Gaan voor een "eerste" kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinderbaby, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonder2015

16 jul 2014
    33
    0
    0
    Zo ik ben ook weer ff bijgelezen :D
    Ik slik sinds maandag ook tarwekiemolie.. heb nog nergens last van gelukkig.
    Ik heb wel al rondgeneusd op internet voor leuke babykamers, maar nog helemaal niet nagedacht voor 2dehands of nieuw.
    Als jullie zwanger zijn, willen jullie dan weten of het een jongetje of meisje wordt? Wij wel in ieder geval.

2. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, weer even bijgelezen. Heb niet de tijd om overal op te reageren want we gaan vanavond voor een paar dagen naar Oostenrijk. Nog ff lekker uitwaaien:D.

Vanochtend echo gehad. Helaas niet zo goed nieuws. Te veel eitjes (4) waardoor de kans op een drie-of vierling te groot is en we deze ronde dus over moeten slaan. Nou ja niet moeten maar het advies is om niet door te gaan aangezien er veel risico's aan zo'n zwangerschap zitten en we nog jong zat zijn. Bovendien is het pas de eerste ronde waarbij ik spuit. Het positieve is dat het dus wel werkt. We mogen dus niet klussen tot mijn menstruatie die ik moet opwekken met de Provera. Begin september zal dan de volgende poging zijn. Ik vind het zelf wel lastig want ik had zo gehoopt dat er 1 of 2 eitjes zouden zijn en dat we een eerste echte kans zouden hebben. Wat zouden jullie doen? Mijn verstand zegt natuurlijk niet doen en wachten tot de volgende ronde maar mijn hart zegt wat maakt het uit, het blijft een kans;).

3. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Dat is een lastige keuze zeg!

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen.. van de ene kant wil je graag deze kans grijpen maar van de andere kant.. als er echt veel risico's aan zitten, zou ik misschien toch gaan voor de volgende ronde. Maar dat is wel een vreselijk moeilijke beslissing!!

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja uiteindelijk wel, ik zou zelf de verrassing niet kunnen afwachten. En het is wat makkelijk inkopen qua kleertjes! Maar ook zou ik de nekplooimeting willen laten doen, en dergelijke.

5. wonder2015

16 jul 2014
    33
    0
    0

Lastig zeg! ik zou het zelf niet doen aangezien er veel risico's aan zo'n zwangerschap zitten.. maar ik begrijp je natuurlijk helemaal.. je wilt zooooo graag!

Veel plezier in Oostenrijk! :D

6. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    @wonder2015; ik denk dat ik het ook graag zou willen weten.. ben veel te nieuwsgierig haha :) En inderdaad makkelijk met kleertjes kopen enzo. Maar ik zou 't wel graag geheim willen houden voor de omgeving.

7. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Hoi dames, ik weet niet of het lukt met het uploaden van mijn foto, hier alvast de uitleg :) :
    Gisterenmiddag positieve ovulatietest, vandaag om 12h terug getest en duidelijk veel lichter streepje. Nu voelde ik gisteravond veel steken onderaan men buik, ik vermoed dat dit men eisprong was dan? Wat denken jullie ervan?
    Vandaag totaal geen last meer van.. We hebben het gisteren toch nog gezellig gemaakt, dus hopen dat het raak is nu :)

Bijgevoegde bestanden:

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    mz25 oeh 4 eitjes, dat is wel veel! Weet niet hoe groot de kans is dat ze ook allemaal worden bevrucht? Wel fijn dat je weet dat het werkt! Veel succes met de keuze die jullie voor de komende periode moeten maken! En natuurlijk veel plezier in Oostenrijk!

Ik kan moeilijk zeggen of ik het zou willen weten. Nu denk ik van niet, want ik vind het wel leuk om verrast te worden en ik vind het ook leuk om de familie te verrassen met telefoontje als het geboren is en wat het dan is geworden. Ik denk namelijk dat als ik het weet ik het niet voor me kan houden en liegen daar ben ik niet zo goed in. Heb niet zo'n goede pokerface. Het lijkt me verder wel enorm leuk voor eventueel al kleetjes kopen. Maar goed als de baby er is, is er ook nog genoeg shopping time!

Hier vanmorgen een beetje bruinverlies. Had ik niet verwacht want mijn buik voelt niet ongesteld. Ik was er dan ook even van ontdaan. Mijn vriend zei al: 'ga je nu elke keer als het mis is zo verdrietig en sjaggie doen?'. Maar rond het middageten was het alweer opgehouden. Dus geen flauw idee wat het was. Als de ongesteldheid niet doorbreekt dan morgenochtend maar een testen!

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Geen ervaring met ovulatietesten, maar zie wel duidelijk dat het streepje minder is. Dat in combinatie met de steken... Zou prima kunnen dus :)
    Misschien moet je morgen nog even testje doen om te kijken of het echt afneemt?

10. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    @Carmina; volgens mij is dat dan idd je eisprong! Maar ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met ovulatietesten

@Woman1988; spannend, ik hoop goed nieuws voor je! en anders nieuwe ronde, nieuwe kansen toch? :) Hoewel ik wel begrijp dat je daardoor wel teleurgesteld bent

11. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hee, wat leuk! Een groep 'jonge' mama's to be! Als jullie het goed vinden zou ik me ook graag bij dit topic aansluiten!

Ik ben 'Zus' en 25 jaar. Mijn vriend is 27. In januari 2015 zijn we 10 jaar samen en dat zouden we heel graag willen vieren met een kindje van ons samen! Vorige maand gestopt met de pil en nu mijn cyclus aan het afwachten. Ik ben een ontzettend nieuwsgierig typ en wil altijd alles weten (werk ook in de medische wereld). Ik heb dus meteen ovulatietesten gedaan om te zien hoe mijn cyclus gaat verlopen. Gister had ik zowaar een positieve test waar hij vandaag duidelijk minder donker was! Vandaag of morgen dus hopelijk een eisprong, ik lijk vanavond wel wat te voelen… We hebben genoeg geklust, dus wie weet… :D NOD verwacht ik dan ergens tussen 26 en 28 augustus..

Wat voor klachten/symptomen hebben jullie allemaal rond je eisprong?

12. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Oehh veel bij te lezen! Denk dat ik alles heb nu:

Welkom Zus! Spannend he... Ik voel rond mn eisprong wat steekjes in mijn onderbuik en mijn afscheiding is dan ook heel anders..doorzichtig en je kan het uitrekken zeg maar?
    Daarna twee dagen pijnlijke tepels, heeft iemand van jullie dat ook? Eerste keer dacht ik natuurlijk "aaah zwanger" want dit had ik nog nooit eerder gehad, maar begin nu aardig beeld van mijn cyclus te krijgen.

En welkom Esmee! Vervelend dat ontpillen..hoop dat het snel wat op orde is!

@MZ25: wat een moeilijke keuze... kan me die tweestrijd wel voorstellen. Maar wat je ook kiest; het spuiten werkt in ieder geval!

@Woman1988: spannend ben benieuwd of je ongesteld wordt..ga je testen?

@wonder: Ik denk dat wij wel willen weten wat het wordt, al lijkt me de verrassing ook echt super. Maar kan me zo voorstellen dat ik te nieuwsgierig ben. Ook qua babykamer inrichten enzo ;)

(en ja ik heb al uitgebreid gekeken op internet. Denk dat het een mix van nieuw en marktplaats wordt, daar heb ik ook wel leuke unieke dingen gezien)

Hm ik ga me ook maar eens verdiepen in tarwekiemolie! Laxerend effect is bij bij wel welkom :D
    Ik slik sinds april Mama&Baby van Dagravit. Das incl foliumzuur.

13. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    @Isa 2: Dankjewel :D

@Zus9: Welkom! Gaaf dat je test al positief was! Ik heb ze ook sinds vandaag in huis, maar bij mij is hij (zoals ik hier overal lees) 'omo wit' whahaha

@Happy 91: Gaaf dat jullie de sprong ook gaan wagen. Zoals je zegt, het kan even duren, maar het kan natuurlijk ook heel vlot gaan.

@Woman1988: Hmmm, klinkt niet als een echte menstruatie dan. Zou het even in de gaten houden. En wij vrouwen zijn denk ik intenser in het gevoel, het gaat natuurlijk om ons lichaam die het goed moet doen...Even chaggi zijn moet kunnen ;)

@Carmina 26: Gaaf ^^ Hopelijk heeft het ook zijn 'vruchten' afgeworpen?:D

@Mz25: Lastig zeg! Wel fijn dat het werkt! Ik zou denk ik het risico niet nemen, maar dat zeg ik met mijn verstand. Ik zou met mijn gevoel misschien anders oordelen ;). Als het meerdere rondes hetzelfde verhaal is, dan zou ik denk ik wel in overleg toch overgaan op proberen.

@vlinderbaby: Al nieuws?^^

Zo :D Inderdaad even bij lezen als je overdag weg bent geweest. Vandaag ook LH testen binnen gekregen, maar de test is voor mij hagelwit. Vandaag is dag 10 van mijn cyclus, moet alles nog afwachten natuurlijk en het kan zo maar zijn dat ik nog geen normale cyclus ga hebben.
    Wel blijft er een zeurende pijn in mijn buik rechtsonder. Mijn vriend trok me naar hem toe, maar dat deed vervelend pijn. Ik ga er mee naar bed en sta er mee op. Niet dat het zo'n pijn is dat je er telkens aan moet denken, maar het voelt opvallend...

Tijdens mijn pil gebruik had ik ook wel eens slijmproppen, zeker afgelopen periodes. Ik ga denk ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Niet omdat ik denk dat ik al mogelijk zwanger kan zijn, maar wil gewoon zeker weten dat het te maken heeft met het stoppen van de pil. En had toch bij mijn bestelling een gratis test...:D
    Ik ben ook in de laatste stopweek echt enorm ongesteld geweest zoals altijd, dus daar ook geen verdachte punten;) Al weet ik ook dat de pil een menstruatie zou blijven opbouwen, ook al zou je zwanger zijn...
    Misschien toch maar wat minder lezen over van alles...:p

14. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Welkom zus!! :)

smeetjuh ik weet er alles van.. ff een test doen voor je eigen gevoel!

Hier vanmorgen geen ongesteldheid, dus heb test gedaan, maar die was helaas negatief!

en een beetje laxerend effect kan voor mij net zoals bij Isa geen kwaad!

15. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wat een gezelligheid weer. Weer welkom aan de nieuwe inkomen ;)
    Ik reageer even snel. Gisteren heb ik een test gedaan en niet zwanger. Daarom heb ik besloten tot ik zwanger of ongesteld ben minder mee te schrijven, anders blijf ik ermee bezig terwijl ik er niets mee op schiet.
    Gisteren helemaal niet op de site geweest en dat voelde goed. Ik wil wel mee blijven lezen en af en toe zal ik wat neerzetten, maar echt actief word ik pas wervels ik ongi of zwanger ben...

Bij 3 of 4 eitjes ervoor gaan.. Tja zou een drieling of vierling welkom zijn? Ondanks de risico's? Dan wel maar als je er liever 1 of 2 hebt zou ik wachten. Is wellicht verstandiger?

Over het geslacht willen weten, nee dat wil ik niet. Ja het is praktisch maar ik vind kinderen krijgen niet praktisch maar een wondertje en wil verrast worden. Dat vind ik nu althans haha

Jullie zien me wel af en toe verschijnen;)

16. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Wij vragen de vk of ze het op wil schrijven en in een envelope wil doen. Zo kunnen we altijd nog van gedachten veranderen haha.

Droomde overigens vannacht dat ik beviel van een tweeling, beide jongens hahaha. Wie weet..

17. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Pff, ik droom de laatste tijd ook zo vaak dat ik zwanger ben. En dan wordt ik meestal wakker met mijn handen op mijn buik haha..

Ik zou ook graag willen weten of het een jongetje of meisje is hoor.
    Ik ben veeeel te nieuwsgierig om zoiets als verrassing te laten tot aan de geboorte. en het is ook wel pracktisch met dingen kopen.
    Ik zou wel (proberen) om het een verrassing te laten voor vrienden en familie enzo. Als is de kans groot dat ik me een keer verspreek.

18. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Dat heb ik ook! Voor familie etc ga ik dan een poging ondernemen om het geheim te houden, maar dan moeten ze ook niet even langs komen om te kijken naar de babykamer als de kleine er nog niet is, of je moet die juist neutraal houden. Kans is hier ook erg groot dat ik me zal verspreken.;)

19. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Onze babykamer word sowieso neutraal! Mijn hele familie woont toch in NL dus die zien de kamer voor de geboorte waarschijnlijk toch niet. En wat betreft schoonfamilie.. Nouja, alle blauwe/roze dingen in een doos en op zolder. Hah!

20. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Die pijnlijke tepels heb ik ook Isa. Vanaf zaterdag al! Ik denk dat ik vannacht mijn eisprong heb gevoeld (was aan het werk), maar pijnlijke tepels worden er niet minder op.
    Volgens mij mag ik nu voor de eerste keer op het wachtbankje! Spannend! :D

Wij zouden wel graag willen weten wat het wordt. Veel te nieuwsgierig en handig met spulletjes kopen, haha! Ik zou wel mijn mond kunnen houden tegen familie en vrienden en net als wat Melliemuis zegt: spulletjes met kleur gewoon verstopt in een doos!

Deel Deze Pagina