Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een bedrijvigheid hier, gezellig!

@wonder, dat klinkt als een wondermiddel, zitten er ook nadelen of risico's aan? Ik wilde de eerste drie maanden nergens mee bezig zijn en niets gebruiken, maar ben er toch mee bezig. Wil wel ovulatietesten gaan gebruiken voor meer duidelijkheid maar voor de rest nog niets..

@muzieknootje is het gelukt met de logeerkamer?ik heb de mijne vorige week weer helemaal opgeruimd, moet nu de studeerkamer nog. Wil vast veel wegdoen en uitzoeken zodat ik als ik zwanger ben lekker kan genieten en shoppen haha

@melliemuis, dat is heftig! Ook niet betrouwbaar dan zo'n nexplanon! Je vermoedde toch iets dat je wel ging testen? Was je voor die miskramen wel al bezig met het idee van kinderen of kwam dat toen je opeens een positieve test had?

@isa, gezellig dat je mee komt kletsen! Lekker gelijk een regelmatige cyclus! Zeker lastig dat je niet alle eisprongen kan benutten, maar hopen dat je er snel 1 goed kan benutten :D

@mz25 spuit jezelf? Lijkt me best vervelend? Maar gelukkig geen last van bijwerkingen

@ allemaal, als jullie je leeftijd, nod en ronde neerzetten, samen met belangrijke (ziekenhuis)afspraken etc maak ik er een overzichtje van, goed plan? Dan kunnen we elkaar misschien makkelijker steunen op belangrijke momenten?

2. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Wat een goed idee Vlinderbaby!
    Ook al ben ik nog niet echt in een 'ronde'. Wel fijn om een overzichtje te hebben.

Happy91 - 22 jaar - ronde 0 (nog niet)

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Oh Vlinderbaby: dat is een goed idee!

Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22 - NOD 23/24 aug - 15 aug 1e afspraak gyn

En nee ben nog niet aan de rommelkamer begonnen maar heb hetzelfde als jou! Als ik dan zwanger ben, dan kan ik meteen goed uitrusten en leuke babydingen kopen!
    Dus morgen ga ik aan de slag, manlief is dan naar z'n werk dus kan ik mooi m'n gang gaan. :D

4. wonder2015

16 jul 2014
    33
    0
    0
    Niks slechts over tarwekiemolie gelezen.

Leuk idee :D
    Wonder2015, 26 jaar, ronde 6. Onregelmatige cyclus, maar ga uit van nod 6 september.

5. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hallo dames!

Nog plek voor eentje erbij?

Over precies 2 weken is mn spiraaltje eruit gehaald (als het goed is natuurlijk) en dan kunnen we hier ook gaan beginnen voor een eerste!

Ilona - 24 jaar - ronde 0!

6. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    We waren nog niet concreet aan het denken aan kids, maar de miskraam had ons aan het denken gezet. We hebben nu een mooi huis, beide een goede vaste baan en we vinden dat we klaar zijn voor de volgende stap :)

Melliemuis, 23 jaar, ronde 2 na mk, NOD 25 augustus

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melliemuis: hier in Nederland komt dat inderdaad veel minder voor. Hopelijk idd 3 maal is scheepsrecht:).
    @Happy91: daarom is het ook handig om op tijd te stoppen met de pil. Je weet namelijk nooit hoe lang het duurt. Ik hoop idd ook op snel goed nieuws:)
    @IlonavanH90: welkom, klets gezellig mee:)
    @Vlinderbaby en Melliemuis: ik moet inderdaad zelf spuiten. Het is niet zo'n hele grote naald. Je voelt er eigenlijk niets van gelukkig:D.

Hier nog twee dagen spuiten, woensdag eerste echo ben dus erg benieuwd. Hopelijk is er al groei te zien:p. Over opruimen gesproken, wij zijn net verhuisd twee maanden geleden. Alles is dus redelijk netjes;). Op de babykamer staat al een badje, babykleding en positiekleding. Allemaal van mijn schoonzusje gekregen.

Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (eerste ronde spuiten) - NOD 5 september (denk ik) - 13 augustus follikelmeting in het ziekenhuis

8. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    POEHH dat was veel lezen!! Ik weet nu ff niet hoe ik overal op moet reageren maar heb alles gelezen haha!
    Hier is ook mijn NOD... Debbie, 23 jaar, ronde 2, NOD 12 september...
    Ik was in de eerste ronde ook echt heeeel erg bezig met zwanger worden, ook een beetje geobsedeerd... Dat probeer ik vanaf nu ook niet meer te doen. Je hoort echt zooo vaak dat als vrouwen er te veel mee bezig zijn het niet lukt en mijn vriendin bijvoorbeeld raakte in een keer zwanger terwijl ze het gewoon echt niet verwacht had...
    Moeilijk hoor als je zo'n grote kinderwens hebt als ons!!
    Het liefst rij ik ook naar babypark om vast de inboedel te kopen ha ha!!!!

9. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Hay!
    Echt leuk dat we onze ervaringen zo kunnen delen. Hoop op een hele bende plakkers binnenkort (en voor Happy over een paar maanden :D)

@happy: wat leuk dat je voor een jurk gaat kijken!! Wij willen ook wel trouwen maar mijn vriend wil geen bruiloft.. en ik wil uiteraard een echte jurk :D
    @muzieknootje: spannend vrijdag de uitslag!
    @mz25: mijn vriend is kapitein op een vrachtschip.
    Heb hem vorige week even op kunnen zoeken toen ze in NL waren en dat was een paar dagen voor mijn eisprong dus wie weet...!

Mijn gegevens: Isa, 29 jaar, 3de ronde, NOD 20-8

10. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 1 - nod 10 aug
    Isa - -29 jaar- ronde 3 - nod 20 aug
    Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22, nod 23 / 24 aug
    Melliemuis - 23 jaar - ronde 2 na mk - nod 25 aug
    Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (1e spuiten) nod ong. 5 sept
    Debbie - 23 jaar - ronde 2 - nod 12 sept
    Happy91 - 22 jaar - ronde 0
    Ilona - 24 jaar - ronde 0

----
    Mz25 follikelmeting. 13 aug
    Muzieknootje 1x gyn. 15 aug

11. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo we hebben een rijtje, die plakken we af en toe...

Ilona, welkom! Spannend, bijna! Had je het hormoonspiraal of de koperspiraal? Bij de laatste hoef je denk ik niet te ontpillen?

Melliemuis, hopelijk is het dan snel weer raak en dan goed!

Debbie, ik merk ook al dat ik er meer rust in gevonden heb, heb er toch niets over te zeggen...

Isa misschien heb ik het al een x gezegd maar wat heb jij een mooie cyclus zeg. Doe je ook ovulatietesten of niet? Ivm beperkt aantal rondes?

12. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Oh het word hier al lekker druk zie ik!! :D

13. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jup! gezellig!

14. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Oh ja wat gezellig hier! Leuk!!

Vlinderbaby al ongi? Ben zo benieuwd!! Want wie weet heb je gisteren wel te vroeg getest?

15. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet ongesteld wel heel misselijk. Wel bij vlagen. Maar ja, kan ook nu pas de eisprong zijn of ontpillen of zo maar... Dus twijfelgeval haha

16. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Mag ik mij hier ook melden? :D
    26, 1e kindje, 1e ronde (stond eerst 2e, maar die tel ik even niet mee.... Lichaam even wennen aan géén kunstmatige hormonen :cool: )

17. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL

Natuurlijk, gezellig! Wanneer is je nod?

18. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    27-8 zoals ik het nu heb berekend.
    Maar mijn vorige ongi kwam 6 dagen te vroeg en duurde ruim een dag. :(

19. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was dat geen innestelingsbloeding dan? Die kont tussen de 6 en 10 dagen na de eisprong... Of was t wel heel heftig?

20. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Dat spookt ook wel door mijn hoofd. Het was dan ook een hele korte cyclus als het er 1 was. (20 dagen)
    Maar goed, ik heb uiteraard eigenwijs als ik ben meteen na de ongi een test gedaan en deze was negatief.

Het was behoorlijk rood, maar alleen begin wat krampjes en daarna niks.
    Normaal gesproken voel ik precies wanneer het begint en wanneer het eindigt.

Deel Deze Pagina