En ik zou toch ook eens gebruik willen maken van jullie opbeurende woorden als dat mag? Natuurlijk zitten we nie voor niks in de MMM, maar toch... Ik las dit en werd er verdrietig van.. Ik had namelijk even de VCM van m'n man z'n zaadonderzoek opgezocht (minder dan 500.000) en helaas staat er ergens op internet daarover het volgende: "Is het totale aantal motiele zaadcellen de VCM (Volume x Concentratie x percentage Motiliteit) bij herhaling minder dan één miljoen, dan is de prognose erg somber, en begeeft de kans op een spontane zwangerschap zich richting nul."
Muzieknootje, het is van een hoop factoren afhankelijk of het sperma van goede kwaliteit is en hoeveel er aanwezig is. Voeding, stress, gezondheid etc kan er mee te maken hebben. Kan zo maar zijn dat over een paar maanden de test weer heel anders is. Ik zou me meer zorgen maken als er uit zo'n onderzoek komt dat een hoop zaadcellen afwijkingen hebben... Wil niet zeggen dat je er op moet rekenen dat het nu heel snel raak is, maar vind het ook onzin om te zeggen dat je kans 0 is.
Thanks Smeetjuh, Misschien moet ik het inderdaad maar zo zien, maar aan de andere kant slikt m'n man al jaren zware medicijnen die wel degelijk effect hebben op het sperma. Verder was het zo dat hij weinig zaadcellen had. (1 miljoen per milliliter) en daarnaast zwom maar 14% daarvan van A naar B zeg maar en dan de vorm: die was niet vast te stellen omdat er in totaal dus maar zo weinig zaadcellen over bleven. Ach wie weet is het de volgende keer wat beter . En hoe erg ik het ook vind, ik ben er ook wel klaar voor als we een stap moeten maken naar een vruchtbaarheidsbehandeling. We blijven positief! Een kindje komt er wel! Ik ben trouwens zo benieuwd wie als eerste bij Melliemuis in het rijtje komt
Muzieknootje, zelfs als de kans op een spontane zwangerschap klein is (ergens op dit forum heeft wel iemand een dieet gezet waardoor haar man zijn zaad drastisch verbeterde) dan is er nog geen man overboord want we hebben de mmm. Ja het is minder leuk, spontaan en ingrijpender, maar het gaat erom dat ze je wens kunnen laten uitkomen en dat gaat lukken. Jouw wondertje is dan duidelijk gewenst en geliefd en dat maakt het dus minstens net zo speciaal. Hoe je wondertje komt, dat is niet zo belangrijk in vergelijking met dat het er komt. En dat komt er! Ik heb een bijzonder goed gevoel over deze ronde. Misschien ten onrechte maar het bevalt toch haha.
Muzieknootje, Geef niet op meid, wat niet is kan nog komen. Kzag laatst een topic voorbij komen over het verbeteren van de zaadkwaliteit, door bepaalde voeding enzo, had je die gezien? Misschien hebben jullie er wat aan.
Dit is Scarlett Zij begon ook over jaloezie dat je andere ziet die zwanger zijn of kleine kindjes hebben...
Ik vind inderdaad het forum wel veel mooier! Onderschriften zijn handig! Ik heb inderdaad ook een topic gelezen over verbeteren van sperma kwaliteit dmv bepaalde voeding! Er zijn vast mogelijkheden voor jullie! ze kunnen tegenwoordig zo veel! Maar snap dat het erg frustrerend is!
@Muzieknootje, wat vreselijk om dat te horen, maar gelukkig zijn er nog opties! Dat scheelt weer een hoop, denk ik. Ik heb gisterenavond toen ik net thuis kwam er toch nog even zo een restje tegen aan gegooid! En dat doe ik straks ook weer als ik dan een beetje wakker ben geworden.
Dank jullie wel allemaal! Lief! en inderdaad, wat er niet is kan nog komen Het dieet, ik heb erop gereageerd, maar dat zou alleen helpen als het zaad zonder een medische oorzaak slecht is.. En bij ons is het wel door een medische oorzaak helaas.. Een klein wondertje is zeer zeker gewenst, bij ons allemaal.. Dus ik duim mee voor jullie allemaal! Ilona, ik weet niet veel van ovu testen, maar die zien er toch positief uit? dat wordt klus-tijd! Een heel fijn weekend allemaal! En laten we duimen dat Scarlett goed nieuws heeft zo na haar vakantie
Zo, ik mag nu echt van mezelf er van uit gaan dat er niets geks aan de hand is, behalve wellicht een vroege eisprong. Net een zw test gedaan en die is witter dan wit, voor mij echt de bevestiging: okee, niets aan de hand Je testen zien er goed uit Ilona, sleur je man het bed uit of in (net wat je wil, jij mag kiezen ). Vandaag ga ik de buuv de proeftaartjes laten proeven. Lactose vrije vullingen zijn erg lekker geworden!
Lekker hoor taart proeven! Fijn dat de lactose vrije uitvoering goed gelukt is! Ja ik dacht laat hem maar eerst even rustig ontbijten en dan sleur ik hem weer z'n bed in! Wel grappig vandaag, ben een ei aan het koken voor hem, dus ik zeg net; zet je ei maar even wat lager! Zegt tie; zet jij jouw ei maar lager! Hahaha. O en hij dacht net in bed een baby in m'n buik te horen! Volgens hem zou die huilen.. Waarop ik antwoorde; ja hij heeft honger. Dikke ei-humor!
Mmmm taart proeven, heerlijk! En zo moeilijk om nee te zeggen nu ik aan het afvallen ben haha! Maar ik duim voor je dat de buurtjes de taart lekker vinden! En Ilona, die ei-humor is geweldig! Haha!
Haha ik zal niet in al teveel details vertellen maar er is geklust! Toen ik erna bleef liggen kreeg ik direct de opmerking of ik z'n zaad wilde houden. Heeft hij uiteindelijk gewoon nog aan m'n benen staan schudden terwijl die ze omhoog hield! Wtf! Direct een lachstuip natuurlijk. En nog geen tien minuten later vroeg die of eral een baby zat... Ja hoor schat, echt superzaad!
Toch hier verder dames? Is makkelijker he.. Met onderschriften etc.. We kunnen zelf vol in een nieuw onderwerp gooien en als dat niet mag dan gaan we gewoon op deze voet verder. Er zijn genoeg andere clubs waar iedereen bij kan. Ilona, klustijd! Niet te lang wachten meis anders ben je straks te laat.. Geniet ervan. Haha ei-humor. Smeetjuh ik kom eraan om te proeven Melliemuis, hoe gaat t met jou?
Ik mag over 9 dagen testen van mezelf das m'n nod of 1 dag ervoor voor mijn gevoel... Ben zo benieuwd
De onderste is van vanochtend en we hebben nog kunnen klussen! Dus hopelijk goed benut en dat nu de natuur z'n werk maar mag doen! Ik ga me snel omkleden en richting m'n werk!!