Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Tijdje getwijfeld, wil namelijk niet een eigen topic openen... maar hier aansluiten lijkt me heel erg gezellig!

Mijn naam is Esmee, ik ben 24, pas getrouwd :D maar al 6,5 jaar samen met mijn man (23 bijna 24) (klinkt nog raar hahaha).
    We hebben door de jaren heen al zoveel gesprekken gehad over kinderen en altijd duidelijk geweest naar elkaar wat de wensen waren. Sinds 31 juli gestopt met de pil (toen de laatste genomen) en hadden het idee om eerst het 'ontpillen' af te wachten en dan volgend jaar verder te kijken.
    Nu zijn mijn lieve buren (waar we een goede band mee hebben) zwanger. Nu begint het bij ons allemaal te kriebelen als we dit kunnen delen en met dus twee zwangere buiken rondlopen in de wijk. Of dat lukt is natuurlijk maar de vraag, maar we gaan er in ieder geval voor!

Zelf geef ik les in biologie (hoe toepasselijk) en ik ben een echte 'uitzoeker'. Ik verdiep me altijd overal in en ben me dus ook zeker er van bewust dat niet alles vanzelfsprekend gaat. Ik heb dan ook diep respect voor de meiden/vrouwen die al even bezig zijn en zelfs met optimisme bezig zijn met injecties. Petje af...

Ik ben 11 jaar aan de pil geweest en had vroeger een beetje een cyclus rond de 30-32 dagen. Ik was echter heel zwaar ongesteld altijd (al sinds mijn 10e) dus de pil was ideaal voor mij. Nu ben/was ik nog steeds 7 dagen ongesteld, maar minder hevig :D
    Ik heb het idee dat ik erg last heb van het ontpillen nu, last van mijn buik, licht in mijn hoofd, koortsaanvallen (zo voelt het, nog geen thermometer in huis) en een klein beetje moodswings. Hopelijk gauw klaar.
    Ik heb dus geen flauw idee wanneer ik mijn nod moet verwachten ^^

Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 1 - NOD 10 aug
    Isa - -29 jaar- ronde 3 - NOD 20 aug
    Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22, NOD 23 / 24 aug
    Melliemuis - 23 jaar - ronde 2 na mk - NOD 25 aug
    Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (1e spuiten) NOD ong. 5 sept
    Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept
    Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 september
    Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept
    Pippers - 26 jaar - ronde 1 - NOD 27 aug
    Happy91 - 22 jaar - ronde 0
    Ilona - 24 jaar - ronde 0
    Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD ca. 2 sept
    woman1988 - 26 jaar- ronde 3 - NOD ergens tussen de 12 en 20 augustus
    Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD geen idee

2. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezelligheid hier weer.
    Welkom aan de nieuwe dames! Top dat jullie je in het rijtje gezet hebben, het is alleen handig om dit op volgorde van de nods te zetten. Op die manier zien we steeds wie er "aan de beurt" is. Ronde onbekend gaat nog boven ronde 0 (niet bezig)
    Ik zit te twijfelen of en wanneer ik weer gaan testen. Las ergens beter vijf tot zeven dagen na de vorige test maar ben zo nieuwsgierig haha. Ach eerste ronde is het vast niet raak maar late eisprong. Al hoop ik natuurlijk anders....
    Overigens kijk ik nog niet naar zwangerschapskleding etc. Wel weet ik dat de babykamer en spullen later tweedehands mogen zijn, matrasje niet uiteraard, daar geef ik niets om. Heb wel leuke kraamcadeautjes gekocht voor vrienden, daar zitten een paar leuke rompertjes bij die ik vermoedelijk zelf hou haha. En heb in het verleden wel eens leuke dingen gezien die ik in mijn achterhoofd houd.. Maar kijk verder nooit naar spullen voor baby's etc komt wel als ik 12 weken zwanger ben:D

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Oh gezellig! Weer iemand erbij! Welkom nieuwe leden!

Ik heb ook lang getwijfeld, wilde niemand met m'n verhaal opzadelen haha. Maar het is nu toch wel erg gezellig!

4. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dat heb ik ook Vlinderbaby! Ergens vind ik het ook wat 'eng' om al spulletjes te kopen, misschien dat het ongeluk brengt.

Ik hoop zo dat we straks met een heel clubje op roze gaan en een nieuw topic kunnen openen! :D

Ow enne... Als je te nieuwsgierig ben, dan test je toch nog een keer? Ik ben nl ook wel nieuwsgierig! Hihi gek want ik ken je verder niet, en toch dacht ik vandaag: zou Vlinderbaby misschien gewoon zwanger zijn? :)
    Ik duim in ieder geval voor je! En anders gaan we hop naar de volgende ronde!

Liefs

5. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar wil niet te vaak testen zonde van t geld en bovendien onzinnig. Maar ben wel nieuwsgierig haha. Denk morgen 1 en dan in het weekend op internet nieuwe bestellen voor later...
    Helaas niet zwanger is niet gelijk nieuwe ronde, moet eerst ongi worden..,

Ik twijfelde helemaal niet of ik mee zou gaan schrijven alleen achteraf gezien had ik er beter over na moeten denken want was er gelijk veel mee bezig. Alhoewel wat was eerder het kip of t ei haha...

6. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hahaha ja! Das een goeie! We hebben allemaal een diep gekoesterde wens dus zijn we er veel mee bezig! Vandaag vroeg m'n beste vriendin aan me hoever ik wilde gaan met alles. Ze zei zo: is al die moeite het eigenlijk wel waard??
    Ik waardeer iedereen zijn mening maar dit vond ik toch wel erg moeilijk.. Want zij begrijpt mijn wens dus duidelijk niet..

Weer een reden om m'n ouders en zussen en andere familieleden nog niet op de hoogte te brengen van de MMM waar we nu in zitten. Sommige mensen snappen ons echt niet :(

7. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat dat een vraag is die iedereen zichzelf moet stellen, maar iemand moet wel heel close zijn om die vraag aan mij te mogen stellen...
    Ik heb respect voor mensen die ervoor kiezen niet de mmm in te gaan, maar ook voor mensen die de mmm wel ingaan... Iedereen moet doen wat goed voelt!

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dank je! :)

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Welkom smeetjuh
    Ik koop ook nog niks hoor, alleen kijken ;)
    Hier net wat bruinverlies dus denk dat ongesteldheid eraan komt :(
    Ohja sorry ik had mezelf gewoon onderaan gezet in de lijst :)

10. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je vriendin zo reageert zeg! Dat verwacht je ook niet zo'n opmerking...
    Ik vind het dapper van je en ik vind dat je het absoluut niet op moet geven, weet zeker dat het een keertje raak is!

Vlinderbaby, spannend voor je he, ik zat vorige maand in dit schuitje, probeer het echt een beetje los te laten, als je te veel op je menstruatie wacht, duurt het langer, en als er een plakbeeb zit, is stress ook niet goed, probeer leuke dingetjes te doen en niet te veel mee bezig zijn.

Dat probeer ik de laatste paar dagen ook hoor, je hoort echt dat het helpt bij het zwanger worden...

Ik wil graag tarwekiemolie gaan nemen, het heeft echt heel veel positieve verhalen, binnen 2-3 keer proberen zwanger geraakt sinds ze dat slikken, daarvoor 6 maanden zonder resultaat ofzo..
    Het schijnt de innesteling ook echt te helpen door dat het baarmoederslijmvlies dikker wordt...
    Ik ga ze straks even bij de natuurwinkel halen...
    Er zit veel vitamine E in en dat is erg goed voor je huid, het is ook een goed supplement om tijdens de zwangerschap te nemen (voelt je beter, beter uithoudingsvermogen, minder misselijk, moe etc..)

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hmm, dan is het een aanrader dus?
    Zag vanochtend op m'n pakje multivitamine voor zwanger worden ook vitamine E er in zitten voor 50% van de adh!

12. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat had ik net ook ff opgezocht, maar je mag er ongeveer 1000 1500 mg per dag van hebben dus daar kom je lang niet aan met je Multi vitamine...
    Ik heb het laatste jaar ook een slechte huid, veel ontstekingen ( opeens! ) nooit gehad...
    Vitamine E is daar ook goed voor dus baat het niet schaad het niet....

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ah duidelijk verhaal Debbie, denk dat ik het ook maar ga halen

14. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Hopelijk krijgen jullie geen last van de laxerende bijwerking.
    Ik neem er nu even een tijdje 1 per dag (ipv 2) en kijk of de klachten dan ophouden, daarna misschien weer opbouwen naar 2 per dag.

15. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik ga gewoon gezond eten, ik kan die grote pillen niet slikken (en met slikproblemen geen goede combi hihi).

Ik heb trouwens ineens een slecht gevoel over deze ronde, ik weet niet waar het vandaan komt.

16. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    En ik heb eindelijk weer eens een goed gevoel over deze ronde :). Dus wie weet Melliemuis! Ik blijf hoop houden! :cool:

17. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Misschien een domme vraag, maar ik zie hier en daar op het forum de term "plakbeebje'. Wat wordt daarmee bedoelt?

18. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Vlinderbaby - 27 jaar - ronde 1 - NOD 10 aug
    woman1988 - 26 jaar- ronde 3 - NOD tussen 12 en 20 augustus
    Isa - -29 jaar- ronde 3 - NOD 20 aug
    Muzieknootje - 27 jaar - ronde 22, NOD 23 / 24 aug
    Melliemuis - 23 jaar - ronde 2 na mk - NOD 25 aug
    Pippers - 26 jaar - ronde 1 - NOD 27 aug
    Carmina26 - 26 jaar - ronde 2 - NOD ca. 2 sept
    Mz25 - 26 jaar - ronde 9 (1e spuiten) NOD ong. 5 sept
    Wonder2015- 26 jaar - ronde 6 - NOD ong 6 sept
    Scarlett1985-28 jaar- ronde 2 -NOD ca. 7 sept
    Debbie - 23 jaar - ronde 2 - NOD 12 sept
    Happy91 - 22 jaar - ronde 0
    Ilona - 24 jaar - ronde 0
    Smeetjuh1990 - 24 jaar - ronde 1 - NOD geen idee

Ik heb de lijst door elkaar gegooid en op NOD gezet ;)

Mag ik vragen wat MMM is?

@Melliemuis, vooral niks van aantrekken hoor dat soort commentaar, daar heb je gewoon helemaal niks aan. Totaal niet constructief.

19. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @scarlett: een plakbeebje is volgens mij een baby'tje dat blijft plakken :). Dus een positief lopende zwangerschap.
    @pippers: de MMM is de Medische Malle Molen, oftewel de stap naar de huisarts als zwanger worden niet lukt. En dat is heftig want dan weet je dat je gaat beginnen aan het traject met alle onderzoeken etc.
    Wij hadden nooit gedacht dat we hiervoor naar de huisarts zouden moeten, gek en naïef misschien wel.. Want pas hier lees je dan dat er zoveel mensen zijn! Gelukkig is er tegenwoordig veel mogelijk en dat stelt ons gerust :).

20. Pippers

Pippers Bekend lid

11 aug 2014
    586
    0
    16
    Vrouw
    Top dankjewel Muzieknootje!

Het gaat nu wel echt opvallen dat onze kater hier om de haverklap bij me komt, mauwen en op schoot wil :D
    (verder hou ik me gedeisd tot de 27ste hoor....) ;)

Deel Deze Pagina