idd triest. Mijn tip voor haar bruiloft: doe jij het wel goed. Laat zien dat je beter bent, datje je niet verlaagt tot haar niveau en dat er maar een iemand is die zo egoïstisch is, zij! Wel jammer dat je er niets over mocht zeggen! Het lijkt me echt naar zo'n schoonzus te hebben, maar gewoon links laten liggen. Is jouw energie niet waard!M wat vind je man ervan? Vind eigenlijk dat hij er wat van moet zeggen?
Haha geweldig dat sarcasme. Zou het dan lullig zijn om te zeggen 'wauw wat valt je jurk op. Sorry als ik geweten had dat je kleurenblind was was ik met je mee van shoppen, het moet vreselijk zijn om als enige de verkeerde kleur aan te hebben.' Overigens ken ik ook ouders die het doorhebben van hun kind en hun kind niet zo het hand boven het hoofd houden. Fantastisch dat sarcasme!
Pfff. Schoonfamilie. Ik weet er inmiddels ook alles van.:x Heb gelukkig er afstand van kunnen nemen. Inderdaad negeren, negeren.
Whaha bedankt beide! Moest er toch even smakelijk om lachen. In het dagelijks leven ben ik ook zwaar sarcastisch en probeer ik ook overal geintjes uit te halen (daarom vind ik het onderwijs ook zo fantastisch). Maar als je al 6,5 jaar bezig bent om sarcastisch te reageren om haar heen, ben je dat op gegeven moment ook wel zat. Ik heb het al eerder een keer uitgesproken naar haar toe, waar schoonmoeder en broers bij waren, maar ze gaat erna net zo hard door. Ouders reageren ook van " Ze zit nu ook in een egoïstische fase en ze is voor ons ook zeker niet altijd makkelijk en leuk, maar... we zouden het wel fijn vinden als we het toch gezellig kunnen houden met elkaar. Inderdaad wat jullie zeggen, met een zwangerschap zal ze het ook doen en zal ik toch echt mijn eigen stukje moeten blijven opeisen. Maar heb wel afgesproken dat ik niets meer met haar onderneem en ik haar dan alleen zie met verjaardagen. Dit gaat ook zeker nog naar haar toe gecommuniceerd worden, want ik vind dat ze wel moet weten dat ze met haar gedrag andere erg zeer doet. Mijn man vind het verschrikkelijk wat ze doet, vind het ook absoluut niet leuk. Maar hij word verscheurd door het gevoel er tussen in te zitten. Het blijft zijn grote (lieve zou ik het niet willen noemen, hij wel haha) zus en hij durft nooit goed te zeggen tegen haar wat hij er van vind (Terwijl hij dit wel naar anderen doet). Ik zal mezelf nooit verlagen natuurlijk door eenzelfde streek of erger uit te halen, maar fantaseren vind ik soms wel even lekker haha. Ik vind het al heerlijk om haar in de maling te nemen zonder dat ze het door heeft XD. Ik weet dat ik het nooit zal kunnen veranderen, maar vraag me soms af waarom de wereld zo ingewikkeld moet zijn.
Ben ook gek op sarcasme. Is voor mijn schoonfamilie niet weggelegd. Zien er de humor niet van in. Ml vind het ook lastig is toch zijn familie maar irriteert zich er ook enorm aan. Hadden het laatst over kinderen en schoonvader zegt dood leuk: voor hem hoeft het voorlopig niet. Heeft nog geen zin in kleinkinderen en voelt zich er nog te jong voor. :x Nou je snap natuurlijk wel dat de stoom uit mijn oren kwam. Net of hij er iets over te vertellen heeft. Binnen 10 minuten zaten wij dus in de auto naar huis.
Whahaha, ja soms klikt het even helemaal niet! Maar dat kan soms ook echt hilarisch zijn! Dan ga je weg met het idee 'Challenge accepted!" Mijn schoonfamilie is voor de rest erg lief hoor, mijn schoonvader en ik hebben altijd een 'baas boven baas' relatie, kijken of we elkaar onderuit kunnen halen hahaha. Hebben jullie nog trouwens lekkere hobbies waar je je flink wat uurtjes mee kan bezig houden? ^^
Sorry dat ik hier niet zo meebabbel, maar ik heb niet superveel tijd om alles bij te lezen Vlinderbaby: je mag mijn nieuwe NOD op 25 september nemen
Evietje - 35 jaar - ronde 13 - NOD 30 aug Nina80 - 34 jaar - ronde 2 nod 1 sept Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD 3 sept? Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 sept Rijn - 23 jaar - ronde 2 - 10 sept ong Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept Pippers - 26 jaar - ronde 2 - NOD 16 sept Isa - ? Ronde ? - 16 sept Zus - 25 jaar - ronde 2 - 17 sept Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 2 - NOD 21 sept woman1988 - 26 jaar- ronde 4 - NOD 22 sept Mz25 - 26 jaar - ronde 10 (2e spuiten) NOD ? Ilona - 24 jaar - ronde 1 nod 24 sept Mirte - 29 jaar - ronde 5 - nod 25 sept Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD 25 sept Muzieknootje -27 jaar - ronde 23-NOD 25 sept/18 sept afspraak gyn Happy91 - 22 jaar - ronde 0