heb het al gevonden je moet je gemiddelde LF fase invullen, die is bij mij kort, dus heb het op 10 gehouden. Dan kom je uit met de 3e week...
ik ga iig volgende week de verloskundige bellen, en dan hoor ik wel wanneer ik mag komen en hoeveel weken ik dan ben
Ow vandaar.. Zou t toch aanpassen denk ik.. Want bij 3 weken kan je nooit positief getest hebben volgens mij.. Dus je bent vast langer zwanger VK gaat uit van 1e dag laatste menstruatie want ik wist dat ik een week korter zwanger was want m'n laatste cyclus was 35 dagen en toch hebben ze voor de afspraak 1e dag laatste menstruatie aangehouden en later bij echo aangepast. (Naar wat ik al dacht en gezegd had )
Ok maar dan moet ik mn LF fase veranderen naar 14 dagen, terwijl dit er maar 10 zijn? nja eigelijk is het ook niet zo belangrijk voor nu, hoor het wel op mn 1e afspraak vind het best wel een beetje spannend om er 1 te kiezen, hier in mn woonplaats zitten er 3. hoe moet ik nou weten welke te kiezen?? normaal ben ik niet zo moeilijk, maar zullen de hormonen wel zijn ofzo?
Ja ik denk dat LF niet heel veel zegt over je zwangerschapsduur eerlijk gezegd. Maar dat blijkt wel op de echo Ja ik zou er 1 kiezen waarvan de website je aanspreekt, ruime bereikbaarheid, kijk eens op de site onder t kopje echo. Dan zie je vaak welke echo's ze standaard doen. Sowieso is 12 en 20 standaard. Maar mijn VK doet ook 8 en 30 en bij 34 nog een liggingsecho.
volgens 1 van de sites van de verloskundige kan ik pas als ik 6 weken zwanger ben bellen voor een afspraak die dan plaats vind tussen de 8 en 10 weken...
Ja dat is dan waarschijnlijk gelijk de 12 weken echo. Als een VK zelf echo apparatuur heeft doen ze vaak vaker echo's dan wanneer je hiervoor ergens anders naartoe moet. Niet elke VK is ook echoscopist(e)
Mijn eerste afspraak was ook met 10 weken pas. Heb toen dezelfde ochtend een afspraak gehad bij een echocentrum. Dus heel raar is die termijn niet.
maar hoeveel weken waren jullie zwanger? heb mn banner iig aangepast dit staat er op hun website, als ik het dus goed begrijp krijg je eerst intake en dan 2 weken laten ofzo de echo Voor het maken van een eerste afspraak kun je, zonder verwijzing van de huisarts, vanaf ongeveer 6 weken zwangerschap contact met ons opnemen. We maken dan een afspraak tijdens onze spreekuren. Tevens vragen wij of je mee wilt doen aan Moeders voor Moeders (www.moedersvoormoeders.nl). De eerste afspraak wordt, als er geen problemen of bijzonderheden zijn, gemaakt bij een zwangerschapsduur van ongeveer 7-10 weken en duurt ongeveer 45 minuten. Tijdens deze afspraak zullen we vooral veel informatie uitwisselen en adviezen geven. Neem je verzekeringspas en een identiteitsbewijs mee. In dit gesprek zullen de volgende onderwerpen aan bod komen: - Algemene gegevens als naam, adres, telefoonnummer. - Verzekeringsgegevens en BSN-nummer (ID). - Huisarts en eventuele gynaecoloog. - Medische voorgeschiedenis met betrekking tot ziekten en operaties. - Medische gegevens familieleden (suikerziekte, aangeboren afwijkingen). - Informatie over eventuele voorgaande zwangerschappen. - Gegevens over je menstruatiecyclus om de zwangerschapsduur te bepalen. - Leefgewoonten (roken, alcohol en drugsgebruik, voedingspatroon). - Eventuele informatie over aanvullend onderzoek in de zwangerschap wordt besproken (combinatietest, 20 weken echo, prenatale diagnostiek). - Schrijf eventuele vragen op, zodat je ze niet kunt vergeten. Naast het bovenstaande zullen wij de bloeddruk meten, bloed prikken, wegen en indien mogelijk naar de harttonen van de baby luisteren. We maken een afspraak voor de termijnecho, die bij 10-12 weken plaatsvindt. Je krijgt folders mee over kraamzorgorganisaties en informatieve tijdschriften. Ook geven we je een afsprakenkaart mee waarop, naast de afspraken, ook informatie staat over de praktijk en onze bereikbaarheid.
Ik dacht dat ik bij de eerste afspraak 10 weken was maar op de echo bleek ik 10 weken en 5 dagen te zijn. Ik had trouwens gebeld voor een afspraak toen ik een week of 5 was zwanger was.
ok, bedankt voor de info!! ik wil zowiezo pas volgende week bellen, volgende week woensdag ofzo, dan ben ik ook 5 weken
Goede avond meiden! @Sorarocks GEFELICITEERD! Hopelijk een plakbeeb! @koekenpan Ik duim voor je, maar meende wel een streepje te zien op je test, heeel licht. @Femmes Wat fijn dat alles goed was. @babyflower Wat leuk dat je de pretecho zo gaaf vond. @schoesje Ik temp bijna altijd om dezelfde tijd (soms 5-10 min verschil). Heel af en toe ben ik eens een half uur eerder of later wakker en dan temp ik dus ook eerder of later, komt niet zo vaak voor. Maandag was ongeveer 30 min eerder en gister en vandaag zat 5 min tussen. Ovu test van vandaag was een knaller. @cupcake Ik test zeker nog even door, die van vandaag was namelijk nog knallender dan die van de 18e. Bij die van de 18e (en 17e) was de t streep net iets donkerder dan de C streep. Maar die van vandaag is nog donkerder. @koekenpan GEFELICITEERD met het behalen van je diploma. @hier Ik heb normaal op CD16/CD17 mijn eisprong (of iig ik heb op CD15/16 altijd mijn twee knallers van ovu testen)... Ook deze maand een positieve test op CD 15 en CD16, maar mijn temp is nog erg laag. Maandag (CD17) ook twee ovu testen gedaan, de eerste was nog wat donker en op de tweede was het streepje een heel stuk lichter. Toch was mijn temp gisterochtend weer laag. Ik snapte er niks van, dus gisteravond/nacht toen ik thuis kwam even een ovu testje gedaan en die was tot mijn verbazing erg donker. Vanmorgen weer een lage temp en vanmiddag na werk een knaller van een ovu test, nog knallender dan die van de 18e. Ik word gek! Hoe kan het dat mijn ovu testen twee keer knallen? Ik zal foto's bijvoegen van mijn rijtje met positieve test op 18 augustus en mijn rijtje met knaller van vandaag, de testjes zijn wel allemaal lichter opgedroogd dan dat ze binnen de afleestijd waren, dus kijk op de foto van vandaag niet naar die van de 18e. De foto van vandaag is in daglicht (buiten) en de foto van de 18e in kunstlicht (binnen), die is ook wat onduidelijker als je het vergelijkt. My Ovulation Chart
het lijkt er er op dat je ei nog moet komen mrcd, ik geloof dat ik deze wel als positief zou beschouwden. Dat word klussen! hihihi. @all vandaag een dagje dierentuin...ben helemaal kapot hihihi. Ben alvast met ovutesten begonnen, beginnen al best een duidelijk streepje te krijgen terwijl ik pas volgende week ergens mijn ei zou moeten hebben. Ondertussen blijf ik een beetje een ogi achtig gevoel houden. Had ook de kv test van vorige week nog even bekeken maar er stond echt een streepje . Nou ja nieuwe ronde nieuwe kansen. @koekepan ik duim nog steeds als een gek hoor!
oooo mensen.... ik stond gister met mn buurvrouw te kletsen en voel allemaal druppels langs mn been lopen. ik dacht dat zweet was... gebeurde het vandaag op mn werk weer.... heb zo n test gdn door op je hand te blazen en heel t wcpapiertje is nat... mn vriend heeft net met t noodnr gebeld en moet meteen langs komen als ik meer verlies...
Oeeeeh babyflower; je water??? :O Haha sorry, als ik me het plaatje voorstel dan is t wel grappig, maar was leuker als je al minstens 37 weken was. Ik hoop dat alles goed gaat.. is t niet bruin of geel of groen oid??
Oke, dan is t goed. ietsje rozig mag.. nouja mag, je bent natuurlijk nog niet zover. Maar als het geel of groen of bruin is dan heeft ie gepoept en dan moet je wel maken dat je naar t ziekenhuis komt. even in de gaten houden dus. hoop dat alles goed zit, wel even rustig aan doen dus.
voor de zekerheid maar n kraammatrasje op bed gelegd... zo slapen, als t lukt... vriendlief ligt stijf vd spanning... wel lief! hihi